Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
7613farmer    1

Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.

Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianus2222    109

moze jakos zle zamontowana i poprzez drgania coś się ułamuje i cieknie ? albo jaki lipny materiał


sprzedam rozsiewacz amazone 800l 1600zł. Talerzówke famarol 1,8m siewnik poznaniak 2,7m tanio! pisać na priv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7613farmer    1

moze jakos zle zamontowana i poprzez drgania coś się ułamuje i cieknie ? albo jaki lipny materiał

 

 

 

Moze i lipny,tak jak wszystko teraz,ale za kazdym razem nowa kupowac to nawet najgorsze chinskie rzeczy dluzej wytrzymuja.A montaz raczej dobry zreszta tam nie ma co pomylic- dwa przewody,dwa kolanka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

damianus2222    109

ja mam nowa proxime i juz chłodnica mi ciekła to ją wymienili na gwarancji, a ciekawe ile nowa pociągnie. Ciagnik poszedł w orki i zaczęła ciec .


sprzedam rozsiewacz amazone 800l 1600zł. Talerzówke famarol 1,8m siewnik poznaniak 2,7m tanio! pisać na priv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7613farmer    1

jak masz nowa to uwazaj na szklane drzwi lubia same pekac bez powodu i piec stow w plecy a wracajac do tematu nagrzewnicy to czy mozna ja jakos zaspawac bo ma dziure juz sprawdzalem powietrzem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianus2222    109

zależy z czego zrobiona, jak coś to juz zalutować jak ktoś dobrze umie to zrobić :)


sprzedam rozsiewacz amazone 800l 1600zł. Talerzówke famarol 1,8m siewnik poznaniak 2,7m tanio! pisać na priv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

Jak wiadomo rozgrzewająca się ciecz powiększa swoją objętość i w druga stronę też stygnie kurczy się. Więc aby nam nie rozwaliło chłodnicy od nadmiaru cieczy w układzie korek chłodnicy ma zaworek a nawet dwa(Przynajmniej w większości samochodów). Jednym wypuszcza powietrze gdy temperatura wzrasta ciecz się rozszerza więc i ciśnienie rośnie, Korek chłodnicy ma za zadanie utrzymywać odpowiednie ciśnienie w układzie. Jeśli źle działa ciśnienie jest za duże i może rozsadzić, rozszczelnić najdelikatniejszy element chłodnice- nagrzewnice.

A drugi zaworek ma za zadanie wpuszczać powietrze z powrotem do układu gdy temperatura cieczy spada więc ciecz się kurczy.

 

To taka moja krótka :lol: :rolleyes: teorja dlaczego psuje ci się nagrzewnica

 

Jak ciepły ciągnik chodzi to przyjrzyj się czy węże chodnicy nie są jakoś bardziej naprężone, spuchnięte.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7613farmer    1

Dzisiaj odebralem stara nagrzewnice - mechanik mi ja zalutowal i zaloze ja i zobaczymy. Zamiezam tez wymienic caly płyn,. bo podobno tez moze byc to przyczyna,chociaz ten na ktorym chodzil ma jak byk napisane ze :do chłodnic aluminiowych.Jak bedzie działac przyjze sie jeszcze tym wezykom-nowa oddana do sklepu ciekawe jaki bedzie werdykt?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BENJ    0

Witam.

Znalazłem identyczny problem jak mój opisany na tym forum w listopadzie 20011 o przeciekającej nagrzewnicy, lecz odpowiedzi się nie doszukałem. Założyłem już trzecią i po miesiącu się rozciekła, płyn wymieniłem, korek otwiera się przy 1,5at, dokładnie tak samo jak w innej Proximie z tego samego roku, bo mam dwie. Może ktoś miał podobny przypadek bo raczej to niemożliwe żebym trafił na trzy sztuki z wadami fabrycznymi. Dodam że na nagrzewnicach pisze Delphi Made in Poland.

Skoro znalazłeś taki temat to trzeba było w nim zapytać, a nie zakładać 2 kolejne nowe tematy ¬¬ Połączyłem z istniejącym, a Ty otrzymujesz ostrzeżenie

Edytowano przez danielhaker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kolego cieknie przed zaworem czy za, o ile dobrze myślę masz taką sama jak u mnie w 7341 wymieniales sama nagrzewnice czy całość z obudową ? wydaje mi się że to jednak części słabej jakości są i z tad taki syf idzie masz gwarancję to wymieniaj do skutku aż ci dadzą sprawna najgorzej że jest sporo pracy aby to wymienic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BENJ    0

Cieknie z cieniutkich rureczek w części grzewczej. Na nagrzewnicy pisze Delphi Madein in Poland, na drugiej pisało coś innego ale po wygooglowaniu okazało się że to ten sam zakład tylko nowy właściciel. Trzecią kupiłem razem z obudową silnikiem itd. była opisana Zetor. Wszystkie wyglądają identycznie w najmniejszych szczegółach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5000

Może producent zaleca jakiś konkretny płyn?

  • Thanks 1

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek933    486

U nas też tak było, oryginalna wytrzymała 10 lat a dwie następne nawet miesiąca. Ojciec się wkurzył i znajomy z rurek miedzianych wyspawał nam "nagrzewnice" i przynajmniej nie kapie w kabinie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    2284

wyjmij starą, jedź na złom, i dopasuj od jakiegoś auta, za 30zł będziesz miał pewnie ze 100szt. do wyboru, i wytrzymają jeszcze ładnych parę lat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1786
właśnie musisz sprawdzić jaki płyn zaleca producent, bo niektóre potrafią roszczenic, ale to już skrajne przypadki.

Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Kupię opony 480/65/R28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BENJ    0

Szukam przyczyny, coś musi być nie tak, nie sądzę żeby fabryka produkowała same buble, firma Delphi jest znana a na następnej było logo firmy podległej Webasto, to też nie kogucik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BENJ    0

Od nowości był Fridex, dopiero teraz przy trzeciej wlałem inny i też się rozciekła. Znasz kolego takie przypadki z proximami czy zgadujesz? Jeżeli znasz i wiesz że to przez płyn napisz, wymienię jeszcze raz z powrotem na Fridex. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    88

Powinien być fridex bo jest do aluminiowych układów zaleca to zetor. Teraz jest tak że jak nie stosujesz tego co zalecane to niema co s się dziwić że jest źle. Z przeciekającą nagrzewnicą jeszcze się nie spotkałem jednak chłodnice ciekną i to często. Ja jeszcze nie dolewałem płynu a już by się należało muszę gdzieś kupić ten fridex innego nie doleję. 

Zetor teraz robi traktory z bardzo kiepskich materiałów więc niema co się dziwić że to wysiada jednak aż nie możliwe że przez kilka miesięcy i cieknie. Niema innej opcji jak chemiczne zniszczenie tej nagrzewnicy ciekawe co by było jak by ją zalał płynem jaki nalewasz do układu i zostawił poza ciągnikiem czy po jakimś czasie by przeciekła. 

A jaki płyn stosujesz/

Edytowano przez leszekd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BENJ    0
1 godzinę temu, leszekd napisał:

Płyn chłodzący fridex wyraźnie pisze w instrukcji.

Każdy nowoczesny pojazd ma aluminium w układzie chłodzenia, Nie znam płynu który by nie mógł być stosowany w tych układach. Problem jest jeżeli zmienisz płyn ze starego tzw. krzemianowego na nowszej technologi, ale to problem zupełnie inny. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    88

A jaki to ten krzemianowy ??

Może i każdy płyn ma inhibitory korozji aluminium jednak nie wierzę że płyn za 20 zł za 5 litrów jest taki sam jak ten który kosztuje 20 zł za 1 litr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

mam 5 lat nagrzewnicę (kompletną z nawiewem z aukcji Allegro) ,ale włoskiej firmy Diavia  (montowaną fabrycznie  przez Zetora)  i żadnych przecieków .Także może spróbuj takiej poszukać . W układzie płyn Prestone

 

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BENJ    0

Na pierwszej i trzeciej pisze "DELPHI hearter gd 20 DIAVIA Made in Poland" i data produkcji, na drugiej było coś co po wpisaniu w google przekierowywało na stronę Webasto.

Płyn oryginał Fridex Stabil i shell efekt ten sam.

Nadal nie mam jasnej odpowiedzi jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia chętnie przeczytam. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Piwo111
      Witajcie , dziś ogladalem zetora proxime 8441. Silnikowo niby wszystko dobrze , jednak troche odmą leci lekkk dymek. Dodatkowo ma odciętą jedną rurke od hamulca. Okazuje sie , ze caly pedal hamulca jest twardy i nie ma w ogolw hamulcow. Czym mogloby byc spowodowane ? Handlarz odkupil od rolnika i nie wie co tam sie dzialo czy zablokowalo mu czy jak. Teraz dopiero wyczytalem , ze moglem rozpiac pedal hamulca i sprawdzic pojedynczo, jednak o tym zapomnialem. Czy jezeli odetnie sie ta rurke to pedal bedzie twardy ? Oraz jakie koszty w przyblizeniu beda ? Z gory dzieki
    • Przez norbert179
      Witam! Posiadam zetora proxime plus 110. Rewers wtecznego bardzo ciezko wchodzi i zgrzyta. Prawdopodobnie przyczyna jest Synchronizator i moje pytanie czy ktos to wymienial? Mial bym kilka pytan 
    • Przez Heniu95
      Witam wszystkich zgromadzonych,
      Chcę kupić ciągnik rolniczy z podanych, New Holland t6030 lub Deutz fahr k420 lub Fendt 411 lub Zetor 11441
      I teraz jeśli moglibyście powiedzieć coś o tych ciągnikach i który z tych czterech jest najlepszy, jak jest ze spalaniem, awaryjnością  i dlaczego dany ciągnik to byłbym wdzięczny. Jestem otwarty na różne opinie. Ciągnik pracowałby na 40 hektarowym gospodarstwie, jako główny ciągnik tzn. orka, siewy itp .
      Pozdrawiam 
    • Przez chudy14145
      Witam.mam taki problem z zetorem 7211.w pewnym momencie przy orce zniknely biegi wsteczny 1 2.Mozna wrzucic jeden z tych biegow i po puszczeniu sprzegla ciagnik jest jakby na luzie dalej,na polowych i drogowych jest tak samo.sciagalem pokrywe skrzyni w kabinie i nie widac zeby ktores z ciegien bylo urwane.tryby tez nie wygladaja na zuzyte.nie bylo zadnych oznak awarii wczesniej zadnych zgrzytow itp.Ma ktos pomysl co sie moglo stac?od czego zaczac szukanie przyczyn awarii?
    • Przez Elyseo
      Witam. Tak jak w temacie kupię prawy błotnik do Zetora 5011.
×