damianluzak2

MTZ 82 strasznie kopci

Polecane posty

Witam. Mam problem z MTZ 82. Kopci mi jak daje mu gazu a jak wejdzie na obroty przestaje. Głównie dzieje sie tak w transporcie nawet jak jade tylko ciagnikiem. W orce (pług 5x 35) bieg 5 z reduktorem praktycznie dymu nie widać a jak zapne mu pustą przyczepe to na szosie na 9 praktycznie dym idzie z każym przyciśnięciem gazu. Dodam że wtryski sprawdzone nie leją trzymają dobre ciśnienie. oleju nie bierze nawet kapki. Filtr powietrza wymieniany. Mtz z 97 roku 5200mtg zrobione. co może być przyczyną?

Dodam jeszcze że jest przy ruszaniu taki mułowaty. Moja c360 ma lepszego ''zrywa'' niz MTZ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Możliwe że coś się dzieje z regulatorem obrotów. Jeśli by lały wtryski czy miał za dużą dawkę puszcza dyma pod nawet nie wielkim obciążeniem. Mułowatość też wskazywała by po części na regulator. 

Sprawdź dla pewności inne ustawienia silnika jak na bank zawory i dolot powietrza.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A co to jest ten regulator obrotów i gdzie on jest? Dodam jescze że w polu przy pracy z lekkimi bronami 5szt z któbez problemu radzi sobie C330M na 4 biegu, MTZ kopci juz jak mu 7 bieg z reduktorem wbije.. Gdzie C360 na 4 biegu idzie elegancko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HAKER    4

regulator obrotów jest razem z pompą wtryskową i steruje dawką paliwa wraz ze zmianą obrotów silnika ( coś w tym stylu )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nawet nie czekaj tylko pompę i wtryskiwacze dawaj do pompiarza. Majątek stracisz na paliwie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zauważyłem że że spod głowicy leci powietrze. przy okazji sprawdziliśmy luz na zaworach i sie okazało że nie miały WCALE luzu. po demontażu głowicy okazało sie że uszczelka jest wydmuchana i zawory zjechane bo słabo trzymały. Także głowica idzie do remontu :) Może być że przez to wszystko kopcił? pompe i tak daje do naprawy ale pytam z ciekawości :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Robie mu jeszcze remont silnika i pytanie moje czy to prawda że mtz wcale nie puszcza dymu, odpala na wielkich mrozach? Ktos mi mówił że mtz jak jest dobry to nie kopci i nie straszne mu mrozy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W zimie zazwyczaj ciężko palą. Nie jest to regułą ale im się zdarza i to często. Z dymem z komina też bym się nie zgodził. Puszcza i nie jest to nic dziwnego. To stary silnik.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie a mam takie pytanie o wspomaganie. W zachodnich ciągnikach jest jedna duża pompa hydrauliczna do wszystkiego (podnośnik, wspomaganie itd) a w MTZ ciężko chodzi te wspomaganie i pytanie czy mozna orbitrol podłączyć do pompy od podnośnika? oczywiście szeregowo żeby nie dawała całego ciśnienia na orbitrol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Możesz założyć większą pompę od wspomagania tzn NSZ 14 lub NSZ16. Dzielnik wyjdzie drożej niż nowa pompa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Napisano (edytowany)

A nie można po prostu trójnik dać miedzy pompą a rozdzielaczem?

 

Raczej nie

Edytowano przez zenekc330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Napisano (edytowany)

Musi być dzielnik, bo pójdzie cała wydajność pompy na orbitrol i go rozwali, zresztą dołożenie orbitrolu do i tak zagmatwanej hydrauliki w mtz może tylko pogorszyć sprawę. Nowa pompa nie jest droga i powinna załatwić sprawę, jeżeli orbitrol jest sprawny.

 

Edytowano przez zenekc330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

Orbitrola nie rozwali tylko na trójniku olej pójdzie tam gdzie ma lżej, a że na wyprostowanych kołach orbitrol przepuszcza olej na powrót to nie będziesz w stanie używać pozostałej hydrauliki bo olej będzie "uciekał" orbitrolem na powrót. Dlatego wstawia sie dzielniki strumienia aby zapewnić niezależny przepływ oleju do dwóch odbiorników. Niestety jeśli chciałbyś nawet na upartego taki wstawić to zmniejszysz wydajność hydrauliki podnośnika, wywrotu bo taki dzielnik podzieli strumień np. 2:3, aby zapewnić zasilanie orbitrola i do tego koszt większy jak pompa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No właśnie. To się mija z celem. Druga sprawa popatrz sobie ile kosztuje pompa oleju wspomagania a ile dzielnik strumienia.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385
Napisano (edytowany)

a jak tam kolega z remontem silnika? Jestem ciekaw bo u mnie mam bardzo podobne objawy, przy przygazówce zadymi na czarno ale pod obciążenie ani dymka nie puści i ale zrywa i kopa ma jak F1, aż ciągnik przechyla jak się wkręca co prawda to nie MTZ, ale przyczyna może być podobna. Obstawiam właśnie zawory,  pompe ale gdyby pompa była walnięta to by raczej dymił i pod obciążeniem choć u mnie jeszcze jest turbo więc dochodzi regulacja dawki od cisnienia w kolektorze, turbina  wygląda dobrze. Jak zrobisz to pochwal się co było przyczyną, bo u mnie dużo więcej rozkręcania jest i nie chce całkiem w ciemno kręcić.

 

Mtz tez mam i to z roku bodaj 88 silnik bez remontu i dymka nie uświadczysz... za to sąsiad ma z lat 90 i dymi jak parowóz w orce

Edytowano przez grego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

a jak tam kolega z remontem silnika? Jestem ciekaw bo u mnie mam bardzo podobne objawy, przy przygazówce zadymi na czarno ale pod obciążenie ani dymka nie puści

Według mnie to objawy jakie podałeś wskazują, że szukasz dziury w całym :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

Panowie a mam takie pytanie o wspomaganie. W zachodnich ciągnikach jest jedna duża pompa hydrauliczna do wszystkiego (podnośnik, wspomaganie itd) a w MTZ ciężko chodzi te wspomaganie i pytanie czy mozna orbitrol podłączyć do pompy od podnośnika? oczywiście szeregowo żeby nie dawała całego ciśnienia na orbitrol

 

Nie znam wszystkich ciągników ale jeszcze nie spotkałem żadnego z jedną dużą pompą

 

Zgoda są duże pompy ale podwójne oddzielnie podnośnik- jedna pompa a druga sprzęgła, wspomaganie

One są 2 ale na jednym wale tylko

 

A tak po prostu orbitrola nie doczepisz miałem problem z johnem orbitrolem siadł no i kupiłem nowy niby taki sam ale (mój błąd, on miał 2 pompy - jedna smarowanie skrzyni, sprzęgła a druga była od podnośnika i wspomagania) no i ten nowy nie działał poprawnie tzn kierowanie normalnie ale podnośnik działał tylko przy max skręconych kołach, inaczej w cale nie podnosił i co się okazało pomylili się bo orbitrol do tego typu musi mieć jeszcze wbudowane zawory.

 

Wywal kolumnę albo zostaw zawsze to zbiornik na olej i obciążnik wstaw siłownik i orbitrol a pompę zostaw tę co była od wspomagania najwyżej wymień na nową one dużo nie kosztują

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

Według mnie to objawy jakie podałeś wskazują, że szukasz dziury w całym :)

 

heh chciałbym gdyby to była niewielka chmurka, a tak nie jest... wiem, że nawet nowe ciągniki potrafią nieco przydymić na czarno ale u mnie to jest zdecydowanie za dużo i to przez duże Z.

 

