nasil90

Wszytko o mf 3080 i pochodnych

Polecane posty

riki    1

osłonę wałka mam przykręconą 2 śrubami na przedniej osi i 2 na wyjściu wałka przedniego napędu pod skrzynią biegów na środku nie mam żadnego mocowania ale mnie ciekawi skąd się biorą takie drgania nie mogę tego zlokalizować a drgania pojawiają sie przy obrotach 1500 jak wcześniej pisałem na wolnych nic nie drga ,czy może to być wina sprzęgła ? choć działa dobrze

Edytowano przez riki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janis12    0

po kolei:

-czy przy wyłączonym zapłonie i zgaszonym silniku po wciśnięciu sprzęgła zapala się kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni i kontrolka przedniego napędu?

- czy po uruchomieniu silnika kontrolka od ciśnienia w skrzyni gaśnie?

- czy zaraz po uruchomieniu silnika gdy chcesz wyłączyć przedni napęd musisz wcisnąć hamulec? czy może da się wyłączyć przedni napę bez wciskania hamulca?

 

Odpowiedz na te wszystkie pytania i wtedy zobaczymy co dalej z tym zrobić.

Lampka od napędu nie działa, a od ciśnienia oleju w skrzyni albo nie świeci albo też wcale nie działa. Co do wyłączania napędu w takiej sytuacji to nie wiem. Ale jeżeli chodzi o włączanie i wyłączanie napędu w normalnych warunkach to wszystko jest ok, zarówno jak blokada na 4 koła.

Może ktoś z Was miał taki problem w swoim mf'ie z tej serii?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

Ale to są normalne warunki. W każdym sprawnym MF-ie żeby wyłączyć pierwszy raz napęd trzeba wcisnąć hamulec. Jak będziesz jeździł nawet i godzinę nie dotykając ani razu hamulca napędu nie będzie dało się wyłączyć. Poza tym nikt nie jest wróżka żeby postawić ci diagnozę z tak skąpych informacji. Poza tym skąd wiesz kiedy napęd jest włączony?? Sprawdź najpierw czy chociaż żarówki masz dobre i czy jest dojście prądu do kontrolek. No i dowiedz się tych rzeczy o które pytam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rider    4

@rafik256, w moim MF3070 (skrzynia speedshift)po wciśnięciu pedału sprzęgła na wyłączonym zapłonie i zgaszonym silniku nie zapala się kontrolka napędu (kontrolka skrzyni , kontrolka żółwia lub zająca, kontrolka speedshift świecą).

Po uruchomieniu silnika napęd załączam bez wciskania pedału hamulca, co to może oznaczać i czy nie wpłynie to negatywnie na eksploatację? Reszta funkcji związana z 4x4 działa normalnie tzn. napęd rozłącza się powyżej 14 km/h i przy wciśnięciu pedału hamulca powyżej 5 km/h się załącza.

Edytowano przez Rider

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dabaz    98

No przy moim 3095 też nie świeci przed odpaleniem napęd, ani się nie zapala jak odpalę traktor. Na dodatek nie muszę napędu wyłączać bo po odpaleniu chyba się sam wyłącza. Sprawdzałem już na śniegu czy aby na pewno napęd po odpaleniu jest wyłączony no i jest wyłączony. Jak wcisnę guzik od napędu to zaświeci się kontrolna a koła przednie ciągną. Przy szybkiej jeździe się wyłącza napęd a przy hamowaniu włącza więc reszta funkcji łącznie z blokadą i kontrolką ciśnienia oleju wydaje się działać poprawnie. Pewnie jakieś obejście jest. Mi to nie przeszkadza więc nie szukam przyczyny, wręcz przeciwnie- nie muszę po odpaleniu nic wyłączać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek72511    81

Niech się rafik wypowie bo on pewnie będzie dokładnie wiedział, ale z tego co ja wiem to obejścia jak się robi to nie robi się na jedną funkcję tylko na wszystkie, tak mi facet który to naprawia mówił, że zrobienie obejścia na jedna funkcję jest bez sensu. A po za tym kolego błędnie myślisz, że jak nie przeszkadza to się przyczyny nie szuka, co u mnie też wszystko niby ładnie działa i w użytkowaniu nie przeszkadza a do robienia mam cały komputer bo ma zrobione obejścia , i te obejścia moga spowodować wiele awarii, w tym głównie np skrzyni biegów, a naprawa chyba każdy się orientuje ile moze kosztować. Nie mówię tego kolego po to żeby Cię straszyć czy cos takiego, tylko chce Cię sprowadzić ze złego toru myślenia;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

Jeżeli chodzi o tego typu obejścia to jeżeli nic innego nie uległo lub nie ulegnie uszkodzeniu w autotronic to będziesz miał problem ze sprzęgłem przedniego napędu. Nie działa u was funkcja "stop & on" Najpierw odkształceniu ulegną sprężyny, a kiedy one będą słabo dociskały to polecą tarcze, które będą łapały poślizg.

 

Co do tego gdzie i co to za objeście to nie będę strzelał w ciemno nie widzac ciagnika. Ilu mechaników tyle sposobów kombinacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dabaz    98

No zgadza się. Wiem że obejścia nie są zdrowe, zwłaszcza żółw/zając. Jednak oprócz tego napędu to reszta funkcji działa jak należy. Nawet sobie instrukcją obsługi kupiłem na Allegro po polsku żeby sprawdzić czy jest ok. Ciągnik mam dopiero rok ale w pługu, agregacie i balotnicy nie było problemów. Teraz też raz w tygodniu odpalam i wożę baloty i wszystko działa (oprócz napędu przy zapalaniu).

 

@rafik to czy mamy na zgaszonym traktorze napęd wyłączony? Wydaje mi się że jeżeli silnik nie pracuje to nie ma ciśnienia oleju i napęd pozostaje włączony, czyli tak samo się zachowuje jak poprawnie działający. Dopiero przy odpaleniu w naszym przypadku ciśnienie oleju rozłącza napęd bez hamulca, przycisku itd. Nie wiem czy dobrze rozumuje.

Edytowano przez dabaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

Na zgaszonym masz włączony tylko nie masz tego że przy każdym zatrzymaniu przy wyłączonym napędzie on sam sie włącza na czas postoju. Nie sygnalizuje tego kontrolka. Jak zachowuje swoje właściwości sprężyna, która jest ciągle ściśnięta to już chyba każdy wie. No chyba ze masz napęd cały czas włączony.

Edytowano przez rafik256

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dabaz    98

To może wyjściem było by przed każdym zgaszeniem włączyć napęd przyciskiem. Wtedy by był już włączony. Tak myślę w sumie na mój rozum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

Nie rozumiemy się. Po zgaszeniu napęd zawsze się sam włącza. Tylko ze u ciebie jak tylko pompa poda olej to jest on wyłączany. No i w związku z tym że nie działa u ciebie to "stop & on" to jeżeli dużo pracujesz przy wyłącznym przednim napędzie możesz mieć problem z jego sprzęgłem.

Edytowano przez rafik256

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dabaz    98

A rozumiem. No czyli sprężyny są ściśnięte tylko jak ciśnienie oleju rozłącza sprzęgło napędu. No w sumie logiczne. Sprężyna załącza napęd nijako i jak się odkształci to może nie dociskać do końca. W takim razie jak będzie traktor pracował na postoju długo, np przy cyklopie to będę włączał napęd. Może wydłużę żywotność trochę. Dzięki za wyjaśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rider    4

Czyli najlepiej będzie o ile to możliwe jeździć na włączonym napędzie, czy próbować szukać tego obejścia, bo jeśli było zrobione to też nie bez powodu??

Mam jeszcze kilka pytań, wybaczcie jeśli szukam problemów na siłę ale lepiej dmuchać na zimne:

1. na zimnym silniku bardzo ciężko przerzuca żółw/zając, dźwignia wtedy stawia opór i nawet jak lampka zasygnalizuje zmianę to zakres się nie przełącza, dlatego też czekam aż się wszystko rozgrzeje i wtedy chodzi bez problemu.

2. Na rozgrzanym silniku poniżej 900 obr/min zapala się kontrolka skrzyni (przed wymiana oleju było tak samo)co może być przyczyna tego stanu?

3. Maszyna ciężko zapala, tzn trzeba bardzo długo kręcić, dymek szary puszcza z komina a nie pali, świeca płomieniowa niby sprawna, szybko się nagrzewa i zapala paliwo.

4. Po uruchomieni ciągnik jest tak mułowaty że się poradzić nie może, po rozgrzaniu problem ustępuje.

 

Dla zainteresowanych link do instrukcji napraw Autotronic

http://mf.gustlik.2ap.pl/File/Napraw/12%20Autotronic.pdf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek72511    81

Ale mówisz kolego o odpalaniu w jakiś dużych mrozach czy raczej ogólnie chodzi tylko gdy silnik jest zimny to takie objawy? Każdy ciagnik jak w mrozie zapalasz to powinno się go na chwilę zostawić na niskich obrotach zeby się rozgrzał i dopiero jeździć ;)

 

 

500 postów :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rider    4

W mrozy to bym się nie dziwił, ale przy dodatnich temperaturach też po odpaleniu musi te 5min popracować na postoju, zachowuje tak jakby go coś hamowało. Nie wyobrażam sobie ruszać z zładowaną przyczepą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek72511    81

W sumie dziwna sytuacja, pewnie cos z tym jest, bo ja jeździłem ostatnimi czasy szukajac dla siebie mfa i to w mrozy były i niektóre zapalane pierwszy raz danego dnia i żadnych takich problemów nie było, jednak jak dla mnie to ciężko wpaść na pomysł co może byc tego przyczyną bo nigdy się z czymś takim nie spotkałem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dampio65    0

Witam w moim mf 3080 pojawil sie nowy problem a mianowicie.Gdy ruszam sprzeglo dziala normalnie natomiast w czasie jazdy kiedy chcem zmienic bieg sprzeglo znika.Gdy stane zgasze ciagnik popompuje pare razy sprzeglem ono pojawia sie spowrotem i tak wkoło.Prosze o pomoc a szczegulnie rafika ktory sie zna na tych ciagnikach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

@Zolwik1990 Jak rozgrzejesz ciągnik skręć kierownicą do oporu w którąś stronę i przytrzymaj tak jakbyś chciał mocniej skręcić pomimo oporu. Napisz czy wtedy zapali ci się kontrolka od ciśnienia w skrzyni.

 

Tak właściwie to czy ta kontrolka nie zapala ci się czasami w czasie pracy ciągnikiem?? Moze jak np. włączysz półbieg to się zapala?? Czy wszystko oprócz orbitrola działa poprawnie?? Jeżeli nie to co się dzieje??

Żeby być pewnym ze to wina pompy wypadałoby zrobić chociaż pomiar ciśnienia jakie jest w stanie wytworzyć ta sekcja pompy bo inaczej może się okazać że to była wina tzw "trójdziału" czyli rozdzielacza ciśnienia, a może samego orbitrola.

 

 

@dampio65 skoro znika ci sprzęgło to trzeba pewnie wymienić uszczelnienia w siłowniku sprzęgła (przy docisku). Może też trzeba będzie to zrobić w pompce sprzęgła.

Ale najpierw radziłbym odpowietrzyć sprzęgło. Tylko ten zabieg wykonuje się zawsze przy uruchomionym silniku. tak samo jak "pompujesz sprzęgłem" należy to robić przy włączonym silniku bo inaczej spowodujesz ze słabe uszczelnienia pociągnie jeszcze więcej powietrza ponieważ zasilanie sprzęgła jest odcięte. Czy masz jakiś wyciek w okolicy pedału sprzęgła?? czy kapie ci olej z okolicy sprzęgła (na łączeniu skrzyni z silnikiem). Najlepiej odkręć osłonę pod sprzęgłem i spójrz czy w środku nie masz mokrej takiej gumowej osłony pod którą ukryty masz siłownik sprzęgła. Jak masz gdzieś wycieki to sprawa jest oczywista.

Edytowano przez rafik256

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
riki    1

Mam pytanie czy przy wymianie pompy hydraulicznej w MF3065 lepiej przykręcić pompę do płyty zaworowej i wkładać razem czy lepiej najpierw włożyć pompę a pózniej montować płytę jak będzie łatwiej jakie są wasze doświadczenia z taką wymianą bo starą zdemontowałem i czeka mnie montaż nowej, a robię to pierwszy raz i wole zapytać niż zgadować

Edytowano przez riki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zolwik1990    1

Gdy skręcę kierownicą do opory w jedną ze stron to żadna kontrolka się nie pali. A ciśnienie jeszcze nie patrzałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ariss    25

Zolwik1990 a olej w jakim stanie masz i filtr od wspomagania i jak działa reszta funkcji takich jak podnoszenie tuz z obciążeniem jakimś większym czy hydraulika zewnętrzna, masz pogorszone tylko kręcenie kółkiem czy inne funkcje hydrauliczne też?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    30

po kolei:

-czy przy wyłączonym zapłonie i zgaszonym silniku po wciśnięciu sprzęgła zapala się kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni i kontrolka przedniego napędu?

- czy po uruchomieniu silnika kontrolka od ciśnienia w skrzyni gaśnie?

- czy zaraz po uruchomieniu silnika gdy chcesz wyłączyć przedni napęd musisz wcisnąć hamulec? czy może da się wyłączyć przedni napę bez wciskania hamulca?

 

Odpowiedz na te wszystkie pytania i wtedy zobaczymy co dalej z tym zrobić.

Też mam problem ze swoim 3080. U mnie przy hamowaniu nie załącza się wcale napęd. Napęd działa dopiero gdy sam włączę przyciskiem.

Kontrolka ani przed zapaleniem ani po zapaleniu się nie świeci. Kontrolka od ciśnienia oleju gaśnie(wymieniona pompa rok temu)

Nie muszę w ogóle dotykać pedału hamulca. Mogę bez problemu włączać i wyłączać. Jeśli jadę na włączonym napędzie to sam rozłącza się po przekroczeniu prędkości i włącza przy zwolnieniu. Co może być tego przyczyną?

 

Mam również problem ze wspomaganiem. Kierownica nie kręci się na tyle lekko jak w innych traktorach. Np NH T5050 czy przy JD 2040S

Jeśli skręcę kierownicą do oporu to mimo wszystko z większym oporem kierownica skręca dalej(koła w tym czasie już na max'a są)

Tak samo dzieje się w jedną i drugą stronę. Nie raz gdy podczas jazdy skręci się na maxa to tak jakby się zapowietrzył. Kierownicą można kręcić, a koła stoją bez ruchu. Dopiero gdy podczas jazdy gdy koła same skręcą to wszystko wraca do normy.

 

P.s. sprzedam komputer Datatronic (3 przyciski i pokrętło) radar oraz instalację do tego. Trzeba chyba oprogramowanie wgrać, podświetla się jedynie i przyciski działają. Oddam za małe pieniądze. Bądź jak ktoś ma możliwość wgrać oprogramowanie to proszę o kontakt. Wiem, że korbanek wgrywa za nie duże pieniądze ale trzeba osobiście do nich traktorem, ale ja mam kawał drogi. Niestety..

http://img228.imageshack.us/img228/5408/29012011095.jpg

pod linkiem zdjęcie samego komputera

Edytowano przez piterq1991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
      ______________________________________________________________________________________________________________________________
      http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
      AgroDane - Dane techniczne maszyn rolniczych
      AgriDane - Specs of agricultural machinery
      AgriDaten – Technische daten von landmaschinen
      AgriSpec – Technische gegevens voor
      AgriDatos – Datos técnicos de maquinaria agrícola
      AgriDonnées – Données techniques des machines agricoles
      AgriDati – Dati tecnici per macchine agricole
      АгроДанные — Tехнические данные сельскохозяйственной машин
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
    • Przez Radosław142
      Witam. Kupiłem ciagnik na wiosnę. Jest on z 2008r ma teraz obecnie 6tys mth. Wszystko było okej przez dłuzszy czas. Szarpać zaczął przy pracy z ładowaczem, zrobiło się to nagle. Ciągnik szarpie jedynie do przodu ze sprzegłem jak i bez. Zaczeła się rowniez zapalać kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni ale to jedynie po dłuzszej pracy gdy sie olej rozgrzał. Kontrolka gasła gdy sie ciagnikiem zachamowało. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj