Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pewne pytanie co do regulacji sprzęgła 1 stopnia, wyregulowałem, odstęp prawidłowy 4mm od łożyska, więc trzeba jeszcze skontrować żeby się nie odkręciło i gotowe, sprawdzam jeszcze raz a tam dźwigienka się przestawiła i znowu jest źle i zauważyłem że ta śruba cała się kręci, kręcąc się zmienia się też jej długość co za tym idzie luz na dźwigience. Właściwie można ustawić ten luz bez kręcenia nakrętką, tylko samą śrubą, pytanie tylko czy ona się z powrotem sama nie przekręci. Czy to powinno tak być? Zobaczę jeszcze po pewnym czasie czy one nie będą się przekręcać i zmieniać luzu.

Opublikowano

Ona nie może się sama kręcić gdyz prawidłowo powinna być zablokowana w wycięciach tarczy dociskowej a jesli tak jest jak piszesz ze kreci się cała i zmienia się jej dlugość to cos jest uszkodzone i trzeba to rozebrać i naprawić

Opublikowano

zacznijmy od tego że 60tka to szmelc. Mi się wspomniana śruba nie kręci ale każde ruszenie nakrętką powoduje że łapka raz jednym, raz drugim rogiem jest bliżej łożyska... tego precyzyjnie nie ustawisz choć u siebie wszystko założyłem nowe odnośnie regulacji i jakoś to działa.. szkoda nerwów

Opublikowano (edytowane)

Skoro się tak dzieje że zmienia się luz po okręceniu śruby to znaczy że jest ona wytarta z jednej strony w miejscu styku z łapką.
Najlepiej kupić srubę bez ściętego sześciokąta i naciąć samemu, ponieważ w starym docisku mogą być wyrobione otwory.
To sprzęgło można wyregulować że będzie chodzić całkiem przyjemnie i precyzyjnie.Wystarczy wyciągnąć z docisku 3-sprężyny i przedłużyć dźwignię,przerobić ciegło na solidniejsze z precyzyjną regulacją, odległość łapek I-stopnia ustawiam na 2mm. Po takiej modyfikacji działa wtedy jak w osobówce.

Edytowane przez asharot
Opublikowano

Rzeczywiście są tam wycięcia i śruba powinna być zablokowana a czemu u mnie się kręci to nie wiem, jedyne co było robione parę lat temu to były wymieniane kapturki, a reszta nie była ruszana od bardzo dawna, póki co zostanie tak jak jest, będę tylko sprawdzał czy się nie kręcą i nie zmienia się luz. One tak na tym docisku są z jednej strony tylko zablokowane więc zapewne jak ją kręcę to się podnosi nad ten próg, jak zmieni się ich położenie to po prostu ustawie je w najniższym położeniu i wtedy powinno być dobrze.

Opublikowano

Nie ma takiej możliwości, one są po prostu wytarte i jak nimi  kręcę to się podnoszą i z powrotem wracają na miejsce, ustawie je w dolnym położeniu i będę próbował regulować.

Opublikowano

Wylecialy mi 3 sprezeny napinajace od lapek i teraz dotykaja lozyska oporowego co skutkuje jego ciaglym obracaniem sie. Da sie z tym jezdzic? czy brac sie za naprawe tego? 

PS. sory za brak polskich znakow. 

Opublikowano

Haha w sobotę u mnie też pękły 2 na I stopniu.Dokładnie nie trzeba rozpoławiać ciągnika odkręcić i wyjąć łapkę, wsadzić i zahaczyć sprężynkę o kolo zamachowe  następnie wsadzić łapkę i naginać łapką spreżynkę

Opublikowano

Jak ktoś bd kupywał te spreżynki do sprzęgła a ma swoje fabryczne jeszcze to porówna i przytnie te końcówki co się zahacza o koło zamachowe,te dzisiejsze spreżynki mają dłuższe końcówki wyniku czego spreżynka dalej wystaje i w miejscach gdzie wygina sie nie jest to z hartowanie i pęka

Opublikowano

mam taki problem prawdopodobnie ze sprzęgłem jeździ normalnie tylko wałek wom w czasie pracy nie chodzi. Przed łożyskiem oporowym lata jakas podkładka metalowa cienka wytwarza świst. Wałek jest dobry ( sprawdzany przy włączonej dźwigni nie obraca sie lekko przy zgaszonym ciągniku) co może być

Opublikowano

własnie teraz spojrzałem i to jest tarcza bo nity leża w obudowie tylko teraz pytanie nie posiadam wózka do rozjechania może ktoś podrzuci jakiś pomysł jak najlepiej rozjechać

Opublikowano (edytowane)

Okrąglaki  pod spód na to szeroka decha i dwa pieńki jeden pod silnik drugi pod skrzynie i jedziesz z tym tematem, tylko jedna mała rada bo jak nie wpadłeś na pomysł na rozjeżdżanie ciągnika i tym bardziej na to.Przed odjechaniem wsadź pomiędzy ośkę a korpus przedniej osi drewienka  tak aby zablokować oś  żeby tobie silnik nie poleciał w lewo lub prawo

Edytowane przez Adi96

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Chciałbym kupić sprzęgło przeciążeniowe do rębaka. Producent podaje, że zalecana moc ciągnika powinna wynosić 35kM i sprzęgło przeciążeniowe powinno mieć wartość 1000Nm. Na forum znalazłem temat w jaki sposób można wyliczyć wartość w Nm wałka wom w ciągniku. I w moim przypadku wychodzi tak:
      W ciągniku maksymalny moment obrotowy silnika wynosi 160Nm przy 1500obr/min.
      I teraz 1500:540=2,77
      160x2,77=443Nm Tyle wynosi u mnie w ciągniku moment obrotowy wałka WOM.
      Czyli, żeby nie uszkodzić czegoś w ciągniku powinienem zastosować sprzęgło wom o wartości mniejszej niż 443Nm ? Bo jak wstawię sprzęgło 1000Nm to ciągnik po prostu zdechnie, ponieważ nie będzie miał takiej siły, żeby zadziałało sprzęgło ? 
      Mam zamiar kupić sprzęgło przeciążeniowe cierne, myślę, że to by był najlepszy wybór. Czekam na odpowiedź kogoś kto się w tym orientuje.
      A obliczenia wziąłem z tego tematu:
       
    • Przez robertrolnik27
      Witam, rok temu wymieniałem sprzęgło w zetorze forterra 11441 teraz czuje że się ślizga jaka może byc tego przyczyna? Nie ma tam żadnej regulacji? 
    • Przez zaxson
      Witam forumowiczów
      Jest tutaj jakiś na forum szpec od skrzyń powerschift (dwusprzeglowa) 
      Mianowicie mam jeden problem w ładowarce teleskopowej manitou , skrzynia po rozgrzaniu oleju(przejechanie jakiegoś dystansu ok 5 km) nie chce ciągnąć na biegach nieparzystych czyli 1,3,5 Na biegach parzystych(2.4.6) jest ok I na wszystkich wstecznych  też, obstawiać zużyte tarczki I przekładki sprzegieł? Czy może to coś innego , dodam że olej zmieniony w tamtym roku I filtr skrzyni *org manitou 
    • Przez Kondzio55
      Witam. Wlasnie zrobiliśmy remont sprzęgła ponieważ łożysko poszlo sie.. Wymienilismy cale tuleje, oby dwie tarcze i 3 lopatki. Oke zlozylismy, wysprzeglik odpowietrzony a biegi nie chca wejść. Nacisniemy sprzeglo a biegi zgrzytaja tak jak wgl by sprzęgła nie bylo. Gdzie szukac przyczyny bo 3 raz rozjezdzac sie nie chce zbytnio. Tarcze oczywiscie dłuższym do silnika, lopatki wyregulowane.
    • Przez Krystian2152
      Błąd T87? 
      Co to za błąd??
      Wyskakuje mi czasami
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v