Zaloguj się, aby obserwować  
paulo9999

Naprawa napędu hydrostatycznego w ładowarce Atlas

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
paulo9999    2

Witam. Mam okazję kupić ładowarkę Atlas w przystępnej cenie ale niestety ma zepsuty napęd hydrostatyczny. Czy może orientujecie się ile może kosztować mniej więcej naprawa ów napędu? Czy jest to w ogóle opłacalne. Ta ładowarka nie zalicza się do nowych.

Edytowano przez paulo9999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

Za regeneracje silnika jazdy w Schaeff'ie (w mojej galerii) dałem w zeszłym roku 10 tys, pompa jak uszkodzona to też gdzieś tyle wyjdzie. Najpierw trzeba zdiagnozować dlaczego nie działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mechanik79    1

kupa kasy to kosztuje w wiekszosci przypadkow ja placilem za pompe jazdy od ladowarki o&k za regulacje i ustawienie 3tys , a w jednym atlasie dokladnie ar45 z 87roku 8tys obydwie naprawy byly robione w tucholi jest to dosc kosztowna sprawa lepiej kupic lepiej jak jest co innego do naprawy w takich maszynach czy to silnik czy jakies luzy czy wyglad wizualny niz pompa jazdy czy silnik hydro pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Groszek87    0

Witam. Może ktoś siedzi w tych napędach hydrostatycznych i mógł by mi doradzić gdzie szukac wady. Ładowarka wedemann 2004 typ 1370. Na raz stało się ze ładowarka ma problemy z kierunkami jazdy. Jak złapie to jedzie ciągle do przodu zgasze poruszam rewersem przód tył i pusci. Ona działa jak automat czy pod wplywem gazu szybciej jedzie teraz tego nie ma. Jak zlapie to jedzie jak by na biegu czyli wolne obroty a ona jedzie przełacze rewers w drugą stronę dopiero po czasie sie zatrzyma. Z ruszaniem tez problem dopiero na wyskoich obrotach ale jak już ruszy i jedzie to mogę puscic gaz a i tak jedzie z tą samą prędkscią. Pdejrzewam jakieś zawor ale tyle ich tam jest że nie wiem za co się złapac. A podobno to proste maszyny. jedna pompa tłoczkowa od jazdy a drugą od hydrauliki. Rodzielacz od kierunókow jazdy rozbierałem ten z elektro zaworami ale tam wszytko wyglada na ok przelacze rewers działą jednen elektro magnes, przełacze w rewers w drugą- dziala drugi elekrto magenz. NIe chce mi się wyciagać całej pompy tłoczkowej i jej rozbierać a to zapewne jeden zacinający się zawór moze ktos miał taki przypadek nawet w innch maszynach prosil bym o pomoc bo nie wiedzi mi sie wydać kilka tysiecy na serwis. Proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

Masz coś ewidentnie ze sterowaniem wydatku pompy nie tak. Ja osobiście bym tego nie ruszał. pompa na stół musi iść. sam zaworów nie wyregulujesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mechanik79    1

niekture maszyny np atlas maja sterowanie wydajnosci w starszych jest to za pomoca dzwigni ktura wspoldziala z pedalem gazu inne maja opornik elektryczny pod pedalem gazu a nowsze maja czujnik np na walku rozzadu czy wale i w stosunku do obrotow silnika czy w starszych polozenia pedalu gazu zmienia sie wydajnosc pompy ,sprawdz na poczatek wszystkie polaczenia kabli wazna jest tez masa moze gdzies cis nielaczy i maszyna ci nie bedzie plynnie dzialac pzy samej pompie to tam nic nie podkrecaj i nie rozbieraj to niejest takie proste , to co piszesz i jak maszyna sie zachowuje a niekreciles nic przy pompie? jesli bierznia po kturej chodza tloczki w pompie jest zle ustawiona to maszyna tez moze sie tak zachowywac jak opisujesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Groszek87    0

Najbardziej prawdopodobne wydaje mi się ten czujnik wydajnosci pompy względem obrotów wału. Nic nie regulowałem jedynie sprawdziłem elektromagnesy. Pompa jest tłoczkowa czyli taka sama jak w john deerech którą wczesniej już rozbierałem i naprawiałem. Muszę tylko znaleść ten zawór wydatku pompy. Ciekawe tylko w którym miejscu jest bo tak widać jest kilka zawórów ktore cos regulują. W instrukcji obsługi mendy nic nie napisali a tylko ją do maszyny dali. Dziękuję za szybkie podpowiedzi

 

Chociaz tak sobie teraz myślę tam musi być coś z zaworem w pompie coś pod niego podlazło bo filtr olejowy i olej zmieniłem dopiero teraz gdy ta usterka, a kontrolka od filtra olejowego juz od 2 m-cy mi migała ze czas filtr zmienić bo olej nie przechodzi. Nic by nie było gdybym nie zaniedbał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Groszek87    0

Dzis wreszcie doszły części do pompy. Sam ją rozebrałem okazało się ze rozsypały się lożyska na kołysce. Wielu ludzi przestrzegało mnie by jej nie rozbierać bo nie dojdę do ładu potem. Ja jedyne czego nie robiłem to nie regulowałem nic. Jeden mechanik za naprawę tego zaśpiewał mi 5000zł. Inny straszył ze jeżeli poszły łożyska trzeba kupić nową pompę bo tam pewnie nie ma co zbierać. Jak kupowałem weidemana każdy mnie zapewniał ze nie ma najmniejszego problemu z jakimi kolwiek częściami. Może i tak ale oprócz pomp i silników jazdy bo są robione przez firmę rexroth która jak sie okazło po telefonie do nic, oni muszą tą część wyprodukować i realizacja zamówienia 4 tygodnie. Na szczęscie poszukałęm w internecie i znalazłem kolesia co zajmuje sie w swoim małym warsztacie naprawą tych pomp. Części załatwił mi w tydzien choć i to nie chętnie gdyż nalegał by pompę przywiesć i on sam naprawi biorą za to oczywiscie odpowiednie pieniądzę. Powiem Wam ze cyrki z tymi weidemanami najchętniej bym sie jej pozbył i kupil cos z łatwiej dostępnymi częściami i tanszymi. Za łożyska z bierzniami 1000zl w sklepie co 4 tyg trzeba czekać zaplacił bym koło 600zł ale weź czekaj. Orientuje się ktos jak z schafferem jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

Większość maszyn ma rexrotha pompy czy silniki. więc nie poszalejesz, też czekałem 4 tyg aż mi zrobią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Groszek87 ten gościu co ci będzie naprawiał tę pompę to niech ci ją założy i żebyś sprawdził czy jest wszystko ok dopiero mu zapłać za naprawę bo tu u mnie był przypadek że kolega miał zużytą pompę jazdy do koparki Volvo za którą serwis wymianę na nową sobie życzył 40 tyś zł. a jakiś gościu mu ją zregenerował za dużo mniejszą cenę ale jak się okazało po zamontowaniu że ta naprawa nic nie dała ale miał mu zapłacić jak on mu ją założy i będzie wszystko grało niestety gościu nić nie zarobił dopiero po kilku takich podejściach trafił na fachowca co mu powiedział że wie co to jest za pompa i regeneracja będzie kosztowała 20 tyś. płatne oczywiście po zamontowaniu i sprawdzeniu i jak się okazało naprawa była poprawna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paulo9999    2

Czy ktoś może orientuje się gdzie w woj. kujawsko-pomorskim można kupić używany silnik jazdy (hydromotor) MF 50? Bo nigdzie na aukcjach nie mogę znaleźć. Może ktoś zna osoby które mają taką część. I gdzie można takie silniki regenerować.

Edytowano przez paulo9999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Groszek87    0

Dzięki za podpowiedz 40-latek. Ja sam naprawiłem swoją pompę. Nawet regulowałem bo po złożeniu na biegu jałowym ciągneła do tyłu. Te pompy chydrostatyczne ze zmienną regulacją przepływu wcale nie są takie skomplikowane. Jeśli tylko mam katalog części moge naprawić te rexroth. Jeśli ktoś ma problem z pompą jazdy piszcie na maila mariuszgrochowski3@wp.pl ja swoją pompę naprawiłem za 1000zł a straszyli ze od 5-18000 moze naprawa wynieść. Nie dawajcie zarabiac dla tych dzierców. W tych silnikach na nasze nie szczęści są takie małe dławiki które lubią sie zatkac opiłkiem. przyjedzie taki majster bedzie udawał ze cos robi cały dzien i 1000 za robote wezmie a to tak naprawdę poł godziny roboty sie do tego dostać. Nie fajnie ze z polskich chłopów tak zdzierają mieszczuchy którzy poprostu mieli czas posiedzieć w katalogach i ksiażkach serwisowych. Ja znalazłem dostęp do takich ksiązek i powiem wam ze taki silnik jest prostszy niż skrzynia w c-360. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej. I jak wygląda to po naprawie? Działa? Masz dostęp do katalogów? Robiłeś coś jeszcze? Co dokładnie tam zrobiłeś, że naprawiłeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez KonradBugaj
      Witam serdecznie. Prosił bym, jeśli ktoś takową wiedzę posiada, i chciał by się podzielić, o sposób jeśli takowy istnieje uszczelnienia (naprawy) połączenia rozpylacza (czoła) z korpusem wtryskiwacza. Próbuję naprawić wtryskiwacz otworowy z ryską. Wymieniłem 3 rozpylacze Gwint kręcę na 80 Nm. Zawór w rozpylaczu trzyma, na otworkach nie cieknie, chrypi przy swoim ciśnieniu bardzo wyraźnie. Lecz ciśnienie Bardzo szybko spada od 150 do 50 bar i niżej. Jestem przekonany iż jest to spowodowane tym połączeniem. Dziękuję za wszelką pomoc. Zapomniałem dodać iż tester na szczelność, po nabiciu ciśnienia 180 bar po 30 minutach trzymał 150bar.
    • Przez kuba93711
      Witam ostatnio przydarzył mi się problem z przednim napędem. Sprawa wygląda tak że kontrolka normalnie się zapala i gaśnie ale napęd jest cały czas załączony. Sprawdziłem tylko czy prąd podaje na cewke no i niestety nie dochodzi. Wygląda na to że to główny podejrzany ale nie wiem gdzie dalej szukać przyczyny z tym brakiem prądu. 
    • Przez kotek85
      Witam,
      Potrzebuje żeby ktoś mnie nakierował w sprawie Case Mx135, przed miesiącem go kupiłem i dwa dni temu podczas jazdy a właściwie to hamowania zapala mi się w momencie naciśnięcia pedału hamulca na pulpicie kontrolka przedniego napędu, puszczam pedał i gaśnie wciskam znów się świeci. Dodam że jak rozróbę pedały i nasikam osobno to ta kontrolka nie świeci się, gdy oba pedały są spięte to przy hamowaniu znów świeci. Podejrzewam jakiś przekaźnik lub zwarcie ale nie wiem gdzie szukać rozwiązania bardzo proszę opinie na ten temat.
    • Przez Darek43
      Witam mam problem z ciśnieniem oleju po remoncie zapala się kontrolka od oleju A przed nie paliła się czy to może być wina pompy  olejowej.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj