Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

No ok to przypomnę się za jakiś czas to pewnie wysyłkę, a narazie to jutro osobny przełącznik podpinam pod elektrozawory i prąd i tak bez ehr będę próbował orac ziemię 

Opublikowano

Panowie jest sprawa, z mccormick, zrobiłem osobne przewody i mocny osobny przełącznik pod cewki i ładnie to działa i pojechał wkoncu orac i uwaga okazało się że nie dziala przedni napęd i blokada mostu mimo że do przełącznika dochodzi prąd i bezpieczniki dobre i teraz pytanie czy to nie jest powiązane ze sterownikiem bo tam przewód też idzie jeden od przełącznika napędu 

Nie działa Ani na automacie ani na włączonym i jedno koło grzebie ciągnie tylko i czy to nie cewka np napędu robi zwarcie na wszystko i na sterownik podnośnika ehr też a my szukamy po elektrozaworach od podnoszenia i opuszczania 

Gdzie znajduje się elektrozawór przedniego napędu? Tu z tyłu pod kabiną? 

Opublikowano

No nie wiem co jest grane, ale to czyli może robi zwarcie i ciągle napęd rozłącza cewka oporność ma niby 7,5 ale po podaniu na nią prądu np z akumulatora to aż przewód się nagrzewa, jutro będę dalej patrzył ale wygląda na uszkodzenie 

Może tak wyjść że rzeczywiście ten błąd h9jest od cewki ale nie od podnośnika, mam nadzieję, jutro dalsze badanie 

A panowie te cewki po prawej stronie z tyłu na deklu są od przedniego napędu i od blokady mostu a te po lewo schowane od czego są?

Opublikowano

Ok tylko ze ta cewka napędu jest uszkodzona, ma niby 7,5 Ohma oporności ale normalnie aż kable nagrzewa, pojechał mechanik poszukać cewki nowej 

Jak przechodzi przewód od tej cewki napędu przez komputer tzn sterownik  to może i sterownik dlatego teg blokuje podnośnik ze względu na błąd krytyczny może i może to będzie rozwiązanie wkoncu problemu, zobaczymy 

Panowie Skrót fwd to przedni napęd, diff to mechanizm różnicowy tzn blokada, a te po lewej stronie to co to za skróty ref for

Opublikowano
25 minut temu, Rowan napisał:

Przód/tył🤦‍♂️
Napęd nie jest ze sterownika EHR.

Wytłumacz mi na jakiej zasadzie działa automat napedu jesli nie przez komputer od ehr.

 

Opublikowano (edytowane)

@Ziel, masz racje, naprawiałem dwa razy te sterowniki, ale nigdy nie zwróciłem uwagi na wyjście napędu. Aż mi wstyd, bo mam swoje te ciągniki i wydawałoby się, że znam je na wylot. 
Tak czy inaczej, usterka kolegi potwierdza, że problem leży w sterowniku.

Pomiędzy sterownikiem a solenidem jest jeszcze przekaźnik, jest obok sterownika. Sprawdź kolego czy masz tam napięcie, powinien być stały plus, sterownik podaje mase. 

Edytowane przez Rowan
Opublikowano (edytowane)

Witam panowie ponownie, przypomnę że miałem podłączony osobny przełącznik przez osobne przewody z osobnym bezpiecznikiem pod elektrozawory opuszczanie i podnoszenie i sobie dziś ładnie orałem pole, udało się kilka ha zaorac jedyna wada to że szybciej miałem opuszczanie a po za tym spoko 

Dokładnie godzine temu zaczęło mi palić bezpiecznik ten co miałem osobno podpięty i później po pół godziny znów i chyba z 5spalilo i na dziś zjechałem do domu ale w domu jeszcze większe jajca bo żeby mi opuścił pług w domu już to z 3 bezpieczniki zużyłem na samo opuszczanie, myśl padła na przełącznik ten dodatkowy ale on działa prawidłowo i chyba to solenoid robi zwarcie 

Edytowane przez andred25
Opublikowano (edytowane)

Problem prawie rozwiązany 😁

Usunąłem dziś wszystkie dodatkowe przewody i przełącznik i podpiąłem wszystko jak oryginalne było i uwaga sterownik zacząl działać a dokładniej to tak że jest przedni napęd i jest blokada i przy odpaleniu robi próbę jest 0 chyba 8 ale później jest blad taki z kreskami w prawym górnym rogu i dolnym lewym czyli żarówka niby w przełączniku góra dół tylko dziwne bo żarówke wymieniłem i świeci i mimo to jest blad no ale kit z tym tyle że dalej to jest tak że ruszę potencjometrem dużym kółkiem i kawałek podnośnik zareaguje i za chwilę wywala błąd H i małe b coś z napięciem solenoidu i jutro planuje kupić nowe cewki od podnoszenia i opuszczania bo po kilku godzinach pracy w polu tak jak wcześniej pisałem to paliło mi dodatkowy bezpiecznik i chyba to jednak elektrozawór robi zwarcie przy porządnym rozgrzaniu dopiero 

Proszę jeszcze na wszelki wypadek was o pomoc co oznacza ten H b w praktyce najczęściej 

Edytowane przez andred25
Opublikowano

W czym mamy Ci pomóc, skoro Ty kombinujesz na różne sposoby, a my nie wiemy czy Ty to robisz w bezpieczny sposób. Potem może być problem jak przy naprawie usłyszysz cene kilku tyś zł. Ale to Twoja sprawa i Twoj wybor. Ja Ci zaproponowałem swoją opcje, a co Ty z nią zrobisz to już inna rzecz.

Opublikowano

Radar ogarnięty, okazała się żarówka w przełączniku radaru i błąd znikł 

 

Wymieniłem jedna cewke od podnoszenia i podnosi trochę a później opuścić nie chce i błąd H b

Opublikowano

Proszę tylko jeszcze o jedną radę, że sterownika do elektrozaworów idą 3 przewody, jeden czerwony jest wspólną masa elektrozaworów nr 511 natomiast sterujący niebieski 512 idzie na pierwszy solenoid i drugi niebieski nr 513 na drugi solenoid, czy to normalne że we wszystkich przewodach jest prąd? Wg mnie nie, bo masa czyli ten wspólny przewód nie powinien mieć prądu, to co odwalił mi elektryk w sterowniku że tak się dzieje i przez to te wszystkie błędy chyba głupieje to wszystko

Opublikowano (edytowane)

Nie chce wprowadzać w błąd ale te elektrozawory działają na zasadzie zmiany napięć, tak ustawiasz szybkość opadania podnośnika.

H i b oznacza zwarcie w cewce.

 

Edytowane przez Ziel
Opublikowano

Rozumiem, podejrzewam że jeszcze którys z elektrozaworów robi zwarcie dopiero po np dwóch godzinach w polu w ciężkiej pracy, same cewki nie są aż tak drogie a mi zostały jeszcze do zmiany tylko od opuszczania właśnie i od blokady mostu. 

Wcześniej elektrozawory były sprawdzane po 2 nawet 3raxy ale nic nie wskazuje na uszkodzenie, dopiero jak pracuje z plugiem około dwie godziny to coś się zaczyna dziać, wcześniej było h9 a teraz po wymianie cewki od podnoszenia i przedniego napędu sterownik jest prawie bez błędów i po pełnym rozgrzaniu robi błąd h b 

Chyba muszę zaryzykować i wymienić chociaż same cewki bo całe elektrozawory raczej bezsensu bo zacinać się nie zacinają 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez SawekOcha
      Witam. Poszukuje posiadaczy ciągnika case cs 86. Mianowicie chciałbym się dowiedzieć jak sprawują się te ciągniki i co jest w nich wadliwe. Ile pala.
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez grzybekkee
      Witam. Mam problem z nowo nabytym ciągnikiem Case 5130. Problem polega na tym, iż nie ma możliwości sterowania podnośnikiem, ani przyciskami na błotnikach, ani dźwignią na panelu. Sterować można jedynie joystickiem, lecz te sterowanie również jest zepsute, ponieważ na 5 z 6 pozycji podnosi, a w jednej pozycji opuszcza. Do tego pokrętło z trybami pracy można przekręcić o 360°. Aha, i ta kontrolka (N) ciągle mruga.

      Poprzedni właściciel twierdzi, że problem pojawił się podczas regeneracji pompy, więc jest taka możliwość, że coś źle podczepił.
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v