Polecane posty

janusz14    1

mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak jak Józek pisał sprawdź te łopatki... szczeline to na pierwszy rzut oka zobaczysz tak okolo 3mm powinna być... zwróc jeszcze uwage na stopien zurzycia tych łopatek czy przynajmniej są zjechane równomiernie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Fan    0

Witam wszystkich mam pytanie w jaki sposób dobrze ustawić łapki sprzęgła w 5211 czy tak jak w 360 przez okienko czy na stole na sucho jeśłi tak to jakie odległości zachować mam zdemontowane koło zamachowe i docisk musiały być przetoczone bo były rowki po zużytej tarczy jazdy kupiłem nową i mam zamiar ją zmontować chciałbym zrobić to dobrze aby powtórnie nie robić sobie roboty proszę o wszelkie wskazówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz14    1

łopatki mają dolegać lekko do łożyska .... tak jest napisane w książce serwisowej oraz w top agrar. bo na w 360 musi bys szpara bo łozysko się nie kręci. a w zetorach musi lekko dolegać....ustaw tak mniej więcej a reszte regulacji dokonasz przez wziernik... aha nie wiesz co to moz byś jak sprzęgło bierze przy końcu a biegi haratają jak cholera. już 3 raz wymieniałem te czopki co sa na łopatkach , w koncu wsadziłem grubsze ale dzieje sie to samo dalej bierze przy końcu i nie da się w ogóle jeżdzić;/proszę o poradę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tadeusz1212    2

Mam problem z sprzęgłem u zetora 7211. Posiada on sprzęgło hydrauliczne które co parę dni ulega zapowietrzeniu. Co może być tego przyczyną ???

​Tematy połączone

Edytowano przez danielhaker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas    74

a jak tam z płynem hamulcowym. może gdzieś przy hamulcach są wycieki . w zbiorniczku nie ubywa? a przy pedałach masz sucho? trzeba sprawdzić szczelność hamulców i sprzęgła . skądś te powietrze musi się dostawać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
halun20    1

witam zobacz w jakim stanie sa uszczelki na tłoczku od sprzegla raz na jakis czas trzeba je wymieniac.to powinno pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelex5    0

Jezeli niema zadnych wyciekow z cylinderka ( wysprzeglik) to pozostaje tylko wymienic pompke sprzegla i bediz epo klopocie - nieszczelnosci wewnatrz pompki powoduja spadek niewielkiego cisnienia ktore musi sie utrzymywac pomiedzy pompka a cylinderkiem co objawia sie zapowietrzaniem!!!:wacko:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1rajdzik    14

oj jak mi dokuczył tem mój Zetor wczesną wiosną z tym sprzęgłem to szok. Oczywiście na początku to coś niewielkiego czułem jakby zgrzytało ale potem coraz bardziej. Raz dolałem płynu - fakt ma prawo uciec czy tam wyparować po pewnym czasie ale zeby dolac cały zbiorniczek po tygodniu to mnie przeraziło. Cóż wykręcam pompke zakładam nowe uszczelki męczę sie bo niewygodnie a tu zas to samo. przyczyna znaleźliśmy praktycznie zaraz -wężyk przy złączeniu z pompką (wtedy było widać skąd uciekało). niebyło rady na niego niestety Zetor wział dzień urlopu i przestał w garazu zanim kupiliśmy nowy węzyk i do dziś spokój, myśle ze na długo ! a jesce jedno w trakcie tych problemów to o mało co nie przestawiłem płotu jednemu kolesiowi ze wsi bo stanałem beczką przy płocie a akurat uciekło resztę płynu i zakleszczyła sie skrzynia na wstecznym... masakra. Zły byłem jak nie wiem co.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bamboocha    7

u mnie sie to robi czasem momentalnie(tzn zapowietrza się sprzęgło) wymieniłem wysprzeglik bo leciał wymieniłem pompke bo myślałem że to jej wina ale dalej to samo po naciśnieciu kilkukrotnie sprzęgła np. na postoju się zapowietrza i do tego nie moge jeszce dobrze odpowietrzyć. nie wiem co to może byc płynu nie ubywa po przewodach też nie widac wiecie co to może byc??????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nowy1989    0

Ale wymieniłeś te obie pompki? Chodzi mi o tą pod pedałem sprzęgła i o ta przy skrzyni biegów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nowy1989    0

To jeżeli masz obie nowe to muszą być przewody nieszczelne. Płyn też ubywa? A jak odpowietrzasz to płyn jak wygląda-normalnie czy troche jak piana?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nowy1989    0

Jak nowe obie pompki to przewody. W ostateczności może nowa pompka była g*****na. U mnie też jak sprzęgło chodziło to było ok ale jak zaczeły się te same komedie to się ciągneło długi czas. Powymieniałem wszystko i jest ok. Miłego szukania :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek86    0

też mam mały problem z zetorkiem (7211) mianowicie wciskam sprzęgło do końca a wałek wom dalej się kręci dopiero jak odciągne ta dżwigienkę z lewej strony (koło ręcznego) wałek się zatrzymuje czy to jest normalne może trzeba coś wyregulować


nie ma brzybkich dziewczyn,czasami tylko jest za malo alkoholu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelex5    0

Oczywiscie ze to normalne z zetorze pierwszy stopien (przenoszenie napedu na kola jezdne) wylaczaczasz pedalem sprzegla a drugi stopien (przenoszenie napedu na WOM) wylaczasz dwignia z lewej strony, dzwignia z lewej storny moze byc zaciagnieta max 5 min co daje duzy komfort w pracy z maszynami napedzanymi WOM na zakretach itp.;D:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bamboocha    7

Tak sprzęgło sie już nie zapowietrza z tym jest ok tylko że powstał drugi problem a mianowicie sprzęgło się "pompuje" tzn po naciśnieciu sprzegła góra 3 razy pedał twardnieje i sie robi sytuacja taka jak by było sprzęgło wciśnięte cały czas. płyn nie wraca spowrotem z wysprzęglika nie wiem czemu własnie on nie wraca ??za każdym naciśnieciem w wysprzegliku jest go co raz więcej, przecież taka sama ilośc powinna wrócic jak została napompowana. czy miał ktoś taki przypadek albo podobny ?? sprzegło ustawione jest raczej dobrze bo przecież wcześniej było dobrze....a ja nie mam pojęcia co to może byc...

 

dzięki z góry za wszelkie rady!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xsardas18    0

za mocno dokręciłeś śrubkę od ciśnienia sprzęgła i dlatego nie pompuje sie dobrze i daje na sprzegło zamiast spowrotem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Otóż mam taki problem: ruszając z miejsca przy puszczaniu wolno(szybko też) sprzęgła słychać dziwny zgrzyt ? Dodam że zetorek chodzi w turze, Czy ten zgrzyt oznacza że trzeba się brać powoli za wymianą tarcz sprzęgłowych??

