Skocz do zawartości

Polecane posty

stachu1991    0

Witam

Mam problem z alternatorem

Od pewnego czasu zaobserwowałem skakanie wskazówki amperomierza i miganie lampki ładowania aku na zwalnianiu obrotów silnika a na wolnych obrotach lampka cały czas się pali. Wymieniłem regulator napięcia (taki jak ten http://allegro.pl/plytka-regulator-plytkowy-ja112-mtz-belarus-t-25-i2917246035.html) lecz nie pomogło wskazówka jak skakała to skacze i ładowanie tak samo. Napięcie ładowania ponad 15V w porywach do 16V. Panowie jaki polecicie regulator napięcia albo podpowiedzcie co może być nie tak z tym ładowaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Geo    10

Sprawdź pasek klinowy. Może już jest zużyty albo za słabo napięty i się ślizga. To najprostsze co możesz teraz sprawdzić i dość prawdopodbna przyczyna świecenia lampki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Wstaw takie cudo http://moto.allegro.pl/regulator-napiecia-fiat-126p-gwarancja-na2-i2869978944.html od malucha i będzie git. :blink: Ja przekombinowałem kupa czasu temu i mam spokój a te wynalazki to już na pamięć się wymieniało.Wywal wszystkie oporniki i zielony przewód podłącz pod wyjście na elektromagnes a żółty pod wyjście na kontrolkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stachu1991    0

Pasek jest dobry i naciągnięty. Alternator od fiata 125 mam ale one miały regulator napięcia poza alternatorem.

 

Kolego @Balcerek1 jakie masz ładowanie na tym regulatorze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Za luźny pasek powodował by za niskie napięcie ładowania, a nie skoki ponad 15-16V.

 

To znaczy jaki masz ten regulator od fiata? Mechaniczny, duży?

Edytowano przez mtracz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Jaki by nie był mechaniczny czy elektroniczny oba podłącza się tak samo i oba mogą być użyte.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Przewód z kontrolki od ładowania do styku 15 regulatora i od niego do środkowej śrubki (rosyjskie D)

Od styku 67 regulatora do 3 śrubki SZ.(Rosyjskie UU).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Ładowanie mam 14,5 V . :) Ja nie mam żadnych zastrzeżeń do tego alternatora.System bez szczotkowy i co tu więcej potrzeba. :D Ładuję bez problemów. :o Po odpaleniu wskazówka na amperomierzu wychyla się do połowy i pomału wraca do zera. :P Akumulatory widzą raz na rok prostownik. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawnic4    0

ja mam ten sam problem kupiłem ostatnio nowy alternator z wbudowanym regulatorem napięcia i on nie ładuje jak odpale to skazówka stoi na 0 na max obrotach idzie za 0 i spowrotem wraca jaka moze tyc przyczyna prosze o poradę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Dokonaj pomiaru napięcia lądowania na rożnych obrotach.

Prawdopodobnie regulator napięcia źle reguluje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawnic4    0

tak władek ma max obrotach pokazuje na amperomierzu stazówka idzie za 0 i zaraz wraca

;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Czytaj co napisałeś zanim wyślesz bo przez literówki ciężko się czyta i można opacznie zrozumieć. Zainstaluj przeglądarkę która sprawdza błędy.

Amperomierz służy do pomiaru prądu, a ja pisałem o dokonanie pomiaru napięcia ładowania czyli innym przyrządem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Padł regulator napięcia.Wywal te wszystkie oporniki i załóż taki od malucha.Wyżej opisałem jak to zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    111

Na pełnych obrotach jest odcięcie ładowania. Na średnich powinno być najlepsze. Kolego może masz źle podłączony alternator z zegarem. Będzie ładować, a wskaźnik nie pokaże. Zmierz napięcie. Porównaj na bateriach i na wyjściu alternatora. Śrubka cienka podłączona do kontrolki, kontrolka działa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    111

Nie każdy mechanik dobrze robi elektrykę, szczególnie radziecką. Jak się samemu nie zrobi to nie będzie dobrze. A regulatory wewnętrzne lubią się psuć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

A czym się rożni elektryka rosyjska od innej?

Stary alternator był taki sam? Co tu można źle podłączyć zamieniając na identyczny?

 

"Nowy" co to w dzisiejszych czasach znaczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Stare alternatory miały 5

wyjść i wszystkie przekaźniki pod deską rozdzielczą a te co są stosowane do tej pory to były produkowane chyba dopiero po 84 roku.A co do że nowy nie ładuje to żadna filozofia.Mnie się znudziło zakładać tych ruskich wynalazków i 15 lat mam od malucha założony i nic się nie dzieję.Teściowi też nie dawno zakładałem do nowego bo się pierdzieliło ładowanie i teraz ładuję aż miło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Były alternatory 6 diodowe z zewnętrznym regulatorem napięcia i przekaźnikiem lądowania, ale co ma to wspólnego z tym tematem skoro kolega ma ciągnik z 1995r.

A tam na pewno były alternator 9 diodowy, więc nic innego nie kupi jak taki sam, wiec jak można źle podłączyć 2 przewody, które mają końcówki o różnych średnicach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez adi972
      częściowo ładuje ale świeci się czerwona lampka od ładowania Proszę o pomoc
    • Przez Arek
      W wielu miejscach jest napisane, że w ciągnikach i innych maszynach rolniczych są alternatory pyłoszczelne.
      Co to oznacza? Z wyglądu niewiele się różni od samochodowego.
    • Przez Ziel
      Witam. Wczoraj przestał ładować mi alternator. Mam kupę pracy w polu i nie chce stawać w miejscu, moje pytanie brzmi czy nic sie nie stanie jak będę przekładał codziennie akumulatory chodzi mi bardziej o to czy jak akumulator się rozładuję czy to nie zaszkodzi na komputer. Podejrzewam że nie ale wole sie zapytać kogoś kto sie na tym zna.
    • Przez Dominik_4
      Witam, jestem nowy więc na początku chciałbym się z Wami wszystkimi przywitać.
      Wracając do tematu, otóż alternator w moim zetorze nie ładuje. Po rozebraniu okazało się, że szczotki są do wymiany, i tu mam właśnie problem, ponieważ nie wiem jak wymienić te szczotki. Zamontowane są one w dziwnych uchwytach, bez żadnych śrubek, itp. Czy miał ktoś kiedyś z tym do czynienia i posłużył by jakąś radą. Mój alternator to : (zdjęcie nie moje, znalezione w google)
      Pozdrawiam
    • Przez MagdalenaDudek
      kupiłem nowy alternator i jest w nim jeszcze jedno wyjście na jakiś przewód.w starym były 2 .jak to połączyć
×