Polecane posty

Lukash3060    136

Tak jak w temacie robię remont silnika w swoim 3060 i doszedłem już do momentu wyjmowania tulei. Jak je wyjąć ? Ściągaczem nie pójdzie bo za cienkie są u dołu. Boję się, że czeka mnie wybijanie na prasie ( dużo roboty jeszcze z wyjęciem bloku). Druga sparwa po remoncie jak mu wleję Turdus 15w40 będzie dobry ? Wcześniej chodził na nim ale jak patrzyłem w instrukcji producent poleca Platinum Ultor Plus 15w40 więc to chyba będzie to samo ( chodzi mi o symbol ) ? Dzięki za wszelkie odpowiedzi :) ( najbardziej chodzi mi o wyjęcie tych tulei ;) )


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HondaMtx    121

Kolego blok musisz oddać do zakładu specjalizującego sie w remontach silnika bo w perkinsie jest ten problem, ze tuleje musisz wbijac na specjalnej prasie, zeby ich nie pokrzywic. Co do oleju to Turdus bedzie dobry. Moze byc falco lub tez superol CD. :)


Ursus C-360 --> Zetor 8011 --> Massey Ferguson 3090 :)
Jeśli pomogłem, kliknij w strzałkę na zielonym tle :)
Zapraszam ~~> https://www.facebook.com/Fanpagemf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rolniku360    70

kto mądry w tych czasach leje superol już najtańszy turdus lepszy od tego oblepia silnik jak jakaś smoła,a o tuleje zapytać tam gdzie np. obrabiają silnik planowanie itp. bo mi tam wybijali i wkładali nowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    225

Hmm mi się coś o uszy obiło ze niektórzy chłodzą żeby było łatwiej wyjąc tzn. zamrażają same tuleje, tak samo przy zakładaniu niektórzy mechanicy robią. Chyba ze są tacy jak u mojego sąsiada to w 3P na chama wbili tuleje to potem szlifierka tłok poprawiali :lol: :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    136

@boku27 Można i tak :D A z tym zamrażaniem to słyszałem ;) W takim razie mam zajęcie na jutrzejsze popołudnie i wieczór ;) To jak tak nie bd nic kombinował zawiozę do wyciśnięcia.

@pisklaczun koszt jeszcze nie znany do końca ale powiem Ci że w sklepie znajomy dał mi 3 oferty ( chodzi mi o 3 firmy produkujące te tłoki całe zestawy naprawcze ;) ) I ceny w zależności od 200 do 280 zł :) Chyba wezmę te droższe, z anglii może "pochodzą" dłużej ;) czyli już wychodzi koło 1200 same tłoki, tuleje i pierścionki a jeszcze patrzę, że i zawory muszę też zawieźć z głowicą niech zrobią bo za głęboko są ( chodzi mi tu od tłoka str. ). Nie wiem jak z robocizną ale pewnie 2 tyś mało będzie :) Ale lepiej teraz niż w robocie ma mi coś zawalić i przestoje. Tuleje widać, że dostały swoje jadąc palcem od środka czuć wyrażnie wrąbkę do kąd dochodziły pierścionki. Mogę też powiedzieć że ktoś już się z tym kiedyś tez bawił bo tłoki i pierścionki w bdb stanie, nie wyglądają by były oryginalne ( '91 r ) :) W takim razie leję Turdus :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HondaMtx    121

@rolnik wcześniej nie było lepszego oleju to i na superolu smigaly ciągniki i do tej pory ludzie na nim jeżdżą, wiec daruj sobie z takimi komentarzami. Ja poddałem tylko propozycje jakimi olejami moze zalać silnik.


Ursus C-360 --> Zetor 8011 --> Massey Ferguson 3090 :)
Jeśli pomogłem, kliknij w strzałkę na zielonym tle :)
Zapraszam ~~> https://www.facebook.com/Fanpagemf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    136

Ja oddam do Przasnysza robią głowice może i to zrobią jak nie to pewnie kurs na Ciechanów :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    2643

Choćbyś zamontował i angielski komplet popełniasz dalej ten sam błąd co wielu.

Jeżeli trafisz na normalny zakład, to nie będą chcieli montować twoich tylko doradzą wstawienie surowych i rozwiercanie. Powód jest prosty. Po takim czasie eksploatacji nie ma bloku gdzie gniazda tulei są idealnie okrągłe. Tuleja zostanie wprasowana ale odkształci się co wpłynie na jej współpracę z pierścieniami i tłokiem.

Po krótkim czasie silnik zacznie brać olej i będziesz zastanawiał się dlaczego tak szybko.

Nie bądź frajer zrób to jak należy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    136

Cenna wskazówka i masz rację . A potem do tych rozwierconych tłoki mogę już kupić np. te angielskie czy jakieś tam i będą w pełni pasowały tak jak by o były "fabryczne" tuleje ? :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Nie rozwiercane tylko honowane czyli szlifowane na wymiar i tłoki pasują bez problemów tak jak by to były fabryczne tuleje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    136

Wielkie dzięki Panowie ;) Człowiek w nieświadomości mógł by zrobić niezłą głupotę a w efekcie jeszcze naraził bym się może na kolejne wydatki za jakiś czas :) Trzeba w takim razie w tym kierunku patrzeć .


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pisklaczun    104

u mnie w małym masseju też się zbiliża do remontu i też będe sam robił tylko do tulei znajomego mechanika zawołam i może jakos tanim kosztem to sie zrobi;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldek315    2

Ja tam się nie bawię sam w wyciskanie czy montaż nowych daję do zakładu i sprawdzają wszystko robią kosztorys albo robimy albo nie i za diagnozę nic nie płace jak zdecyduje że kupie inny silnik. A co do tulei to musisz zapytać czy to jest do obróbki czy gotowe. A wał masz w porządku? bo jak się bawić w remont to chyba na całego bo po co 2 razy robić jak okaże się że wał do szlifu bo ciśnienie słabe a jeśli ni to chociaż rozważ montaż nowych panewek bo na pewno są już czerwone

 

@pisklaczu lepiej raz a dobrze niż tanim kosztem bo później piszą po forach że ledwo co remont zrobiony a nie chodzi czy bierze olej, jedynie że do żyda idzie to inna sprawa

Edytowano przez waldek315

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    70

nie ma co się bawić samemu w te tuleje bo są bardzo cienkie i może pęknąć albo krzywo się nabije i też już po tulei dać parę groszy i niech nabiją.a co do superolu no i co z tego że chodziły ale silnik po takim oleju jest w środku cały czarny i pare mm syfu do tego doliczyć jakość dzisiejszych części to 5 lat i masz silnik do remontu

Edytowano przez rolniku360

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    136

Wał jest ok :) Panewki pewnie też wymienię :) Jest tak jak myślałem - zaczynam od jednej rzeczy kończę na wielu ;) Ale coś za coś zrobię teraz będę miał przynajmniej z nim spokój ;) Olej zaleję Turdus , C-360 też na nim u mnie chodzi i jest ok :) Jak robić to robić ... zobaczymy wiosną efekt. A jak z docieraniem ? Mam instrukcje różne różniste i po polsku od serii 36xx pisze że można od razu w robotę - ale to jest mowa o ciągniku branym od dilera a za pewne w fabryce jakieś tam docieranie było ? Nigdy nie miałem styczności z tym i byłbym wdzięczny gdybyście i w tym temacie coś podpowiedzieli :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldek315    2

na początku z lekkim obciążeniem ważne żeby silnik miał swoją temperaturę roboczą po 20 mth można lecieć w pole oczywiście że należy wcześniej niż zalecano wymienić olej i ważne żeby nie dawać gazu do dechy tylko spokojnie na 1/2 gwizdka a niższym biegiem i tak nie robisz kapitalnego silnika więc nic nie powinno się stać. Sąsiadowi jak zrobili silnik w ciężarówce to 1 cały dzień chodził na wolnych obrotach i nieraz prze gazował a na następny dzień pojechał na budowę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    136

Na razie to i nie mam roboty takiej... szambo przepompować ale to też nie teraz. Bele wstawić , z obornikiem jechać i odśnieżyć jeśli by śnieg kiedyś tam spadł. To trochę na pusto pochodzi sobie ... Jeszcze dużo roboty przede mną jak tak patrzę. Jeszcze filtr wymienić powietrza i oleju silnika, świece płomieniową, pokrywę od klawiatury i jeszcze może coś w praniu wylecieć.


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    12

Lukash3060....ogolnie to tak....jak juz masz rozbebeszyc caly silnik by zawiesc go do przebicia tulei to zrobilbym na Twoim miejscu tez szlif walu, zazwyczaj sa tez do prostowania mostki, do tego perkins wiec i moze bedzie trzeba plaszczyzne bloku pod glowica zrownac, sprawdz tez kolo posrednie na rozrzadzie i ewentualnie klawiature, tzn walek i tul;ejki w dzwigienkach, jak juz wal bedziesz ruszal zdalaby sie nowa pompa oleju-sprawdz stan zaworu przy tym w mechanizmie, ja zalozylem nowa orginalna sprezynke, do tego popychacze i walek rozrzadu-wszystkie elementy gdzie olej moze gubic cisnienie ogolnie na czesciach nie zaluj kasy, pasowaloby i tez korbowody sprawdzic ewentualnie zregenerowac bo co dadza same tloki tuleje jak tu bedzie lipa. Dla przykladu....robilem remont w mf255 jakies 4 moze 5 lat temu, za orginalne angielskie konvcowki wtryskow placilem 90zl nie ma z nimi zadnych problemow a zrobil jakies 3-4 tys motogodzin (musialbym na licznik spojrzec) i jak przez caly rok wezmie 2 litry oleju to wszystko, a lekko nie ma, a straszyli mnie ze po remoncie max 1000mth i bedzie wpieprzal olej. teraz do 3070 tez koncowki wtrysku takie poszly wszystkie tyle ze sztuka 199zl no ale.....w koncu to przelozy sie na zywotnosc. A olej.....turdus nie jest zly sam mam go we wszystkich ciagnikach, tzn. mialem bo po remoncie do 3070 zalalem ambre, niby drozszy....ale w koncu nie wymienia sie go co tydzien :) Ps. 3070 niedawno wyszedl z warsztatu, a teraz mniejszy brat czeka na rozbiorke silnika-pekl wal....

Albo po prostu sam przebij tuleje, zalozysz nowe zestawy naprawcze tylko i zobaczysz co z tego wyjdzie....moze sie akurat uda i bedzie chodzil bez zarzutu, choc to jak wygrana w lotto, dla przykladu znajomi robili remont w 3060 w ten chaupniczy sposob, do tego glowica i ciagle sa problemy, a silnik jak olej bral tak bierze, tylko w mniejszych ilosciach, i problemy z zapalaniem zima jak byly tak sa ;) a u mnie po remoncie z zapalaniem duzo sie zmienilo, przed juz jesienia trzeba bylo troche pokrecic silnikiem, nie mowie ze teraz sa jakies mega mrozy ale np. ciagnik kilka dni stoi na dworze i przy -7 rano zaszedlem bez grzania swiecy obrocil dwa razy i zagadal :) Wybor lezy po Twojej stronie, ale wedlug mnie albo zrobic i miec spokoj.....albo ryzykowac :D mnie remont wyszedl sporo, ale to tez dlatego ze turbina doszla i gora silnika jest troche drozsza tez do turbo, ewentualnie jak sam nie czujesz sie na silach polecam @MariuszZdun co prawda nie mialem przyjemnosci by cos mi naprawial, ale ma naprawde duza wiedze i mysle ze solidnie robi remonty, z reszta mozna sie spotkac z pozytywna opinia jego napraw tutaj na AF :)

Edytowano przez rafal88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    136

Dzięki za cenne uwagi na pewno skonsultuję się z mechanikiem bo sam tego nie robię ( mam dobrego mechanika, serwisant korbanka) i tak jak mówisz z zapalaniem już gorzej było, nie mówię już gdy było przykładowo -10 , na zimnym dawał już z odmy siwą "parą" i duże progi na tulejach. Też tak sądzę że z pieniędzmi no może wyjść grubo ale nie robię tego na rok czy dwa tylko ma służyć jeszcze dobre parę lat ( ja nie wiem czy bd gospodarzem ale tacie na pewno bedzie śmigał). Druga sprawa puki nie ma roboty, jest czas, checi i jakieś środki na to to robię to co jest do roboty bo tak jak mówisz, 20 razy rozbierać i sie bawić z tym. Turdus już miał i C-360 też na nim chodzi a pytałem tylko tak z czystej ciekawości ;) Chyba czytałem gdzieś , moze nawet pod zdjeciem w Twojej galerii o tym remoncie 3070 :) Też myśle właśnie założyć angielskie części ( są tańsze innego pochodzenia ale to jak ze wszystkim ;) ) Dziś spróbujemy delikatnie wyjąć te tuleje jak nie pójdzie to prasa i po nowym roku do Pułtuska ;) A co do @mariuszZdun masz rację dużo rzeczy pisał kiedyś i nadal pisze na forum i w razie czego mozna się do niego zwrócić a wiem, że często można go spotkać nawet na gg ;)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    12

Taniej.....zazwyczaj wychodzi drozej ;)No ja tloki tuleje pierscienie bralem od goscia kory wciskal tuleje, szlifowal wal, itp...Ale z najwyzszej polki. Jesli chodzi o kontakt z @MariuszZdun to ja jak cos po prostu dzwonilem i zawsze pomogl :) Nawet od niegpo bralem turbine i jakies pier**ly :) Ps. stare tuleje "skrusz" w bloku, tak jest najmniej kolizyjnie dla bloku- przynajmniej jak cos ja tak robilem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    136

Dziś próbowałem - zrobiłem taki "ściągacz" i w efekcie gwint na nim zerwałem a nie drgnęły ;) Po nowym roku wizyta w Pułtusku nie unikniona ale wezmę też głowice do planowania, zawory zrobię, wał jest ok, korbowody też nie są "czerwone" i widać że było to robione jeszcze w Irlandii ale lenie nie wymienili tulei a same tłoki i pierścionki patrząc po ich stanie a stanie tulei ;) Teraz zrobię wszystko porządnie tak jak powinno być, kupić muszę nową pokrywę klawiatury bo stara jak plastelina przykręcam a ona odstaje w przestrzeni bez śrub i uszczelki nowe nic nie dają ;) Koszt 50 zł. Tak poza tym mam pytanie jak odkręciłem pompę olejową są tak jak by dwie - jedna ssie tu przez ten filtr a druga pod taką "osłoną" obok filterka jest i od czego ona jest ? Nie ruszam tam nic a pytam z czystej ciekawości :) Części jeszcze sam nie wiem co i jak bo biorę pod uwagę wariant z tym "rozwiercaniem " ( honowanie czy jakoś tak ;) ) Ciekaw jestem w jakiej kwocie się zmieszczę z tym wszystkim :)

Edytowano przez Lukash3060

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
      ______________________________________________________________________________________________________________________________
      http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
    • Przez Radosław142
      Witam. Kupiłem ciagnik na wiosnę. Jest on z 2008r ma teraz obecnie 6tys mth. Wszystko było okej przez dłuzszy czas. Szarpać zaczął przy pracy z ładowaczem, zrobiło się to nagle. Ciągnik szarpie jedynie do przodu ze sprzegłem jak i bez. Zaczeła się rowniez zapalać kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni ale to jedynie po dłuzszej pracy gdy sie olej rozgrzał. Kontrolka gasła gdy sie ciagnikiem zachamowało. 
    • Przez Wolodymyr
      Czy jest lepszy sposób, czym podpierać dźwignię? Czyżby producent nie przewidział wyjścia dla TURa?


×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj