janek82

ciagnik jumz bialorus

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
janek82    3

Witam jesli jest taki temat to prosze o zamkniecie tak jak w temacie czy oplaca sie kupic jumza bialorus z osprzetem do kopania i przerobic na rolniczy ciagnik sluzylby jako pomocnik do mtz i czy za 10 tys kupi sie cos w dobrym stanie bo mam w okolicy pare do sprzedania ale w sportowej kabinie i z malym przebiegiem ale leciwe bo w duzej kabinie to sa w cenie jak mtz czy lepiej mtz 80 bez napedu lecz trudno cos znalesc z tego ostatniego myslalem jeszcze nad c-360 ale mysle ze jumz lepiej sobie poradzi a przynajmniej czesci ma tanie prosze o pomoc z gory dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Możesz mieć problem ze skompletowaniem elementów podnośnika do przerobienia koparki jumz.

Pod tym względem lepiej było by mtz-ta 80 kupić. Wiem że ciężko trafić na dobry egzemplarz ale z jumzem będzie to samo. Oba mają większą moc i uciąg od 60-ki. Kiepskie porównanie. Z częściami to chyba też mtz lepiej stoi.

Osobiście z tych trzech ciągników to kupił bym mtz-ta.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    189

mój wujek w zeszłym roku kupił jumza z dużą kabiną za 7tys , jak na razie to ma jakieś tam problemy z wspomaganiem i alternatorem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidom123    0

Ja bym ci poradził kup se ursusa c-360 bo eksplatowałem belarusa 80 około 20lat i silnik ma niezawodny, nie psół sie tylko skrzynia kilka razy nawalała (bardzo słaba skrzynia, ale silnik super) jest to ciągnik bardzo podatny na przecieki skręcana na oringach. Podnośnik musi mieć idealnie czysty olej!!!. Końcówki na wywrot idealnie czyste zawsze!!!. Lekkie prusze dostanie podnośnik i już nie działa (awaria). Jak umiesz uszczelniać (oringi) co jakiś czas to możesz go kupic, ale ja bardziej polecał bym ursusa C-360

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasso    9

Witam

Ja osobiście z czystym sumieniem mogę polecić jumza. Pracuję na nim już dobrych parę lat i to świetny ciągnik. mocny, bardzo prosty i mało awaryjny jak się o niego dba. W naprawach również mało skomplikowany. Dostępność części bez problemu. latem pękł mi wał w 2 miejscach to naprawa na nowych częściach( wał, panewki, pierścienie itp) zamknęła się z robocizną w 3 tyś z czego nowy wał kosztował najwięcej prawie 900 zł i czekaliśmy z 2 dni na niego + przestrzelenie bloku silnika dla pewności na przyszłość, przy okazji wymieniona została jeszcze tarcza sprzęgła. ogólnie prawie generalny remont silnika heh. Teraz jeździ jak zegarek. Jedyny mankament który trochę irytuje to słaby skręt w moim modelu ale daje rade.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj