Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. 

Mam dziwny problem. Ciągnik po remoncie, szlif wału, nowe panewki, nowe zestawy naprawcze, głowice po remoncie. Ciśnienie na zimnym 5 a gorącym 3. Odpala dobrze. Mam zrobione dopiero 4 motogodziny tylko martwi i dziwi mnie jedna rzecz. Podczas dodawania gazu słychać taki metaliczny dźwięk lecz słychać go tylko w kabinie na zewnątrz nie słychać nic niepokojącego. Ruszałem delikatnie pompą wtryskową i nie odczułem różnicy. Dźwięk słychać tylko w kabinie i tylko przy dodawaniu gazu. Np jak ruszam i dodaje gazu to jeszcze mocniej to słychać. Ma ktoś jakiś pomysł?

Opublikowano (edytowane)

Partyzant , to nie jest porada! Wracając do tematu, ten metaliczny stuk może się objawiać, gdy tłok uderza w jeden z zaworów, jak tłok jest minimalnie za wysoki.

Edytowane przez wujekk110
Opublikowano

Ciężko się w to wsłuchać. Ciągnik pracuje równo a dźwięk słychać tylko w kabinie... Zawory raczej nie wystawały za płaszczyznę głowicy bo regenerowałem je we własnym zakresie. Tzn frezowałem gniazda i docierałem zawory. 

Opublikowano

Nie przed remontem tego nie było a kabina nie była ruszana. W ursusie 912 po wymianie pompy wtryskowej był podobny odgłos tylko było go słychać wszędzie i był za wczesny zapłon, przestawiłem pompę i było dobrze. 

Opublikowano

Nie mierzyłem właśnie. Tylko gdyby było coś z tłokiem to nie było by tego słychać tez poza kabina? Przed remontem tłukła tulejka korbowód to był to zupełnie inny dźwięk. 

Opublikowano (edytowane)

Czasem nie słychać,  ja miałem luz na sworzniu tłoka i krzywą gładź tuleji cylindra i stukanie słyszalne było najbardziej w kabinie.  Sprawdź luzy zaworowe, może na próbę zrób większe 

Edytowane przez Bzyk333
Opublikowano

Jeśli po wyregulowaniu zaworów w taki sposób jak radzi kolega Bzyk, stuki nie ustaną, sprawdz jeszcze ciśnienie wtrysku na wtryskiwaczach. Jeżeli któryś z wtryskiwaczy ma ustawione za wysokie ciśnienie, to taki stuk może być słyszalny.

 

Opublikowano

Daj ssące na 0,20 wydech 0,35 sprawdź jeszcze wtryskiwacze jakie ciśnienie tam ustawione ich? U mnie też taki metaliczny dźwięk ale głowica jest spieprzona nie te gniazda co trzeba dali.Zawory docierałeś? 

Opublikowano

Wtryski sprawdzone szału nie robiły to wymieniłem końcówki. Nie ustało. Zdemontowałem głowice i już wszystko jasne. Zawory pukają w tłoki, całe szczęście tylko minimalnie i nic się nie uszkodziło. Popełniliśmy błąd przy składaniu rozrządu jutro się okaże co dokładnie bo pod koło pośrednie podłożyliśmy podkładkę i koło wyszło minimalnie do przodu i to może być ten cały problem... 

Opublikowano (edytowane)

Dzwiek wydobywa sie jakby z okolic alternatora, wentylatora ale nie idzie dokladnie zlokalizowac. Nic nie obciera, obciazniki skrecone. W zalaczniku dzwiek,moze mial ktos u siebie podobny odglos.

c360.m4a

Edytowane przez thor1984
Opublikowano

Witam. Od kiedy jest u Nas c360 ja pamietam 20lat.

Chodzi nie przerwanie drobne naprawy przechodzi od czasu do czasu.

Ale od zawsze ma charakterystyczny stukot po przekroczeniu 1900obr/min odzywa sie zwykle w transporcie. Stukot ktory jadac stalymi obrotami co troche pojawia sie i znika.

Poszukujemy przyczyn co prawda bez wiekszego zapału bo poza tym nic sie nie dzieje.

-Wiem ze zostaly wymianiane panewki bo byly podejrzewane o ten stukot. Po wymianie bez różnicy. 

-regulacja zaworów nie bylo za kazdym razem zbyt duzych odchylek mikronowe sprawy.

-rozrzad na znakach, pali dobrze, ma moc

Bez kpl rozbiorki silnikia nie znalezlismy nic.

Na tę chwilę do głowy mi wpada tylko Luz na tulejce korbowodu.  

Moze ktoś z Was mial inne przycyzny podobnych dolegliwości?

 

Opublikowano

Przy poluzowanej tulejce korbowodu są takie objawy, że czasem stuki są bardziej słyszalne, lub mniej słyszalne. Spowodowane jest to nierównym zużyciem powierzchni cylindrycznej tuleiki (jest "jajowata").

Opublikowano

Korbowód uda się odratować pod warunkiem, że otwór w główce korbowodu nie jest rozbity, a nowa tulejka mosiężna wejdzie  z odpowiednim wciskiem, to znaczy nie będzie luźna.

Opublikowano

Witam. Silnik po generalnym remoncie. Podczas pracy pod obciążeniem czuć mocne wibracje w kabinie,na pusto jest mniej odczuwalne, wcześniej nie było to aż tak odczuwalne, co to może być? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez biszu
      Kupię tura do c360 stary typ na sankach. Rejony Podkarpacia, swietokrzyskiego, lubelskiego. 
      Wszelakie informacje proszę na priv.
      Pozdrawiam.
    • Przez goorall_88
      Dzień dobry, 
      Mam problem z ciagnikiem mccormick mc 135 power6. Cały czas świeci się pomarańczowa kontrolka tuż obok głównego wykrzyknika ostrzegawczego. Z francuskiej instrukcji przetłumaczyłem że to coś w rodzaju "uruchomienie na zimno". Ciągnik pracował kilka godzin i silnik raczej się zagrzał. Mrozu też brak. 
      Dodatkowo też z rurki odchodzacej od silnika z lewej strony z dołu cały czas wydastaje się dość gęsta para. Brak w niej oleju. Nie jest też to dym. Czy to może być jakoś powiązane? 
      Ciągnik posiada też zmianę biegów w przyciskach ("sekwencja" ?). Liczba na dźwigni cały czas miga. Czy to normalne? 
      Dodam że ciągnik pracuje normalnie. Nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków. Nie brakuje mu mocy. 

    • Przez pulek227
      Witam
      Mamy taki problem z odpaleniem ciągnika mianowicie po przekreceniu kluczyka kontrolki się zapalają po chwili gasną i jak chce zakręcić rozrusznikiem to nic się nie dzieje. Dopiero jak przypadkowo bujnalem kabina to trochę zakręcil.
      I wygląda to tak że jak przechyle troche kabinę to kręci i pali normalnie a jak kabina jest normalnie to po przeleceniu kluczyka nic się nie dzieje 
    • Przez mchojecky
      Witam. Składałem wniosek w sprawie dofinansowania małych gospodarstw. Zostało rozpatrzone pozytywnie i teraz szukam sprzętu do mojego Ursusa C-360. Chodzi o belownicę. Budżet wynosi do 60 tysięcy złotych. Jaką belownicę polecacie do tego ciągnika? Proszę o pomoc i określenie cech, które są ważne u belownic. 
      Pozdrawiam 
    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v