Co do pomp to różne rozwiązania są, w amerykańcach np Case często są pojedyncze pompy tłoczkowe, które zaopatrują wszystko, podnośnik, orbitrol, sprzęgła, blokady. Jest tam oczywiście jeszcze pompa od smarowania skrzyni ale to całkiem inna pompa-niskociśnieniowa ale o dużej wydajności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to chyba wymienie pompe o większej wydajności :) bez żadnego kombinowania :) Dzisiaj dzwoniłem do zakłądu gdzie oddałem pompe paliwa i głowice i się okazało że głowica jest pęknięta i wszystkie zawory nie trzymały. Kazali mi szukać nowej głowicy :) Czekam na pompe jeszcze bo czekają jeszcze na części do niej :) Co do silnika to zastanawiam się czy robć remont bo tuleje nie są aż tak mocno wytarte. mechanik mówi że spokojnie kilka lat moge pojeździć, a że nie bierze nic oleju to raczej nie robie remontu ;) Co do tych zachodnich ciągników to wiem że MF mają tylko jedną pompe hydrauliki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie jeszcze mam pytanie o tylny podnośnik. Mam problem że bardzo długo mi opuszcza. troche to meczy w polu z pługiem albo bronami bo musze opuszczać na docisku. Pod siedzeniem mam do ustawiania pokrętło ale nic to nie daje jak przekręcam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez DżejSiBi
      Witam, belarus 1025.3, 12V/24V
      Poproszono mnie o poprawienie elektryki, choć się średnio znam na kabelkach. Ładowanie ogarnąłem, świece ogarnąłem, światła też i pare innych dupereli, ale ze wskaźnikami to mi już czaszka dymi.
      Ogólnie problem tkwi, że włączamy zapłon wskaźnik ciśnienia oleju w silniku pokazuje miedzy 5 a 6 bar + kontrolka braku ciśnienia oleju świeci na zgaszonym silniku xd kontrolka ostrzegawcza od wysokiej temperatury świeci, wskaźnik temperatury pokazuje poniżej 40stopni. Odpalamy silnik i kontrolka ciśnienia silnik gaśnie, wskaźnik pokazuje miedzy 3-4bar,(podpinałem też manometr i ciśnienie faktycznie w granicach 3-4bar) kontrolka za wysokiej temperatury świeci cały czas, ale wskaźnik temperatury normalnie prawidłowo wskazuje temperature w trakcie rozgrzewania sie silnika i po rozgrzaniu. Wskaźnik cisnienia oleju skrzyni po odpaleniu odrazu wali na maksa (tj18bar) 
      Teraz tak, masa kabiny jest zrobiona, dodatkowa do deski też, czujnik temp przy termostacie nowy, czujnik cisnienia silnk nowy DD6M taki jak był stary, rezystancja do masy na zgaszonym ok. 180ohm, wskaznik sprawdzałem potencjometrem noi reaguje normalnie, poprowadzone nowe kabelki od samego zegara aż po czujniki, kombinacje alpejskie robie i wszystko wskazuje że same zegary mają w sobie jakieś zwarcie czy cuś ale nie chce na darmo naciągać na pare stówek właściciela. Jak myślicie, wymieniać zegary czy jeszcze gdzie indziej szukac przyczyny
       
       
       
    • Przez aniszek1
      Witam, właśnie montuje nowy rozdzielacz do MTZ-a  Badestost 80l  dla pompy nsz32, która to ma przepływ nominalny ok. 55l/m jak wszyscy wiemy. Rozdzielacz ma  przyłącze zasilające o rozmiarze 1/2" więc i węże planuje kupić DN12 na m22x1,5 które mają średnicę wewnętrzną ~13mm. Więc z tabeli przepływu prędkość wychodzi ok 8m/s  więc będzie ok.
      Ale, mierząc średnicę wew. końcówki (zakucia) tych węży jak również kolanek m22x1,4 czy złączki m22x1,5  Większość ma średnicę 10mm! Dla wyjść nie ma to znaczenia bo i tak się je przytnie jakimś dławikiem. Ale Dla zasilania czy to nie wpłynie na grzanie się oleju? Te kolanka czy złączki zadziałają jako spowalniacze. zwiększając ciśnienie.
      Więc co w takim wypadku zrobić olać to? czy zwiększyć przewód na powrocie i zasilaniu do dn16?
       
    • Przez Beniio369
      Dzień dobry mam pytanie MTZ 82 odnośnie działania opuszczania pływającego w podnośniku. Przerobiłem hydraulikę wyrzuciłem regulator pod siedzeniem i ten od siły podnoszenia pod kierownicą zostawiłem aby główny rozdzielacz i bezpośrednio puściłem przewody do siłownika, jednak pomimo wstawienia regulatora hydraulicznego na pokrętle do węża od opuszczania to jak dam podnośnik na pływający to cały ciężar maszyny opada od razu jakby regulator nic nie dawał,
      czy podczas dania podnośnika na pływający to olej wraca również przewodem od podnoszenia a nie tylko od opuszczania?
    • Przez Szczawa
      Co zrobić aby rozwiązać ten problem???


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj