Polecane posty

kamil000    0
Napisano (edytowany)

witam, potrzebuje pilnej pomocy w sprawie zetora 7211, moim problemem jest wysokie ciśnienie oleju bo wynosi ono 6,5bar na zimnym czy ciepłym silniku/przy wysokich/niskich obrotach nie ma znaczenia, ciśnienie jest cały czas w tej granicy czyli stałe. Zakładałem dwa  zegary na każdym jest to samo, zakładałem nowy zawór ten przy pompie pod misko olejową to się zmniejszyło właśnie na 6,5bar z 7bar(na starym zaworze). Wiem jednak że takie ciśnienie to na zdrowie mu nie idzie, dlatego moje pytanie co może być nie tak? dodam że takie ciśnienie w silniku mam po kapitalnym remoncie.

Edytowano przez kamil000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1458

Chłopie zostaw ty ten ciągnik w spokoju i nie wymyślaj,przez 30 pare lat miałem takie ciśnienie 6,5 zimnym i 5,5 na rozgrzanym nic się nie stało dla panewek tym bardziej dla wału.To jest z mit z tym wysokim ciśnieniem,jedynie co może uszkodzić to jest filtr oleju wymienny ale one wytrzymują do 6,5 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

DTaras    580

Adi - szkodzi, choć tysiąc razy mniej jak brak ciśnienia. Jak nie wał czy wałek to zaślepienia a jak nie to, to gdzieś syf w kanałach.. Zajebisty opór dla pompy, szybsze zużycie oleju. Wał nie jest za pasownie złożony? Daj popracować maszynie może i wtedy sprawdź. Pczywiście filtr odśrodkowy sprawdzić należy jak kolega wcześniej napisał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1458

Srututu majtki z drutu.Nic nie szkodzi,pompa olejowa zostało u mnie stara jest brak zużycianie było luzu osiowego na kołach,ani na kołach zębatych dobre 5 tys motogodzin ma.Jakie zaślepienia w czym? syf? dobrze nie ma się jak osadzić wszystko jest drożne filtr wyłapie wszystko.Jakie zużycie szybsze oleju? To co mniejsze ciśnienie oleju wydłuża żywotnosć oleju? Nie masz wpływu na zużycie oleju bo tak czy siak on się utlenia,miesza się produktami spalania.Wał nie był tknięty jedynie panewki lekkie przebawrwienia ale po tylu latach to normalne.Pokaż mi dowody w praktyce,to jest mit i on jest obalony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2154

U mnie w C-385 na zimnym olej wali do 9Mpa , tez krakali ze dlugo silnik nie pochodzi , a chodzi juz tak 10 lat ...

Przy okazji remontu gory rok temu mechanik konsultowal sie z autoryzowanym serwisem diesla czy cos z tym cisnieniem robic , to powiedzieli zeby nie ruszał bo jak zacznie kombinowac to pozniej moze byc problem ze zbyt niskim cisnieniem. 

Przed remontem jakie cisnienie miales ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    278

Lepiej jak właśnie jest za wysokie niż ma być za niskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    580

Czyli oleju w hydraulice się nie zmienia, czyli jak tumany na gęstym oleju psuły jedenastolitrowe silniki bo im powietrza w hamulcach brakowało to też wymysł, gdy sterownik w sikniku diesla samochodu osobowego zmniejsza resurs między wymianami bo silnik przekracza 3 tys obr. to tylko spisek firm olejowych, jak BMW elektrozaworem ogranicza ciśnienie oleju dla zimnego silnika i wolnych obrotów to debilny pomysł nic nie znających się inżynierów... Uporządkowany łańcuch węglowodoru ścinany jest także mechanicznie (nie dosłownie) przy zbyt dużym ciśnieniu, na które w układzie panewka-czop także wpływa ciśnienie smarowania. Krótszy łańcuch - łatwiej zerwać klin. Nie mniej napisałem (czy nie?) jest to tysiąc dazy mniej szkodliwe zjawisko niż zbyt małe ciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    31
Napisano (edytowany)

Przy zbyt wysokim ciśnieniu oleju jak się ma wkłady filtrów a nie bąka to olej nie jest filtrowany. Praktycznie cały olej puszczany jest baypassem. No i dochodzi zjawisko kawitacji.

 

Ograniczanie ciśnienia oleju na zimnym silniku jest jak najbardziej na plus. Ogranicza to przelew oleju niefiltrowanego.

Edytowano przez samtech84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    342

mi mechanik w 60 specjalnie dolozyl jedna podkladke zeby mial wieksze, do 9 doszlo, ale jak sie troche przygrzeje to spada do 3- ale po remoncie zrobilem tylko kilkanascie mtg wiec jaki to bedzie mialo wplyw na trwalosc silnika to sie okaze...

wystarczy  wyjac podkladke z zaworu cisnieniowego i po problemie- pare godzin roboty , a potem mozesz zalozy spowrotem  albo w zime dac rzadki olej a w lecie gestszy, na zetorze w zimie po 2 tys mtg od remontu 6 pokazuje..


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez przemrolnik
      ZETOR 7211
       
      DaneTechniczne:
       
      Rok produkcji: 1987r.
      Silnik typu : Z7201 4cyl.
      Pojemność : 3595cm3
      Moc: 66km przy 2200obr./min
      Pojemność zbiornika paliwa: 70L
      Wysokość na kołach r28 to 265cm
      Wydatek pompy hydraulicznej to 30L/ 160Bar
      Udźwig TUZ to 2400KG
      Opony Tył/przód to 16.9r28/ 7,50-20
       
      Skrzynia biegów to 10/2, Bieg 4 i 5 synchronizowany.
      WOM zależny/niezależny 540/1000obr/min
       
      Ceny za taki model górują od 25tyś do 35-38tyś.
      Jest u mnie od nowości, czyli od 1989r.
      Pracuje z agregatem uprawowym 3m i pługiem 3skibowym UG.Jest to ciągnik główny,pracuje na 10ha.Mtg to ma około6-5,5tyś Niewiem ponieważ w tej serii zetorów często siadały te liczniki mtg.
      Remontu silnika nie było od nowości, ale już powoli się szykuję.
      Usterki: Usterek z winy ciągnika niebyło, były tylko z winy użytkowania. A mianowicie siłownik pomocniczy się posypał, tzn. od siania nawozów i płukania wodą ma wżery, i się nie nadaje już do niczego. Po 4tyś mtg. Około. Poszła tarcza sprzęgłowa. Po ponad 5tyś mtg, poszedł Simmering między skrzynią biegów a tarczą sprzęgłową, koszt to około300zł, z robotą.
       
      Koszt serwisowania: wymiana oleju kosztuje około 100zł. Filtry paliwa to groszowe sprawy.
       
      Kabina bardzo komfortowa, sczelna, cicha, duża. Praca w tej kabinie jest przyjemnością. Jest także w kabinie ogrzewanie, szyberdach.
       
      Silnik jest bardzo wytrzymały(jeszcze nie remontowany, i nie pali oleju) Około 6tyś mtg. Ma w obecnej chwili.
       
      Wom jest dobry, lekko się włącza.
       
      Spalanie, szacuję mniej więcej około 7-10 litrów na godzinę ciężkiej pracy.W transporcie spali około 5-6 litrów ON na godzinę.
       
      Opinia na temat 7211 wg. mnie jest bardzo dobra, Bardzo mało awaryjny ciągnik, komfortowy, łatwy dostęp doczęści.
       
      Plusy:
      +duża kabina,
      +wspomaganie,
      +szerokie opony,
      +zmiana prędkości reakcji tylnego TUZ,
      +trzy regulacje podnośnika, D M P. (D -siłowa M- mieszana P-pozycyjna)
       
      Minusy:
      -Spalanie.
       
      Ponowny zakup?
      Oczywiście że tak.
    • Przez jarx08
      jaki olej wlać do skrzyni Jd 6810?
      czy po wymianie wymagana jest jakaś kalibracja?
    • Przez Reno123
      Witam jestem posiadaczem Renault 103.54 mam problem z hydraulikom. Po odpaleniu rurka od pompy hydraulicznej do rozdzielacza mocno drży , przewody do hydrauliki wywrotu są ok nie wiem co powoduje drganie i jak to usunąć . Czy to może być przez rozdzielacz. Po dłuższej pracy słabnie wspomaganie. Proszę o poradę 
    • Przez jarx08
      jaki olej wlać do skrzyni Jd 6810?
      czy po wymianie wymagana jest jakaś kalibracja?
    • Przez Nasters
      Witam  mam problem Lamborghini 1060 otóż do 1 tys obrotów z odmy leci delikatnie biały dymek lecz pod za dużym ciśnieniem po zwiększeniu obtotów z odmy zaczyna kapać olej czym większe obroty więcej oleju ?? ktoś może już to przerabiał ?? uszczelka ?? pierścienie ??
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj