dawid464

silnik mwm

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Geo    10

Byłem w Ursusie w latach 90 więc już po upadku komuny. To było juz po zakupie licencji Fergusona co według mnie wykończyło fabrykę. Ursus na mocy umowy nie mógł już eksportować traktorów do większości krajów do których przedtem były wysyłane stare sześćdziesiątki czyli np. do Indii. Ilość stanowisk na hamowni to było około 5. Na wszystkich były silniki i pracowały. A docieranie polega na stopniowym zwiększaniu obciażenia silnika. Poczytajcie stare instrukcje od jakiegokolwiek traktora typu Ursus czy Władymirec. Na hamowni można zrobić pierwszy okres docierania czyli przy małym obciażeniu, reszta sama się zrobi kiedy już traktor trafi do odbiorcy. A na hamowni w Ursusuie rzeczywiście silniki były sprawdzane i te dobre szły na eksport, a reszta zostawała w Polsce - powiedział nam to oprawadzający. Takie wtedy były realia. A hamownia była jak na tamte czasy nowoczesna i skomputeryzowana. W tej chwili w nowoczesnych traktorach diagnostykę silnika można przeprowadzić na traktorze po podłączeniu komputera diagnostycznego i sprawdzić wszystkie parametry pracy i dostroić w razie potrzeby.

Pronar zaczynał od składania traktorów z podzepołów sprowadzanych z fabryki MTZtów. W Pronarze też byłem :) i widziałem z tyłu za halą magazyn ze skrzyniami biegów w oryginalnych drewnianych opakowaniach, ruskie opony i wiele innych części. Pronar pokonał w pewnym okresie Ursusa, bo bardzo szybko się rozwijał w odróżnieniu od Ursusa. Od samego początku zaczął udoskanalać ruskie traktory. A to poprawiał hydraulikę, traktory dostały nowe kabiny i tak z czasem coraz więcej komponentów zaczęło być produkowane właśnie w Narwi. Dziś jest to wielobranżowe, nowoczesne przedsiębiorstwo, które zajmuje się nie tylko produkcją traktorów, ale wielu innych maszyn rolniczych i przyczep o dobrej renomie. Prawdopodbnie większość felg w Europie, nawet tych traktorowych pochodzi właśnie z Pronaru, co chyba jest w tej chwili ich sztandarowym wyrobem. Co by nie mówić w pewnym okresie sprzedawali (składali czy produkowali nie ma znaczenia) najwięcej traktorów w Polsce. A na to trzeba sobie zapracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

A mógłby ktoś powiedzieć jak reguluje się kąt wtrysku w D227-6?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrejus    158

Felgi z Pronaru ? Pierwszy raz słyszę.


Nie bój się tego że twoje życie kiedyś się skończy, ale tego, że może się nigdy nie zacząć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

tak tak Pronar produkuje felgi, a przynajmniej jeszcze kilka lat temu robili,

czy przypadkiem gdzies w okolicach Bialej Podlaski nie znajduje sie ta fabryka?


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Okolicy Bielska Podlaskiego. Pronar ma kilka zakładów, a największy w Narwi.

Cytat z ich strony

 

"Wydział Kół Tarczowych firmy Pronar powstał w 1997r. i jest jednym z największych producentów kół do maszyn rolniczych na świecie.

Produkujemy koła w rozmiarze 12-52cali. Koła przeznaczone są do: traktorów, kombajnów, przyczep rolniczych i transportowych, maszyn budowlanych, komunalnych, leśnych, maszyn irygacyjnych, sprzętu do opryskiwania.

Wydział Kół Tarczowych firmy Pronar oferuje:

Koła skręcane i spawane 5° o zarysie W, DW.

Koła 15° do przyczep i maszyn rolniczych poruszających się z prędkością do 65km/h.

Koła wąskie do upraw rzędowych.

Koła bliźniacze i systemy kół do upraw rzędowych.

Koła na specjalne zamówienie klienta.

Opony rolnicze czołowych producentów ogumienia.

Badania felg i opon na zamówienie klienta.

 

Nasze produkty spełniają światowe i europejskie normy jakości.

Jesteśmy na rynkach Unii Europejskiej, Rosji, Europy Wschodniej, Skandynawii, Australii, N. Zelandii, Arabii Saudyjskiej, Ameryki Południowej."

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kokoman0    305

Felgi z Pronaru ? Pierwszy raz słyszę.

Felgi z Pronaru są teraz można powiedzieć wszędzie wystarczy dokladniej obejrzeć felgę i tam jest wybity znaczek Pronaru (przynajmniej w kubocie u nas jest) po za tym w Pronarze na zamówienie zrobią ci felgę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Rozmawiałem z człowiekiem który twierdził że robią felgi do samolotów pasażerskich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrejus    158

A felgi do łodzi też robią?


Nie bój się tego że twoje życie kiedyś się skończy, ale tego, że może się nigdy nie zacząć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tylko do podwodnych ;)

Jak by nie patrzeć to Cessna też jest samolotem pasażerskim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Chodziło mu o coś większego jak cesna ale nie ważne. Gdyby jakakolwiek łódź musiała poruszać się po lądzie to by na pewno robili. Jak by ruscy się dogadali to Kursk dalej by pluwał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kip    2

Witam. Jeśli chodzi o silnii z turbiną lub bez to może być różnica w tłokach. Przed moją renówką byłem posiadaczem MF 3050 i robiłem mu remont silnika. Po remącie okazało że po chłodniejszej nocy (plusowa temp. ok 5-10stopni C) ciężko odpalał a przy tym dymił na biało. Po dłuższych perypetiach i straceniu sporej części włosów na głowie okazało się że tłoki które dostałem od sklepu okazały się tłokami od silnika z turbiną. Wszystkie wymiary się zgadzały oprócz jednego, odległości sfożnia od góry tłoka a róznica wynosiła jeśli pamiętam 1 lub 1,5 mm na rzut oka nie zauwarzalna. Ciśnienie w cylindrze przy tłoku z silnika z turbiną wynosiło 19 atmosfer a powinna wynosić 26, 28. Zatem znaczna różnica. Więc należy być uważnym w dobieraniu częśći.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

Orientuje się ktoś jakie powinno być ciśnienie wtrysku dla wtryskiwaczy silnika D227? Jaki producent robi oryginalne końcówki wtrysku dla MWM? Obecnie mam Boscha, ciśnienie wtrysku 180bar i mam wrażenie że jest za niskie, albo te końcówki które mam to jakiś zamiennik nie do tego modelu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

To raczej nie odczytam tego, korpusy mam mocno skorodowane i nie rzuciły mi się w oczy żadne napisy na nich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek83    15

Papier ścierny i szczotka druciana i jazda na zmianę. To jest wybite a nie napisane tuszem.

Podaj model ciągnika może coś wynajdę.

Edytowano przez tomek83

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

Rozumiem że są wytłoczone, ale wżery mam naprawdę pokaźne.

Silnik D227-6, model Renault 951-4 1974r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Wcześniej miałem Renault 155 54 tz i cisnienie wtrysku po ustawieniu było na 200 bar, gdy dałem je do sprawdzenia było 180 bar. Regulacja cisnienia odbywa się za pomocą podkładek regulacyjnych podkładanych pod sprężynę. Obecnie mam Renault 180-94 tz Multishift i jest dokładnie tak samo. jeśli ktoś chcę więcej informacji to 696 086 679 Robert

Edytowano przez Robert19800417

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

U mnie regulacja odbywa się za pomocą śruby umieszczonej z góry na przyłączu przewodu powrotu.

Jeden wtrysk lekko lał to go wyczyściłem i przesmarowałem i zaczął pracować poprawnie ale ten jeden miał ustawione 210bar, więc go odpuściłem do 180bar jak pozostałe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    18

u mnie wtryski były ustawiane na 220 barów mam pytanie gdzie mogę kupić wtryski o takim symbolu DLLA151S 972 proszę o podanie namiarów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj