Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Masz racje,akurat w każdej dziedzinie są,,fanatycy,, skorzy zapłacić i przeplacic za dana maszyne powyżej rzeczywistej rynkowej wartości.Wracajac do MX-a,w niektórych rejonach to bardzo cenione modele

Dnia 14.03.2021 o 11:03, tomek73 napisał:

Pod warunkiem że jest w Polsce, bo wątpie żeby był, dlatego stoi jeszcze. 

Ten palstyk w   moim był dobry i sam go połamałem, za mocno rączką  do przodu dałem i pękł, ale pospawałem i pomalowałem, śladu nie ma. 

Zadowolony z zakupu wieloryba?😊

Opublikowano
Dnia 13.03.2021 o 19:07, tomek73 napisał:

A od kiedy ciągnik kupuję się na rocznik. Liczy się stan techniczny a rocznik to  jest mało istotny.

 Ja w czwartek kupiłem Fendta TMS Wieloryba, 920 z 2004 r za 235 . Oglądałem z 50 sztuk młodszych i  nawet tańszych, zrobiłem 5 tyś kilometrów, w Polsce i Niemczech i nie skusiłem się. A kupiłem 200 km  ode mnie. 

Co do tego MX to jak licznik prawdę pokazuję, w  co może być prawdą bo jeszcze w  Niemczech stoi,   to stan bardzo ładny, ma  z przodu tuza i wom,  opony bardzo ładne, plastyk pęknięty przy rączkach, to norma, można pospawać. 

Niestety za ładny ciągnik to trzeba  zapłacić. Ale  jakbym ja takiego szukał to już bym tam był. Pytanie czy jest w Polsce. 

Nie chcesz swojego mx sprzedać? 

Opublikowano

Wieloryb na razie tylko w garażu stoi, dzisiaj zaczepiłem kompaktora 6m  do niego i rozpadało się. 

MX nie sprzedaje na razie, a jeszcze  w  tamtym roku 40 tyś  w niego włożyłem 30 w silnik, 2 razy robiony przez felerne pierścienie,  i 10 w skrzynię, przez głupotę  bo holowałem, i zatarło ją na 4 biegu po 20 metrach. 

Opublikowano

No właśnie że  z  tego wszystkiego  nie wyłączyłem 3 biegu i może dlatego zatarło.

Zatrł się silnik po 3 godzinach pracy, stopiło 4 tłok a tłoki 3 złapało, postawiłem na boku drogi i zapomniałem wybić bieg, i po 20 metrach zablokowało skrzynie.

Jak sie okazało 4  bieg zespawało  z wałkiem atakującym. Rozebrałem to i cały wałek dałem do serwisu, oni go rozebrali w zakładzie przeszlifowali i złożyli. Po 200 godzinach pękł   wałek w tym miejscu co zespawało tryb 4  biegu. Koło talerzowe i wałek 6300 kupiłem nowy koło 4 biegu 500 używka. Od razu zmieniłem tarcze na półbiegach. Okazało się że miałem ścięte na 3 biegu po 400 godzinach,   z  tego co pamietam w serwisie  nie mieli hartowanych i dali mi  zwykłe. 

Opublikowano

Ja w MX przez 9 lat włożyłem z 6 tyś, raczka od biegów, czujnik predkości, Visko i tarcze półbiegów, , ale przytarłem silnik właśnie przez Visko  i chciałem go całkiem wyremontować a tu takie kwiatki wyszły. 

Opublikowano

Zagotował się ? Były jakieś objawy problemów z visko?

Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, tomek73 napisał:

Ja w MX przez 9 lat włożyłem z 6 tyś, raczka od biegów, czujnik predkości, Visko i tarcze półbiegów, , ale przytarłem silnik właśnie przez Visko  i chciałem go całkiem wyremontować a tu takie kwiatki wyszły. 

Wystarczyło raz go zagotować?Pytam bo raz w transporcie tez zagrzalem ze trzeba było stanac by ostygł.

Z tego co pamiętam chyba dwa razy visko wymieniałeś?zamiennik oryginal?

Edytowane przez mati00733
Bład
Opublikowano

Viska nie brałem pod uwagę  jak się grzał, wymieniem pompę wody, chłodnicę, wyczyściłem interculer a on dalej się grzał, a Visko miało z 7 lat  kupowane w  serwisie Case wiec nie myślałem o nim, dopiero ja złapał  to wymieniłem na stałe, przewiercone śrubą 8mm,  i wtedy okazało że to Visko siedzi.

Te za 500-600-  nie zdały egzaminu, nawet serwis za 600 mi sprzedał i nie działało, dopiero serwis za 1300 mi ściągnął oryginał i  fajnie działa. 

 Wskazówka doszła do czerwonego i silnik stanął. Złapał 1 tłok, przechodził całą jesień  ale brał olej i ciężko palił,. A że już przedtem trochę brał oleju to zrobiłem cały remont. 

Opublikowano
57 minut temu, tomek73 napisał:

Viska nie brałem pod uwagę  jak się grzał, wymieniem pompę wody, chłodnicę, wyczyściłem interculer a on dalej się grzał, a Visko miało z 7 lat  kupowane w  serwisie Case wiec nie myślałem o nim, dopiero ja złapał  to wymieniłem na stałe, przewiercone śrubą 8mm,  i wtedy okazało że to Visko siedzi.

Te za 500-600-  nie zdały egzaminu, nawet serwis za 600 mi sprzedał i nie działało, dopiero serwis za 1300 mi ściągnął oryginał i  fajnie działa. 

 Wskazówka doszła do czerwonego i silnik stanął. Złapał 1 tłok, przechodził całą jesień  ale brał olej i ciężko palił,. A że już przedtem trochę brał oleju to zrobiłem cały remont. 

Jak kupiłem swojego mx'a to od razu wymieniłem visko bo się kiwało. Jakiś zamiennik za 5 stów. I działa. Tylko że u mnie jest odwrotny problem. Nie dogrzewa. Termostat 2 razy wymieniany. Temperatura na dole chlodnicy to ok 70 stopni. I tak się teraz zastanawiam czy to nie wina wisko...przed wymianą było tak samo 

Opublikowano

Jak jest silnik zimny to możesz spróbować jakoś przytrzymać wiatrak i zobaczyć czy stawia opór czy nie. Podobnie na ciepłym tylko trzeba bardzo uważać na ręce i na wiatrak.  Być może jest jakaś inna metoda ale tak kiedys w aucie sprawdzałem

Opublikowano (edytowane)

Test sznurkiem O.o?  Czy dobry czy niesprawny  na zimno nie przenosi  jakiegoś  dużego momentu obrotowego na wentylator czyli obracać się będzie dość swobodnie. dopiero jak sprzęgło wiskotyczne będzie ogrzane do "jakiejś" temperatury wewnątrz  zamknie sie zawór który zatrzyma płynną wiskozę w labiryncie umożliwiając  wykonanie  X obrotów wentylatora przy x obrotach silnika przy x temperaturze, szczegółów dla  tych iksów  teraz odnaleźć nie mogę. Jak je odnajdę to tu wrzucę

Edytowane przez Pigmei
Opublikowano

Tak sprawdzisz jedynie  względne działanie ale nie sprawdzisz wymaganego   wewnętrznego poślizgu,  więc jak wentylator na gorąco  będzie się kręcił za wolno względem silnika to go odpowiednio nie wystudzi.  Moja zawodna pamięć podpowiada że wentylator przy 90 stopniach powinien się kręcić  minimum 2200 obr przy 2000 na silniku, ale proszę się tym teraz nie sugerować, 

Opublikowano
23 minuty temu, Rowan napisał:

Tak, ale najczęściej jak padnie, to wogóle jej nie „zapnie”. Tak się sprawdza czy wogóle ją załącza.

Jaki sznurek do tego polecicie  podwójna nić?  Czy sznurek z balota 😉🤣

Opublikowano

Masz rację, do wstępnej weryfikacji ten sposób może się sprawdzić.

Rok temu wymieniałem  wisko  w 170 bo silnik potrafił  mi się zagrzać,a i samo sprzęgło miało spore luzy,  kupiłem zamiennik  i nadal po paru godzinach cięższej pracy /ale bez pałowania/  wskazówka temperatury potrafi wychodzić poza zielone i dodatkowo zaświeca się pomarańczowy wykrzyknik i wtedy wiem że musi przestygnąć by dalej jechać.

Podejrzewam że wisko mam dobre tylko nie od tego ciągnika i sklep  opisem wprowadza w błąd kupujących .Ten z Mototraktor nie pasuje - brak podtoczeń przy szpilkach, powinno być jak z Agristar. Ogólnie odradzam wszelkie  zamienniki, szkoda  pieniędzy i nerwów.

wiskoza-case-mx150-mx170-sprzeglo-wentyl

suc2730-wisco-wentylatora-188922a1.jpg

Opublikowano
2 godziny temu, Rowan napisał:

No tak się sprawdza wiskoze. Wiążesz za łopatke. Jak zapnie wisko przy temperaturze to zerwie sznurek, jak nie zapnie, to znaczy, że padniete.

Do jakiego momentu powinna dojść wskazówka temperatury w mccormicku mtx 2006 rok? MI po nagrzaniu utrzymuje się w granicach 2/3  zakresu 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez SawekOcha
      Witam. Poszukuje posiadaczy ciągnika case cs 86. Mianowicie chciałbym się dowiedzieć jak sprawują się te ciągniki i co jest w nich wadliwe. Ile pala.
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez grzybekkee
      Witam. Mam problem z nowo nabytym ciągnikiem Case 5130. Problem polega na tym, iż nie ma możliwości sterowania podnośnikiem, ani przyciskami na błotnikach, ani dźwignią na panelu. Sterować można jedynie joystickiem, lecz te sterowanie również jest zepsute, ponieważ na 5 z 6 pozycji podnosi, a w jednej pozycji opuszcza. Do tego pokrętło z trybami pracy można przekręcić o 360°. Aha, i ta kontrolka (N) ciągle mruga.

      Poprzedni właściciel twierdzi, że problem pojawił się podczas regeneracji pompy, więc jest taka możliwość, że coś źle podczepił.
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v