Skocz do zawartości

Porównanie opon


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeśli chodzi o przyczepność to zdecydowanie radialne ale wytrzymałość, a w szczególności bok opony, lepsza będzie w diagonalnej. Dobre opony to kolego @KULAWA_KOZA - Michelin, Pirelli, Kleber, a dopiero później to co podałeś ( choć nie koniecznie w dobrej kolejności bo nikt z was nie wie jak na dłuższą metę sprawdzą się te Kabaty na tył).

Opublikowano

Witam.

Prosze was o opinie. szykuje się do zmiany tylnich opon w mojej 16. Na oku mam Cultory. Maja twardszy bieżnik, a moje pola strasznie zakamienione,  tylko teraz pytanie powstaje : diagonalne czy radialne. wiadomo ze za 1 przemawia cena i wytrzymałość, tylko słyszałem ze radialne maja lepsze właściwości uciągowe w polu. Co poradzicie??

Pozdrawiam

Opublikowano

Ja kupiłem niedawno do valtry Maximo na przód 420/70/28 i tył 520/70/38.

Zrobiłem ok 50 mth i na oponach na bieżniku jeszcze napisy są praktycznie nie ruszone. Facet od którego brałem jest przedstawicielem Trelleborga  ale ma w ofercie wiekszość tanszych marek i ze średniej półki te niby sa ok, lepsze niby od Taurusa i Mitasa, 4 lata gwarancji itp. Fakt ze jeżeli byłoby jeszcze kilka wolnych groszy to pewnie by wleciały Firestone, ale i na tych oponach ciągnik daje rade.

Z opon które unikać jak ognia to na pewni Petlas, bardzo pękają...

Opublikowano

Jakie opony wybrac konfigurujac nowy ciagnik Mitasy czy Michelin?

Dealer mowi ze Mitas to dawny Continental i 90% ciagnikow na nich sprzedaje. Do Michelin trzeba 3,5 tys doplacic. W internecie sa opinnie ze Mitas to szmelc ale moze teraz cos sie zmienilo.

Opublikowano

U mnie dziadek ma diagonalne w c360 od mitasa i powiem ze mieszanka jest miękka co za tym idzie po 3 latach ma 80% bieżnika i poodrywane kawałki gumy, ładnie wchodzą w ziemię :) Do takich podstawowych zadań powinny się sprawdzić.

Opublikowano

Mitasy to niedawny Continental tylko fabryka w czechach  contiego.ogólnie z tego co wiem to są dobre oponki

 

Podobno obecny mitas to jakosc continentala

 

Mitas od dawna robi na licencji Continentala.

 

Jedne i drugie opony nie najwyższej jakości. Po ok 10 latach zaczynają pękać na bokach.

Każdy doświadczony wulkanizator opon rolniczych odradza te opony.

Opublikowano

10 lat? Pięć bym powiedział. Widziałem u sąsiada po pięciu mniej więcej latach. Na wysokości każdego klocka na boku opony było pękniecie. 

A faktem jest ze odradzają te opony nawet za bardzo nie chcą się podjąć sprzedaży.

Opublikowano

Pękanie boku opony rzeczywiście dotyczy opon diagonalnych użytkowanych przy zbyt niskim ciśnieniu.Opony radialne są bardziej wytrzymałe , dodatkowo  na całej szerokości wywierają  jednakowy nacisk na podłoże , przez co  zużywają się wolniej.Na własnym przykładzie mogę powiedziec ,że warto dołożyć na radialki. Taurus to raczej sprawdzona marka , szły na pierwszy montaż. Od niedawna sa na rynku Trelleborgi z Chin, a jak z jakościa czas pokaże.

Opublikowano

Pękanie boku opony rzeczywiście dotyczy opon diagonalnych użytkowanych przy zbyt niskim ciśnieniu.Opony radialne są bardziej wytrzymałe , dodatkowo  na całej szerokości wywierają  jednakowy nacisk na podłoże , przez co  zużywają się wolniej.Na własnym przykładzie mogę powiedziec ,że warto dołożyć na radialki. Taurus to raczej sprawdzona marka , szły na pierwszy montaż. Od niedawna sa na rynku Trelleborgi z Chin, a jak z jakościa czas pokaże.

 

chyba nowych, od około 95r. w 360 opony diagonalne na ciśnieniu około 1.0-1.2 bar i nic się im nie stało do tej pory

nowy mitas 6.00x18 pękł na boku po około 6-7 latach  <_<

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Czy wiecie jak porównać opony zwykłe do niskoprofilowych na podstawie numeru np czemu będzie odpowiadał rozmiar 13.6R24
      w niskoprofilowych, albo 14,9R24
    • Przez Czarek525
      Witajcie. Planuję zakup nowych opon o rozmiarze 16,9R34 (420/85R34). Zastanawiam się nad takimi modelami : Alliance Agristar II, SEHA AGRO 10, Ascenso TDR 850 i ewentualnie BKT AGRIMAX RT855.
      Posiada ktoś takie opony ? Jak trzymają rozmiar ? Jak z samooczyszczaniem się z gliny i ziemi ?
      Jakie polecacie opony z niższej ewentualnie średniej półki cenowej ?
    • Przez Radek11111
      Witam, potrzebuje pomocy. Prowadzę firmę budowlaną, która zajmuje się również robotami ziemnymi. Do transportu urobku zakupiłem ciągnik new holland t7550 oraz przyczepę wywrotkę meiller kipper 18t ( potrzebuję wywrot na trzy strony z racji pracy na drogach). W przyczepie opony ciężarowe 385/60 r22,5 piasta 280mm. Wystarczy że jest trochę mokro albo miękko i ciągnik z przyczepą zakopuje się. Z jednej strony usłyszałem że przyczepa samochodowa za mało naciska na ciągnik ( z tym nie jestem w stanie nic zrobić ), z drugiej usłyszałem że problemem są opony ciężarowe. Moje pytanie jest takie czy da radę założyć oponę rolniczą do felgi ciężarowej i czy przy mojej feldze 11,75 szerokości da coś założenie opony rolniczej szerokości 400 czy może przy tej dmc przyczepy ta opona i tak jest za wąska ? Zastanawiam się jeszcze nad kupnem felg 22,5x14 i wtedy opona 500/60 ? Czy może ktoś miał taki problem i podpowie jak sobie z tym poradzić ? Z góry dziękuje za podpowiedzi. 
    • Przez Dawix321
      Cześć, czy ktoś w was może ma u siebie w ciągniku któryś z wymieninych opon: 
      - Kabak 
      - Ozka 
      - MRL 
      Zaoferowano mi takie do Zetora potrzebuje je w rozmiarze 16.9 R34 i zastanawiam się, na które się zdecydować. Może sami macie u siebie takie założone, lub ktoś z waszej rodziny czy znajomych i moglibyście krótko opisać czy warto na któreś z nich się zdecydować.  Dodam, że wszystkie są 14-sto płucienne. Pozdrawiam! 
    • Przez kuna9977
      Czy ktoś ma doświadczenie z tanimi oponami np. Oska, ascenso. Jaką tanią firmę byście polecili do KOMBAJNU za oske 2500 netto, petlas 2600  a np. używana trelleborg 1500-2000 tyś sztuka bieżnik mniej niż 50% jak uważacie lepiej kupić używaną markową czy tanią nową. Używek jeszcze nie byłem jechany oglądać więc też nie wiadomo jak wyglądają czy nie są popękane kupując nowe dołożę 1000-2000 za dwie. Petlas mam w rozrzutniku 3 rok i nic się nie dzieje 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v