Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam. Kiedyś gdzieś przeczytałem, że do silników w mtz 82 stosowane sa pompy paliwa z fergusonów i silniki dostają nawet do 10koni więcej. Prawda to czy nie ? Czy może to inne ciągniki? Dokładnie nie pamiętam.

Opublikowano

Musiałbyś sobie sam to wszystko założyć i spasować,oryginalnej aby pasowała bez przejściówki nie ma ,sama pompa nic zbytnio nie da trzeba tłoki przerobić,inne komory

Opublikowano

pompa z MF ? rotacyjna tloczkowa ? jak by mi doplacali to bym nie chcial tego u siebie :D Daruj to sobie, na fabrycznej pompie ciaagnik jedzie na wszsytkim, a odpowietrzenie ? jakie odpowietrzenie , 2 razy zakreci rozrusznikiem i chodzi. A temat pompy rotacyjnej jak ktos zna to wie o co chodzi.

Opublikowano

Czytałem i widziałem zdjęcia z tą pompą w jakiejś gazecie. Spalanie spadło, ale siły raczej nie przybyło, a jak przybyło to dlatego że ta pompa była dobrze wyregulowana, i tyle. Sam wiem jak swoją w MTZ zrobiłem regenerację w dobrej firmie, to kołami na asfalcie potrafił zamieszać, i miej palił.

Gość dorobił przystawkę między silnikiem a pompą, i chwalił sobie, pompę miał z kombajna Classa, ale chyba miał zbyt dużo wolnego czasu i lubiał sobie grzebać i komplikować , bo miał z 10 hektarów.Więc nie widzę sensu takiej przeróbki. Zaoszczędził z 30 litrów paliwa rocznie.

Opublikowano

wszystko ma plusy i minusy. Plusem takiej pompy na pewno bedzie bardziej precyzyjne dozowanie dawki paliwa co przeklada sie na mniejsze spalanie ciagnika ale niestety minusem jest to ze jest wrazliwa na paliwo , zapowietrzenie ukladu.

Opublikowano

W Tygodniku Poradniku Rolniczym byla opoisana ta przerobka, ale gosc naprawde mial nadmiar wolnego czasu, zeby tloki nadlewac i przetaczac.

Z pompka zasilajaca mial najwiecej zabawy, ale zrobil na osi napedzajacej pompe krzywke i dorobil obudowe.

Opublikowano

Trochę to naciągane. Zgodzę się litr ale trzy? Jeszcze z naciskiem "co najmniej" W ciągniku który i tak uchodzi w swojej klasie i rocznikach za jeden z oszczędniejszych. Trochę wieje propagandą.

Ogólnie same bzdury. Jedno to że konstruktorowi zdaje się że pompa rotacyjna podaje szybciej paliwo. To albo podaje albo nie! Mówiąc zdaje się sam nie wie co w niej siedzi. Sam autor artykułu też nie grzeszy inteligencja a już na pewno nie zainteresował się tym by nie wypisywać bzdur w sprawach technicznych. Jeśli powiększył komorę spalania to stopień sprężania na pewno się zmienił. Mtz ma stopień sprężania chyba 17. To ilość komór sprężania w pojemności cylindra. Więc jeśli zwiększył pojemność komory sprężania to ich ilość w pojemności cylindra się zmniejszyła. Na moje oko propaganda i bujda na resorach.

Opublikowano

Przecież w artykule pisze, że gośc przekonstruował komory spalania w tłoku - szerszy wlot, ale płytsze, dlatego nie zmienił się stopień sprężania.

Pompa rotacyjna ma tę zaletę, że czas wtrysku jest krótszy, niż w pompie tłoczkowej oraz większa jest równomierność dawkowania. Co do spalania mniejszego o 3l tez bym polemizował, chyba, że gość miał jakąś rozregulowaną pompę. Jakaś korzyśc pewnie jest, ale samo spalanie zależy jeszcze od oporów wewnętrznych silnika, oleju i wielu innych czynników poza samą pompą. Myslę, że w MTZ nie warta skórka zachodu, on i tak pali niewiele w stosunku do mocy i pojemności.

Opublikowano (edytowane)

A gdzie to napisał? Pisze wyraźnie "otwór w denku tłoka" A reszcie nie ma słowa. Musiał by część zaspawać. A poszerzając sam wlot w denku do komory sprężania zwiększasz jej pojemność.

Pompa bardzo możliwe że ma krótszy czas wtrysku ale robiąc przeróbkę i podając opis w artykule wypadało by być tego pewnym a nie pisać że " zdaniem konstruktora"

Bo również podane zużycie paliwa to jego zdanie. Chciał zrobił i spoko ale na moje oko nie trzyma się to kupy.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Pisze o nadlewaniu komór spalania - powiększył się tylko otwór w tłoku. A parametry, to trzeba by pojechać na hamownię.

Artykuł pisał dyletant techniczny, więc jak zrozumiał, tak napisał.

Opublikowano

Wszystko jest do zmierzenia i tak wypadałoby zrobić i porównać ,ileś mniej na pewno pali ,a ile to nie wiadomo


Nie wiem jak chodzi ten silnik mtz z taką pompą ,ale zawsze mi się podobał ten brak dymka w fergusonie czy ursusie 3 p :)

Opublikowano

ale 3 litry mniej ? moze jak stara pompa sekcyjna byla rozgieldana a koncowki laly ciurkiem , to taki efekt jest mozliwy jak dal wszystko nowe, a co do MTZ to on i tak malo pali na standardowej pompie , jak ja do swojego pozakladalem nowe koncowki wuzetema to tez byla roznica. MMZ nie byly zle  silniczki , nie wybredne na paliwo , oszczedne

Opublikowano

Na sprawnym silniku i prawidłowo ustawionej orginalnej pompie MTZ tez dymka nie puści. Ja mam podkręconą dawkę, to przy pełnym obciążeniu kopci, ale wystarczy lekko puścić gaz i dymku nie widać, muszę to skorygować tak jak było wcześniej.

Pewnie jakąś oszczędność można osiągnąć na pompie rotacyjnej, ale do tego wystarczy pompa od LTZ-55A, też rotacyjna i nic nie trzeba specjalnie przerabiać, bo mocowanie i sprzęgło takie samo.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ale tego już nie napisali, że przy pierwszym rozgrzaniu silnika rozleciały mu się tłoki. Jakby chociaż miał minimalną wiedzę o konstrukcji silników to by wiedział, że tłok można odlać tylko w całości. Osobiście to sprawdziłem na silniku SW 680. Tłoki popękały przy temperaturze silnika 80 stopni.

Opublikowano

http://archiwum.allegro.pl/oferta/rolnex-pompa-wtryskowa-ltz-t40-oryginal-litwa-i4073658317.html

 

jeżeli kogoś interesuje żeby MTZ bez turba miał mniejsze spalanie, i nie kopcił jedyny najlepsze i najtańsze rozwiązanie, rurki dokupić tylko i gra gitara, ja mam pełną dawke paliwa na tej pompie, ma z 100km  zero dymu jak ktoś ma pompę zajechaną zakładać tylko tą zamiast tamten złom regenerować 

 

Chyba że założyć turbo i Pompa od belarusa 1025 z korektorem ale to wydatek pewnie z 3 tys 

Opublikowano

Zauważ ona ma taki dystans na 4 śruby, normalnie pasuje tylko inne rurki a wężyki te same chyba pewnie inna długość, ale teraz widże że od ltz 55a nie będą rurki pasować, ja mam tą pompę od zawsze jak go z zachodu ojciec sprowadził, http://images.iagro.pl/2010-02/1334187047_big.jpg  rurki wtryskiwaczy chyba dorabiane były bo napewno nie będą pasowały chyba że tyle by można poodginać i nic im się nie stanie 


kurde nie wsatwie ci zdj bo mam neta słabego 



wszyscy się o mnie to pytają muszę coś nagrać jak to naprawdę słychać silnik 


i jeszcze silnik pracuje bardzo rytmicznie mam oborty max 2900obr/min (nie jeżdżę  na tyle) ale jak jest potrzeba zakopie się albo jakieś wyprzedzanie rowerzysty dostaje w podłogę i nie słychać wcale tych obrotów silnik pracuje bardzo lekko  

Opublikowano

nie twierdzę że syf, ale jak ktoś ma zajechaną tłokową to lepiej założyć tą niż regenerować lepiej i taniej, z resztą u mnie w bliskiej okolicy jest z 10 rusków i widzę jak chodzą pompa przebiera nie równo pracuje silnik inny kopci jak lokomotywa i dwa z turbem 1025 i znajomy ma 82 ts oba pięknie pracują na tej pompie z korektorem ktoś o tym pisał, każdy z tych rusków n zwykłej pompie kopci na czarno chyba  że jest to wina czego innego 

 

a mój ruski obiektywnie mówiąc jak dostaje tak konkretnie oborty 2500obr/min czyli orka albo zestaw, gregat talerzowy na najwyższym biegu jaki się da to spali 10l/mtg, a w rozsiewaczu kiedyś wyszło  4l/mtg  jak liczyłem teraz mi się nie chce liczyć spisywać tego 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
       
      ___________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 
       

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
       
      ____________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v