Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Cichy1925

mercator 75 koło z siłownikiem przyśpiszacza jazdy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Cichy1925    1

Witam mam pytanie chodzi mi o koło przyśpieszacz jazdy z prawej strony skręcone na takie trzy imbusy. ktoś może ściągał to koło?jak to zrobić? Zrobiły mi się takie dziury przy tych śrubach na imbusy jakby one rozbiły te otwory co w nich są

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    11

Ja zdejmowałem to koło wymieniając łozysko na osi. Niestety jego zdjęcie jest bardzo trudne bo całość jest zamontowana na stożku. Musisz wykręcic te śruby ktore mocują siłownik do koła i go wyjąć. Do jego ściągnięcia pożyczałem ściągacz tzw kapeluszowy, miał trzy otwory w które wkręcało się śruby zamiast tych od siłownika i jedna duza śrubę tak jak w typowym sciągaczu która wpierała się w oś. Dało sie je zdjąć ale było bardzo ciężko. Dodatkowo musisz uważac żeby nie stać na linii osi bo jak stozek puści koło odskoczy i żeby przypadkiem cie nie udeżyło. Jeżeli masz rozbite te otwory to to samo bedzie z klinem który łaczy obie cześci tego koła. U mnie też były luzy bo otwory porozbijały się o jakies 0,5cm ale nic z tym nie robiłem. Nowe takie kolo to koszt około 20 tys zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cichy1925    1

ja myślałem rozebrać i obspawać te otwory, ale jak rozbierałeś i złożyłeś nie ruszając tego to chyba nie będę ruszał skoro tyle roboty zostawię na zimę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wyrebski1    35

a kolego jak się odkręci te trzy śruby jest tam jakiś oring lub uszczelka pod tym trójkątem, bo tam gdzieś leci mi olej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalkom555    13

Tylko koledzy zanim się zabierzecie do ściągania koła pamiętajcie że w wał jest wkręcona śruba z lewym gwintem która trzeba odkręcić aby zdjąć to koło, tak jest w 60 a w 75 pewnie tez tak jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    11

a kolego jak się odkręci te trzy śruby jest tam jakiś oring lub uszczelka pod tym trójkątem, bo tam gdzieś leci mi olej?

Po odkręceniu tych trzech śrub da się wyjąć cały siłownik, jest nie duży i to pewnie z niego ci przecieka. U mnie też tak było, oddałem go do regeneracji i później już było ok

 

Jeżeli chodzi o to koło to żeby nie łożysko nawet bym się do niego nie dotykał. Sam tego nie obspawasz bo zmiejszenie rozbitych otworów na śruby to za mało, zapewne jest tez luz na klinie koła a tego już sam nie naprawisz

Edytowano przez Lukas85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cichy1925    1

czyli rozbite otwory to wina luzu na klinie, to mam nadzieje że jakoś przepyka to ten sezon zostawie to na zime

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    11

Tak rozbite otwory to tylko skutek tego co dzieje się na klinie. Myśle ze nie powinno być problemu z dalszą jazdą, zauwaz że każdy mercator ma takie luzy, po tylu latach to normalna sprawa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukasz82
      Szukam informacji na temat wydajności dominatora 56? Podajcie ile ton na godzinę skosi jakiego zboża albo ile ha/godz przy jakim plonie. Jakieś opinie też można dorzucić.
    • Przez adiksutil16
      Witam. Parę dni temu kupiłem Dominatora(jak w temacie) Jest to mój pierwszy Claas i nie wiem za bardzo co do czego służy. Mam prośbę, prześlę zdjęcia i jakby ktoś z was mógłby mi napisać co do czego służy.
       


       
      Jakbyście mogli pisać np.
      1. wajha od tego i tego
      2....
       
      A tak samo z kontrolkami np.
      L1 kontrolka od tego i tego
       
      Z góry dzięki za pomoc!
    • Przez stasek2
      silnik w moim clasie (perkins 6 cylindrowy-mercator 60) na pełnych obrotach cały czas dymi na czarno tak jakby szczelał tym dymem tak pyrkał na czarno, od połowy obrotów do pełnych. Na wolnych niema wcale dymu, nie bierze oleju , pali na dotyk. Kupiłem go 8 lat temu z niemiec i tak było od początku. 3 lata temu robiłem silnik nowe cylindry tłoki pierścienie, głowica podcierane zawory(szczelne nie wypalone), pompę i wtryski robiłem już u trzech fachofców i każdy mówi że jest ok.
       
      pomóżcie co to za przyczyna
    • Przez wojtek918
      Witam. Moim problemem są wibracje podczas jazdy na przyspieszeniu ( jak przyspieszacz jest na maksa lub w położeniu prawie na maksa) nie zależenie czy jest to 1 czy 2 czy 3 bieg a także niezależnie od tego jakie są obroty silnika. Wibracje te są strasznie wkurzające bo sprawiają wrażenie jakby kombajn miał się zaraz rozpaść. Jak pracuję bez przyspieszenia to wszystko jest w porządku. Co może być przyczyną takiego stanu. Kombajn to Claas dominator 86.
    • Przez classmercator
      Mam zamiar kupic kombajn Claas Mercator z roku 1988 co sądzicie o tym kombajnie??
×