Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

ja kleiłem z zakładzie wulkanizacyjnym łatkami na ciepło nie pamiętam ile kosztowało ale nie były to jakieś wielkie pieniądze i jak na razie dobrze się spisuje

Opublikowano (edytowane)

Łatka z tego typu powinna sprawę załatwić, ważne trzeba nabyć klej tego producenta inny nie będzie trzymał. Ja mam klejone pocięte opony w rozrzutniku i paszowozie nie narzekam. Oczywiście dla formalności tylko wspomnę, że miejsce klejenia powinno być starannie wyczyszczone do czarnego, ja to robię szczotką drucianą na wiertarce. http://allegro.pl/ti...2550288856.html

Edytowane przez agromatik
Opublikowano (edytowane)

oponę najlepiej wulkanizować na gorąco. Wtedy jest pewność że wytrzyma. Do zrobienia w każdym lepszym zakładzie. Ja ostatnio robiłem oponę z czteroma 5 cm rozdarciami. Cena w zależności od zakładu około 20 zł/cm

Edytowane przez lukaczmarek
Opublikowano

Nie pamiętam dokładnie ale kiedyś miałem taką oponę i nikt jej nie zawulkanizował bo były uszkodzone włókna (rozcięcie było wzdłużne lub poprzeczne i jedno z nich nie kwalifikowało się do wulkanizacji) ale to było dawno i techniki się zmieniły więc nie znaczy że jest to niemożliwe.

 

Najlepiej się dowiesz w zakładzie wulkanizacyjnym.

Opublikowano (edytowane)

7 cm to dość dużo (prawie cały bok) ale do załatania, jeżeli przecięte jest od bieżnika do rantu opony. Bo jeżeli wzdłuż rantu, (bieznika) to szkoda zachodu. Opona radialna ma płótna od rantu do rantu wtedy takie naciecie uszkodzi 2-4 płótna. W oponie diagonalnej uszkodzonych bedzie kilkadziesiąt płócień.

Jeśli moge coś poradzić to weź papier scierny 80-120 wyczyśc opone do czarnego nałóż cienką warstwe kleju http://allegro.pl/klej-super-valkarn-do-opon-200cc-maruni-pedzelek-i2664829261.html 1-2 min i przyklej łatkę http://allegro.pl/wk...641565141.html. Uważaj przy pompowaniu!!!!!!!!

Edytowane przez dominic
Opublikowano

Witam

Mam taki dylemat. Nadszedł czas na zmianę opon w mojej przyczepie i tak: były założone 10/75-15.3 i czy mógłbym na te same felgi założyć 11.5/80-15.3 i czy dętki mogły by zostać te same? I ile płucien byście mi radzili kupić? Stare dźieśiątki miały 10 płutn. Nad firmą to bym myślał Stomil albo Dębica. co o tym sądzicie hm?:-/

 

Hej

Nie mozna wg mnie zalozyc opon z tym wiekszym balonem do tej przyczepy poniewaz bedziesz mial ograniczony skręt. Przypatrz sie kolego jak wysoko sięgają te opony do obrotnicy i pomysla czy wiekszy balon to takie fajne rozwiązanie??

Opublikowano

Oprócz opon Bandenmark dostępne są też takie opony 15R22.5 Farmer Y-1 produkowane przez firmę Geyer & Hosaja. Jeżdżą na niektórych przyczepach Pronar i Ursus (dawniej Warfama)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

te gumy farmer dobrze spisują się w ciągnikach od tego producenta, polecam.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

ja te od hosaji mam z 7 lat,szczerze to w nie zbyt nie wierzyłem ale trzymają się powiedziałbym bardzo dobrze (jak na opony tego rodzaju) z uwagi że ten ciągnik pracuje cały czas w lesie żal mi było wydać na faktycznie lepsze.

Opublikowano

To nie wiem gdzie wy je bieżnikujecie, bo ja do ciężarówek kupuje bieżnikowane i niema problemu, tzn odklejają się boki czasem, ale to daje zaraz na reklamacje i dają następną. Ważne by pilnować ciśnienia. Dziś był założyć mój kierowca osiem bieżnikowanych na tył do auta 6x4. Auta jeżdżą po lesie i drodze i niema problemu, fakt jak macie opony 385/65/22,5 to się nie opłaca bo bieżnikowa koło 800zł a nowa już od 1200zł netto. Ale jeśli opona kosztuje 2-3 tys to biorę bieżnikowaną.

 

Dobrym wyjściem jest też opcja jeżdżenia po składach z oponami, nieraz używkę za 400 zł z dobrym bieżnikiem idzie dostać, oczywiście nie bieżnikowaną.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Co do dętek to kiedyś taki zrobiłem myk aby obniżyć wysokość przyczepy [jeżdzę nią do lasu],

były kółka 20cali stara opona tysiączka - czyli profil nie mały, wziołem felgi 18cali ze stara 660 i założyłem na nie przednie opony z koparkoładowarki 340 niskie bo leżały bezrobotne zdarte ale nie popękane a dętki zostawiłem z opony starowskiej 1200, wepchnąłem je na chama do opony pogniecione pozwijane jak siudmy paragraf i dajecie wiare że jeżdze tak dwa lata, naprane 5 bara wiatru i nic, a spodziewałem się że dętki klękną dość szybko. :P

Opublikowano

witam. pytanie takie jak w temacie .mam zamówione dwie takie przyczepy i jeszcze nie zdecydowałem się jakie opony wybrać. czy zostać przy standardowych 14.0/65-16" czy wybrać o 4 cm węższe 315/65r22,5".czekam na opinie i sugestie użytkowników-z góry dziekuję za porady typu - brata kolegi znajomy ma i mówi że....

Opublikowano

kolego ja mam dwie brandyski 9t na kolach 18 i chce zamontować 22,5 a opona do tego bedzie 315/65 22,5 ale felgi drogie z drugiej strony opon 22,5 jest masa...

Opublikowano

tylko 315/65r22,5

1. nosnosc opony 14.0/65-16" BKT to 2900kg przy 40km/h a felgi do tej opon 2650kg

2. znalazłem tylko dwóch producentów opon nowych

3. brak opon używanych

nie znam ciezaru przyczepy ale i tak sadze ze opony beda za słabe i bedzie z nimi kłopot wiec lepiej wziasc r22,5 nawet wtedy kiedy bedzie dopłata to

napewno bedzie sie opłacało

miałem takie opony przy przyczepie 8t zmieniłem na 315/60/22,5

pozdr.

Opublikowano

Ja też 2 lata temu zmieniałem na 22,5 w Czeszce.BSS 9 Felgi po 500, opony używane po 250.

Kupiłem ładne 18" opony Micheliny i szczeliła jedna, to wymieniłem na 22,5.

Można jeszcze kupić z tira po 100 zł z naczepy i przerobić środki, tak robią.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Witam.
      Mam pytanie odnośnie opon do Johne Deere 6310 ponieważ mam założone opony 13.6-24 i 18.4-34.
      Czy istnieje możliwość założenia opon nieco szerszych i ewentualnie wyższych do tego ciągnika?
      Może ktoś z forumowiczów ma taki ciągnik i może podpowiedzieć a pytam dlatego iż słyszałem że musi się zgrywać oś ale dokładnie nie wiem o co chodzi i nie chciałbym niczego zepsuć.
    • Przez JD1052
      Czy ktoś ma doświadczenie z zakładaniem węższej opony na felge niż sama felga? Konkretnie chodzi o założenie opony 16.9(420) na felge 18 cali.
    • Przez maniek05
      Witam mam do wymiany opony 420/70/r24 czy Turecka firma OZKA zda egzamin moze jakaś opinia ,dużo jeżdżę po asfalcie  jake opony polecicie
       
    • Przez Sztuk
      Witam szukałem w internecie info pytalem trochę znajomych ale kazdy mowi inaczej. Otóż chodzi o opony na przód do zetora. Mialem 12.4 na 24 i chyba 29 szerokości.. I sie rozsypaly.. Teraz pytanie jakie opony. Takie same czyli kartoflaki 650zl sztuka czy moze juz radialne najtańsze 950 zł sztuka. Ciagnik do wszystkiego pole łąka opornik itp... Jedni polecają radialne drudzy diagonalne... Co najlepiej do tura.. 
       
      Ps te radialne byłyby 32 cm a sa jeszcze 36 ale trochę droższe chyba 1100
    • Przez zetorxxx9
      witam 
      Mam pytanie mam zetora 10145  z przodu mam opony 320 85 24 continental a tył 18.4r34 goodyear do wymiany są mocno spękane . Chcę kupić używki ale nie czy wziąść 460 85 34 czy 520 70 34 czy 520 wejdą na felgę tylnią do zetora  i czy wtedy będzie się też zgrywał przód z tyłem. felga tył WL15. Proszę o podpowiedź
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v