Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No wiem że mają 3 miesiące ale jak już zaliczka wpłacona to już chociaż cena maszyn się nie zmieni a i tak wcześniej raczej maszyny nie będą bo teraz długi czas oczekiwania jest a i tak przez dwa dni jak rozmawiałem z dilerem to samasz podniósł swój cennik o 7 procent 

Opublikowano (edytowane)

 

6 godzin temu, masa24 napisał:

To sobie zrobiłeś pod górkę i Arimr tez 

"wystarczy szkic sytuacyjny gdzie to ma być i faktura na wykonanie nawierzchni" - sorry to nie był projekt a jak to piknie ująłeś szkic sytuacyjny z opisem na jakie składowe wydałem 3600 zł wynikające z  czterech faktur.  Całą termomodernizację obory odziedziczonej po rodzicach  a zbudowanej latkach sześćdziesiątych wykonałem ze środków trwałych na kwotę 17.500 zł gdzie w protokole powykonawczym trzeba było rozpisać  poszczególne faktury do składowych tego remontu jak: wymiana stolarki drzwiowej oraz montaż nadproży nad drzwiami, wymiana stolarki okiennej,  wymiana instalacji elektrycznej, tynki wewnętrzne, białkowanie ścian wewnętrznych, wykonanie nowej posadzki betonowej, docieplanie ścian zewnętrznych, malowanie elewacji budynku obory. Podjazd z kostki betonowej, wiata na siano plus zbiornik na gnojowice to były dodatkowe inwestycje ujęte w projekcie głównym jak i powykonawczym-capito.

 

 

Edytowane przez many13
Opublikowano
16 godzin temu, many13 napisał:

 

"wystarczy szkic sytuacyjny gdzie to ma być i faktura na wykonanie nawierzchni" - sorry to nie był projekt a jak to piknie ująłeś szkic sytuacyjny z opisem na jakie składowe wydałem 3600 zł wynikające z  czterech faktur.  Całą termomodernizację obory odziedziczonej po rodzicach  a zbudowanej latkach sześćdziesiątych wykonałem ze środków trwałych na kwotę 17.500 zł gdzie w protokole powykonawczym trzeba było rozpisać  poszczególne faktury do składowych tego remontu jak: wymiana stolarki drzwiowej oraz montaż nadproży nad drzwiami, wymiana stolarki okiennej,  wymiana instalacji elektrycznej, tynki wewnętrzne, białkowanie ścian wewnętrznych, wykonanie nowej posadzki betonowej, docieplanie ścian zewnętrznych, malowanie elewacji budynku obory. Podjazd z kostki betonowej, wiata na siano plus zbiornik na gnojowice to były dodatkowe inwestycje ujęte w projekcie głównym jak i powykonawczym-capito.

 

 

17500 PLN kosztowało ciebie co? Wszystkie te prace? Z materiałami? Coś tanio. Jak duża ta obora? Potrzebuję zabezpieczyć oborę, gdyż ściany mam z pustaka żużlowego i dobrym rozwiązaniem byłoby przyklejeni 5cm styropianu plus klej i tania struktura.

Opublikowano

Witam. To ładnie się wpakowałem. Ze środków trwałych wybudowałem dojazd do budynku gosp. Do biznesplanu przy składaniu wniosku o prow. musiałem dołączyć kosztorys z dokładną ilością materiałów, wymiarów a nawet ujęty był koszt robocizny na końcu był podany koszt ogólny za całość. Na podstawie tego firma ułożyła mi kostkę i wystawiła jedną fakturę w podobnej kwocie co w biznesplanie ogólnie bez rozpisywania kosztów piachu itp. Teraz jak mi przyjdzie po roku wyciągać jakieś faktury za materiały od tej firmy to lepiej chyba wziąć kredyt i zwrócić kasę ARiMR. 

  • Haha 1
Opublikowano

Jak chce się kupić ziemię za premie z RMG to jak agencja na to patrzy w sensie u mnie w okolicy ziemia chodzi po około 80 tysięcy to jak bym kupił np 1 hektar to bym się rozliczył czy agencja robi jakąś swoją wycenę działki? 

Opublikowano

Masz troszeczkę inną sytuację bo podjazd do budynku robiła ci firma i wystawiła jedną fakturę. W "Sprawozdaniu z wykonania biznesplanu" w rubryce Elementy infrastruktury technicznej wpiszesz długość drogi dojazdowej w metrach ewentualnie powierzchnię placu manewrowego w m2 plus całkowitą kwotę inwestycji  a w "Wykazie dokumentów potwierdzających realizację biznesplanu" wpiszesz wymagane dane z  faktury włącznie z kwotą brutto i netto. Faktury muszą być podpisane a ksero zgodności z orginałem zatwierdzone podpisem przez pracownika Agencji. W moim przypadku wszystko wykonywałem osobiście włącznie z transportem materiałów. Przy jednej inwestycji nie będziesz potrzebował projektu powykonawczego ale Protokół odbioru w/g prawa budowlanego potrzebny jest przy każdej inwestycji - dogadasz się z tym co robił Ci projekt wykonawczy.

  • Thanks 1
Opublikowano

W końcu muszę się zabrać za uzupełnienie książki przychodów i rozchodów i mi wyszło kilka pytań:

Ratę podatku wpisuję w miesiącu zapłacenia czy jednorazowo ?

Jak jeden nakaz płatniczy mam na żonę to mogę to wpisać?

Ubezpieczenia OC traktorów wpisuję ? i tu też jeden traktor stoi na żonę to czy mogę wpisać?

Dopłaty bezpośrednie  wpisuję jednorazowo, czy jak jest rata wypłacona ?

Po każdym miesiącu drukuję książkę? 

Z góry dziękuję za odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
44 minuty temu, solek01 napisał:

Ratę podatku wpisuję w miesiącu zapłacenia czy jednorazowo ?

Pisz tak jak płacisz, czy na raty czy jednorazowo.

44 minuty temu, solek01 napisał:

Jak jeden nakaz płatniczy mam na żonę to mogę to wpisać?

Używasz tego gruntu  - wpisujesz.

44 minuty temu, solek01 napisał:

Ubezpieczenia OC traktorów wpisuję ? i tu też jeden traktor stoi na żonę to czy mogę wpisać?

Ja wpisuję OC ciągników. Jeżeli ciągnik jest na żonę ale pracuje w twoim gospodarstwie - wpisz też to OC.

44 minuty temu, solek01 napisał:

Dopłaty bezpośrednie  wpisuję jednorazowo, czy jak jest rata wypłacona ?

Ja wpisuję tak jak płacone są, czyli zaliczka a potem reszta.

44 minuty temu, solek01 napisał:

Po każdym miesiącu drukuję książkę? 

Dokładnie, drukujesz, podpisujesz się na dole i wkładasz do "koszulki" na dokumenty razem z dowodami zdarzeń gospodarczych, czyli faktury, rachunki lub choć potwierdzenia operacji z banku.

Od razu przepraszam el moderatore za cytowanie posta bezpośrednio ale tak było czytelniej 😉.

Edytowane przez Kaszlak79
Dopisek na dole.
Opublikowano

a co jesli wydatki mam wieksze niz dochody ?

mam w rzeczywistosci "troche" wiecej niz na papierze- wiec faktura na nawozy na 20 tys[przed podwyzkami]  czy opryski 10 tysiecy to na pare lat by mi starczylo, rozbijac to na mniejsze kwoty i nie uwzgledniac calosci ??

 

Opublikowano

Jak będziesz na minusie to oddajesz premię i dopłaty za 10 lat do tyłu. Sprawdzone info, kolega kolegi mówił że żona jego  brata ma szwagra, którego sąsiada to spotkało. 

  • Haha 1
Opublikowano

widze ze humor dopisuje od rana.

np kukurydza- 4 ha z tego na swoim -0 ,troche na dzierzawie dlugoterminowej, troche na innym, reszta na znajomych ,ktorzy biora doplaty na siebie.

kupuj oprysk na cale 4 ha - gdy ktos to sprawdzi dokladnie to jak wytlumaczyc ten brakujacy areal ? uslugi czy jak, rozdzielac faktury ?

Opublikowano
1 minutę temu, solek01 napisał:

a to jeszcze mam dylemat z paliwem bo oryginały wysyłam do gminy do dopłaty a kopia wystarczy do ewidencji ? do tej pory oryginał mi nie był potrzebny 

Powiedz w gminie to ci oddadzą.

Opublikowano
10 minut temu, solek01 napisał:

a to jeszcze mam dylemat z paliwem bo oryginały wysyłam do gminy do dopłaty a kopia wystarczy do ewidencji ? do tej pory oryginał mi nie był potrzebny 

Ja w gminie mówiłem że oryginały dla mnie. Gminia sobie kserowała. 

Opublikowano

Nie polecam pomijać jednego z podstawowych wydatków ponoszonych przez rolnika. Śledząc temat spotkałem się z przypadkiem kiedy podczas kontroli zapytano o brak wpisu dot. zapłaty za zbiór kombajnem - gospodarstwo samo takiego nie posiadało. Udało się ponoć wytłumaczyć że ów zbiór kombajnem odbył się na zasadzie pomocy sąsiedzkiej. Ja też tak będę gadał w razie czego. Ale pominięcie paliwa?? To niby co rolnik do ciągnika cały rok lał??

Opublikowano
3 godziny temu, solek01 napisał:

A to od przyszłego roku będę tak robił lub pominę paliwo w ewidencji.

Ważne żeby w EPiR były wpisane te faktury z finansowania na środki trwałe i faktury  na zakup obrotowych środków produkcji - u mnie  robiły zdjęcia dwóch faktur z każdego miesiąca o najwyższych wydanych kwotach - sprawdzenie dokumentacji zajęło cały dzionek a inwestycji budowlanych i działek w terenie drugi.

Opublikowano

dostałem decyzje, biore kilka rzeczy w tym zbiornik na RSM 12,5 tyś L  teraz chciałbym kupić wiekszy 20tyś L czy arimr może mi nie przyjąć korekty? jak to wygląda z takimi zmianami, cena też sie zmieni. prosze o porade

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Kicu
      Witam dziasiaj pojechałem orać 1 h pola i wszystko szlo dobrze do 2 ostatnich przejazdów gdy podniosłem pług zaczął opadać. Z trudem zaorałem pole i pojechałem po moja talerzówkę i podnosiłem ja a on tak jak plug opadała. Nie wiem co sie dzieje 4 miesiące temu cala pompa była wymieniana.
      Proszę o pomoc!!!
    • Przez yacenty
      Proszę wszelkie pytania zadawać w tym wątku - poprzedni zamknąłem z powodu olbrzymiej ilości danych w nim zawartych (ponad 300stron informacji)
      Kontynuacja tematu: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/6711-w-sprawie-prow/
    • Przez SuperRolnik1
      Witam,mam zamiar skorzystać z modernizacji gospodarstw rolnych z nowego PROW-u.Wybór padł na 2 marki: New Holland TD5.95 lub ZETOR Proxima 100 Power.Cena obu traktorów podobna.Dodam,że oba będą w bogatszym wyposażeniu oraz będą pracować z ładowaczem czołowym.Proszę o radę.
    • Przez Farmer19900
      Witam Was

      Jestem w trakcie przebudowy chlewni  (100m2) na przechowalnię. Wysokość od posadzki do stropu wynosi 2,5m . Chcąc ułożyć 3 skrzyniopalety( 80cm lub 90cm) zostałem zmuszony do potrzaskania posadzki oraz wkopania się w grunt. I teraz moje pytanie, ile muszę zostawić luzu "na oddychanie"  pomiędzy skrzyniopaletą, stropem?  Czy 50-60 cm wystarczy?
      Budynek nie jest wentylowany mechanicznie, umieszczone są dwa wentylatory na dachu.
      W przechowalni mam zamiar składować głównie pietruszkę.

      Drugie moje pytane: otóż, czy w jednej przechowalni rozsądne będzie składowanie jednocześnie pietruszki i cebuli ? Czy rośliny te nie będą negatywnie na siebie wpływały ?

       Z góry dziękuje i pozdrawiam.
    • Przez RolPro10
      Witam!
      Moja rodzina prowadzi małe gospodarstwo rolne od "dziada pradziada". Areał łąk 10 ha i 6 ha lasów. Hodujemy bydło mięsne (głównie byki i jałówki) oraz mamy 5 krów (wszystkiego obecnie 12 sztuk). Pola w moich okolicach są najgorsze! SKAŁA ! Nie siejemy żadnego zboża ani nic nie sadzimy (plony są MARNE). Mamy same łąki i pastwiska. Obora jest z lat 70.(pomieści 12 sztuk bydła). Tata chce przepisać gospodarstwo na mnie. Mam plany związane z nim. Chciałbym postawić większą oborę (35 sztuk bydła mlecznego) i 18 mięsnego , chciałbym kupić większy ciągnik i maszyny lepsze no i pola dokupić. Nie wiem czy to ma sens przy takim ukształtowaniu powierzchni i klasie gleby? Co o tym myślicie warto modernizować gospodarstwo? Przyniesie mi to jakieś zyski? Nie chciałbym oczywiście nabrać pożyczek a później nie mieć z czego spłacić. Wiecie o co chodzi?  
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v