Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Już zrobiłem założyłem nowy regulator napięcia i ładuje na max gaz 14 v sprawdzone miernikiem i jest git po odpaleniu skazówka na amperomierzu idzie na +30 poładuje i wraca na 0 i jest git :D :D :D

Opublikowano

To dobrze że działa.

Tylko tak na przyszłość pomiaru napięcia lądowania dokonuje się na całym zakresie obrotów silnika pod i bez obciążenia w tedy można dopiero cieszyć się z sukcesu.

Ładowanie mierzyłeś na akumulatorach?

Opublikowano

koledzy podpowie ktoś jak sprawnie podłączyc alternator zamiast prądnicy alternator nowy elektrona ma 3 wyjćia oznaczone :

"+"

B

i taki symbol pi z dwoma kreseczkami

władka mam t25a2 z 1978 r

Opublikowano

W starszych T-25 był alternator, ale bez regultaora. Regulator ładowania był w kabinie. Może chodzi o ten stary typ alternatora. Teraz można kupić tylko ten nowy typ (chyba).

Opublikowano

Przydało by się zdjęcie alternatora z tyłu bo nie wiem co to za znaczek Pi z dwoma kreseczkami. A ten nowy może być np. od MTZ. Niby nie ma różnicy, ale są niepotrzebne wyjścia takie jak obrotomierz B.

Masz +, Ш, B.

Stary regulator i przekaźnik kontrolki ładowania możesz już wyrzucać.

Opublikowano

Zubi1990 , z Twojego opisu wynika, że kupiłeś alternator bez regulatora (z płaską pokrywą i 3 śrubkami:

-gruba śrubka do grubego czerwonego (+ czyli ładowanie),

-środkowa (prawdopodobnie) do kontrolki, w moim egzemplarzu schematu jest przewód niebieski (rocznik 1986),

-ostatnia śrubka: (Twoje jakby 'pi' z dodatkową nóżką) to sygnał z regulatora napięcia w kabinie. Prawdopodobnie będziesz musiał dołączyć do tego alternatora coś takiego: http://allegro.pl/regulator-napiecia-rr362-mtz-jumz-t25-t-25-i3116281568.html .

 

Masz blokadę rozruchu? pewnie nie działa, to 2 kable niepotrzebne. Oryginalnie był u Ciebie podobny alternator, tylko miał więcej śrubek.

 

 

Znalazłem schemat Twojego rocznika:

-przewód zielony to sygnał z regulatora w kabinie

-2 niebieskie idą do przekaźnika blokady rozruchu

-w czarnym powinna być masa dodatkowo połączona z obudową regulatora napięcia w kabinie.

 

U Ciebie kontrolka ładowania jest sterowana właśnie przekaźnikiem.

 

Zamotałem, ale myślę, że pomogłem

 

Jak coś to mam oryginalny opis wymiany alternatora na nowy typ (dokładany przez fabrykę po '85 roku), który dostałem z książkami od T25

Opublikowano

Kolego trochę za późno ta rada skoro alternator już kupiony. To w końcu ma ten regulator czy nie? :)

 

@zbyszekbrzuze zgadza się zamotałeś. ;) To w końcu jak ma to podłączyć?

Po co mu nowy regulator skoro ten z linku jest odpowiednikiem tego starego który ma w ciągniku. A nowy alternator ma regulator wbudowany, tak przynajmniej twierdzi sprzedawca.

 

@zubi1990

Źle myślisz.

Dlaczego czytasz wybiórczo?

Gdzie zdjęcie tyłu alternatora?

Opublikowano

Polecam też od poloneza oraz fiata 125p,posiadam taki już 6 lat i żadnych problemów z nim nie ma,jedynie trzeba dodać tulejkę pod mocowanie,koszt takiego max 50 zł na złomowisku,

Pozdrawiam Mikua

Opublikowano

Z co z nowym alternatorem? Na złom sprzedać?

A co jak używany będzie nie sprawny? Dopiero zaczynają się problemy.

A tu nie alternator jest problemem tylko to, że stary był 6 diodowy i instalacja ciągnika z tego powodu jest do małych przeróbek. Co innego w nowszych Władkach, nic się nie zmienia.

Opublikowano

Jeśli nowy jest już zakupiony to logiczne aby został. Moja poprzednia wypowiedz kierowałem do osób które będą przed wymiana oryginalnego alternatora na inny a zarazem chcą zaoszczędzić,bo po co kupować nowy za ok 200 zł jak można mieć za jedną czwartą tej ceny dobry,pewny alternator.

Pozdrawiam.

Opublikowano

A zapytam jeszcze jak powinna ta kontrolka działać tj. jeśli ładuje to ona się świeci czy jak np w 3p że jak ładuje to ona gaśnie? Bo jak podłącze tak jak wyżej napisaliście pod alternator drugie do masy to kontrolka się świeci tylko przy włączonym ciągniku a przy zgaszonym nie świeci się

Opublikowano

W oryginalnym ruskim alternatorze na wyjściu D pojawia się napięcie w czasie pracy, a masa poniżej pewnej prędkości obrotowej alternatora ,zerwania paska,lub całkowitego braku ładowania.

Z jednej strony podłączasz kontrolkę pod stały plus a z drugiej do zacisku D na alternatorze.Dzięki temu kontrolka świeci się gdy brak ładowania, a gdy ciągnik pracuje i jest ładowanie lampka gaśnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez gasnica
      po odpaleniu ciagnika musze go ostro przegazować tak do ok 2tys obr silnika i dopiero wtedy mam ładowanie. Czy to nie jest czasem wina szczotków? Dodam tylko że u mnie szczotki są razem z regulatorem i nigdzie tego nie można kupić tak mi powiedział koleś w grene. Jak to naprawić?
    • Gość
      Przez Gość
      witam mam problem z podłączeniem tego typu alternatora możne już ktoś z was podłączał to ustrojstwo

    • Przez hubert25a2
      Witam  was  dzisiaj zakupiłem alternator z Forda MK2   Boscha 14V 60-90A   na szajbę samochodową która będzie zmieniana od ruskiego  i moje pytanie  brzmi  w jaki sposób podpiąć ją do oryginalnej instalacji ? (powiem tylko że przy alternatorze jest 5 wyjść regulator w kabinie ) i czy  można jakoś to podłączyć ?  czy może pasować  szajba od ruskiego alternatora ? i czy nie przeładuje akumulatora  ? (akumulator 140ah zapa 12v) proszę o  odpowiedzi pozdrawiam  
       
      link do alternatora z Forda  :http://archiwum.allegro.pl/oferta/alternator-ford-mondeo-mk2-1-6-bosch-93bb10300ag-i5071463927.html
    • Przez AgroDudi99
      Witajcie, otóż mam problem z ciągnikiem MF 374V (konstrukcja podobna do serii 30x0) otóż jest w wersji electronic system, mam w nim wyświetlacz obrotów silnika i mth elektroniczny, po włączeniu świateł drogowych, nawiewu, halogenów z przodu i z tyłu jest strasznie duży spadek napięcia przez co wyświetlacz od obrotów silnika i mth głupieje wyświetla się napis off, czy przyczyną tego może być za mała pojemność akumulatora (90ah) lub alternator? Dodam także, że rozrusznik pyka, ma problemy z odpaleniem (raz odpala od pierwszego przekręcenia kluczyka, a raz dopiero po 10-20 przekręceniach), założony jest nowy rozrusznik szybko obrotowy.

      Z góry dziękuję za odpowiedzi
    • Przez szczypek91
      Witam. Mam zetora 9540, pęk mi przy nim pasek klinowy (alternator, chłodzenie) i nie wiem jak założyć nowy, ponieważ zetor ma przedni wom. W sumie to trzeba ściągać wom, tylko jak?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v