Skocz do zawartości
7613farmer

Przeciekajaca nagrzewnica w Zetorze Proxima

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
7613farmer    0

Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.

Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7613farmer    0

moze jakos zle zamontowana i poprzez drgania coś się ułamuje i cieknie ? albo jaki lipny materiał

 

 

 

Moze i lipny,tak jak wszystko teraz,ale za kazdym razem nowa kupowac to nawet najgorsze chinskie rzeczy dluzej wytrzymuja.A montaz raczej dobry zreszta tam nie ma co pomylic- dwa przewody,dwa kolanka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

damianus2222    98

ja mam nowa proxime i juz chłodnica mi ciekła to ją wymienili na gwarancji, a ciekawe ile nowa pociągnie. Ciagnik poszedł w orki i zaczęła ciec .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7613farmer    0

jak masz nowa to uwazaj na szklane drzwi lubia same pekac bez powodu i piec stow w plecy a wracajac do tematu nagrzewnicy to czy mozna ja jakos zaspawac bo ma dziure juz sprawdzalem powietrzem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Jak wiadomo rozgrzewająca się ciecz powiększa swoją objętość i w druga stronę też stygnie kurczy się. Więc aby nam nie rozwaliło chłodnicy od nadmiaru cieczy w układzie korek chłodnicy ma zaworek a nawet dwa(Przynajmniej w większości samochodów). Jednym wypuszcza powietrze gdy temperatura wzrasta ciecz się rozszerza więc i ciśnienie rośnie, Korek chłodnicy ma za zadanie utrzymywać odpowiednie ciśnienie w układzie. Jeśli źle działa ciśnienie jest za duże i może rozsadzić, rozszczelnić najdelikatniejszy element chłodnice- nagrzewnice.

A drugi zaworek ma za zadanie wpuszczać powietrze z powrotem do układu gdy temperatura cieczy spada więc ciecz się kurczy.

 

To taka moja krótka :lol: :rolleyes: teorja dlaczego psuje ci się nagrzewnica

 

Jak ciepły ciągnik chodzi to przyjrzyj się czy węże chodnicy nie są jakoś bardziej naprężone, spuchnięte.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7613farmer    0

Dzisiaj odebralem stara nagrzewnice - mechanik mi ja zalutowal i zaloze ja i zobaczymy. Zamiezam tez wymienic caly płyn,. bo podobno tez moze byc to przyczyna,chociaz ten na ktorym chodzil ma jak byk napisane ze :do chłodnic aluminiowych.Jak bedzie działac przyjze sie jeszcze tym wezykom-nowa oddana do sklepu ciekawe jaki bedzie werdykt?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×