Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Regulator wydatku na powrocie? Chyba pomyliłeś z zasilaniem. Powrót można spiąć trójnikiem tylko upewnić się że nie będzie olej za trójnikiem zbytnio zdławiony np za małymi przekrojami czy zapchanym filtrem.

Opublikowano (edytowane)

No tak, przelew, nie doczytałem, tu jest ważne tylko to, aby przekrój przewodu za trójnikiem był conajmniej jak suma przekrojów przed, bo rozdzielacze nie lubią ciśnienia na powrocie

Edytowane przez jahooo
Opublikowano

Witam ,panowie a ja mam takie pytanko 

Czy można zmiejszyć cisnienie na zaworze który odpowiada za to że jak podnosze np pługi to po wcisnieciu dzwigni przy kierownicy sama odbija ,teraz rozdzielacz pod kierownicą służy tylko do sterowania wyjsciami z tyłu 

Opublikowano

Do pługa było dobre bo po wciśnieciu dzwigni jak sie podniusł to sama odbiła ,a chce zmiejszyć cisnienie po to żeby mi klapy z belarki nie wyrwało ,jak otwieram to musze na max aby bela ładnie odleciała dalej ,pod konieć to ją szarpie ,a jakby zmniejszył ciśnienie było by dla niej zdrowiej  ,powiesz jak to podregulować i gdzie dokładnie jest ten zawór?

Opublikowano

To jednak się myliłem. Zmniejszenie ciśnienia Ci nie pomoże, Ty musisz zdławić przepływ oleju na siłownik klapy żeby wolniej się wysuwał. Najlepiej jak byś założył przy siłowniku zawór hydrauliczny jednostronnie dławiący regulowany i wtedy idealnie ustawisz jak będziesz chciał. A jak nie to spróbuj dobrac jakiś dławik w króciec siłownika w formie podkładki z otworem. Tylko wtedy będzie dławiony przepływ w obie strony.

Opublikowano

Na przewodzie od klapy jest takie coś ala dławik jednostronny bo klapa opada powoli ,tylko z tym podnoszeniem to mam problem ,w rusku hydraulika mocna to za szybko to działa a na małych obrotach jak otwieram to potrafi na końcu silnik zdusić jak za długo przytrzymam dźwignie, zdławianie siłownika mi wiele nie da,bo zawór ten co odpowiada za przelew w rozdzielaczu otwiera się na za dużym jak na moje potzeby ciśnieniu

Opublikowano

Jak chcesz ale zmniejszenie ciśnienia nie spowolni klapy. Trzeba zdjąć lewy boczek i od góry na rozdzielaczu przy samym zbiorniku będzie zaślepka na klucz 24 lub 22. Trzeba ją odkręcić. Pod zaślepką jest nakrętka kontrująca na taki sam klucz. Popuszczasz ją i śrubokrętem wykręcasz trzpień zaworu. Przydałby się manometr żeby zmierzyć ile ustawisz.

  • Like 1
Opublikowano

zmnejszenie ciśnienia na zaworze spowoduje niewydolność tylnego  tuza , taka to ich ruska  pomysłowość

23 godziny temu, robert983 napisał:

Na przewodzie od klapy jest takie coś ala dławik jednostronny bo klapa opada powoli ,tylko z tym podnoszeniem to mam problem ,w rusku hydraulika mocna to za szybko to działa a na małych obrotach jak otwieram to potrafi na końcu silnik zdusić jak za długo przytrzymam dźwignie, zdławianie siłownika mi wiele nie da,bo zawór ten co odpowiada za przelew w rozdzielaczu otwiera się na za dużym jak na moje potzeby ciśnieniu

dławi na powrocie  , a wstawienie  podkładki   z mniejszym otworem w układ  bedzie dzialać w obie strony  ,zastosowałem  to na hydro- paku i sie sprawdza

Opublikowano
Dnia 21.06.2019 o 05:16, mani51 napisał:

Jak chcesz ale zmniejszenie ciśnienia nie spowolni klapy. Trzeba zdjąć lewy boczek i od góry na rozdzielaczu przy samym zbiorniku będzie zaślepka na klucz 24 lub 22. Trzeba ją odkręcić. Pod zaślepką jest nakrętka kontrująca na taki sam klucz. Popuszczasz ją i śrubokrętem wykręcasz trzpień zaworu. Przydałby się manometr żeby zmierzyć ile ustawisz.

To jest ten zawór? Wstawiłem fotke

IMG_20190703_113048.jpg

Opublikowano

tak


tylko tak jak pisze kolega, jak zmniejszysz ciśnienie to w całej hydraulice i będziesz miał problemy z podnośnikiem mimo że nie jest sterowany z rozdzielacza.

Opublikowano
Dnia 21.06.2019 o 05:16, mani51 napisał:

Dzięki Mani51,u mnie ten rozdzielacz pod kierownicą odpowiada tylko za dwie pary sekcji z tyłu, a od podnośnika jest inny rozdzielacz z którgo olej idzie na ten pod kierownicą ,ostatnio owijałem to ciężko ruszyć i na najmniejszych obr kręci jak szalony ,widać mam dobrą pompe , zmniejsze (myśle że trzeba wykręcić ) zegar pożycze i ustawie mniejsze ciśnienie a jak nie pomoże to wróce do stanu oryginalnego, albo założe dławik jak radzicie

Opublikowano

Jeśli masz na myśli, że podnośnik jest sterowany rozdzielaczem pod siedzeniem (tym orginalnym pozycyjno-siłowym) to regulacja ciśnienia w całym układzie jest właśnie pod kierownicą

Opublikowano

Takie pytanko czy w MTZ 80 można wywalić docisk siłowy , żeby był tylko swobodne upuszczanie jak to jest 330 .

Bo już mnie wk***ia ten docisk bo tylko uważać na upuszczanie .

Opublikowano

Głupotą jest zmniejszanie ciśnienia w ciągniku zamiast założenia dławika, na maszynie przy której chcesz mniejszego wydatku. Rusek na oryginalnej pompie nie robi szału także chyba jesteś trochę przewrażliwiony pod tym względem, ewentualnie masz mocniejszą pompę. U mnie przy nsz-32 z mokrą sianokiszonką to nawet czasami aż za wolno podnosi.

@galan99 A co ci przeszkadza docisk przy opuszczeniu, bo nie kumam. A tak w ogóle podnośnikiem sterujesz rozdzielaczem czy regulatorem, bo jeśli tym drugim to nie wiem jak to działa. 

Opublikowano

Steruję koło kierownicy podnoszeniem i upuszczaniem ale jak upuszczam pług to poruszeniu muszę jeszcze troszku dźwignią upuścić by pług na danej głębokości pracował a jak by było swobodne ramiona to postawił i pojechał .

Opublikowano

No i wszystko jasne. Niczego nie musisz wywalać, bo w mtzcie tak jak i w ciapku masz sekcje pływającą. Dźwignia którą sterujesz podnośnikiem, do oporu do przodu by ją zablokować na pływającej i tyle. Obecnie zostawiasz w pozycji stop dlatego musisz ręcznie korygować wysokość ramion podnośnika. 

Opublikowano

Mtz ma sporą wydajność pompy i małe siłowniki bardzo szybko pracuja. Żeby spowolnić działanie siłowników przez zmniejszenie ciśnienia to musiałbyś ustawić takie ciśnienie żeby zawór przepuszczał część oleju a wtedy możesz mieć problem gdy będzie potrzeba minimalnie więcej. Do siłowników zwykły dławik wystarczy ale do silnika hydraulicznego trzeba założyć zawór do regulacji przepływu bo zwykły dławik będzie grzał olej przy dłuższej pracy.

Opublikowano

Ja wiem czy ma aż taką wydajność, owszem nie jest źle ale nsz32 przy ładowaczu szału nie robi.  W rozsiewaczu siłownik napitala jak wściekły, ale w prasie już tak szybko to nie chodzi.  Prawdopodobnie jak będę robił małą modernizację hydrauliki założę nsz50. 

Taki zawór załatwi sprawę. 

https://sklepdlarolnika.pl/pl/p/Zawor-VRFB-90-z-regulacja-dlawiacy-w-dwie-strony-gwinty-34-przeplyw-80Lmin-cisnienie-max-350bar/24105

Opublikowano (edytowane)

Jeśli o mnie to rozdzialacz pod kierownicą służy tylko do sekcji z tyłu powtażam to któryś raz z rzędu ,pod siedzeniem mam inny rozdzielacz który steruje pracą tuz ,jest to rozdzielacz o przeplywie 80l sterowany elktrycznie ,na przewodzie od podnoszenia jest zawór od regulacji szybkosci opuszczania (jak u kolegi z postu wyżej ,tylko dławiący w jedną strone) na przewodzie od opuszania jest zawór którym można włączyć docisk albo jest tak jak w c360 że ramiona można podnieść ręką do góry a opadną same,z tym mam też problem bo na małych obrotach owijarke ponad 450kg na minimalnych obrotach rwie do góry bardzo szybko i podrzuca całym ciągnikem, ale dziś założe akumulator i może nie będzie tak trzepać, co do chydrauliki zwnętrznej zmniejsze troche to ciśnienie a jak nie będzie po mojej myśli ,to kupie zawór dławiacy albo zrobie dławik ,

Jak już pisałem wcześniej wyjscia z tyłu służą mi jedynie do owijarki i sterowania belarką (klapą i podbierakiem) więc dużego ciśnienia mi nie potrzeba ,więc jakieś tam głupoty nie zrobie ,druga rzecz zawsze można wrucić do oryginalnego

a jeszcze jedno też tak macie że jak lekko przyciskacie dzwignie od wyjść z tyłu to trzeszczy a po większym dociśnięciu przestaje ja tak mam, przy owijarce najlepiej to można zauważyć

Edytowane przez robert983
Opublikowano

Jak lekko naciskasz to już przymyka się zawór przelewowy w rozdzielaczu a jeszcze nie do końca otwiera się kanał którym olej idzie na siłownik więc ciśnienie w układzie wzrasta do maksymalnego i otwiera się zawór bezpieczeństwa a razem z nim zawór w suwaku odpowiedzialny za odbijanie dźwigni. Ciśnienie spada i oba zawory się zamykają co znowu powoduje wzrost ciśnienia i tak w kółko. Ten hałas to prawdopodobnie praca zaworów. Jak dociśniesz do końca to układ pracuje pod ciśnieniem takim jaki wymusza na nim siłownik czyli sporo niższym od maksymalnego więc jest cisza.

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Theprzemo205
      Witam i z góry dzieki za odpowiedz. A więc najprawdopodobnej pojawi się na gospodarstwie belarus 82. Chciałbym aby ten ciagnik ciągal prase belujaca tylko on ma jedno stopniowe sprzęgło więc jak prasować kości trawe itp. Może ktoś mi wytlumaczy ?
    • Przez tomek9514
      Witam ponownie, 
      Jeden problem zniknął pojawił się następny
      Otóż, balot się bardzo szybko zwija, nie pojawia się sygnał że już jest gotowy gdy wskazówka od średnicy balota zejdzie się z drugą wskazówka, gdy się trochę naiwnie więcej to zaczynają stawać pasy. Gdy uda się owinąć go siatka to wychodzi wgl nie zbity. Wskazówka od ciśnienia na zegarze spada na zera a początkowo ma około 12 bar. 
      Natomiast, gdy otwieram klapę, blokuje jej zamknięcie i luznie pasy to na Nanometrze pojawia się ciśnienie około 200 bar, a gdy naciągane je śpowrotem spada na 0.
      Mial ktoś podobny problem? Dla mnie to magia. Może być winny sterownik który znajduje się po prawej stronie prasy pod półka na dodatkową siatkę? 
      Dziękuję z góry za pomoc
    • Przez mati5048
      Witam. Mam problem z ciagnikiem jd 3640 , po podłączeniu owijarki pod cisnienie oraz oryginalny wolny splyw nieotwiera sie silownik od obcinania foli( sipma maja) wyrzucajac dzwignie na neutralny silownik sie otwiera dodam ze ten silownik otwiera sie neutralnie bez cisnienia. Czyli pierwsze co to pomyslalem, że przyczyna jest ze olej niewraca wolno do skrzyni, dorobilem drugi wolny splyw od gory, silownik sie otwiera ale przewod cisnieniowy drga jak szalony. Niewiem czemu tak sie dzieje, dodam ze reszta wszystko ladnie chodzi a pod innym ciagnikiem normalnie sie otwiera
    • Przez MariuszKlim
      Cześć
      Szukam używki: ładowacz TUR do tego ciągnika, ktoś może wie z jakich ciągników pasować będzie taki rozstaw/mocowań tura? małe przeróbki mogą być
       
       
    • Przez MTZ_Belarus
      MTZ BELARUS TRAKTOR Sp. z o.o. przedstawia relację video z wyjazdu do Mińska i odwiedzin u Producenta ciągników Belarus – Mińskiej Fabryki Traktorów. Wyjazd z polskim importerem był nagrodą w konkursie organizowanym w terminie luty-maj 2019 r. 24 września razem ze zwycięzcą ruszyliśmy w drogę, a jak było – sami zobaczcie i oceńcie.
      https://youtu.be/J6OReRwjkiM 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v