Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

ale czwórka skrzynia jest słabsza od trójki? bo w katalogu są jakieś inne wałki i łożyska jak skrzynia czwórka idzie do szóstki w turbo? 

 

Opublikowano (edytowane)

Idź do sklepu i spytaj sie ile sprzedają skrzyń 3 a ile 4, oczywiście  części. Powiedzą że 3 idzie z 70 % więcej niż 4, a pytanie podstawowe ile jest ciągników  z  skrzyniami 3 biegowymi, podejrzewam że z 20%, no góra 30%  tego co jest z skrzyniami 4 biegowymi.

Więc tu odpowiedź sama się nasuwa która skrzynia jest wytrzymała.

Na pewno 4 jest mniej komfortowa.

Kuzyn przerabial 1224 na 1624, ale są  oryginalne 4 w  turbo, ale te nowsze ciągnika i sa synchronizowane. Ciężko je znaleść, to przeważnie export.

Edytowane przez tomek73
Opublikowano

Słuchajcie koledzy. Macie gdzieś dostęp do tego zestawu zębatek? Na internecie mają to tylko dwa sklepy w swoich katalogach ale napisane przy fotografii że towar nie dostępny, dzwoniłem i też mówią że nie mają... W moich okolicznych sklepach z częściami do tych ciągników jak się spytałem o ten zestaw do przeróbki to wszyscy zrobili tylko wielkie oczy i powiedzieli że takie coś nie istnieje i nie ma skrzyni 40 km/h w ursusach... Podrzućcie coś jak możecie, gdzie nabyć ten zestaw.

Opublikowano

No z numerami katalogowymi nie byłem w sklepie to fakt.. Ale znając okolicznych sprzedawców w tych sklepach to ich interesuje tylko to żeby sprzedać co mają na półkach a to co ty potrzebujesz to sobie szukaj i radź... Niestety taka jest moja okolica i dlatego szukam tego zestawu w internecie...

Opublikowano

słuchajcie Panowie sprawa jest tego rodzaju... mam rozebrane dwie skrzynie jednocześnie, trójkę i czwórkę... różnice między tymi skrzyniami oczywiście są zarówno w części reduktora jak i części z przełożeniami od 1-3 i 1-4. Rozmawiałem z wieloma ludźmi pracującymi w PGR i POM wszyscy jednogłośnie stwierdzają że trójka skrzynia jest mocniejsza a mianowicie trwalsza od czwórki, jest w stanie przenieść większe przeciążenia... Różnice są takie : w częsci przełożeń trójka ma jeden bardzo szeroki tryb na wałku głównym od pierwszego biegu o prostych zębach a za tym idzie jeden szeroki tryb na wałku pośrednim, czwórka skrzynia ma dwie węższe zębatki na wałku głównym ze skośnymi zębami i tak samo jest w niej na wałki pośrednim. Kolejna różnica to wałek WOM przechodzący przez skrzynie czwórkę jest cieńszy od wałka w trójce skrzyni. Najbardziej istotna różnica według mnie tkwi w reduktorze a mianowicie w pokrywie, która jest przykręcana do korpusu głównego skrzyni (korpus główny trójki i czwórki jest taki sam), w nich są inne średnice zewnętrzne łożysk i same rodzaje łożysk. Trójka ma większe łożysko kulkowe na średnicy zewnętrznej na wałku głównym przekazującym napęd na wałek atakujący niż czwórka ( czwórka ma o centymetr mniejsze) oraz trójka ma łożysko stożkowe na wałku pośrednim reduktora z regulowanym luzem a czwórka w tym miejscu ma kulkowe... 

I teraz tak... jak wiadomo ogólnie to skośne zęby na kołach zębatych mają wade tego rodzaju że rozpychają się pionowo oraz poziomo gdyż proste zęby tylko pionowo... w czwórce są skośne zęby na wszystkich kołach zębatych i same łożyska kulkowe zaś w trójce są zęby skośne w reduktorze i tam jest zastosowane łożysko stożkowe, które dobrze znosi obciążenia poziome jak i pionowe a tego nie można powiedzieć o łożysku kulkowym bo ono znosi gorzej obciążenie poziome.

 

Do czego zmierzam... z tych dwóch skrzyń chce złożyć mocną skrzynie 4 biegową taką na wytrzymałość trójki...

Czy stosując reduktor od skrzyni trójki do skrzyni czwórki poprawi to jej wytrzymałość???

 

Jeżeli mówie coś nie jasno to pytajcie postaram sie to lepiej wytłumaczyć :) 

Opublikowano

Trzeba sobie zadać pytanie. Czy ktoś kto założył do 16 skrzynie 4 ukręcił jakiś wałek? Ja nie znam nikogo takiego. ZUL-owcy u nas mają 16 z synchronizowanymi 4 i jedyne na co narzekają to na padające synchronizatory. Wujek miał 3 skrzynie, Zakopał 16 i przy wyciąganiu ją rozerwał na skrzyni. Założył 4 używaną z allegro i jeździ i orze co roku 100ha 4 korpusowym ibisem.

Opublikowano

yoda po twojej wypowiedzi zwątpiłem w całą moją teorie o tych skrzyniach... :)

 

Opublikowano

Bo to jest tylko teoria o wytrzymałości skrzyń 3 biegowych nad 4. Niby tryby szersze, a jak pada to łożysko lub synchronizator  i cała leci.

Ja wiem jedno,  byłem w sklepie Zetor w Świdnicy, sklep istnieje kupę lat i na moje pytanie do sprzedawczyni, która skrzynia jest bardziej awaryjna, bez zastanowienia odpowiedziała że 3 biegowa,  tylko je sprzedają, a 4 bardzo mało.  A teraz drugie pytanie ile jets skrzyń 3  biegowych, a ile 4 biegowych. Tu odpowiedź sama się nasuwa która lepsza.

Opublikowano (edytowane)

Mam 16'stke 3 biegowa i na max obrotach jedzie okolo 35km/h, wiec jest to skrzynia typu szybka czy tez zwykla?

 

+ jezeli jest wersja szybsza to ciagnik jest slabszy (o duzo) czy minimalnie?

Edytowane przez teddy11
Opublikowano

"teddy11" słabszy? od czego, masło maślane. Traktor ma taką samą moc, po prostu możesz nim szybciej pojechać, silnik generuje określony moment obrotowy, a skrzynia go zwiększa lub równoważy, zmniejsza w przypadku skrzyni z nadbiegiem, czyli tzw szybkie skrzynie. A po naszemu, jak standardowa skrzynia ma 25 km/h to ty podobnie dźwigniesz przy 25km/h przy takich samych obrotach, a przy 35 km/h mniej dźwigniesz bo szybciej jedziesz

Opublikowano

Witam

Napisze ktoś prędkość dla poszczególnych biegów w skrzyni '35'?

Szczególnie chodzi mi o I-3 i I-4 najlepiej dla kół 20.8r38

Opublikowano

Dla kół 18.4 - 34

        zając  -   żołw

1I     3,28       2,45

2I     5,14       3,84

3I     8,74       6,54  - przełożenie 1:1

4I     12,33     9,22  - przełożenie 1:0,708

1II     9,58      7,16

2II     15,09    11,28

3II     25,50    19,06  

4II     36,00    26,90  

 

Przyjęte, że dla 1 i 2 w skrzyni 35km/h na żółwiu, prędkość jest taka sama jak na zwykłej skrzyni na zającu (tak odczuwa jeden z uzytkowników). To są obliczenia z przełożenia zółw - zając  1:1,338. 3 bieg pewny bo to dawna 4, 4 bieg - sie nie będę zarzekał że prawidłowo...

Nigdzie nie znalazlem prędkości dla skrzyni 35.

 

A dla kół 20.8 - 38 to tak myślę liczyć:

  (wysokości kół x 3,14 = obwod)

165 x 3,14 = 518,1 cm

184 x 3,14 = 577,76 cm

 

8.74 km/h - 518,1 cm

     x          - 577,76 cm

      x = 9,75 km/h     - prędkość na 3 polowej zając

 

Opublikowano

jechałem za 912 de lux z przyczepami jechał miał prędkość 48km/h momentami ponad 50km/h opony miał 38 cali było widać bardzo wysoko stał <mierzone samochodem więdz dokładnie tego nie bedzie> jechałem jak głupi za nim z 3 km nie mogłem się na dziwić co miały szybsze te de luxy? Skrzynie czy zwolnice? 

Opublikowano

Witam.Panowie mam pytanie może mi odpowiecie.Na przykladzie ursus 1634.Czym się różnią wajchy zmiany biegów,w jednych są umieszczone po obu stronach fotela a w drugich są ze obydwie po prawej stronie?Czy to są inne skrzynie w nich montowanie a może któraś słabsza i lepsza?jak możecie to napięcie jak to z tym jest.pozdr.

Opublikowano

Skrzynie są te same. W nowszych modelach obydwie wajchy były po prawej stronie po przez zamontowanie specjalnej przystawki na pokrywie skrzyni. Było o tym kiedyś pisane na forum.

Opublikowano

czesc panowie

Pytanie do obeznanych, bo ja jeszcze nie miałem okazji nigdy rozbierać skrzyni.

Ile jest roboty z przełożeniem tych kilku trybów, zeby zrobić szybką skrzynię?

Trzeba całą skrzynie odpiąc od traktora (tzn z tyłu i z przodu)? czy wystarczy z jednej strony?

 

Zakłądając, ze znalazłbym człowieka, ktory sie dosc dobrze zna na ursusach, to on z moja pomoca ile czasu by sie z tym bawił (przy załozeniu 8h/dzien), 

dzień?

dwa?

tydzień?

Opublikowano

skrzynię trzeba całkowicie wymontować z ciągnika i rozebrać w mak,wymienić co trzeba i złożyć.jak są dwie kumate osoby i odpowiednie narzędzia to liczyć trzeba 4 dni.wiem bo przerabiałem sam skrzynię w swoim 1014.pamiętaj aby zębatki parami wymieniać bo inaczej skrzynia będzie wyła.

Opublikowano

Witam. Mam pytanie chce do swojego zetora 16145 wymienić skrzynie biegów ze zwykłej 3 ( rozleciała się ) na skrzynie 4 szybka i czy dużo jest to koszt a przedewszystkim czy bedzie pasować i czy nic nie trzeba będzie przerabiać???

Opublikowano (edytowane)

NO i w końcu nadarzyła sie okazja i zmieniłem tryby w skrzyni na te szybkie.

Wymieniłem tylko te 2 zębatki i jeden wałek (z 20 na 25 zębów). Reszte trybów zostawiłęm stare, bo wyglądąły zdrowo, wręcz jak nowe.

Dostałem części marki OTK, ponoc czeskie dobrej jakosci dawane na pierwszy montaż. Koszt koło 800 brutto.

Co do roboty- najwiecej czasu zajęło wyjęcie skrzyni z traktora. Odpiecie z przodu i z tyłu. Łącznie w dwie osoby (ja i ojciec, nie zaden mechanik) dobre 12-15 godzin. KAbiny nie ściagalismy, tylko zdjęliśmy podłoge i wyjeliśmy skrzynki od akumulatorów- to wystarczyło.

Mechanika wziąlem tylko na przekładke trybów, ale teraz z perspektywy czasu stwierdzam, ze to zadna wielka filozofia nie jest. Jak to juz raz zobaczyłerm, to kolejny raz mysle sam bym ogarnął. No i tę robotę zdziałał z moja pomocą w 4 godziny (i to w tym sie miesci jeszcze rozebranie  wzmacniacza momentu, wymiana tulejki i uszczelniacza- tarczki/satelity okazały sie ok, wiec nic poza tą manżetą i tuleją nie zmieniałem)

NO i kolejne 15 godzin na złożenie wszystkiego do kupy.

Nic nie wyje na szczeście. Biegi wchodza nawet lżej niż przedtem. To jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Wcześniej haczyły, teraz nic.

JAk wcześniej prędkośc przelotowa na najszybszym biegu i kołach 18,4-34 była wg nawigacji ~19km/h (przy sensownych obrotach, nie wiem pewnie koło 1700-1800), tak teraz jest coś koło 28-29km/h. WIec różnica znaczna i to czuć. Jest o połowę szybciej.

Czwórka pozostała bez zmian, tak jak wczesniej jechał 19km/h przy ~1800 obrotów na zającu tak i teraz.

Jedynka i dwójka wyraxnie przyspieszyły. Pewnie o 25% co by wynikało z wymiany wałka 20 na 25 zebów.

 

 

TAk jeszcze napiszę co i jak zamienić dla potomności, jakby ktos szukał.

Wwszystko widać w katalogu części zamiennych, u mnie strona 116, w innych wydaniach moze być delikatna róznica, ważne jest oznaczenie ryciny T-32 (120,123).

NAjpierw trzeba iść do ogarnietej składnicy i poprosić o tryby do przerobienia skrzyni na szybszą. Albo kupić je w internecie, dośc łatwo znaleźć nawet na allegro sie ogłaszają.

Zębatke 11 z katalogu wymontowac i wyrzucić, a na jej miejsce wstawić tę mniejsza z kupionych zebatek.

Zębatki nr 34 się pozbywam ze skrzyni i na jej miejsce wkładam zębatkę, ktora występowała dotychczas pod numerem 32

Na miejsce tego numeru 32 (czyli od brzegu, tuż przy obudowie) wkładam świeżo co kupioną tę wiekszą zębatkę.

Wałek wiadomo, jest tylko jeden podobny- nr 28 wyjmujemy ten zamontowany i wkładamy na jego miejsce kupiony.

 

To tyle. Wszystko inne, o ile zdrowo wygląda zostawiamy stare.

Edytowane przez nunu85

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam. Jak zakładacie uszczelniacze wałka sprzęgłowego? Oba wargą w stronę skrzyni biegów?

       
    • Przez MatiTM
      Witam. Mam problem w ursusie 914. Założyłem wzmacniacz momentu i biegi zaczęły strasznie zgrzytać. Na zimnym oleju po naciśnięciu sprzęgła ciągnik się zatrzymuje tak jakby hamowało sprzęgło. Po rozgrzaniu nie jest to aż tak odczuwalne ale biegi działają kiepsko. Ma ktoś jakiś pomysł?
    • Przez kisiel103
      Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tego rodzaju forum, więc jeśli coś napiszę nie jasno to proszę o wyrozumiałość.
      Jestem nowym posiadaczem Ursusa 1014 Turbo z 1998 r. (wersja krajowa) z szybką skrzynią biegów. Wcześniej pracowałem na Ursusie C-360.
      Opiszę swój problem: Gdy na postoju chce włączyć jakikolwiek bieg to "wchodzi" bez żadnego oporu i bez żadnego zgrzytu. Jeśli np. ciągnik jest na postoju i wciskam bardzo szybko sprzęgło i od razu chce włączyć bieg to wtedy czuje chwilowy opór a nawet delikatny zgrzyt i dopiero "wbija" się bieg. Takim zachowaniem się nie zrażam, bo myślę że to jest normalne zachowanie tego rodzaju skrzyni biegów i ciągnika. Wystarczy, że jak jest na postoju to wcisnę sprzęgło i odczekam 2 sekundy i wtedy biegi wchodzą jak "w masło". Natomiast dość duży problem pojawia się podczas jazdy ciągnikiem. A mianowicie: Jak ruszam z 1 biegu i chce włączyć na 2 bieg to muszę "rozpędzić" ciągnik do równych obrotów około 1500 obr/min i wtedy wciskam sprzęgło i "szybko" przełączam na 2 bieg. Taki sam sposób muszę "obierać" przy próbie przełączenia z 2 biegu na 3 bieg, a następnie z 3 biegu na 4 bieg. Zawsze muszę wyrównać obroty silnika na około 1500 obr/min i dokonać szybkiej zmiany biegów i wtedy jest w miarę wszystko ok. Natomiast jak chce zmienić którykolwiek bieg przy mniejszej lub większej prędkości obrotowej silnika to wtedy powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów....Tak samo powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów jeśli zmieniałbym bieg "bardzo powoli", czyli mniej więcej tak - rozpędzam ciągnik na 2 biegu i "wyrównuje" prędkość obrotową silnika do około 1500 obr/min, wciskam sprzęgło i wtedy jeśli przełącze "na luz" i trzymając cały czas wciśnięte sprzęgło, chciałbym po 2 lub więcej sekundach włączyć 3 bieg to "powstaje" bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów aż do tego stopnia że tego biegu nie da się włączyć. Dodam, że testowałem to zarówno przy jednym "pełnym wysprzęgleniu" jak również przy "podwójnym" wysprzęgleniu - jak to się robiło kiedyś z starych samochodach ciężarowych typu STAR.
      Dalej, największy problem mam przy "redukcji" biegu z wyższego na niższy: jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu.....poprostu przy próbie redukcji biegu powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni i nie da rady włączyć biegu. Nie ważne przy jakiej prędkości ciągnika i nie ważne przy jakiej prędkości obrotowej silnika. Poprostu, jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu o 1 w dół.....Muszę wtedy całkowicie zatrzymać ciągnik i wtedy biegi wchodzą bez problemu.....
      W związku z tym, chciałbym spróbować wyregulować sprzęgło. Pod kabiną ciągnika, przy dźwigni sprzęgła znalazłem dwie śruby regulacji. Jedna śruba tzw. "rzymska" odpowiada za regulację docisku względem tarczy sprzęgłowej, natomiast druga śruba regulacyjna odpowiada za "hamulec" skrzyni biegów. W instrukcji obsługi ciągnika Ursus 1014 są podane wymiary (wymiary liczone "od podłogi" do końca ruchu pedału sprzęgła). Zgodnie z instrukcją "hamulec" skrzyni biegów powinien się załączać w odległości około 2,5 cm "popuszczenia" pedału sprzęgła od podłogi. W moim ciągniku, przy wciskaniu sprzęgła pod nogą nie wyczuwam jakiegoś dodatkowego oporu kiedy załącza się "hamulec skrzyni biegów". Może właśnie trzeba to wyregulować i wtedy poprawi się włączanie biegów podczas jazdy???
      I na koniec moje pytania:
      1.) Skąd mam wiedzieć że w odległości 2,5 cm od podłogi wciskając sprzęgło "załącza" się "hamulec skrzyni biegów"?? Gdzie spojrzeć?? Na co zwrócić uwagę??
      2.) Jak sprawdzić czy ten hamulec skrzyni biegów działa i faktycznie go załączam wciskając sprzęgło do końca, do podłogi ???
      3.) Wkręcając tą śrubę regulacyjną dotyczącą "hamulca" skrzyni biegów to bardziej ten hamulec powinien działać?? Ile wkręcić, żeby nie przesadzić i czegoś nie uszkodzić??
      4.) Starać się wyregulować sprzęgło zgodnie z instrukcją czy może jednak radzicie inaczej, żeby skrzynia mniej zgrzytała przy zmianie biegów podczas jazdy???
      5.) Co może być uszkodzone/zużyte, że podczas postoju biegi wchodzą bez problemu, a podczas jazdy są bardzo duże zgrzyty???
       
      Proszę o porady i pomoc......
       
       
       
       
       
    • Przez Godzio
      Witam mam problem z biegiem wstecznym w ursus 1224. jeśli mam cofać do tyłu i jest obojetnie jakis opór to idzie po zębach a jeśli nie ma oporu to jedzie ok gdzie trzeba rozpołowić i co może być wine łożysko? w tamtym roku musiałem zmienić łożysko baryłkowe z przodu skrzynia za " żów zająć" proszę o jakieś porady bo jestem zielony z tego
    • Przez grodzioman
      Witam! Mam problem w 1614. Przy pracach polowych najczęściej w orce samoczynnie włącza mi się zółw zając. Co jest tego przyczyną? Do czego służy taśma na wzmacniaczu? Dodam że pół roku temu tarczki i taśma zostały wymewnione. Tylko nie piszcie mi zeby zaspawać. Pomóżcie!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v