Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
19 godzin temu, pitr80 napisał:

to bez znaczenia można do niego podłączyć jeden czy dwa obwody hzs 4 kosztuje 200 zł., a co do ciągnika to 4514, ma manometr i nabija ciśnienie normalnie,

można, tylko po co skoro jest coś takiego jak hzs 2 ?

Opublikowano

Jaki smar polecacie do przesmarowania zawopru hzs w srodku? Zaczal mi nie odbijac po hamowaniu, rozebralem w srodku okazal sie idealny przeczyscilem i przesmarowalem na szybko byle jakim smarem i chodzi. Ale mysle o przesmarowaniu jakims typowym smarem do tego bo tawot raczej na dlugo sie nie sprawdzi. Myslalem moze o smarze silikonowym?

Opublikowano
Dnia 11.05.2023 o 09:41, mds212 napisał:

Jaki smar polecacie do przesmarowania zawopru hzs w srodku? Zaczal mi nie odbijac po hamowaniu, rozebralem w srodku okazal sie idealny przeczyscilem i przesmarowalem na szybko byle jakim smarem i chodzi. Ale mysle o przesmarowaniu jakims typowym smarem do tego bo tawot raczej na dlugo sie nie sprawdzi. Myslalem moze o smarze silikonowym?

Smar plastyczny jest do tego

Opublikowano

w końcu rozebrałem zawór w tej pronarce i tam był taki stary lepki smar posklejał to wszystko, umyłem nasmarowałem świeżym towotem i zaczęła odbijać po zwolnieniu pedału  hamulca.  Niby czysto było tam żadnego brudu tylko ten stary smar był bardzo lepki, zobaczy się w żniwa jak będzie jeździła  czy się znów nie zablokuje.

Opublikowano

Mam problem dalej z zaworem hzs 4 ze po zahamowaniu czasem potrafia nie odbic hamulce, dopiero odbijaja gdy dzwignie na regulatorze sily hamowania dam na na odhamowywanie. Sam zawor rozbeiralem, czyscilem nasmarowalem ale w srodku wygladal jak nowy. Regulatora nie rozbieralem czy on moze powodowac ze hamulce nie odbijaja? Czy trzeba kupic nowy zawor caly

Opublikowano

Miałem podobny problem ale winny był zawór na ciagniku. Po zahamowaniu zawór w ciągniku bardzo wolno przepuszczał powietrze na przyczepę.

Opublikowano

Pany słabo hamuje mi przyczepa. Zawór nowy, regulator tak samo i szału nie ma. Rozebrałem prawy tył okładziny i bęben w spoko stanie - 6mm okładziny, kalamitki drożne wszystko działa - podejrzewam, że trzeba podciągnąć po prostu na wieloklinie, dobrze myślę ?

  • Root Admin
Opublikowano

jaka uszczelka, chodzi mi o rozmiar przychodzi pomiędzy zawór HZS-4 a regulator siły hamowania? Na stronach sklepów wszędzie jest napisane zawór z odpowiednią uszczelką :(
Muszę wymienić tą uszczelkę, bo coś tu syczy zdrowo.

  • Root Admin
Opublikowano

jakbym miał z 50 oringów w domu to by nie było pytania.
Chce kupić wszystkie uszczelki, a później rozebrać instalacje i złożyć na nowych uszczelkach i zapomnieć o sprawie na jakieś 5 lat

Opublikowano

Witam mam problem z hamulcami w przyczepie d35 otóż został założony nowy regulator siły hamowania nowy zawór sterujący , nowy siłownik hamulcowy lecz membranowy jak w przyczepach Pronar i problem polega na tym że jest to instalacja jedno obwodowa (przyczepa chodzi z c-360 ) i gdy wcisne hamulec w traktorze na przyczepie nie na reakcji a gdy puszczę hamulec sam sie zaciąga , mówiono mi że zawór sterujący źle podpiąłem ale gdy przełożyłem węże siłownik sam Sue napompował już bez włączania hamulca  więc poprzednie podłączenie raczej było dobre , ma ktoś jakiś pomysł gdzie jest wina tego problemy zawór hamulcowy byłby w traktorze zepsuty ? Bo w przyczepie jednak jest z wszystko nowe 

Opublikowano

Witam, mam problem. Otóż przestały mi działać hamulce jednoobwodowe (wiosną jeszcze przyczepę napompowało, ale po spuszczeniu hamulca w ciągniku hamulce nie puszczały w przyczepie), teraz jeden obwód w ogóle nie puszcza powietrza. Hamulce dwu obwodowe ciągle puszczają powietrze. Czerwony działa prawidłowo bo ciągle puszcza powietrze, ale żółty sterowanie nie zależnie czy pedał hamulca wciśnięty czy puszczony podobnie z hamulcem ręcznym ciągle idzie powietrze żółtym złączem i przyczepu dwuobwodowej też nie chce puścić. Mam taki zawór kontrolny, po zdjęciu dźwigni od ręcznego brak reakcji na poruszanie tym ramieniem, słychać, że powietrze do niego dociera. Czy on się zaciął? Bo raczej on odpowiada za hamulce dwu obwodowe załączane przez pedał hamulca hydraulicznie. Zawór przyczepy tz kapusta padła ? bo ona chyba odpowiada za jeden obwód, co aktualnie u mnie jest brak powietrza.

image.png

Po wciśnięciu hamulca i puszczeniu zawsze było słyszalne pssk powietrza pod kabiną, podobnie po zaciągnięciu puszczeniu hamulca ręcznego. Teraz brak jest tego dźwięku. 

Opublikowano

Po napompowaniu powietrza do układu odepnij wąż od przyczepy. Hamulce powinny zadziałać, a winą będzie zawor w ciągniku. Jak po odpięciu wężą hamulce nie zadzialają to przyczyny szukaj w przyczepie.

Opublikowano

Właśnie tak sprawdzałem i jest jak opisałeś. Mało prawdopodobne, żeby w dwóch różnych przyczepach i dwa różne układy jedno i dwu obwodowy zawory padły przez zimę. Wychodzi na to, że do rozbiórki jest ten główny sterujący, który uruchamiany jest hydraulicznie i również po przez dźwignię hamulca ręcznego ? bo on puszcza ciągle powietrze na żółte złącze, ale od niego idzie do zaworu "kapusta" ale "kapusta" już mi nie podaje powietrza na jeden obwód

Opublikowano (edytowane)

Po rozebraniu i wyczyszczeniu zaworu hamulce znów śmigają jak powinny. Gdzieś się tłoczek zablokował i ciągle zawór był w pozycji "hamowania" dlatego takie problemy wyszły. Cena nowego zaworu powala z nóg :D

Edytowane przez artur04c
Opublikowano

Witam mam problem z hamulcami w przyczepie, otóż ciągnik bije powietrze do butli a z butli po wciśnięciu hamulca już nie idzie na siłowniki, brak jakiejkolwiek reakcji. Zawór nowy, co może być jeszcze przyczyną?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez daizor
      Tak jak w temacie chcę zmienić w mojej szóstce fotel ponieważ jest ona wykorzystywana w b. dużym stopniu w gospodarstwie, a fotel "oryginalny" jaki posiadam daje bardzo niezapomniane (negatywne) wrażenia podczas jazdy po nierównym terenie (siłowniki szybko siadają i wtedy fotel zachowuje się jak trampolina).
      Powiedzcie mi czy stopień komplikacji przy montażu fotela "na sprężone powietrze" jest duży? Może ktoś ma już takowy zamontowany? Dużo roboty z odpowiednim przymocowaniem takiego fotela? Aha noi najważniejsze a więc czy istnieje jakaś realna alternatywa (tańsza oczywiście) dla powyższego typu fotela aby nie stracić zbyt wiele z jakości siedzenia podczas pracy w ciągniku?
       
       
      A powiedzcie może warto byłoby samemu pomyśleć nad taką konstrukcją? Bo można by zastosować po prostu siłowniki pneumatyczne zamiast zwykłych przy siedzeniu (trzeba by odpowiednio dobrać "skok" siłownika ) oraz kompresor 12V (nie jestem w temacie ale mógłby istnieć problem odporwadzenia nadmiaru powietrza(?) ). Wiem wiem może trochę szalony pomysł ale warto przedstawić koncepcję ;[ Może ktoś posiada zdjęcia przykładowego "środka" takiego fotela aby można było podejrzeć pewne rzeczy?
    • Przez arturo4333
      Witam wszystkich! Mam takie pytanie czy do Ursusa 3512 można podpiąć dodatkowy siłownik pomocniczy? za odpowiedzi z góry dziękuję.
    • Przez mataxenon
      Witam. w związku z tym że nie mogłem nic znaleźć na forum, muszę założyć nowy temat. wiec tak przy moim ursusie nie ma w ogóle siłownika wspomagającego podnośnik, i chce go podłączyć ale nie moge się domyślić gdzie podłączyć zasilanie, proszę więc o pomoc, mogą być zdjęcia. czekam na odp.
    • Przez Lukas7
      Witam
       
      Mam problem i licze na Waszą pomoc mianowicie podłączajac silownik dwustronnego działania do 2 złączy na tyle c 360 patrzac od tylu w lewy jako zasilanie prawy powrót sterujac dzwignia kipru silownik sie wysuwa ale gdy przesuwam dzwignie kipru tak jak do opuszczenie np wywrotki do silownik sie nie wsuwa nie chowa dodam ze rozdzielac jest nowy uszy np z pługiem sie podnosza czy moze ja to zle rozumuje ?? pozdrawiam i licze na jakis odezw
    • Przez JOZEEKK
      Mam pytanie... Czym się różni siłownik hydrauliczny jednostronny od dwustronnego? Bo mam zamiar założyć do siewnika żeby znaczniki się same składały.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v