Skocz do zawartości
tomi800302

MTZ82 wyskakuje 6 i 9

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
mtz82
tomi800302    0

Witam

mam pytanie gdy ciagnik ma ciezej wyskakuje mi 6 i 9.

Dodam ze te dwa biegi wchodza lzej pozostałe trzeba mocniej załaczyc aby wszedł.

Co to moze byc czy moze jest cos takiego tam jak w c-360 takie zabezpieczenia?

Ciagnik to mtz 82 z 1984r.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Zdejmij pokrywę pod niż jest dwoma śrubami przykręcona klapka. Ona trzyma sprężyny zatrzasków. Przy okazji sprawdź czy nie są wytarte widełki, rowki zatrzasków w listwie, sprzęgło kłowe i czy sama skrzynia nie ma luzów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mchammer    0

Witam pozwolę się na podpięcie do tematu. Również mam problem z wyskakującą 9. Wchodzi normalnie, może lżej może nie. Po wrzuceniu czuć jak dźwignia lekko się cofa, a przy dodaniu ostro gazu wyrzuca bieg, Dodam, że lewarek mam z boku, Czy zdjęcie tej pokrywy i wymiana sprężynek możliwa jest we własnym zakresie. Ciągnik 89 rok duża kabina. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymiana sprężynek jak najbardziej możliwa,ale u ciebie chya nie pomorze,tak czy inaczej musisz tam zajrzeć,prawdopodobnie podrobiony tryb albo któreś łożysko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris1976    11

 Ja tez mam problem ze skrzynia biegów ,luzy wyskakujący bieg pod obciążeniem,mysle ze szkoda naprawiać kupie nowa skrzynie biegów i będe miał spokój 

http://allegro.pl/skrzynia-biegow-mtz-belarus-kpl-nowa-gw-bialoruska-i4875234024.html

http://www.czescidotraktorow.pl/skrzynia-biegow-oryginal-mtz-belarus-p-1487.html

 

Co myślicie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę że to niema sensu,chyba że masz uszkodzoną obudowę,tak czy tak skrzynię trzeba wyjąć,jak jest wyjęta to wymiana łożysk i ewentualnie innych części to pikuś i wyjdzie duuużo taniej niż nowa skrzynia,moim zdaniem remont.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nigdy niema tak że wszystko do wymiany,łożyska to w każdej składnicy(byle dobrej jakości)ewentualnie jakiś tryb znajdziesz w necie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    56

witam również podepne się do tematu a mianowicie u mnie czasami jak przerzucam głównym lewarkiem z szybszych biegów na wolniejsze wyskakuje wolna ,skrzynia" ale nie zawsze jaka może być przyczyna ciągnik mtz 82 99 rok lewarek z boku dużą kabina

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

To samo co biegi. Zatrzaski, zużycie, niedokładnie wbijanie. Przynajmniej u mnie zdarzy się że wyleci wolny jak za słabo wbiję.                        

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam mam ten sam problem w Jumzie wyskakuje 5tka i 4ka na szosowych moze mial ktos ten lub podobny problem ze skrzynia w bilorusce?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cały czas te same odpowiedzi. To się niczym nie różni i nie ma znaczenia jaki to ciągnik. Musisz sprawdzić to samo co koledzy powyżej czyli zatrzaski, wodziki, i ewentualnie koła zębate czy nie mają zbyt wytartych zębów. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    450

Nie wiem czy dotyczy to 6 ale jak wyskakuje 9 to winna jest nakrętka na "wałku atakującym".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robo1980    42

A jaka może być przyczyna że 9 wyskakuje pod obciążeniem ale nie zawsze ,np raz przejadę dany odcinek drogi i nie wyskoczy a raz potrafi ze dwa razy wyskoczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    450

Przeczytaj post #15 i przez boczne okienko zobacz czy główny wałek nie ma luzu wzdłużnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
scott11    0

Jeśli chodzi o wyskakującą 9-kę, to u mnie przyczyną było uszkodzone łożysko igiełkowe. Naprawiłem go w troszkę nietypowy a może i nie sposób - instalując tulejkę wykonaną z teflonu. Biegi wchodziły po tym zabiegu lekko, mniemam twierdzić lżej jak w nowym egzemplarzu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robo1980    42

Najpierw odkręcę ten dekiel i zobaczę.Nigdy nie zaglądałem mu do skrzyni bo mam go dopiero 5 rok i nie wiem jak się za to zabrać ale dam radę bo władkowi robiłem skrzynie 15 lat temu i chodzi do tej pory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    4

No i w moim Mtz-cie coś sie sypło. Najpierw od czasu do czasu wyskoczyła 9 a ostatnio gdy podczas transportu puszcze gaz to ciagnik tak wyje że nie idzie usiedzieć w nim. Wczesniej cos takiego nie miało miejsca mimo wyskakującej 9. do tego wycia doszło wyrzucanie tej wajchy od żółwia czy jak on się tam zwie. Wyrzuca na wstecznych i biegach polowych. Na szosowych nie ma to miejsca oprócz wstecznego. Od czego zacząć? Ściagać kabine o rozbierać po kolei  ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    6

Wygląda na łożyska. Jak masz czym to można zdjąć kabinę bo zawsze wygodniej się pracuje. A jak nie to da radę tak zrobić tylko więcej trzeba się naskakać. Zdjąć kabinę, odjechać silnikiem, zdemontować trochę hydrauliki, dekiel od skrzyni z lewarkiem bo tam śruby są do mostu, przystawkę do napędu, odjechać można z obudową sprzęgła razem a potem rozjechać jeszcze raz. Zależy jakie narzędzia posiadasz. I wszystkie łożyska sobie wymień żeby mieć na lata spokój i jak wymieniasz koło zębate to zawsze parami co ze sobą współpracują bo inaczej będą Ci wyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    450

Na 90% jest to nakrętka na wale głównym, odkręć sobie dekiel z boku skrzyni i jakimś łomem porusz za wał główny przód/tył zapewne ma luz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    7

Heh Pany mam taką zagwozdke to rozkminienia spuszczałem olej ze skrzyni i na magnesie było odgroma wiórów  ale to normalka tylko zastanawiaja mnie takie blaszki mosieżne czy jakies tam co wyleciały przez korek :D dodam tylko tyle ze blokada nie działa i podejrzewam ze pewnie cos sie mogło tam wsypac, a skrzynia po 30 latach chodzi ja miód wszysto fabryka oprócz usczelki od dekla górnego i sprexynki z kulka od zabezpieczenia :D od góry ta skrzynie wyglada jak nowa nie szumi nie trzaska nawet wałek dobrze chodzi dopiero 1 rok temu podciagałem tasmy tylko własnie te blaszki takie co se wylały z olejem co to moze być ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i w moim Mtz-cie coś sie sypło. Najpierw od czasu do czasu wyskoczyła 9 a ostatnio gdy podczas transportu puszcze gaz to ciagnik tak wyje że nie idzie usiedzieć w nim. Wczesniej cos takiego nie miało miejsca mimo wyskakującej 9. do tego wycia doszło wyrzucanie tej wajchy od żółwia czy jak on się tam zwie. Wyrzuca na wstecznych i biegach polowych. Na szosowych nie ma to miejsca oprócz wstecznego. Od czego zacząć? Ściagać kabine o rozbierać po kolei  ? 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez wieslawa_olo
      WItam. Planuje sprzedać ciągnik MTZ 82 TS i zakupić coś zachodniego. Interesuje mnie ciągnik o mocy 100km. Nie wiem czy lepiej kupić 4cyl + turbo czy lepszy 6cyl bez turbo który jak myśle miałby większy zapas mocy. Zastanawiam się nad dwoma maszynami: Case 5130 a Renault Ares 550 RX. Chciałbym usłyszeć kilka opini od osób posiadających takie ciągniki. Na co trzeba zwracać uwagę przy zakupie. Czym różnią się te Case maxxtrack, magnum, pro i plus? Podobno są dobre tylko trzeba zwracac uwagę na pompe. A na co zwrócić uwagę w Renault? Jak ktoś chce sie przesiąść ze wschodu na zachód to jest sporo nowych rzeczy do wzięcia pod uwage. Ciągnik na 20h, staltech U170 4 skiby, agregat agrofactory 3,4m,  taleerzówka bomet 3,15m.  Wystawiłem już MTZ na olx i liczę że uda się poczynić jakąś zmianę. Czekam na odpowiedzi.

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez krzys79
      Witam
       
      Mam problem i może ktoś z was wie jak go rozwiązać, mianowicie posypało mi się łożysko wału koła tylnego w ciągniku MTZ 82 i nie wiem jak się dobrać do skrzyni. Jak kupowałem łożysko w sklepie, sprzedawca powiedział mi, że muszę wymontować siedzenie, zbiorniki i siłownik podnośnika, ale chce się upewnić, bo może ktoś z was miał taki problem lub po prostu wie jak się tam dostać. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i radę na ten temat.
       
      Pozdrawiam
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
×