Risto

Members
  • Ilość treści

    355
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

26 Excellent

3 obserwujących

O Risto

  • Ranga
    Zaawansowany

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnio na profilu byli

2764 wyświetleń profilu
  1. Na paciorkowca musisz dawać szczepionkę co pół roku dożywotnio i jak konkretne ma zapalenia to dać raz odpowiedni antybiotyk w strzyki chore. Tylko który ci zadziała na sztukę to musisz przetestować ci powiem. I powinno zapalenie zmniejszyć się albo zniknąć. Pamiętając o regularnym pojeniu i dawaniu pasz w tej samej ilości, godzinie bez przeskoków na inne nagłych i o stałych porach doić. I zobacz czy coś nie wsiąka ci blisko studni do niej np. gnojówka.
  2. Nie bierz pras z blokadą komory hydrauliczną a na haki mechaniczną. Dla mnie mniejsze zło to Sipma ale nie classic a z hakami. Możesz robić i 20 bel na rok, ale jak ci klapa będzie się uchylać to nie zrobisz żadnej.
  3. Nie wszystko wpierw niech kolega zadzwoni do PGE czy tam z kim ma podpisaną umowę, albo umowę sprawdzi czy w skrzynkę zerknie jakie tam ma zabezpieczenie na ile amper ma podpisaną umowę. Bo nie może dać zabezpieczenie 25A przy silniku jak na pionie ma umowę na 25A np. Musi dać w tedy 20A. Ale standardowo daj C20 zapadkowy ostatecznie D20 max. Mniejszy albo z inną literką nie. 16A to zabezpieczasz gniazdka w domu dajesz. Dobrze by było jak by kolega miał kabel 5x10mm od domu do gniazda przy silniku jak ma pow. 40m odległość a min. 5x6mm.
  4. Słuchaj podzwoń po serwisach schładzalników w okolicy, może mają taki oryginał sinik od twego schładzalnika na sprzedanie. Zobacz czy dał taki sam przekrój druta podczas przewijania w silniku i czy dobrze skręcony i bez oporu kręci się. Jak jest na 230V to i do gniazdka na krótko go podpiąć bez mieszadła i zobaczyć czy coś się dzieje w ciągu 10 min. Sprawdź jeszcze raz dane z silnika oryginał i tego co masz. Może ten co masz jest za słaby parametrami albo cieńszy przekrój druta czy aluminium cienkie dali dla oszczędności itp.. i nie wyrabia teraz pod oporem.
  5. Coś musi ci chyba ten silnik blokować albo nie ten prąd skoro gorący. A gorący pewnie jak jest włączony a nie działa mieszadło?. Mi jedynie plastikowy tryb wysiadł, wymieniłem ale i teraz czasami zatnie się i muszę ręką go pchnąć to kręci się dalej. Ja mam silnik na 230V a agregat na 380V A może coś źle podłączyłeś i nie w tym kierunku kręci?. Może też sprawdź parametry silnika oryginał.
  6. Najprościej to idź na plac i zmierz rozstaw. A druga opcja kup kształtownik prostokątny z najgrubszą ścianką jaką dostaniesz idź do ślusarza nawierci ci otwory, jak nie masz wiertarki stołowej wspawaj tuleje, połóż kształtownik na ramce od środka od strony traktora i przyspawaj do ramy. Albo na grubych paskach blachy zamiast płaskownika, nawet podwójnie położonych. Bo widać masz starszą wersje paleciaka. Skorzystałem z twej fotki, wybacz.
  7. Jak mleko zamarza to dlatego, że przy pierwszym wlewie mleka jak masz pusty masz za duży zbiornik a za mało mleka i spada do 0 stopni. Mieszadło powinno chodzić z agregatem, ale i samo co te 30 czy 60 min. przez 5 min. by kożuch ze śmietany się nie robił. Jak zamarza to tracisz na białku i z tego co wiem może rozwalić rurki chłodnicze w schładzalniku bo to niezdrowy efekt. A teraz zima to i dodatkowo temp. mleka spada niżej. Ustaw temp. 4-4,4 stopnia i niech się dopiero włącza od tej temperatury schładzanie. Szukaj w zabezpieczeniach i jaki prąd podaje na mieszadło i czy nie blokuje je coś, albo zwarcia czy nie ma w tych kablach od mieszadła. Ja mam WSK Krosno i rok czasu kombinowałem co jest, że nie włącza się schładzalnik latem i rano bo zabezpieczenie je trzyma. Wyszło, że napięcie było ciut za duże na linii.
  8. Fotel pneumatyczny jest na pewno zdrowszy dla kręgosłupa i lepszy daje komfort. Tylko ta zaporowa cena nie pozwala go mieć każdemu, bo za nią możesz zrobić pierwsze ubezpieczenie z autocasco przy kupnie nowego traktora.
  9. NH TD.5 i Case Farmall A to traktory do pracy w koło domu i drogie w eksploatacji a tańsze w kupnie a i mi jakoś topornie biegi wchodziły w nich a nie wspomnę jakie głośne, bo mają już silnik o poj. 3.400 cm i na placu już były nie poskręcane węże i ciekły w mrozy płyny w dwóch markach we wszystkich stojących. Ale Farmall A ma lepszą jakość tapicerki od NH TD.5. Rewers elektrohydrauliczny lepszy komfort przy ładowaczu i mokre sprzęgło bardziej skomplikowane, ale droższy w utrzymaniu. Tu jak DPF wywalisz to już nie powrócisz i ma pompę wtryskową elektroniczną wrażliwą na liche nieczyste paliwo. Ursus to raczej nie nastawiaj się bo to firma niepewna w przyszłości z częściami a i pordzewiałe silniki na placu stoją i też poj. 3400? nie większa. Case seria C nie ta półka cenowa na małe gospodarstwo uważam i lepiej za tą cenę kupić większej mocy z niższej półki jakiejś marki. Zetor CL są dwie wersje na samym DPF tańszy i DPF + AdBlue droższy mniej się zapycha filtr. Zetor z DPF w wersji samej od razu przy kupnie wkładaj filtr serwisowy wynegocjuj go bo koszt spory a zapcha się w 80 godzin. By się nie zapchał musiał byś non stop na pełnych obrotach silnika latać i to pod obciążeniem każą. Zetor ma plus bo wywalasz DPF i jak chcesz wkładasz i pompę mechaniczną. Jak masz możliwość bierz 100-110km. Jak będziesz zakładał ładowacz? to lepiej mieć 6 cyl. 100-125km bez turbo. Albo mniejsze bez turbo, ale teraz wszędzie wkładają. I potem mus odczekać przed gaszeniem chwile a ON łyka. Farmtrac też mała poj. silnika i hinduski most, kopia Carraro wizualnie. Żeby nie ta pojemność i oszczędność na moście to fajne traktory.
  10. Podepnę się do kolegi i zapytam, może ktoś z właścicieli w.w. kosiarki wie, gdzie kupić-adres lub z czego dopasować fartuch do tej kosiarki?. Ja mogę tylko nadmienić, że są jakieś ZTR 165 z 2008-2011r. i mają inne mocowanie na tuz,to podróby może?.
  11. Zdemontuj je i wsadź do beczki, wanny całe w olej przepalony czy ON zanurz. Albo odrdzewiaczem pryskaj i niech postoi do góry nogami aż się przebije na tyle na ile może. Jak nie pomoże to palnikiem od lutowania podgrzej i z czuciem kręć jak kolega wyżej napisał.
  12. Właśnie testował już ktoś w upalne lato te szybkozłącza Waryńskiego czy faktycznie działają jak je do osprzętu przykręcimy?.
  13. Kolego ale co konkretnie sprzedajesz? model, który wł., w jakim woj. ,powiecie, jakiś tel. zapodaj.
  14. Jak ma poniżej 4tys. pojemności silnik to już za samo to go sobie odpuść. Bo jak piszesz ma robić wszystko a nie być nabyty w kuszącej cenie na pokaz do ogródka. A! i sprawdź przód czy ma Carraro a nie Hinduski. Nie patrz co diler wciska. Na papierze niech daje warunki serwisowania i koszty byś w zimę się nie rozczarował taszcząc go lawetą do dilera na swój koszt bo przegląd ci wypadnie np.
  15. Znam ten ból, aż odciski można porobić na dłoni. Najbardziej jak na słońcu poleży osprzęt i od ciepła ciśnienie wzrośnie. Doszedłem do wniosku, że w traktorze ciśnienia nie ma na gniazdach a jest na wężach osprzętu w ładowaczu MF. I biorę dwa klucze, odkręcam szybkozłącza euro delikatnie aż olej poleci deko i ciśnienie spadnie i podpinam bez wysiłku. Nie zamykam też teraz chwytaka czy krokodyla itp. osprzętu do końca przed odłączeniem i zazwyczaj też podpina mi się bez rozkręcania. Dobrze przykrywać jest przewody by się nie nagrzewały jak osprzęt jest odpięty. Opuścić musisz ładowacz na ten metr od ziemi, bo inaczej nie sięgniesz gniazd.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj