Skocz do zawartości
marcin255

Problem z silnikiem mf 255

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
marcin255    0

Witam.

 

Mam problem z moim mf 255 a dokładnie na połączeniu kolektora wydechowego i tumika na wilnych obrotach pojawia sie jakaś ciecz. trudno dokładnie stwierdzić czy to olej płyn czy bezyna. taka czarna maź. Proszę o info co to może być. Nadmienię tylko że rok temu miał ciągnik remont silnika, tłoki pięcio pierścieniowe,. Może trzeba zmienić inny olej trochę gęstrzy. Wlany jest cc 30. Proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamc330    115

Może przepaliła się uszczelka pod głowicą i wyrzuca olej kolektorem wydechu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zabalex    0

Jak cos ci wyrzuca tłumikiem to pewnie zawory .A co do oleju to popieram Marcin2601 turdus ja sam zalewam do swoich ciągników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hin    6

Miałem to samo gdy tankowałem go biodieslem. Po przejściu na ON problem zniknął.

Poza tym SAE 30 to moim zdaniem kiepski olej do niego, zwłaszcza na lato.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pimper21    47

pewnie uszczelka pod głowica . I zalej go jakimś lepszym olejem , zobacz czy ci oleju ubyło w silniku ?? i czy jakiś innych objawów nie ma ?? może dymi lub coś .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin255    0

dzienkuje Kolegom za podpowiedź. Ciągnik kupiłem pół roku temu i chodził na opale, od kiedy jest u mnie to tankujemy tylko ON. olej trzeba będzie zmienić a zastanawiam się równiez nad głowicą ponieważ jak robili mu remont to założyli nowa kompletną głowicę kupioną przez interner za 500zł i to chyba nie był dobry pomysł, ona chyba przepuszcza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    1

Co do głowicy za te 500 zł to u mnie jakoś rok lata i jest na razie dobrze, oby tak dalej. Wracając do paliw to nieraz lepiej jest zatankować OO niż ON z niepewnego źródła, bo raczej napewno opał jest mniej fałszowany niż ropa. Olej to tak jak wyżej pisali- turdus. Sprawdzać stan oleju i latać, jak sie nie bedzie nic działo to widać tak musi być. :) A skoro puszcza siwy dym to coś musi być z uszczelką pod głowicą, ewentualnie trafiła sie jakaś felerna.

Edytowano przez grzegorz508

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patryk255    1

grzegorz508 co ty za bzdury wypisujesz oo ma więcej oktanów przez co jest bardzo sucha i jak pompa nie ma smarowania centralnego to ją szybko można zajechać bo wtedy smarowana jest przez pompowaną ciecz czyli ropę i wtedy ciągnik po malu zaczyna kopcić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hin    6

Ani ON ani opałowy nie mają żadnych oktanów. Dowiedz się najpierw co to jest liczba oktanowa zanim napiszesz coś na ten temat.

Nie mniej nie wszystkie pompy wtryskowe zniosą olej opałowy właśnie ze względu na smarowanie. A te z perkinsów są akurat dość wrażliwe. Mój przepracował ze dwa sezony na opale ale zawsze dodawaliśmy do niego (do paliwa) trochę oleju.

 

Moim zdaniem rzecz dotyczy czegoś z paliwem, może pompa wtryskowa, może wtryskiwacze, a może kiepskie paliwo. Mój perkins swojego czasu zjadał olej jak zły (dolewka pod max na bagnecie po dniu niezbyt ciężkiej pracy- lekki transport- na bagnecie nie było śladu oleju co było skutkiem zużycia pierścieni po pęknięciu rury dolotowej) i nie kapało mu nic z wydechu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin255    0

pozostaje mi chyba więc tylko ściągniecie głowicy i to może wyjaśni w jakimś stopniu problem. Proszę jeszcze o info jaki olej najlepiej zastosować, koledzy proponowali Turdus a czy może jescze jakiś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    1

@patryk255 Uwierz, że dobrze wiem co mówię, miałem na myśli jakość paliwa a nie to które lepsze.

Kolego @marcin255, na razie się wstrzymaj z ściąganiem głowicy, może to naprawdę coś z ukladem paliowym. Sprawdź jeszcze czy Ci nie ubyło płynu/wody z chłodnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patryk255    1

marcin255 u mnie c330 też ciekła miedzy kolektorem wydechowym a głowicą od czasu jak go zdiełem i pomalowałem po jakimś czasie karherem ją potraktowałem i już nie cieknie .grzegorz508 jak tak to się z tobą w zupełności zgodzę. Te hin chodzi mi o to ze opal jest bardzie łatwopalny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×