Skocz do zawartości
Luke16

Zetor 7211 - Coś puka w skrzyni??

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor

Luke16    156
Napisano (edytowany)

Tak jak w temacie i załączonym filmiku... Coś puka a nie wiadomo co... Stało się to wczoraj po zakleszczeniu ciągnika teraz puka non stop... jedynie jak się do tyłu jedzie nic nie słychać i wciśnie sprzęgło... Co to może być?? Biegi wszystkie są...

http://www.youtube.com/watch?v=bX6J8ZiuqVM&feature=youtu.be

Edytowano przez Luke16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

FINN    989

mam podbnie na 2 i3 ale 3 już mi się skonczyła... <_< prawdopodbnie jakieś łożysko juz się skonczyło, jak masz czas to zdejmij pokrywe to bedziesz wiedział co tam sie dzieje...

 

 

a tak nawiasem to ogarną byś ten ciągnik bo wygląda tak, że tylko węża wpuścić.... <_< jak w takich warunkach pracowac cały dzień??? ja nie wiem....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cooler2010    5

Jeśli tak sie stało po zblokowaniu biegów to jedna zębatka mogła pęknąć i dlatego tak stuka. U mnie tak było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


Luke16    156

FINN ja ciągnika nie użytkuje tylko tata... Tylko dlaczego są wszystkie biegi?? Wom też normalnie się załącza ... Pokrywe tą górną ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

FINN    989

jak tata, to wiadomo... ;) mam to samo ze swoim... bo tak bedzie, bedziesz miał wszystkie biegi aż do czasu... mi stukało na 2 i3 ale podczas siewów 3 się skonczyła i nie mam jednego biegu a reszta jest ok, tak ta górną spróbuj zdjąc i zobaczysz, czy jakieś łozysko nie jest luźne lub tak jak kolega wyżej pisze jakiś tryb się nie wyszczerbił... ja tak samo muszę się zabrać za swojego ale najpier trzeba się obrobić... bo u mnie to chyba remont skrzyni bedzie cały od razu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Luke16    156
Napisano (edytowany)

Jak na razie rozkręciliśmy dolne okienka ... i z jednego tego bliżej silnika wyleciała śrubka 5tka taka na kluczyk 8mkę ... I nie wiem na jaką śrubkę są wodziki poprzykręcane ale podejrzewam właśnie że na taką ... Idę odkręcać górną pokrywę... ale upał uff...

 

A wie ktoś może jak ściągnąć tą diabelną górną pokrywę bo już godzinę nad nią siedze i odkręcona jest a nie można jej wyciągnąć a to na prawo a to na lewo...

 

Kurcze pół ciągnika rozebrane... Pokrywa skrzyni biegów ściągnięta... I nadal nie wiadomo gdzie puka... zembatki ok.... wszystko chodzi tak jak powinno... Było 2 mechaników i też nie wiedzą co jest grane ....

Edytowano przez Luke16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Luke16    156

nie wiadomo skąd tam się wzięła wszystkie śruby są na swoim miejscu... od strony pompy olejowej też jest wszystko ok... Biegi ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rolnik16    1

witam tez posiadam zetora 7211 i u mnie tez puka cos w skrzyni na wstecznym i 2 biegu ale owiele ciszej i tylko jak się jedzie to mówicie że mogło jakieś łożyski pierdyknąć?? czy coś innego może zawiniło?? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

danielz    0
Napisano (edytowany)

a na którym biegu się zakleszczył na pewno masz nadpęknięty któryś ząb od napędu koła pośredniego wstecznego biegu i bez obciążenia stuka

Edytowano przez danielz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie rozkręciliśmy dolne okienka ... i z jednego tego bliżej silnika wyleciała śrubka 5tka taka na kluczyk 8mkę ... I nie wiem na jaką śrubkę są wodziki poprzykręcane ale podejrzewam właśnie że na taką ... Idę odkręcać górną pokrywę... ale upał uff...

 

A wie ktoś może jak ściągnąć tą diabelną górną pokrywę bo już godzinę nad nią siedze i odkręcona jest a nie można jej wyciągnąć a to na prawo a to na lewo...

 

Kurcze pół ciągnika rozebrane... Pokrywa skrzyni biegów ściągnięta... I nadal nie wiadomo gdzie puka... zembatki ok.... wszystko chodzi tak jak powinno... Było 2 mechaników i też nie wiedzą co jest grane ....

 

ta śrubka m5 to bedzie z jakiegoś zabezpieczenia czegoś jak mnie pamięć nie zawodzi , na każdym biegu puka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Luke16    156

Przyjechał mechanik (nie jeden) i kazał na razie poskręcać i jeździć bo najprawdopodobniej gdzieś od tej śrubki zębatka się wyszczerbiła... szczerze to naprawdę nic tam nie widać żeby coś było źle... każdy sprawdzał i łożyska w porządku zębatki wszystko też ... wszystko z normalnym oporem chodzi... biegi wchodzą noramalnie tak jak powinny...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hej, wiadomo już co się dzieje? bo chciałbym kupic takiego 7245 i ma tak na każdym biegu , dla tego nie wiem czy mi sie opłaca go kupić ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

KAROLEK7211    0

W naszym Zetorze 7211 remontowaliśmy skrzynie, przyczyną zakleszczenia się biegów są zużyte bezpieczniki na skrzyni oraz wyrobione listwy na których są odpowiednie pary biegów R-1 , 2-3, 4-5. Ten odgłos to moim zdaniem złączanie samoczynne biegów. Przy całkowicie zużytym bezpieczniku biegi mogą same się załączać bez ruchu drążkiem. W moim Przypadku konieczna była regeneracja listw i wymiana bezpieczników. Lepiej jak najszybciej zrobić remont i nie jeździć, bardzo łatwo wtedy o uszkodzenie kół zębatych w skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Luke16    156

u nas wyszlifowaliśmy tylko jeden wyszczerbiony tryb, skręciliśmy to wszystko do kupy i cisza spokój.... od tamtego czasu trochę tych mth zrobił i żadnego problemu nie ma :)

Edytowano przez Luke16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Luke16    156

nie nie wszystko od góry robiliśmy :) Znajomy mechanik ma taką fajną szlifiereczkę jakby dentystyczną tylko że większą i tym doszlifowaliśmy :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


daron64    107

U mnie w 7011 z poczatku, przez ladnych pare lat stukalo na 3ce. Wiec sie 3ki nie uzywalo, a ostatnio zaczelo walic doslownie, na kazdym biegu(no moze na 4 i 5 ciszej duzo) nawet na luzie stuka fest. Wszystkie biegi wchodza normalnie. Jedyne biegi na ktorych sie blokowala skrzynia to przy zmianie z r-1 i z 1-2,. Szczerze to zastanawiam sie jakie moga byc koszta ewentualnej naprawy. Czy jest w ogole sens to ruszac. Ciagnik juz swoje wypracowal i nie wiem czy ladowac kase tutaj w skrzynie(plus mam silnik do zrobienia+opony) Czy dac sobie spokoj i na wiosne kupic inny ciagnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tommy66692    10

kup inny ciągnik, bo po tej skrzyni juz nie masz co sie spodziewac, walek głowny, łożyska, synchronizatory, tryb od trojki i od dwojki to jest koszt dosyc spory + remont silnika i opony zupełnie nie opłacalna inwestycja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Luke16    156

Tylko z drugiej strony patrząc nie wiadomo co kupi... A jak zrobi to zawsze bedzie wiedział co było robione... a o sprzedających wiem przez ostatni czas duuużo człowiek natłuk km masakrycznie za poszukiwaniem może nie ciągnika ale auta... Każdy tylko ladnie obiecuje ... a jak się jedzie z doświadczoną osobą to dopiero sprawy wychodzą na jaw... Więc ja bym jednak radziłbym się zastanowić ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

daron64    107

Wlasnie sie zastanawiam powaznie i nie mam pojecia co zrobic. Bardziej jednak bym sie sklanial ku kupnie nowego-starego, bo zrobienie zetorka to w cholere $$ trzeba. Myslalem zeby zrobic w zetorze na zime pompe wtryskowa i mocno trzymac kciuki zeby skrzynia przezyla jak najdluzej, i rozgladac sie za czyms innym zeby na wiosne bylo czym wjhechac w pole. Bo tutaj skrzynia, silnik, opony to takie minimum zeby dalo sie nim jezdzic. Gdyby to byl tylko silnik i opony to bym sie nie zastanawial, tylko go zrobil i zostalby jako pomocniczy w gospodarstwie, ale ta skrzynia mnie po prostu przeraza(a bardziej koszt, jakby robic na czeskich czesciach). A slyszeliscie moze o mykach, typu przerabianie tej skrzyni na czesciach od 60tki? W okolicy jest kolezka, ktory zajmuje sie naprawami i robi min skrzynie. Kiedys ojciec z nim rozmawial i mowil, cos o takim przerabianiu. Gdy ojciec spytal jak z zywotnoscia takiego wynalazku, to ten poiwedzial, ze robil dla jednego kolesia, to 8 lat juz na niej jezdzi. Osobiscie raczej sceptycznie do czegos takiego bym podchodzil, ale myle spytam Was, moze ktos mial z takim czyms do czynienia

 

a o sprzedających wiem przez ostatni czas duuużo człowiek natłuk km masakrycznie za poszukiwaniem może nie ciągnika ale auta... Każdy tylko ladnie obiecuje ... a jak się jedzie z doświadczoną osobą to dopiero sprawy wychodzą na jaw

Nic nawet nie mow, o autach juz przemilcze to co sie naogladalem jak swojego szukalem. A ze sprzetem jest to samo. Juz pare ciagnikow ogladalem, bo poczatkowo plan byl taki zeby kupic nawet jakas 912 do 20k i tym sie tluc, ale tacie sie na dniach zmarlo i niestety trzeba troszke z tym poczekac, az sie wszystkie formalnosci naprostuje.

Z kupnem ciagnika jest masakra. Dzwonie do jednego kolesia od 912, wszystko super, po remoncie-glowica, wtryski, pompa jeszcze cos juz nie pamietam, pytam jak silnik cisnienie trzyma-odp-a tak w miare, na zimnym 3,n a rozgrzanym 1-1.5...Ogladam zetora 8145('85), przyciagniety z francji, nie zarejestrowany, zezarty przez rdze, bez akumulatorow, opony do wymiany-26.5k zl..przez jakis czas ogloszenia nie bylo, ostatnio sie pokazalo-cena 28.9k zl..W okolicy koles sprzedaje skladaka 914, ktora wiecej na polu przestakla niz przepracowala-26k zl, drugi ma 385a sprzedawana jako 914, mial ostre problemy z nim, glownie ze skrzynia-25k zl..pomalowane odpicowane juz pomijam calkowicie, bo na nie to szkoda slow. Jak sie na to wszystko czlowiek napatrzy, to potem nachodza mysli typu-zrobmy generalke dla zetora, przynajmniej bedzie wiadomo co sie ma. Jak pomysle, ze za niby dobra 912 chca ponad 20k zl, kupisz i tak naprawde nie wiesz co, bo w tych pieniadzach bedzie to min 25 letni ciagnik, to jakbym w zetora tyle wlozyl, to najwazniejsze rzeczy mysle, ze by byly zrobione

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

darus2    0

Witam

Zakupiłem z zagranicy zetora 88r 7211 i podczas używania podnośnika coś chrobocze (pewnie rozalatuje się pąpa olejowa, łożyska igiełkowe). Teraz główny problem to trzeci bieg zaczął lekko stukać. Co to może być? Czy rozbierając skrzynię wystarczy tylko odjechać tylnym mostem, czy dodatkowo trzeba jeszcze odjechać silnikiem aby usunąć usterkę związaną z trzecim biegiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Luke16    156

Kolego musisz ciągnik rozebrać na 3 części... najprawdopodobniej wysypała się jakaś zębatka/łożysko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

darus2    0

Problem z 3 biegiem rozwiązany, delikatnie wyszczerbiony (przetarty, pęknięty) był jeden ząb na dolnym wałku więc wymieniliśmy na nowy. Na pompie zmienione łożyska igiełkowe i teraz jest cisza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez lukas435
      Witam wszystkich kolegów. Ostatnimi czasy z różnych źródeł słyszałem że zmieniając jeden lub dwa tryby w skrzyni biegów zetora 5245 można zwiększyć jego prędkość odpowiednio na wszystkich biegach.
      Próbowałem znależdz jakieś informacje w internecie ale jak dotąd znalazłem 2 możliwości a mianowicie:
      1. wymiana kół na większe,
      2. zamiana trybów 4 i 5 biegu co wiąże się z tym że nie zawsze ciągnik pociągnie obciążenie ze względu na zbyt duży przeskok.
      Żadna z tych metod nie jest zadawalająca czy istnieją jakieś inne sposoby np. tak jak pisałem wymiana trubów na wałku wejściowym do skrzyni lub coś podobnego?
      Zachęcam do dyskusji na ten temat i myślę że wielu z nas skorzysta z tych informacji.
    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez darkoe
      Witam.
      Ostatnio mam problem z reduktorem. Chodzi o to że czasami ciężko jest przełączyć z szosowych na polowe i odwrotnie. Mam wrażenie jakby coś blokowało. Pisze czasami ponieważ nieraz idzie swobodnie przełączyć. Zwłaszcza jak jest wyłączony napęd. Wie ktoś co może być przyczyną? Dodam że mam sciagnietą pokrywe od biegów ponieważ ostatnio czesto używałem reduktora bo wyciągaliśmy olszyny no i stało się nieszczęście i ułamała mi się gałka od reduktora.
    • Przez adrian7211
      Witam.Czy posiada ktoś w tym modelu zetora lub podobnym półbiegi i w jaki sposób one działają.?
    • Przez ArturMałecki
      Cześć , mam problem w zetorze 5245 z włączaniem WOM, czy ktoś może coś mi poradzić ?
×