Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Pytanie. Dlaczego nie mam sterowania przyczepy z  hamulca ręcznego, dopiero po zgaszeniu uruchamia się i przyczepy są zahamowane. Kiedyś miałem że jak  zaciągałem ręczny to od razy przyczepy hamowały, od roku to znikło.

 Nie chce mi sie szukać, nie podchodziłem jeszcze do tematu, ale trzeba to wreszcie ogarnąć,  pewnie pierdoła. Mam przekaźnik koło zaworów z prawej strony na kablach. może to on. 

Opublikowano (edytowane)

Jak zaczęło  tamtędy dymić to znak że masz już  tłumik przepalony, najlepszym sposobem była by jego  wymiana. Jak chcesz to próbuj uszczelnić bandażem termicznym.

Aha, odetnij też dopływ zanieczyszczonego powietrza z filtra wstępnego bo jak będziesz miał niesprawny zawór zwrotny to może pójść z dymem  filtr a może i ciągnik.

Edytowane przez Pigmei
  • Thanks 1
Opublikowano

@Rowan nie pamiętam czy pisałem co okazało się u mnie winne problemów z ciągnikiem. Myślałem że to jakieś łożysko od przystawki przedniego napędu czy coś podobnego . Gość do którego zaprowadziłem na początku ciągnik stwierdził że padła skrzynia i trzeba około 50 tys szykować. Dodatkowo twierdził że jakieś specjalne klucze były potrzebne itd. Przy rozmowie gość opowiada ile to jego firma ciągników naprawia i że to wszystko bez problemu ogarnie a potem wychodzi jak wychodzi. Także ostrzegam przed naciągaczem. Firma jest z północnego mazowsza z okolic Mławy z miejscowości na W. Za waszymi podpowiedziami zabrałem od niego ciągnik i umówiłem się z serwisem romanowskich. Ale kierownik okazał się mało słowny. Ponad miesiąc przekładał datę kiedy mógłbym go przywieźć, aż na koniec przestał odbierać telefony. Aż w końcu dogadałem się z firmą Aldo że mi to ogarną. Przechodząc do sedna. Winna wszystkim problemom okazała się pompa hydrauliczna. Pękło w niej  łożysko. Dlatego ciągnik kiedyś nagle zgasł i ,,nie miał siły odpalić ''. Dopiero za którymś razem udało się go uruchomić. A te szorowanie  co słyszałem po włączeniu przedniego napędu to było szorowanie ze środka tej pompy. Po zmianie pompy wszystko śmiga jak należy. Ciśnienia pomierzyli chłopaki na skrzyni i wszystko jest ok. Dodatkowo gdzie się dało podpatrzyli przez wizerniki czy wszystko jest ok. Dodatkowo ogarnęli tłumik drgań plus rzeczy które trzeba było wymienić.  Ciągnik wrócił do żywych po prawie 5 miesiącach stania.  Dobrze że trafiło to w zimę i miałem go czym zastąpić. Jakbym od razu trafił na dobrego mechanika to w przeciągu miesiąca max ,półtora bym miał ogarnięty 

Opublikowano

W sumie to duża zasługa użytkowników tego forum że nie zdecydowałem się na ,,naprawę'' tej skrzyni u tego gościa. Do niedawna pracowałem tylko na ciągnikach na zwykłej mechanicznej skrzyni więc kosztow nie znałem ile może kosztować naprawa takiej skrzyni w mtxie. Romanowscy jak dobrze pamiętam chcieli za robotę i części coś około 25 netto z a w Aldo mowil 20-25 netto. I to chyba była by realna cena. Tłumaczenia że skrzynia działała bez zarzutów nic nie pomagały i uparcie chciał ją rozbierać.   A jeszcze na samym początku jak ciągnik do niego dotarł to niby sprawdził tą pompę i stwierdził że jest dobra bo ma 80% swojej sprawności. Nie wiem jak to sprawdził . 

Ta stara pompa jest coś warta? Zakupiłem nowa bo nie chcieli brac odpowiedzialności za to jak ktoś tą pompę zregeneruje. A ostatnio oglądałem też film na kanale Mariusza Zdanowskiego w którym też musiał regenerować jeszcze raz pompę chyba w case 5150. Po tym jak jakaś firma ja zregenerowała. Nawet jakiś części w niej brakowało. Więc też nie chciałem kasy utopić i miała by się znowu rozsypać. I kupiłem nową 

 

Opublikowano
21 minut temu, Rowan napisał:

Możesz poszukać gdzie i kto regeneruje. Na śląsku jest troche firm sprawdzinych, w okolicach Tucholi też.

No w okolicach Tucholi jest kilka, nie wszystkie robią solidnie.

Opublikowano

Ktoś tu kiedyś pisał , że są dostępne zestawy naprawcze do tych pomp bodaj 3tys. Wymieniasz całe bebechy , zostaje obudowa. O ile w serii 51xx jest probem o tyle w mx mozna to zrobic nawet samemu. Też bym to rozważył. 

Opublikowano

Spokojnie, kilka tyś h na pewno wytrzyma jeśli tylko żadne opiłki nie polacą i pompa podawcza jest ok, żeby tłoczkowej nie brakowało oleju. A w polskich warunkach kilka tyś h oznacza już kolejnego właściciela 😉

Opublikowano (edytowane)

Z tymi zamiennikami roznie bywa. Remontowalem teraz skrzynie to mechanik nie chcial sluchac o zamiennikach. Stwierdzil, ze faktycznie moge zamowic zamienniki ale on nie da gwarancji na skrzynie i wrazie wadliwej czesci nie bedzie jej rozbieral za darmo drugi raz. Wczoraj ogladalem film Zdanowskiego i tez narzekal ze jakosc zamiennikow ostatnimi czasy derastycznie spadla. Lukasz Kłosowski tez zatarl silnik w magnumie przez wadliwa pompe i walek rozrzadu

Edytowane przez Krystian86
Opublikowano

U mnie na tłokach KMP silnik chodził 3 godziny w ciągniku i stopiło 2 tłoki jak pod górę jechałem z  rozsiewaczem. Prawdopodobnie winne były pierścienie. Drugi raz oryginał tłoki z serwisu Cumins  po 1400 i ładnie chodzi. Tamte po 380 . Chociaż 2 przysłali z innego silnika to po 42 znalazłem Cuminsa ale miał o 2 mm w innym miejscu pierscienie uszczelniające. 

Teraz jestem bardzo sceptycznie do zamienników  nastawiony.

Pompę wody do Fendta  na manie   są od 1600, ja dałem 5,5 tyś. 

Opublikowano

A czy po wymianie rozpylaczy w opryskiwaczu  musisz sprawdzić pompę ? Tu jest tak samo,  jak działała poprawnie to nie ma takiej konieczności.

Ale po wymianie końcówek to  wtryskiwacz bym sprawdził na stole.

  • Thanks 1
Opublikowano

No po wymianie  może się okazać że trzeba dać pompę do regeneracji, bo  będzie miała za małe ciśnienie i  silnik nie będzie dobrze chodził. 

 Bo na starych wtryskach ciśnienie spadło do 160 bar,  wynika to przez naturalne wyrobienie się  części, nowe ustawi ustawia  na 200 a pompa tyle nie poda i klapa będzie. 

  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez SawekOcha
      Witam. Poszukuje posiadaczy ciągnika case cs 86. Mianowicie chciałbym się dowiedzieć jak sprawują się te ciągniki i co jest w nich wadliwe. Ile pala.
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez grzybekkee
      Witam. Mam problem z nowo nabytym ciągnikiem Case 5130. Problem polega na tym, iż nie ma możliwości sterowania podnośnikiem, ani przyciskami na błotnikach, ani dźwignią na panelu. Sterować można jedynie joystickiem, lecz te sterowanie również jest zepsute, ponieważ na 5 z 6 pozycji podnosi, a w jednej pozycji opuszcza. Do tego pokrętło z trybami pracy można przekręcić o 360°. Aha, i ta kontrolka (N) ciągle mruga.

      Poprzedni właściciel twierdzi, że problem pojawił się podczas regeneracji pompy, więc jest taka możliwość, że coś źle podczepił.
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v