nasil90

Wszytko o mf 3080 i pochodnych

Polecane posty

rafik256    22
Napisano (edytowany)

jakby ktoś chciał to mam instrukcje obsługi po POLSKU do MF serii 36xx jest niemal identyczna jak ta do serii 30xx i 31xx. Różnią się jakimiś drobnymi szczegółami jak np. brak opisu zmiany grup A/B itp. podajcie adres e-mail to wyślę w miarę możliwości zainteresowanym.

 

Mam jeszcze do wszystkich posiadaczy MF-ów takie pytanie: chciałbym ze znajomym tłumaczem zabrać się za przełożenie instrukcji napraw do MF serii 30xx i 31xx na język polski. Czy na tego typu materiał znalazły by się osoby chętne? Tylko w tym wypadku pewnie nie byłoby to całkowicie za darmo. Mówiąc wprost nikt nie podejmie się takiej pracy charytatywnie.

 

Chciałbym poznać wasze zdanie na ten temat.

Edytowano przez rafik256

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KamilW    3

Jeśli można prosić: k.wojtas1993@gmail.com A co do instrukcji napraw to dobry pomysł pod warunkiem że zdjęcia będą wyraźne i opis w miarę zrozumiały dla mniej doświadczonych mechaników. Osobiście myślę że o ile wszystko się uda to w niedalekiej przyszłości sprzedamy masseya i takowa instrukcja napraw będzie zbęddna :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janis12    0

Mam kolejne pytania do Was.

1. Czy wycieki w miejscu złączenia wałka z przednim mostem i przy jednym z kół mogą być sprawą jakichś oringów?

2. Gdzie znajduję się wlew oleju do przedniego mostu i czy można sprawdzić jego poziom?

3. Czy są jakieś różnice w łatwości zmieniania biegów na zimnym i ciepłym oleju?

4. Jak to jest z tymi grupami A/B, czy można je zmieniać podczas jazdy? (Czytałem o tym w innym temacie, ale nic konkretnego nie wynikło)

5. Którą gałkę należy włączać jako pierwszą, biegi, czy rewers?

Liczę na wasze odpowiedzi. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek3085    0

rafik jeśli możesz to podeślij też na bartek72511@wp.pl . Z góry dziękuję.

 

Janis co do 4 pytania, nie można zmieniać tych grup podczas jazdy, zmienia się je tylko i wyłącznie na postoju, tak samo jak żółw/zając które są w gałce z biegami normalnymi. W czasie jazdy masz do użycia przyśpieszacz i go mozesz używać, nic innego;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinPykuS    68
Napisano (edytowany)

@janis12

 

Jak dobrze zrozumiałem tak, ale poprawnie nazywa się to simering. Najlepiej to rozkręć i podjedź ze starym simeringiem do jakiejś hurtowni, na pewno coś dopasujesz. Ja sam też wymieniałem (chyba właśnie było to przy przednim napędzie), oryginalny simering był szeroki i nie mogłem nic dopasować, to założyłem 2 wąskie i trzyma :) .

 

Olej się chyba wlewa przez korek po lewej stronie mostu, od strony kabiny. Na środku jest śruba i to jest chyba równocześnie odpowiedni poziom oleju-miarka.

Spust znajduje się na środku mostu z dołu.

 

Co do zmiany biegów lewarkiem przy niskiej temperaturze raczej nie ma różnicy, problem zaczyna się z półbiegami, olej się musi rozgrzać. Wszystko oczywiście zależy gdzie ciągnik stoi-garaż, wiata, a może podwórko, no i oczywiście jak duży jest mróz. Zawsze przed wyjazdem odpalam ciągnik, żeby sobie "na pusto" popracował kilka minut, aż wszystko się trochę rozgrzeje, tym samym półbiegi zaczynają działać.

 

Co do zakresów to zgadzam się z @Bartek, przełączać to na postoju.

 

Co pierwsze włączyć-bieg, czy rewers?-raczej nie ma to większego znaczenia, co wpierw "wbijesz" ;) .

 

Dla pewności poczekajmy jeszcze na opinie specjalistów, niestety mogę się mylić w niektórych kwestiach :) .

 

Pozdrawiam

Edytowano przez MarcinPykuS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wel    0

@rafik256 Jeśli byś chciał i mógł to bardzo dziękuje to mój adresik: Lukaszek6783@wp.pl Z góry dziekuje :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22
Napisano (edytowany)

instrukcje obsługi wysłałem wysłałem tym co podali adere e-mail. CO do instrukcji napraw w języku polskim powstałej na podstawie oryginalnej instrukcji wydanej przez AGCO w języku niemieckim rozumiem że nie ma na to chętnych? Myślałem żeby na początku zabrać się za instrukcję napraw instalacji autotronic razem ze schematami, opisami i sposobami prowadzenia pomiarów diagnostycznych.

Edytowano przez rafik256

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janis12    0
Napisano (edytowany)

@janis12

 

Olej się chyba wlewa przez korek po lewej stronie mostu, od strony kabiny. Na środku jest śruba i to jest chyba równocześnie odpowiedni poziom oleju-miarka.

Spust znajduje się na środku mostu z dołu.

 

Co do zmiany biegów lewarkiem przy niskiej temperaturze raczej nie ma różnicy, problem zaczyna się z półbiegami, olej się musi rozgrzać.

Dzięki za odpowiedź. ;) Piszesz o tylnym moście? Jeżeli chodzi o półbiegi, to miałeś na myśli włączanie biegów po wciśnięciu półbiegu guzikiem? Bo właśnie wtedy biegi inaczej wchodzą. Co prawda jeszcze ani razu odkąd go mamy nie był dobrze rozgrzany.

 

Mam jeszcze prośbę do rafika o wysłanie mi ten instrukcji obsługi, będę wdzięczny :) mój e-mail: pjaniszewski19wp.pl

Edytowano przez janis12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matis251    0

@rafik256 Poprosił bym instrukcję jeśli można na wsk1994@o2.pl , z góry dziękuje. Co do instrukcji PL do serii 30xx to jeśli jej cena nie przekroczyła by 90 zł to bym był na nią chętny jeśli zawierała tak jak mówisz instrukcje napraw instalacji autotronic i prawidłowej obsługi eksploatacji skrzyni.

 

Jakiś czas temu ktoś na 4um oferował instrukcje do 30xx w języku polskim tylko ciekawe co w niej jest zawarte, mam adres do kolesia na e-mailu to się go dokładnie spytam.

 

Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22
Napisano (edytowany)

instrukcja obsługi jest jak najbardziej po polsku ale instrukcji napraw w języku polskim nie ma. Gdyby była to pewnie już dawno by się pojawiła na allegro. Instrukcja napraw i instrukcja obsługi są to dwie różne rzeczy.

 

Proszę nie mylić pojęć. Ja wam wysyłam instrukcje obsługi w języku polskim, która pasuje do serii 30xx, 31xx, 36xx a chciałbym opracować instrukcję NAPRAW do serii 30xx i 31xx. W instrukcji napraw np. autotronic masz schematy, opisy obwodów, wszystkich czujników, co za co odpowiada do czego służy, jak działa. No i najważniejsze masz opisane jak krok po kroku sprawdzić co i kiedy uległo awarii i jak to usunąć. Na jakim obwodzi jakie napięcie, jakie opór na danym zacisku itd.

Edytowano przez rafik256

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    637

CO do instrukcji napraw w języku polskim powstałej na podstawie oryginalnej instrukcji wydanej przez AGCO w języku niemieckim rozumiem że nie ma na to chętnych?

 

Rafik myślę że może na dzień dzisiejzy odzew jest mały w tym temacie bo jest to świeża sprawa ale uważam że za jakiś czas na pewno użytkownic tych ciągników się do Ciebie odezwą po coś takiego!:) dobrze jest mieć instrukcję zawsze pod ręką jak będzie jakaś awaria... uważam że pomysł jest super! Jak już wkońcu sprawię sobie taki ciągnik to na pewno chciałbym mieć taką instrukcje...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek3085    0

Dzięki rafik za tą intrukcje, naprawdę przydatna rzecz. Co do tej instrukcji napraw to też bym był pewnie chetny tylko też zależy od ceny;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22
Napisano (edytowany)

Jeszcze nie wiem ile trzeba by było włożyć w to pracy i poświęcić czasu ale instrukcja napraw autotronic (bo od tego chcemy zacząć) kosztowałaby na pewno nie więcej jak już wspomniane 90 zł ;) A tak poważnie to ile byłoby to dla was warte?? Nie ukrywam że charytatywnie nie mam zamiaru tego robić ale zdzierać tez bym nie chciał.

Edytowano przez rafik256

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
riki    1

rafik 256 prosiłbym o instrukcje obsługi jeśli można adres jacekszulik@wp.pl z góry dziękuje i pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinPykuS    68
Napisano (edytowany)

@janis12

 

Pisałem o przednim moście. Wlew oleju do skrzyni znajduje się pod wyjściami hydraulicznymi, pomiędzy ramionami, a powyżej górnego zaczepu :D . Taka duża śruba. Miarkę chyba znalazłeś :) .

 

Tak-pisząc półbieg miałem na myśli bieg na guziku. No rozgrzany-może to źle sformułowałem-chodziło mi o to, żeby ten olej trochę pokrążył i się rozrzedził. Przy wielkich mrozach zazwyczaj włączam ciągnik na jakieś 10 minut i dopiero jadę.

Edytowano przez MarcinPykuS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kadman    0

@rafik256 prosiłbym o instrukcje obsługi jeśli można adres nocnyelf1@interia.pl z góry dziękuje i pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zbigk    1
Napisano (edytowany)

Witam wszystkich .Od dłuższego czasu czytam wszystko co pojawia się na temat MF 3080. Dziś kopiłem taki sprzęt, @rafik256 bardzo prosiłbym o instrukcje obsługi Zbigniewkrak@wp.pl. Moja wiedzę czerpie z waszych wypowiedzi ,Bardzo dziękuje za nią

Edytowano przez Zbigk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer74    1

Witam.Posiadam mf 3655 i czytam wszystko co może mi pomóc w naprawach. Jezeli mogę prosic o instrukcje kolege Rafika256 na ranczo54@onet.eu ,będę wdzięczny.Byłbym również chętny na instrukcję napraw.Pozdrawiam posiadaczy MF.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek3085    0

Panowie ja mam takie pytanie, bo mam mfa 3085 i będzie chodził z claasem variantem 280 prawdopodobnie.Czytając tą intrukcję wczoraj natrafiłem że jeśli maszyna ma zapotrzebowanie na ponad 65 KM to trzeba tylko i wyłącznie uzywać na 1000 obrotach bo może spowodować jakieś tam uszkodzenia. To można prasować na 540 czy raczej 1000? bo prasa to ma na pewno większe zapotrzebowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22
Napisano (edytowany)

w wolnej chwili wyśle wszystkim. zapomniałem napisać że w skład instrukcji autotronic będzie wchodziła instalacja od dynashift. Pojawiające się w niej błędy sposoby ich usuwania no i co jest dość istotne dokładny opis testowania wszystkich czujników związanych z dynashift i wszystkich jego funkcji. Jak sprawdzić co jest przyczyna takiej czy innej usterki itp. No i oczywiście schemat całej instalacji. Myśle że to juz powinno zainteresować również posiadaczy innych serii MF.

Edytowano przez rafik256

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek3085    0

To ja będę na to chętny, dynashift na pewno się przyda, i całą instalacje też warto mieć. JAk będziesz wiedział juz jakieś konkrety co i jak to pisz. ;)

Nad Twoją wypowiedzią jest jeszcze moje pytanie jakby ktoś nie zauważył ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

wysłałem instrukcje obsługi. Co do instrukcji napraw to chciałbym się zorientować czy warto się za to zabierać także prosiłbym osoby zainteresowane taką instrukcją o pisanie na PW i zgłaszanie się. Dla zachęty dodam że osoby które zapiszą się na instrukcje przed jej ostatecznym powstaniem otrzymają ja taniej. Proszę nie pisać o tym tutaj żebym się nie pogubił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
      ______________________________________________________________________________________________________________________________
      http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
      AgroDane - Dane techniczne maszyn rolniczych
      AgriDane - Specs of agricultural machinery
      AgriDaten – Technische daten von landmaschinen
      AgriSpec – Technische gegevens voor
      AgriDatos – Datos técnicos de maquinaria agrícola
      AgriDonnées – Données techniques des machines agricoles
      AgriDati – Dati tecnici per macchine agricole
      АгроДанные — Tехнические данные сельскохозяйственной машин
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
    • Przez Radosław142
      Witam. Kupiłem ciagnik na wiosnę. Jest on z 2008r ma teraz obecnie 6tys mth. Wszystko było okej przez dłuzszy czas. Szarpać zaczął przy pracy z ładowaczem, zrobiło się to nagle. Ciągnik szarpie jedynie do przodu ze sprzegłem jak i bez. Zaczeła się rowniez zapalać kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni ale to jedynie po dłuzszej pracy gdy sie olej rozgrzał. Kontrolka gasła gdy sie ciagnikiem zachamowało. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj