Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dziś pierwsze odpalenie silnika po remoncie, z braku czasu trochę to trwało ale udało się. mtz chodzi super czuć że przybyło mu parę koni. jeszcze parę drobnych poprawek i można pomału docierać. dziękuje za pomoc. 

Opublikowano

zmieniłem wał bo był bez przeciwwag, jest możliwość ich dokręcenia bo ma otwory na śruby więc chętnie niedrogo odsprzedam z kompletem panewek, trzeba by założyć przeciwwagi np ze ztarego wału i wyważyć, ja kupiłem nowy bo w okolicy nikt nie wyważa wałów korbowych.

nowy białoruski 1500zł do tego komplet panewek

zestawy naprawcze po 160zł szt

regeneracja głowicy, pompy wtryskowej, nowe końcówki wtryskiwaczy, 

reszta została tak jak było 

Opublikowano

JarekPasawski, wiem, że temat stary, ale znam taki przypadek, że pompy od 82 nie dało się przeregulować do 550. Po takiej zmianie 550 dymilby na czarno i zwyczajnie był dużo słabszy. GŁowica również musi być od 50/52/550/552.

Opublikowano


dziś pierwsze odpalenie silnika po remoncie, z braku czasu trochę to trwało ale udało się. mtz chodzi super czuć że przybyło mu parę koni. jeszcze parę drobnych poprawek i można pomału docierać. dziękuje za pomoc. [/quote

Kolego Grzegorz jak ci sie sprawuje silnik po tej przerobce-jest odczuwalne Te 80KM-poprawiales jeszcze cos?
Opublikowano

Rys 1,2 krzywki walka rozrządu d 60.
Rys 3 krzywki silnika d 240
Jak widac 4 krzywki silnika d60 są albo za ostre albo zbyt łagodne w porównaniu z krzywkami silnika d240

post-44848-0-11463000-1448905159_thumb.jpg

post-44848-0-26717300-1448905211_thumb.jpg

post-44848-0-07451000-1448905241_thumb.jpg

Opublikowano

wymieniłem trochę części w swoim mtz ale o wałku rozrządu nie pomyślałem. silnik ma moc ale trochę głośno pracuje (twardo) przestawiałem kąt wtrysku ale to nic nie dało słychać jakby stukanie na zaworach, luz ustawiony prawidłowo wg instrukcji. możliwe że wałek jest jeszcze do wymiany. czy przy wymianie wałka trzeba rozpoławiać silnik czy wyjmuje się on od strony rozrządy. ?

Opublikowano (edytowane)

ok dzięki. głowicę miałem taką jak do mtz 82 tłoki też, wał był bez przeciwwag, pompa miała obroty na 1600, czy możliwe że wałek rozrządu jest od silnika d 60 ???. chyba wymienię cały rozrząd koszty nie takie strasznie duże. a może coś z kolegów coś jeszcze doradzi. czy przy wymianie wałka konieczna jest wymiana tulejek? 

Edytowane przez grzegorz210182
Opublikowano

Bez fizycznego mierzenia wysokości krzywek  oraz porównania dwu wałków na stole ciężko stwierdzić, czy wałki się różnią. Spotkałem w katalogu dwie wersje wałków, jedna ma oznaczenie D50 a druga D240 ale D50 były montowane w silnikach D-240 również (przynajmniej do bloków D-240) Przypuszczam, że czymś się różnią, bo wersji na eksport było tyle, że hoho, o mocach od 50 do 82KM z tym samym blokiem. Widziałem wersje z blokiem D-240, z głowicą D-240 opisane w fabrycznej dokumentacji  68KM, ale co siedziało w środku, nie wiem.

Opublikowano

[quote name="grzegorz210182" post="1679104" timestamp="czy przy wymianie wałka konieczna jest wymiana tulejek?

Kolego przy zakupie nowego walka warto mieć ze sobą mikrometr pomierzyć czopy.w moim wzniosy krzywej byly identyczne w obu walkach roznily się profilem krzywek co decydowalo o czasach zamykania i otwierania zaworów

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez szop01
      Witam wszystkich forumowiczów.
      Posiadam ciągnik Renault Ares 630 125 km i ostatnio pojawił się problem.
      Po odpaleniu ciągnika z odmy olejowej i korka wlewu oleju leci coś takiego jak para wodna i jest to bezwonne.
      Jaka może być tego przyczyna?
    • Przez kamil000
      witam, potrzebuje pilnej pomocy w sprawie zetora 7211, moim problemem jest wysokie ciśnienie oleju bo wynosi ono 6,5bar na zimnym czy ciepłym silniku/przy wysokich/niskich obrotach nie ma znaczenia, ciśnienie jest cały czas w tej granicy czyli stałe. Zakładałem dwa  zegary na każdym jest to samo, zakładałem nowy zawór ten przy pompie pod misko olejową to się zmniejszyło właśnie na 6,5bar z 7bar(na starym zaworze). Wiem jednak że takie ciśnienie to na zdrowie mu nie idzie, dlatego moje pytanie co może być nie tak? dodam że takie ciśnienie w silniku mam po kapitalnym remoncie.
    • Przez Blusik
      Witam 
      Mam pytania jaka podkładka ma znajdować się pod korkiem zlewu oleju w silniku 1hc102 chodzi mi o średnice.
      Jak również o gwint jaki jest w pompie pz63a ponieważ musze odkręcić wąż.
       
      Pozdrawiam 
    • Przez Manio221
      Mam pytanie znalazłem silnik do MF 2620 od kombajnu class senator typ silnika Perkins A6. 354,4 czy będzie pasował? Proszę o pomoc. Niby takie same typy silników  😉
    • Przez Darek43
      Witam mam problem z ciśnieniem oleju po remoncie zapala się kontrolka od oleju A przed nie paliła się czy to może być wina pompy  olejowej.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v