dambli

pompa wyje MTZ 1025 w tur-rze

Polecane posty

dambli    0

Witam, mam problem z pompą gdy włączam zawór hydrauliki na rozdzielacz tura, pompa strasznie wyje, a teraz kiedy wymieniłem na większą bo stara padła, to jeszcze bardziej wyje i nie wiem gdzie leży wina, proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Następna też padnie po krótkim czasie. Jak masz podłączony rozdzielacz od ładowacza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A nie pracuje czasem cały czas pod ciśnieniem? Gdy nie sterujesz wajchami tura olej powinien swobodnie przelewać się przez rozdzielacz do zbiornika. Idąc bez oporu nie ma prawa wyć.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dambli    0

tak pracuje cały czas po ciśnieniem,

nie wiem może rozdzielacz tur-a ma za małą wydajność

 

bo chyba tylko to już zostało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianmmmm    1

podłącz rozdzielacz od tura pod wyjście od napędu hydromotoru i wówczas możesz sterować przepływem oleju za pomocą tej pokrętki z prawej strony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nawet jeśli rozdzielacz ma mniejszy przepływ niż wydatek pompy to może to być odczuwalne dopiero na większych obrotach silnika. nawet jeśli tak jest to wzrost z tego powodu ciśnienia o 30 czy nawet 50 bar nie powinien powodować głośnej pracy pompy. Tu wygląda raczej na to że gdy nic nie robisz olej wraca do zbiornika przez zawór przelewowy po osiągnięciu maksymalnego ciśnienia na jakie jest ustawiony. Tu bym szukał przyczyny. Czemu olej swobodnie nie wraca do zbiornika.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dambli    0

miałem raz pod łączny powrót oleju z rozdzielacza od tura do przewodu o wolnym spływie( on jest z tyłu ) i nic nie pomogło

 

to wygląda tak jak by rozdzielacz nie puszczał na powrót bo czy ruszam joystikiem od tura czy nie to i tak wyje tylko jak opuszczam to nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
magik0578    5

Masz podłączone pod te wyjścia koło kabiny? a tura masz jakiego?

Edytowano przez magik0578

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dambli    0

tak pod te wejścia, tur pronar ŁC-1650 z 2009r

 

kuzyn ma ten sam tur w pronarze 82s i mu nie wyje pompa cichutko chodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
magik0578    5

sprawdź ciśnienie na na wyjściu może jest ciśnienie za duże... a działa Ci dobrze tur tzn podnosi ,opuszcza itp?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    43

,A może suwak od rozdzielacza na tura jest przyblokowany, tam trzeba na wyczućie ustawić. Blokowanie wajchy na łanczuszek przy szybie

Gdzieś dławi olej ,może na przyłonczach hydraulicznych

Zacięnty zawór bezpieczeństwa przy tuże

Edytowano przez JANCZAK1176

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dambli    0

tur po wymianie pompy chodzi bardzo szybko i dosyć silny jest, a wiecie dokładnie gdzie ten zawór bezpieczeństwa jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zawór jest na pewno przy rozdzielaczu. Z tego co mówisz to wygląda na to że przez niego olej wraca do zbiornika tak jak by nie był drożny swobodny powrót oleju w czasie gdy nie korzystasz z hydrauliki tura. jak znajdziesz zawór na rozdzielaczu tura popuść go i słuchaj czy zmienia się głos pompy, ciśnienie. Ogólnie najlepiej gdybyś miał manometr wpięty.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Indiana    32

Może Ci ta pompa wyje, bo masz zimny olej. Na takim mrozie gęsty się robi. U mnie pompa w c360 tez wyje przy próbie ruszenia turem, zanim ciągnik się nie rozgrzeje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dambli    0

ta pompa mi wyje nawet jak jest gorący olej

 

po świętach spróbuje pogrzebać w tym zaworze, dzięki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

,A może suwak od rozdzielacza na tura jest przyblokowany, tam trzeba na wyczucie ustawić.

Tu właśnie bym szukał przyczyny. Tyle odpowiedzi, a żadnych konkretów. Dorób sobie trójnik z manometrem. Podłącz go przed rozdzielaczem tura, powrót oleju podłącz do swobodnego spływu z tyłu i sprawdź ciśnienie przy neutralnym położeniu rozdzielacza. Jeżeli jest małe (do 30 bar) to rozdzielacz od tura jest ok i przyczyny należy szukać w rozdzielaczu ciągnika. Jeżeli natomiast ciśnienie jest duże (do ciśnienia otwarcia zaworu przelewowego włącznie) to znaczy, że przepływ blokuje rozdzielacz tura.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dambli    0

teraz włożyłem nsz50. Trzeba było kilka przeróbek dokonać bo ona jest większa, a to jest już czwarta pompa nowa w tym ciągniku, od kiedy założyłem tura do mtz to wymieniam pompe co roku.

 

a poprzednie chyba nsz30 były

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dambli    0

jest ona okrągła

 

a wracając do tematu to pogrzebałem w zaworach rozdzielacza i już tak nie wyje, zwiększyłem ciśnienie rozdzielacza w ciągniku a zmniejszyłem w turze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prawdopobnie jest za mały przepływ oleju w rozdzielaczu.W rozdzielaczu jest zawór przelewowy, który potrafi się przycinać i taki będzie objaw.Trzeba przeczyścic zawór, lub wymienic na nowy.Koszt nowego to około 28 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bolo77    0

Panowie mam takie pytanie. 

Zauważyłem że przy podnoszeniu tura ciągnikiem jakby trzepało. Wyczyściłem ten  zawór przelewowy w rozdzielaczu ( bo tylne wyjścia nie działały prawidłowo)  ale po założeniu zaworka problem nie zniknął do tego z rozdzielacza pod kierownicą słychać jakby wycie podczas podnoszenia tura. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Nie znam się na hydraulice, ale jeszcze filtr bym wymienił i przesmarował sworznie w ładowaczu/

Edytowano przez LTZ55a

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez michal0734
      witam mam problem z pronarem 82a kupilem 2 nowe aku i nie ma pradu w kabinie i świateł nic tylko jest prad na rozrusznik jak odpale to jest prad w kabinie ale tak jaby tylko z alternatora bo jak dam ale oborty to swiatla przygasaja radio gasnie ktos wie cos moze byc przyczyna?
    • Przez upadłymtz
      Witam. Czy mógłby ktoś zrobić i wrzucić zdjęcie całego mechanizmu załączania świateł STOP pod pedałem hamulca w mtz Pronar? Z góry dziękuję
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez DoorJan
      Witam serdecznie, jestem operatorem Belarusa 820 z 2022 roku. Mam problem z dźwignia walka wom która jest "luźna" i przy pracy z kosiarka bijakowa wałek zwalnia przy większym obciążeniu. Próbowałem zwiększyć naciąg na zewnętrznym mechanizmie. W starszym modelu dźwignia działała ciężej jednak "przeskakiwała" w pozycję włączona i nie było z tym problemu. Proszę o jakąś poradę, czy jako laik mechaniki będę w stanie coś z tym zrobić, czy będzie to wymagać interwencji doświadczonego mechanika ? Z góry dziękuję 
    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio udało mi się okazyjnie kupić silnik rozruchowy od dt 75 za całe 40 zł. Silnik chcialem odpalic ale niestety nie ma iskry. Na iskrowniku znalazłem wystającą śrubę, jakby do podłączenia prądu. Czy moje domysły są słuszne i tam powinien być podłączony prąd?

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj