marcin255

Problem z silnikiem mf 255

Polecane posty

marcin255    0

Witam.

 

Mam problem z moim mf 255 a dokładnie na połączeniu kolektora wydechowego i tumika na wilnych obrotach pojawia sie jakaś ciecz. trudno dokładnie stwierdzić czy to olej płyn czy bezyna. taka czarna maź. Proszę o info co to może być. Nadmienię tylko że rok temu miał ciągnik remont silnika, tłoki pięcio pierścieniowe,. Może trzeba zmienić inny olej trochę gęstrzy. Wlany jest cc 30. Proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamc330    142

Może przepaliła się uszczelka pod głowicą i wyrzuca olej kolektorem wydechu.


Massey Ferguson 255
Ursus C-330 + Tur1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zabalex    19

Jak cos ci wyrzuca tłumikiem to pewnie zawory .A co do oleju to popieram Marcin2601 turdus ja sam zalewam do swoich ciągników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hin    6

Miałem to samo gdy tankowałem go biodieslem. Po przejściu na ON problem zniknął.

Poza tym SAE 30 to moim zdaniem kiepski olej do niego, zwłaszcza na lato.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pimper21    61

pewnie uszczelka pod głowica . I zalej go jakimś lepszym olejem , zobacz czy ci oleju ubyło w silniku ?? i czy jakiś innych objawów nie ma ?? może dymi lub coś .


Zetor Team
Massey Ferguson 255 Zetor 8011 Zetor 10045 <-- moje sprzęty, 40 ha.
Zetor Is Power, Power Is Zetor :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin255    0

dzienkuje Kolegom za podpowiedź. Ciągnik kupiłem pół roku temu i chodził na opale, od kiedy jest u mnie to tankujemy tylko ON. olej trzeba będzie zmienić a zastanawiam się równiez nad głowicą ponieważ jak robili mu remont to założyli nowa kompletną głowicę kupioną przez interner za 500zł i to chyba nie był dobry pomysł, ona chyba przepuszcza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Co do głowicy za te 500 zł to u mnie jakoś rok lata i jest na razie dobrze, oby tak dalej. Wracając do paliw to nieraz lepiej jest zatankować OO niż ON z niepewnego źródła, bo raczej napewno opał jest mniej fałszowany niż ropa. Olej to tak jak wyżej pisali- turdus. Sprawdzać stan oleju i latać, jak sie nie bedzie nic działo to widać tak musi być. :) A skoro puszcza siwy dym to coś musi być z uszczelką pod głowicą, ewentualnie trafiła sie jakaś felerna.

Edytowano przez grzegorz508

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patryk255    1

grzegorz508 co ty za bzdury wypisujesz oo ma więcej oktanów przez co jest bardzo sucha i jak pompa nie ma smarowania centralnego to ją szybko można zajechać bo wtedy smarowana jest przez pompowaną ciecz czyli ropę i wtedy ciągnik po malu zaczyna kopcić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hin    6

Ani ON ani opałowy nie mają żadnych oktanów. Dowiedz się najpierw co to jest liczba oktanowa zanim napiszesz coś na ten temat.

Nie mniej nie wszystkie pompy wtryskowe zniosą olej opałowy właśnie ze względu na smarowanie. A te z perkinsów są akurat dość wrażliwe. Mój przepracował ze dwa sezony na opale ale zawsze dodawaliśmy do niego (do paliwa) trochę oleju.

 

Moim zdaniem rzecz dotyczy czegoś z paliwem, może pompa wtryskowa, może wtryskiwacze, a może kiepskie paliwo. Mój perkins swojego czasu zjadał olej jak zły (dolewka pod max na bagnecie po dniu niezbyt ciężkiej pracy- lekki transport- na bagnecie nie było śladu oleju co było skutkiem zużycia pierścieni po pęknięciu rury dolotowej) i nie kapało mu nic z wydechu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin255    0

pozostaje mi chyba więc tylko ściągniecie głowicy i to może wyjaśni w jakimś stopniu problem. Proszę jeszcze o info jaki olej najlepiej zastosować, koledzy proponowali Turdus a czy może jescze jakiś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

@patryk255 Uwierz, że dobrze wiem co mówię, miałem na myśli jakość paliwa a nie to które lepsze.

Kolego @marcin255, na razie się wstrzymaj z ściąganiem głowicy, może to naprawdę coś z ukladem paliowym. Sprawdź jeszcze czy Ci nie ubyło płynu/wody z chłodnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patryk255    1

marcin255 u mnie c330 też ciekła miedzy kolektorem wydechowym a głowicą od czasu jak go zdiełem i pomalowałem po jakimś czasie karherem ją potraktowałem i już nie cieknie .grzegorz508 jak tak to się z tobą w zupełności zgodzę. Te hin chodzi mi o to ze opal jest bardzie łatwopalny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pimper21    61

i sprawdź jeszcze wtryskiwacze czy nie leją :)


Zetor Team
Massey Ferguson 255 Zetor 8011 Zetor 10045 <-- moje sprzęty, 40 ha.
Zetor Is Power, Power Is Zetor :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Endrju86    0

Witam. Mam ursusa 235 i wczoraj zauważyłem plym w oleju. Przypomnę że na jesieni był remontowany wymienione tuleje nowa uszczelka pod głowica i dolozona blacha pomiędzy pompa a deklem. Proszę o pomoc! 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Jeśli masz płyn w oleju to poza pompą ( korozją pokrywy) pozostaje uszczelka. Duża ilość tego płynu? Ile brakuje w chłodnicy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

https://photos.app.goo.gl/7e7rhsjTQNNUC1vv6 niech kto zerknie na ten film i powie co z tym zrobić bo już mam odruch wymiotny na słowo mechanik a raczej pseudo mechanik. Silnik niby po kapitalce. Pompa wtryskowa niby zrobiona. Wtryskiwacze sam sprawdzałem i ustawiałem bo gamonie na 220 regulowali (instrukcja pisze o 185atm)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

A co tam się dzieje niby? Ile silnik po remoncie?

Edytowano przez bears

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

No takiej ilości żrących spalin to ja nie widział w żadnym ze swoich klekotów. Jak się dobrze zagrzeje to jest trochę lepiej. Ciężko pali choć jak mu zawory wyregulowałem na 0,3mm to jest lepiej bo było za ciasno.

Z odmy czy korka wlewu oleju żadnych przedmuchów (ten silnik wrócił z poprawki u pseudo jak się okazuje mechanika bo wcześniej pierścienie nic nie trzymały ciśnienia).

Głowica, pompa wtryskowa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

u mnie świeżo założony. podobno był docierany.... wiem wiem.. czekać.. ostatnio tak pół roku czekałem a na jesieni już nie odpalił bo tak dmuchał odmą :P No ale tym razem dół jest szczelny. Zrobiłem pomiar ciśń sprężania i wyszło 220 atm ;/ Olej na tłoki i to samo więc wnioskuje że dół szczelny ale głowica... Z tego co czytałem powyżej 270 musiało by być

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez huard
      Witam panowie chciałem się dowiedzieć czy ktoś zwiększał moc w MF 5460 posiadam takiego z 2008rok oryginał ma 115 chciałbym zwiększyć na 125 czy się da? Jakie koszty, i czy trzeba w nim wyciągać pompę?
    • Przez center
      Witam wszystkich mam problem związany z wyciekiem oleju z prawej zwolnicy z mojego MF255, po pracy gdy został umyty i stał w garażu olej wyciekł ze zwolnicy na świeżutko umytą felgę trudno powiedzieć czy jest to między uszczelką czy na wałku trudno tam teraz zajrzeć dokładnie. Ale chcę się spytać czy to ktoś rozbierał może? jest to bardzo skomplikowane żeby wymienić same uszczelniacze? pozdrawiam
    • Przez slavo666
      Witam
      Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?
      Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 
    • Przez luki08
      Witam zastanawiam się nad zakupem agregatu do mojego ferdka i tu pytanie czy użytkuje ktoś podobny agregat i mógłby się podzielić opinią.  Pole i tak uprawiałbym wstępnie  agregatem na wąskim zębie z podwojnym wałkiem strunowym a ten byłby do ostatniego przejazdu z siewnikiem 

       Ten agregat nie ma hydropaka ale jest lekki około 250 kg i "krótki " myślę że jak z przodu dorzuce 100kg powinno się dać tym pracować.  
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
    • Przez Dabek321
      Witam ostatnio często Massey nie chcę wogule ruszyć ni nic wchodzą dwa biegi, 1 i 3 wtedy rewers ani nic nie reaguje massey nie chce ruszyć trzeba odczekać jakiś czas żeby to minęło dość długo. Czy ktoś miał podobny problem?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj