Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
rkuban    14

Witam.

W jednej z lokalnych gazet wydawanych na Mazowszu znalazłem artykuł pt. „Rolnicy będą musieli płacić haracz za poruszanie się ciągnikami po drogach publicznych”. Z treści artykułu wynika, że od 19 października tego roku obowiązują nowe przepisy o poruszaniu się pojazdów nie normatywnych. Niestety do tych pojazdów zaliczono też ciągniki rolnicze. Chodzi o to, że teraz, aby móc wjechać ciągnikiem na drogę trzeba mieć specjalne zezwolenie wydane przez zarządcę drogi a brak takiego zezwolenia podczas kontroli drogowej może kosztować nawet 1500zł. O co tu h……lera chodzi, co to za nowy bat na naszym grzbiecie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    57

Zmiany w ustawie. Na tej podstawie opracowano wspólny (MI, GDDKiA, przewoźnicy) trzon projektu ustawy, który wprowadza wielorakie zmiany, m.in. do ustawy Prawo o ruchu drogowym definicje „pojazd nienormatywny” do art. 2 pkt 35a oraz dokonuje zmiany w podziale kompetencji i zasadach wydawania zezwoleń na ruch pojazdów nienormatywnych po drogach publicznych.

 

Zgodnie z nowym podziałem kompetencji zezwolenia na ruch pojazdu nienormatywnego wydaje:

- Zarządca drogi:

° w kategorii I – na drogi gminne, powiatowe lub wojewódzkie wskazane w zezwoleniu dla pojazdu nienormatywnego:

- przy przekroczeniach dopuszczalnych nacisków osi na tych drogach do wartości 11,5 t,

- przy szerokości, długości, wysokości oraz masie całkowitej nie większej od dopuszczalnej.

 

- Starosta:

° w kategorii II – na drogi gminne, powiatowe lub wojewódzkie dla nienormatywnego pojazdu, ciagnika rolniczego innych maszyn rolniczych:

- przy przekroczeniach dopuszczalnej szerokości nie więcej niż 3,50 m,

- przy długości, wysokości, naciskach osi oraz masie całkowitej nie większych od dopuszczalnych.

° w kategorii III – na drogi publiczne na terytorium Polski dla pojazdu nienormatywnego:

- przy przekroczeniach szerokości dopuszczalnej nie więcej niż 3,40 m,

- przy przekroczeniach długości dopuszczalnej nie więcej niż 15,0 m w przypadku pojedynczego pojazdu i nie więcej niż 23,0 m w przypadku zespołu pojazdów,

- przy przekroczeniach dopuszczalnej wysokości nie więcej niż 4,30 m,

- przy naciskach osi i masie całkowitej nie większych od dopuszczalnych.

 

- Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad:

° w kategorii IV – na drogi krajowe dla pojazdu nienormatywnego:

- przy przekroczeniach szerokości dopuszczalnej nie więcej niż 3,40 m,

- przy przekroczeniach długości dopuszczalnej nie więcej niż 15,0 m dla pojedynczego pojazdu i nie więcej niż 23,0 m w przypadku zespołu pojazdów; dla zespołów pojazdów o skrętnych osiach długość nie może przekraczać 30,0 m,

- przy przekroczeniach dopuszczalnej wysokości nie więcej niż 4,30 m,

-przy przekroczeniach dopuszczalnych nacisków osi na tych drogach do wartości 11,5 t,

- przy masie całkowitej nie większej od dopuszczalnej.

 

° w kategorii V – na drogi ujęte wykazie dróg Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad dla pojazdu nienormatywnego:

- przy przekroczeniach szerokości dopuszczalnej nie więcej niż 3,40 m,

- przy przekroczeniach długości dopuszczalnej nie więcej niż 15,0 m dla pojedynczego pojazdu i nie więcej niż 23,0 m w przypadku zespołu pojazdów; dla zespołów pojazdów o skrętnych osiach długość nie może przekraczać 30,0 m,

- przy przekroczeniach dopuszczalnej wysokości nie więcej niż 4,30 m,

- przy naciskach osi nie większych od dopuszczalnych dla dróg ujętych w wykazie,

- przy przekroczeniach dopuszczalnej masy całkowitej nie większej niż 60 t.

 

° w kategorii VI – na drogi krajowe dla pojazdu nienormatywnego:

- przy przekroczeniach szerokości dopuszczalnej nie więcej niż 3,40 m,

- przy przekroczeniach długości dopuszczalnej nie więcej niż 15,0 m dla pojedynczego pojazdu i nie więcej niż 23,0 m w przypadku zespołu pojazdów. Dla zespołów pojazdów o skrętnych osiach długość nie może przekraczać 30,0 m,

- przy przekroczeniach dopuszczalnej wysokości nie więcej niż 4,30 m,

- przy przekroczeniach dopuszczalnych nacisków osi na tych drogach do wartości 11,5 t,

- przy przekroczeniach dopuszczalnej masy całkowitej nie większej niż 60 t.

 

° w kategorii VII – na przejazd po wyznaczonej trasie na terytorium RP dla pojazdu nienormatywnego, którego parametry są większe niż wymienione powyżej w kategoriach I-VII.

- Naczelnik urzędu celnego, w wypadku, gdy pojazd nienormatywny przekracza granicę Polski, stanowiącą granicę Unii Europejskiej, przy przekroczonych parametrach dopuszczalnych i nie większych niż:

- 11,5 t dla nacisków osi,

- 3,40 m dla szerokości,

- 15,0 m dla długości pojedynczego pojazdu i 30,0 m dla zespołu pojazdów; w przypadku pojazdu o skrętnych osiach długość nie może przekraczać 30,0 m.

- 4,30 m dla szerokości i wymienionych w kategorii I-IV.

 

Tak dokładniej jeśli chodzi o wymiary ;)

Edytowano przez Lukasz1987
  • Like 3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rkuban    14

OK. W necie znalazłem jeszcze coś takiego, cytuję: „Pojazd lub zespół pojazdów, którego naciski osi wraz z ładunkiem lub bez ładunku są większe od dopuszczalnych, przewidzianych dla danej drogi w przepisach o drogach publicznych, lub którego wymiary lub rzeczywista masa całkowita wraz z ładunkiem lub bez niego są większe od dopuszczalnych przewidzianych w przepisach niniejszej ustawy (art. 4 ust. 25 Ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2007r. Nr19, poz. 115 z późn. Zm.))” W dalszej części tego przepisu jest mowa o ciągnikach rolniczych zaliczonych do kategorii II. Pisze tam o tym dość zawile, ale z tego, co zdążyłem się w tym połapać to jednak za sam ciągnik tez trzeba bulić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    557

rkuban - na jakiej podstawie tak twierdzisz? - dodam, na jakiej podstawie twierdzisz ze za sam traktor trzeba bulić?

 

Łukasz - kto ma więc wydać zgodę na przejazd kombajnem zbożowym o szerokości 3.98 m (oczywiście bez hedera) po drodze powiatowej (nr 33xxD)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rkuban    14

Wertuję te przepisy wczytuję się po dwa razy i tak naprawdę to muszę przyznać, że już sam nie wiem, ponieważ albo ja tego nie rozumiem albo one się wzajemnie wykluczają. Więc wycofuję się z twierdzenia o ciągnikach. Jutro dzwonię do starostwa niech odpowiedzą mi jasno, o co tu chodzi, (jeśli będą potrafili).

Jeśli chodzi o kombajn to chyba wszystkie tego typu sprawy załatwia się w wydziale komunikacji np. w Starostwie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    31

Ot i zagwozdka! Mało tego że trzeba będzie bulić za paliwo to jeszcze za samo prawo do jazdy po drogach ! To chyba jednak jakaś paranoja! Do koni też nie ma powrotu bo obrońcy zwierząt będą strzelać do woźnicy.Nie wiem czy śmiać się czy płakać?

Jak tak dalej pójdzie to przyjdzie jebnąć to wszystko i wyjechać - jeden problem - dokąd?

Pozdrawiam wszystkich i życzę zdrowia!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    988

jak się czyta takie "nowe wynalazki" to zdrowie się przyda... ;)

A ja się pytam gdzie byli przedstawiciele Polskiej wsi-rolników w sejmie(burdelu) jak takie paranoje uchwalali...??się grzecznie pytam...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johnyyy    1

Głosujcie dalej na komuchów z SLd-y, pojeb... z Ruchu Palikota czy naszego premiera. By żylo się lepiej boagtym. Tzn ci co maja dużo -maja jeszcze wiecej, ci co maja malo-nie dostana juz nic a nawet im sie zabiera.

 

Wiec moze zamiast pier**lic ze jest zle to byscie poszli po rozum do glowy i zastanowili sie nad glosowaniem na komuchów i innego frajerstwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek767    46
yacenty    557

a co to ma wspolnego z tematem? ze jeden czy drugi z was sobie ulżył rzucając bluzgi?

kolejny podatek i już - pytanie kto tak na prawde musi go płacić, w jakiej wysokości i od kogo dostać odpowiedni papier

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Dobrze że tak sobie chociaż ulżą, już nie jeden w tym kraju ma dość i nie chodzi mi o brunona k. , bo co się dzieje w tym kraju teraz, ciągle jakieś podwyżki za prąd śmieci itd, drogie paliwo, drożejące nawozy dodatkowe składki na ubezpieczenie zdrowotne i wizja podatków dochodowych katastralnych i inne bzdety, zmniejszenie dopłat bezpośrednich i jeszcze jakby tego było mało to podatek za jazdę ciągnikiem, każdy ma dość a rolnik nie ma elastycznego worka z pieniędzmi jakby się miastowym wydawało, że chłop nie wie co z pieniędzmi robić więc trzeba mu w tym pomóc ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rkuban    14

Dobra, więc tak, dzwoniłem do wydz. kom. W starostwie i co się dowiedziałem.

Sam pataj, nie bulimy, ale jeśli podczepimy np. agregat powyżej 3m do 3,5m szerokości to już tak, 100zł za 12 miesięcy. Kombajny i pataje np. z dwoma przyczepami, które przekroczą 23m długości też.

Teraz ciekawostka, uprzejmy pan mi zasugerował żeby policją się bardzo nie przejmować oni braku tych zezwoleń się bardzo czepiać nie będą, ale inspekcja transportu drogowego to, co innego ci nie przepuszczą. Ja na swoim terenie inspekcji nie widuję, więc-..................... i kropka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    557

a co jak masz 3 różne maszyny?

np talerzówka zaczepiana do ciągnika o szerokości 3.5 i kombajn o szerokości 3.98? jedna opłata? Można kupić na kwartał? np od lipca do września?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    30

Liczyłem skład ciągnik i 2 przyczepy i około 23.4m wyszło. Jeszcze można skrócić troszkę jakiś dyszel.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    1248

Ja to bym chciał doczekać czasów żeby Ci wszyscy urzędasy co nie mają co robić tylko wymyślają jak tu uprzykrzyć życie chłopu skubali szczaw z głodu.

 

Ja to bym chciał doczekać czasów żeby Ci wszyscy urzędasy co nie mają co robić tylko wymyślają jak tu uprzykrzyć życie chłopu skubali szczaw z głodu.

 

Ja to bym chciał doczekać czasów żeby Ci wszyscy urzędasy co nie mają co robić tylko wymyślają jak tu uprzykrzyć życie chłopu skubali szczaw z głodu.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    31

Rolnik1973 - niestety - małe szanse na to aby ci co wymyślają durne przepisy ponieśli za to jakiekolwiek konsekwencje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    57
Jeszcze można skrócić troszkę jakiś dyszel.

Dawid nie będź głupi, im krótszy dyszel tym gorzej się prowadzi przyczepa

 

Yacenty nie wiem, Ja mam same normatywy więc nie mam z tym problemu, zapytam znajomego co gabaryty wozi także z zezwolenie na kombajn to nie jestem do końca pewny ale nasza ptaszyna jeździ na zezwoleniu ze starostwa powiatowego,

np talerzówka zaczepiana do ciągnika o szerokości 3.5 i kombajn o szerokości 3.98? jedna opłata? Można kupić na kwartał? np od lipca do września?

Jak jeździsz po jednej trasie czytaj siedziba - pole to staraj się o stałe zezwolenie na przejazd, my mamy takie na drogi wojewódzkie bo obecnie trzeba jeździć 20-30km na drugie gospodarstwo. Do 4m możemy jeździć

Edytowano przez Lukasz1987

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    557

w tym roku usiłowałem zdobyć zezwolenie, po ping pongu: starostwo <-> komenda powiatowa daliśmy sobie spokój.

Na szczęscie wszystkie pola leżą max 3km od domu i wszystkie przy drogach gminnych bądź powiatowych o bardzo małym natężeniu ruchu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    30

Dawid nie będź głupi, im krótszy dyszel tym gorzej się prowadzi przyczepa

Twa tandemy, albo tridem i tandem, niepowinno być problemu. To i tak plany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie uważacie,że to już jest przesada?Płacić za pozwolenie wyjazdu na drogę...oni chcą nas wykończyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek37    31

@łukasz1987 podsumowując ,za pozwolenie do 4m ile płacisz czy to jest na konkretną maszynę czy ogólnie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

No cóż teraz za jazde się płaci. Autostrady, drogi ekspresowe, fotoradary ustawione na przekroczenie o 1 km/h. Płaci się nawet za parkowanie więc nie dziwie się, że w końcu wzieli się i za to. Samorząd lokalny tez chce zarobić jakieś pieniądze a nie oszukujmy się co niektórzy wożąc ciężkie ładunki istotnie przyczyniają się do niszczenia dróg nawet lokalnych. Samo posiadam siewnik 4m a na nim naklejke, że poruszanie się po drogach jest zabronione lub wymaga specjalnych zezwoleń. Ja się tym nie przejmuje, nie inwestuje w takie rzeczy podobnie jak np w przegląd rej. Chociaz maszyny mam w bardzo dobrym stanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Tak jest. Aby do przodu ,a jak coś się stanie to wtedy problem, ból, narzekanie i płacenie dużej kasy.

Na szczęście takich typów jest coraz mniej.

 

Może jeszcze ubezpieczeń nie płacisz ? bo po co.

 

Na szczęście policja przymyka oko.

 

Ale są wioski koło mnie że policja na wiosce stoi i łapie prawie wszystkich.

Jak byś musiał jeździć po drogach powiatowych i krajowych to byś taki mądry nie był.

 

A jak byś miał wypadek, skręcając na krzyżówce w lewo, a gość samochodem w kombajn wjeżdża, tak było u mnie, a za drugim razem udało mi się uciec.

To wszystkiego być pilnował na czas.

I takich głupot tu nie pisał.

Edytowano przez tomek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

Typem to może ty jesteś. Ubezpieczernia płace za auta ciagniki budynki itd. pisałem, że sprzęt jest w stanie dobrym nawet bardzo dobrym wszystko działa itd. A pozatym jesli juz sam spowoduje wypadek to i tak będzie moja wina nawet jak jechal będe nowym. Jak ktos wjedzie we mnie to będzie jego wina bez wzgledu czy byl przeglad czy nie. Rozumiesz to typie?

Na większe ryzyko oddszkodowań naraża się kazdy kto jedzie np kombajnem powyżej 3 m szerokości bez pilotów. Przy kazdym zderzeniu bedzie jego wina bowiem nieprawidłowo pojazd oznakował. Ja na pole mam niecały kilometr bocznymi drogami. Nawt jak jade z siewnikiem i widzę kogos z przeciwka to zjeżdżam na bok lub wogóle staje dając duzo miejsca do wyminięcia. Więc podejżewam, że ryzyko spowodowania wypadku przeze mnie przy pomocy sprzetu rolniczego jest praktycznie zerowe. Poprostu na drodze trzeba mysleć za siebie i za innych. Dodam, że bez przeglądów u nas ciągniki są od lat 90 tych. Przechodzą go bez problemów przed sprzedażą.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×