​Tematy połączone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez leśny23
      Witam. Panowie zblokowała się skrzynia w Same Explorer 65, nie da się ruszyć ani do przodu ani do tyłu rewers chodzi reszta podobno nie. Jeszcze tego nie widziałem bo ciągnik stoi w lesie. Jutro rano jadę z tym coś działać i chciał bym się coś dowiedzieć na ten temat, może komuś się zdarzyło, na internecie za bardzo nic nie mogłem znaleźć. Śniegu po kolana i niezbyt mi się widzi rozbieranie tego w lesie, więc za każdą podpowiedź będę wdzięczny.
      Pozdrawiam
    • Przez NorbertKolk
      Witam posiadam Renault 180.94 skrzynia multishift .
      Ciągnik ogólnie super skrzynia sama w sobie również ciekawa . Mam mały problem który wynika z faktu iż nie mogę w internecie znaleźć informacji serwisowych to tej skrzyni ani odnaleźć rzetelnych osób które posiadają jakąkolwiek wiedzę techniczną dotyczącą jej sterowania zależności itd .
      Mianowicie Ciągnik po wrzuceniu rewersu dosyć często próbuje ruszyć z ostatniego biegu tj 9 . Jest to problematyczne jadąc po w ruchu miejskim bo niestety traktor trzeba zatrzymać i ruszać rewersem kilkukrotnie aż zaskoczy na bieg pierwszy . Można kombinować również z zakresem itd  a to kłopotliwe.
      Jakie ta skrzynia ma zależności tj np jak ustawią się biegi po wciśnięciu sprzęgła  a jak powinny się ustawić po wyłączeniu  skrzyni rewersem i ponownym włączeniu jazdy . Cw przypadku gdy jedziemy z dużym obciążeniem i musimy skorzystać z ruszenia z zakresu pośredniego Żółw  (Ślimak żółw zając ) bo mój ciągnik się rozłącza i trzeba stanąć przerzucić na zakres szybki i ponownie ruszać nie mogę zrobić płynnego przejścia pomiędzy zakresami .?
      Jak to powinienem obsługiwać bo być może to ja popełniam błąd . Kto ma do tej skrzyni kody błędów bo są lampki które migają lecz nie mogę znaleźć żadnych informacji w internecie co one oznaczają . Pozdrawiam i z góry dziękują za pomoc .
      Potrzebuje informacji jak kalibrować tą skrzynię ? w jakich innych ciągnikach ona występowała konkretnie bo informacje na forach są ogólnikowe a być może z tych danych wyciągnę potrzebne informacje lub znajdę kogoś kto ma jakieś pojęcie . 
    • Przez karol210589
      Witam. Zetor Proxima 8441
      Mam problem ze sprzęgłem. Czasami jest dobrze czasami nawet biegu nie idzie włączyć. Co moze być konkretna przyczyną? Bo ze jest to sprzęgło to się domyślam ale co dalej 
    • Przez rabit500
      Witam
      Mam do Was pytanie przymierzam się do kupna Tm 190 z lat ok 2006. I w związku z tym ze będzie pracował w większości z mulczerem leśnym potrzebuje jeśli ktoś ma rozpiske prędkości na poszczególnych biegach w szczególności jazda do tył w zależności od skrzyni jaka jest zamontowana. Więc jeśli ktoś ma taką rozpiske proszę o wrzucenie.
    • Przez gadget
      Witam
      Zdecydowałem się na założenie nowego tematu bo  problem jest raczej niestandardowy a biorąc pod wzgląd że mamy w Pl sporo ciągników w wersji angielskiej to być może ktoś zetknął się już z tym problemem
      Otóż jest problem ze sprzęgłem w mf 235, jest to wersja angielska.
      Kupiłem nowe tarcze produkcji Ursusa i problem jest taki że po złożeniu i ,,zjechaniu'' silnika nie ma sprzęgła ( dźwignia sprzęgła wpada w podłogę) tak jak by tarcze były za grube?? podczas skręcania obudowy sprzęgła z kołem zamachowym widać jak pieski w pewnym momencie się cofają pod wpływem działającej na nie siły, w przezierniku pod obudową  sprzęgła widać że łożysko oporowe ma sporą drogę do pokonania żeby mieć kontakt z pieskami a prawidłowo odległość powinna być nieznaczna
      Po włożeniu starej tarczy jest nieźle ale nie tak jak trzeba, od kiedy go mam sprzęgło nie było rewelacyjne( jest zdecydowanie cieńsza  czyt. wyeksploatowana). Jest możliwe że tarcze w wersji angielskiej były węższe albo inne było koło zamachowe lub docisk i ktoś wymieniał jeden z powyższych elementów i teraz to się po prostu nie zgrywa?? zupełnie zaskoczyła mnie ta sytuacja i nie wiem co z tym zrobić, dodam tylko że jeśli skręcę  sprzęgło z kołem zamachowym tak że zostaje jakieś 2 mm luzu ( nie skręcam na maxa) to dźwignia sprzęgła jest twarda i wszystko ładnie się wysprzęgla. Wygląda na to że jeśli obie tarcze były by cieńsze lub pomiędzy obudową sprzęgła a kołem zamachowym były by jakieś podkładki ok 2-3 mm to wszystko by hulało tylko że raczej na pewno ich tam nie było
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.