Polecane posty

tomek9456    0

Mógłby mi ktoś powiedziedz gdzie znajduje sie w mtz'cie 82 przełącznik z 12 na 24v? Czytałem że jest koło akumulatorów ale tam go niema. Jak ktoś wie gdzie może się znajdować to proszę o odpowiedz. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    1286

W mtz? Czy w belarusie bo to różnica, wersje eksportowe mtz miały ten przełącznik, normalne wypuszczane na nasz rynek miały zwykłą instalację 12V


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek9456    0

W mtz 82 i mam go od nowości i w jego książkach pisze że ma ten przełącznik ale nie mogę go znaleźć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek9456    0

Wie ktoś może co jest przyczyną tego że przy takiej temperaturze czyli dodatniej rozrusznik przy mtz kręci tak wolno że ciągnik nie odpali?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    1286

Słabe aku, styki zaśniedziałe, przewodu mogą sie grzać, co jest najczęstszą przyczyną nieodpalania mtz, rozrusznik może dawać ciała, przyczyn jest wiele, zacznij od tej kolejności sprawdzanie;)


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek9456    0

Akumulatory są dobre, przewody i rozrusznik też a wygląda mi to na to jakby zamało prądu zostało przekazywane na rozrusznik przez przełącznik 12/24 tylko nie wiem gdzie on jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrmtz82    0

tomek9456 z tego co się orientuje to te roczniki nie miały oryginalnie zamontowanego przełącznika na rozruch 12/24V. Dopiero teraz do tych nowych Belarusów zakładają rozruch 12/24V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    1286

Noooo właśnie, chyba że masz wersje eksportową albo, książkę nie od tego modelu, TSy z tego rocznika na pewno nie miały tego rozruchu


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek9456    0

Czyli jak macie rację to ogromna lipa się okazuje i trzeba będzie wymienić rozrusznik na 12v.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

A w jaki sposób masz podpięte akumulatory, szeregowo, równolegle?

Jeśli masz przełącznik 12/24 to od akumulatorów muszą iść do niego przewody wiec po nich dojdziesz gdzie jest jeśli jest.

Na jakie napięcie masz urządzenia(żarówki, alternator, rozrusznik)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek9456    0

Reszta instalacji jest na 12v tylko rozruch ma być przełączany na 24v.

 

Akumulatory są połączone szeregowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek9456    0

Może więc chce ktoś kupić rozrusznik 24v nowy nieurzywany bo nie pasuje do instalacji za okazyjną cenę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Zaraz akumulatory masz 2X12V połączone na stałe szeregowo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Reszta instalacji jest na 12v tylko rozruch ma być przełączany na 24v.

 

Akumulatory są połączone szeregowo.

 

 

 

Z tego co mi pisałeś to moim zdaniem akumulatory masz połączone równolegle. Ale lepiej napisz jak to jest połączone na forum, niech się inni wypowiedzą, bo ja pewien nie jestem.

Edytowano przez zenekc330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek9456    0

Nie ma co pisać zrobiłem błąd kupując rozrusznik na 24v bo nie spojrzałem na orginalny rozrusznik który był na 12v tylko sugerowałem się tym co było napisane w jego książkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Kup jeszcze przełacznik 12/24 i po sprawie. Podłączysz i będzie grało


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    1286

Dokładnie, rozruch na 24V jest niezawodny i dużo skuteczniejszy od zwykłego na 12;)


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Normalnie nie ma opcji ale legalnie przez przełącznik 12/24V. Cała instalacja zostaje na 12 woltach a tylko przy odpalaniu na sam rozrusznik przełącza na 24V. Patent w mtz-tach i wielu innych maszynach stosowany dosyć częśto.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez michal0734
      witam mam problem z pronarem 82a kupilem 2 nowe aku i nie ma pradu w kabinie i świateł nic tylko jest prad na rozrusznik jak odpale to jest prad w kabinie ale tak jaby tylko z alternatora bo jak dam ale oborty to swiatla przygasaja radio gasnie ktos wie cos moze byc przyczyna?
    • Przez upadłymtz
      Witam. Czy mógłby ktoś zrobić i wrzucić zdjęcie całego mechanizmu załączania świateł STOP pod pedałem hamulca w mtz Pronar? Z góry dziękuję
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez DoorJan
      Witam serdecznie, jestem operatorem Belarusa 820 z 2022 roku. Mam problem z dźwignia walka wom która jest "luźna" i przy pracy z kosiarka bijakowa wałek zwalnia przy większym obciążeniu. Próbowałem zwiększyć naciąg na zewnętrznym mechanizmie. W starszym modelu dźwignia działała ciężej jednak "przeskakiwała" w pozycję włączona i nie było z tym problemu. Proszę o jakąś poradę, czy jako laik mechaniki będę w stanie coś z tym zrobić, czy będzie to wymagać interwencji doświadczonego mechanika ? Z góry dziękuję 
    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio udało mi się okazyjnie kupić silnik rozruchowy od dt 75 za całe 40 zł. Silnik chcialem odpalic ale niestety nie ma iskry. Na iskrowniku znalazłem wystającą śrubę, jakby do podłączenia prądu. Czy moje domysły są słuszne i tam powinien być podłączony prąd?

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj