Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zle,dodając tyle,pojedzie szybciej niż 4.Ma być dodany  jeden ząb więcej na dolnym kole 3 biegu,i jeden mniej na górnym.

Sprawdziłem w gogle,na 1 nie zrobisz,współpeacuje z wstecznym,albo 3 albo 2 bieg.

Opublikowano

kurde,  średnio to zmieniajac,  bo jak przyspiesze 3  a beda jakies kawalki gorsze, mniej rowne to bedzie mi zwyklej trojki brakowac....  

 

a moze te zwolnice od 40 tki zalozyc skoro sa lekko szybsze niz w c-355.       wtedy wszystkie biegi sa nieco szybsze?? o ile ?

Opublikowano

wg moich info, to założenie zwolnic 4011 (przełożenie 4,58, zamiast 5,09) i założenie kół 16,9 28, da różnice taką że:
v1=5,6, v2=8,33, v3=11,62, v4=17,82, v5=29,72km/h, standardowych prędkości dla c-360 poszukaj w "sam naprawiam" :D oczywiście dane dla 2200 obr/min

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

2,5 do 3 km na każdym.Masz zdjęta pokrywę skrzyni?zwolnice zdjęte?takie strzelanie jest bez sensu, najpierw policz zęby koła zwolnicy,wtedy będziemy gadać .

Tu masz standardowe.dla przełożeń 11/56

bieg - 1,116 - 4,773

2bieg - 1,661 - 7,102

3bieg - 2,314 - 9,896

4bieg - 3,553 - 15,192

5bieg - 5,934 - 25,375

Edytowane przez Alamo
Opublikowano

Zmieniając zwolnice nie zmienisz prędkości nawet o 500 metrów na piątym biegu, na trójce czy czwórce niezauważalne a o trzech możesz pomarzyć. Bardziej realne było by reduktor przerobić ale  górne koło ze sprzęgłem kłowym jego dorobienie wyrwie cię z butów. Cena dorobienia jakiejkolwiek zębatki i tak wysoka wróci ci się za 10 lat lub nigdy. Taki urok tego ciągnika nie ma on praktycznie biegów do pracy w polu. Zmienić ciągnik  a nie pakować się w takie przeróbki.

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, seweryn20 napisał:

Zmieniając zwolnice nie zmienisz prędkości nawet o 500 metrów na piątym biegu, na trójce czy czwórce niezauważalne a o trzech możesz pomarzyć.

Posiadam oba ciągniki które mają inne od siebie przełożenia zwolnic,róznica w prędkości po przesiadkę jest natychmiast odczuwalna na każdym biegu,przykładowo,jadąc wolniejszym trójką,szybszym muszę jechać dwójką by się nie wyprzedzić.Mało tego,różnica w koszeniu ha między nimi wynisi 20 minut.

Edytowane przez Alamo
Opublikowano (edytowane)

Coś na pewno ale dla czwórki są to setki  metrów a nie tysiące. Miałem 4011 20 lat i  różnica nie warta zachodu a tym bardziej na biegach 2,3. Najbardziej odczuwalna na piątym biegu a  u tu d*py nie urywa. 40-ka jadąc przy obrotach silnika 2000 jest  około 150 metrów szybsza niż 60-ka przy 2200 więc na zwolnicach 40-ki szału nie zrobi a różnica zamknie się w kilkuset metrach. Różnica prędkości pomiędzy 2 a 3 biegiem jest około 2,5 kilometra więc tu nie ma najmniejszej mowy o tym by 60-ka szła podobnie na trójce jak 40-ka na dwójce.  Dla porównania 3p przy obrotach 2300 na piątym biegu jedzie tak samo jak 40-ka na 2200.  Szkoda chłopakowi wodę z mózgu robić szału nie zrobi ani zwolnicami, ani oponami a przeróbka skrzyni jest nieopłacalna.

Edytowane przez seweryn20
  • Like 1
Opublikowano

Niestety różnica jest na każdym od 2,5 do 3 km,za długo nimi pracuję by się z tym zgodzić,mając oba mam realne porównanie,wykonywały we dwójkę niejednokrotnie orkę na biegu 3 tymi samymi zestawami,tu różnica jest natychmiastowa,czy koszenie traw,i tu 20 minut co najmniej różnicy na ha. test prędkości zrobię któregoś dnia na kilku biegach do 2200obr,i podam tu dane.

Opublikowano (edytowane)

A no co ty.  Jedno ze z punktu technicznego jest niemożliwe żeby na każdym biegu uzyskać zbliżone różnice. Druga sprawa a to mam akurat oblatane bo ciągnik 40-kę miałem  drugi bieg za skarby świata nie odpowiada nawet w przybliżeniu trzeciemu w 60-ce. Może 40-ka na drugim i 60-ka na trzecim utrzymywać tą samą prędkość ale jeden będzie szedł na wolnych obrotach a drugi na wysokich. Zresztą wystarczy prześledzić instrukcję a cyfry powiedzą same.  Różnica w prędkości jest kilkaset metrów z tym ze dla 40-ki podana przy 2000 a 60-ki 2200 obrotów silnika. Zwiększając obroty silnika do 2200 w 40-ce nie jesteś wstanie uzyskać prędkości na niskich biegach większej nawet o jeden kilometr.

Kiedyś kolega miał 40-kę na jakiś rowerówkach do rządków wysokich jak diabli i nawet na tym nie byłą wstanie w zakresie  obrotów silnika do 2400 osiągnąć 30 km/h.

Zresztą sprawa prosta 60-ka na 5-ce i 2200 jedzie 25,37 a 3p na 2250 25,95.  Czyli 200 obrotów silnika na tym biegu da około 1200 metrów na godzinę więcej. Na  drugim biegu około 300 a trzecim około 480. 

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Zasada jest prosta, jak zwiększy się obr. o 10% (np;z 2000 do 2200) to i prędkość wzrośnie proporcjonalnie o 10%. Czyli z np;25 wzrośnie o 2,5 km/h. to samo się tyczy wszystkich biegów, np; jadąc 10km/h gdy zwiększymy obr. o 10% (z 2000 do 2200) to prędkość wzrośnie o 1km/h.

 

Opublikowano

Nic z tego. Pewnych spraw nie przeskoczysz.  Jeśli masz lekkie roboty na wom jak pisałeś lepiej szukaj niedrogiego ciągnika z kilkoma biegami do pracy w polu i wałkiem wom 540/10000.  pracując maszyną a małym zapotrzebowaniu na moc na wałku 1000 idzie sporo zaoszczędzić.

Opublikowano

Myślę ze nie a dla czego pytasz? 

Ja przesiadłem się z 40-ka na mtz-ta i z maszyn tylko pług zmieniłem bo dwójką orać by nim nie szło. Kultywator z czasem na agregat przerobiłem i poszerzyłem do trzech metrów.  Ale wracając do tematu przy takich maszynach jak rotacyjna mtz mimo ze większy i mocniejszy zrobi robotę szybciej i prawdopodobnie mniejszym kosztem. Wałek na 1000 i pykasz sobie spokojnie na max 1400 obrotów. biegów do samej pracy w polu najmniej osiem i nie zmieniając obrotów silnika tylko nimi regulujesz prędkość. nawet pająkiem lepiej się  pokosy roztrząsa. Nie zachęcam ani nie zniechęcam podaję tylko przykład który znam po sobie. Jeśli jeszcze ty napędów nie potrzebujesz mtz 80  już na prawdę spali nie dużo. Powstrzymać się od kombinowania rok czy nawet dwa, szukać sprzedać jednego a drugiego kupić. W moim przypadku się opłaciło.

Opublikowano
2 godziny temu, wiki868 napisał:

ok, czyli nici z tego przyspieszeniabiprzyspieszeni

Jak pisałem,mam dwie c360 które mają inne od siebie przełożenia zwolnic,koszenie 1 ha na 3 biegu kosiarką rotacyjna czeską jest krótsze w porównaniu do drugiej o 20 minut.Wybór należy do Ciebie.

Opublikowano (edytowane)

Hektar pola żeby skosić  polską rotacyjną trzeba wykonać 60 przejazdów po 100 metrów długich. Jeśli masz zwolnice 40-ki i jest na trzecim biegu na nich szybsza o 500 metrów to zrobi  szybciej jedynie pięć przejazdów. Jeśli te pięć przejazdów skraca czas koszenia o 20 minut to pozostałe 55 robi w 18 godzin. Czyli niemożliwe. A to tylko wyliczony czas przejazdu  pracującą maszyną.  Nierealne.

60-ka na trójce jedzie powiedzmy żeby zaokrąglić 9km/h.  60 przejazdów po 100 metrów to 6 kilometrów czyli jazdy ze spuszczoną maszyną około 40 minut.  Mogę ci to wyliczać na milion sposobów i za każdym razem wychodzi to samo.......NIEMOŻLIWE.

A realnie i to licząc na plus dla szybszego. 60-ka z prędkością 9 km/h zrobi hektar w 40 minut a 40-ka z prędkością 9,5km/h w tym samym czasie zrobi hektar i około 3 ary. Ą żeby zrobić 20 minut szybciej musiała by zrobić 30. Dalej daleko.

W praktyce te czasy będą miały trochę inny stosunek jak i sam czas koszenia będzie większy ale dalej nie zwiększysz szybkości pracy ciągnika o 30% zwiększając jego prędkość o ledwo 500 metrów na minutę.  Będzie tyle szybciej ile procentowo szybsza jest 40-ka a różnica w predkości 500 metrów daje około 5% .

Edytowane przez seweryn20
  • Like 1
Opublikowano

no to nic z tego.  heh. to jeszcze jedna sprawa,      zdarza Wam się ze wam czasem zagotuje się 60-tka ?  nawet jak jest czysta chlodnica,   nie wiem czy prasa rolujaca New Holland 841 nie powinna z nia chodzic...    bardzo bym chcial bo wtedy ursus 914 z turem moglby zwozic siano by uciekac przed pogodą. Jak popuszcze prasę na sile zgniotu to znow rolki wychodza jajowate.

Opublikowano

@wiki868 Ta prasa ma zapotrzebowanie 60 koni,60-tka ma 52 czyli teoretycznie nie powinna pracować z tą prasą ale praktycznie to wszystko można zrobić :D.Do takiej prasy to spokojnie ursus 904 lub 914 starczyłby spokojnie.Ja nie miałem nigdy takiej sytuacji żeby się ursus zagotował.

Opublikowano

no od kiedy mi zagotowala sie 60-tka ciagam prase ursusem 914 i jest dobrze, ale wtedy nie ma kto zwozic bali, uciekac przed pogoda.  jak duzy prasuje to maly stoi. wkurza mnie to bo sie nie zazebia. wolał bym  by 60-tka prasowala a duzy z turem zwoził od razu. 

Opublikowano

Ten wentylator możesz z 60-ki wywalić i założyć coś uczciwszego  z zetora czy zdaje się z wózka bółgara pasował.  On nie za fajnie zaciąga powietrze przez chłodnicę. Termostat sprawdź jeśli był alkoholowy zbyt trwały nie jest załóż nowego typu woskowy. Ale ogólnie jeśli ciągnik pracuje długo na 100% swoich możliwości może mu skakać temperatura.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v