Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie nic nie odpowietrzasz samo sie odpowietrzy ;) Mówisz o starcie na eter ? mam to opisane trochę w instrukcji ale nie z budowy a jak tego używać. Wciskasz przycisk kręcisz zapala i wyłączasz ;) Tyle tam wyczytałem. Odnośnie mojej spr. pompy olejowej tez nie ruszałem pod żadnym względem. No to muszę zerknąć na to bo wysprzęglik robiłem rok temu - mówie o tym na górze, pompka i tam zestaw naprawczy kupiłem 110 zł i było oki :)

Opublikowano

Jeśli kapiący olej jest ze skrzyni poszło uszczelnienie tejże skrzyni. Winę za to teoretycznie mogą ponosić drgania. Może byc zwichrowana np przy społowianiu tarcza która odpowiada za napęd pomp w skrzyni i womu i jest na stałe połączpona z silnikiem. Wchodzi na frez zewnętrznego wałka. tarcza ta jest z blachy przynajmniej w 4255. nie wiem jak jest w tej serii ale przy społowianiu można ją zwichrować. Oczywiście są to moje sugestje, żeby nie było, że ktoś rozbierze a tarcza prosta. zeby ową tarcze wyjąć należy rozebrać cały wycisk. Ale przed rozebraniem wycisku po rozpołowieniu proponuje obejżec frezy może na nich cos będzie widać.

@mirro jak bys przeoczył @lukash3060 stwierdził kilka postów wyżej, że trybiki przy pompie/balanserach znaczył i jest dobrze. Dlatego podsunołem wątek tarczy skoro chce go rozpoławiać. Zastrzegam, że wszystkie moje teksty to sugestie i nie twierdze, że tak na bank jest.

Opublikowano

To że znaczył nie daje nigdy gwarancji poprawnego ustawienia. Z resztą nie ma potrzeby znaczenia bo znaki tam są. Po zaznaczeniu jest to jego ustawienie a nie ustawienie przewidziane dla danego silnika.

Tam nie ma tarczy od napędu pomp, a wałek bezpośrednio zazębia się z kołem zamachowym.

Ot takie tam moje sugestie.

Opublikowano (edytowane)

Poradziłem :) Pewnej niedzieli mnie natchnęło i rozpołowiłem go, przekręciłem koło zamachowe o jakieś 3/4 obrotu ( znalazłem ślad na nim od poprzedniego ustawienia ) teraz z biegiem czasu drgania coraz mniejsze i chyba zalezy to od stopnia dotarcia. Wiec to było chyba przyczyną i miało wpływ a nie jak co niektórzy sugerowali od razu balansery :) Pytałem mechanika jeszcze specjalnie ostatnio bo się widzielismy i mówił że to wyklucza bo ustawiał tak jak tu ktoś pisał :) A olej na podłodze to wina pompki od sprzęgła, wymienię ją całą. Teraz na obroty pięknie sie wkręca i zero dymu praktycznie, odma to samo :) Jestem zadowolony z remontu, czuć że ma więcej siły i ogółem równiej jakoś chodzi :) Jak to powiedział Pan który wydawał silnik - przez następnych 15 lat z powodu tego silnika się nie zobaczymy ;)

Edytowane przez Lukash3060
Opublikowano

Ile wyniósł cię ten remont jak byś mógł to napisz co robiłeś i ile to kosztowało. Poszukuje 3080 w dobrym stanie a jak wiadomo cudem jest znalezienie tego sprzętu bez cofanego licznika więc liczę się z tym że remont może być potrzebny no fakt ze 3080 jest 6 cylindrowy to remont troszkę droższy. O co chodzi z tymi tulejami ze trzeba dorabiać zamiast wkładać gotowe?

Opublikowano

Mówisz o tym rozwiercaniu ? :) Kupili gotowe zestawy angielskie i założyli :) Bardziej to chodziło o wybicie tuleii ;) Ogółem całość 3800 z VAT :)

- nowe zawory

-planowanie głowicy

-planowanie bloku

-nowe tuleje niemieckie

-nowe tłoki angielskie

-nowe pierścionki

-nowe panewki

-szlif wału

-osiowanie

-komplet uszczelek oryginalne bepco

- nowe uszczelnienia tzn. simeringi

To jest koszt tego a jeszcze dochodzi olej, filtr, nowa pokrywa na zawory i jeszcze parę drobiazgów :)

Opublikowano

W silniach perkins i lejland z suchą tuleją najlepsze rozwiązanie jest oddać do zakładu żeby wstawili tuleję surową i ją szlifowali ( honowali ) pod wymiar.Taki zabieg eliminuję wszystkie owale bloku i jest bardzo dobrym rozwiązaniem.Mój szwagier robiąc remont silnika z bizona powiedział mi ze jestem głupi i zaprowadził do innego mechanika bo koniecznie chciał chromowane tuleję i długo się nie nacieszył 4 sezony i się dotrzeć nie mógł chlapał oliwę i walił z odmy.Po rozebraniu progów nie było na tulei ale owale na tulei po wpuszczeniu pierścienia to była masakra.Poszły surowe i szlif i drugi sezon bez problemów ale robienie poprawki po jego mechaniku to już nie były tanie rzeczy.

Chodzi mi o te honowanie to równają gniazda na tuleje? czy dają grubszą tuleje i szlifują aż dopasuje się do gniazda?

Opublikowano

szlifowana ale wiadomo dopóki nie jest włożona można poddać ją jakiejś obróbce co utwardzi metal a tu już tego nie zrobimy. Oczywiście to tylko moje przypuszczenia nie znam etapów produkcji tulei

Opublikowano

A po remoncie najważniejsze - zaczerpnięte z instrukcji:

Procedura docierania:

1 - Doswiadczenie pokazuje że odpowiednie doscieranie ciągnika w ciągu pierwszych 50  motogodzin ma duży wpływ na moc i żywotność silnika. Ciągnik powinien być już mocno obciążony od pierwszego użycia i zawsze osiągnąć temperaturę 60"C zanim będzie pracował w pełnym obciążeniu.

2 - Podwyższone zużycie oleju jest normalne podczas początkowej fazy docierania. Dlatego stan oleju podczas pierwszych 50 Mth musi być sprawdzany 2 razy dziennie, aby wykluczyć niebezpieczeństwo niedostatecznego działania.

 

Zgodnie z tym - co najwyżesz godzina czy dwie pracy na postoju,, a potem po prostu w robotę. 

Opublikowano

Panowie podpowie ktoś z jaką siłą dokręcic głowice w mf. 3060? Przeleciałem na szybko ten temat i nie dopatrzyłem czy ktoś wcześniej pisał. Kolejnośc znam tylko niewiem z jaką siłą to dokręcac.

Opublikowano

110Nm wszystkie, a potem w zalezności od długości śruby  krótkie przekręcić  o 2,5 boku czyli 150°, średnie o 3 boki czyli180° (pół obrotu) a długie 3,5 boku śruby (210°). Wyczytałem to na forum kopaczki, tak zrobiłem, kukurydze skosiłem, głowica trzyma :)

Opublikowano

Wg. Ursusa Chełmno dla silnika A4.248 moment dokręcania 132-137 Nm ( w trzech etapach ) - zawsze tak robię i jeszcze nie miałem problemów. Szpilki i nakrętki głowicy tak samo jak nakrętki korbowodów niby zawsze powinno się wymieniać. Co do głowicy to jeśli nie ma widocznego zużycia - czyszczę gwinty i zakładam stare. Taki moment nie jest jakiś bardzo duży więc nie ma szans na ukręcenie. Choć instrukcja nakazuje wymianę.

Opublikowano

Byłem w pewnej firmie z zapytaniem o remont silnika mego 3060 to zawołali 4,5 koła w skład naprawy wchodzi: szlif wału azotowanie zrobienie głowicy tuleje z surówek wtryski pompa paliwa i parę innych pierdół cały zabieg trwa jakieś 2 tygodnie dostaję silnik odpalony w zakładzie gotów do montażu. Jak waszym zdaniem dobra cena czy szukać jeszcze gdzieś? niby części dobrej jakości wstawiają i dają na rok gwarancję. Ciekawi mnie jak z tą gwarancją jest skąd będą wiedzieli ze prawidłowo dotarty itd.

Opublikowano

ceną to sie nie sugeruj tylko renomą zakładu... w moim silniku blok był walniety i znalazłem zakład, który bierze stary motor w rozliczeniu a daje inny po remoncie na rocznej gwarancji za 6tys.... mi oferta pasowała bo za nowy blok 5-6tys trzeba dać, profesjonalne spawanie kapke taniej.... cóż z tego. zrobione 100h i głowica puszcza olej a po jej zdjęciu sie okazuje że 2 tuleje nowe, 2 głeboko zarysowane, 3 tłoki z jednej parafi, czwarty z innej.... nikomu wierzyć nie można chyba że dobrze znasz zakład

Opublikowano

No zakładu nie znam ale jest już kupę czasu i cały czas robią także jak by robili lipę może by nie było klientów za wiele próbowałem znaleźć opinie na temat ich roboty ale na razie nic pytałem jeszcze o cenę Mariusza Zduna zobaczymy co powie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
       
      ___________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 
       

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
       
      ____________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v