stasiek87

Belarus jaki kupić???

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
MgrLukash    154

czasami jest też mowa o chińskim perkinsie :) a po 2 90% właścicieli nie zwraca uwagi na normy spalin a z 2 strony do czego to potrzebne... jeszcze rejestrują te MTZ i pewnie będą rejestrować a jak coś to ruskie dołożą katalizator i po sprawie... a według Ciebie kolego czy te silniki MMMZ są złe?? ja nie powiedziałbym tego, konstrukcja identyczna jak w starych 82 które mają po 20 pare lat i jeszcze jeżdzą. wiadomo to nie fendt ani inne marki czołowe ale już bez przesady na co tu narzekać... a pogłównie mówiąc to choć cenę podniesli to i tak jakie olbrzymie nakłady tych MTZ się przedają i będą się sprzedawały bo za cenę tą nic lepszego nie kupi.

 

a po 2 dlaczego skoro autor postu pyta się jakiego belarusa kupić to po co mu mówicie żeby kupił cos innego?? chyba nie oczekuje porównania ciągników i ich zestawiania tylko porady

 

Jest też mowa czasami o tym że pod Belarusa trzeba wiaderka podstawiac :P

A po co mają je dokładac jak już maja w produkcji ciągniki spełniające normy Euro III z układem wtrysku CR a ostatnio nawet SCR zaczynają wdrażac ;) Jak byś niezauważył im noram spalin jest wyższa tym ciągnik jest droższy <_< Nie mówię że MMZ jest złym silnikiem ale chyba i nadzwyczaj dobrym nie jest skoro producent stosuje też w Belarusach inne marki silników ;)

 

 

Moje posty odnoszą się do @Waldekps2

 

interesują te ciągniki ale nie wiem który lepiej nadaje się do tura

 

Belarus się nienadaje do tego typu prac :P - Gabaryty, zwrotnośc, skrzynia(chyba że byś za rewers dopłacił)


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marulekk    5381

Dobry

 

Otóż każdy ma po trochu racji :) ale nie każdy może sobie pozwolić na dołożenie tych 20- 30 tyś. zł. na "lepszy" ciągnik, wiadomo jak jest z dochodowością polskiego rolnictwa :(

Mój główny ciągnik to poczciwa ale zajefajna C-360 i jak bym kupił MTZ to w komforcie pracy chyba będzie różnica :lol: :lol:


sprzedam pług 3-skibowy ruski stan dobry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    15

kiedyś rozmawiałem z gościem który kupił traktorek składaczek piękny wydał chyba ponad 100 gdy mówił ile miał awarii w ciągu 100mtg to wierzyć mi się nie chciało jak przymierzałem się do traktorka to koleżka niby radził żeby jakiegoś fotona bo bardzo się nim zachwycił to czemu sam zetora kupił jak ktoś kupi dobrą zachodnią markę a potem narzeka że filtry za drogie oleje za drogie serwis za drogi i szukają zamienników to śmiać mi się chce moim zdaniem na gospodarstwo do 30 ha traktor powinien być prosty w budowie łatwy w naprawie i tani w eksploatacji nie musi być belarus ale co poniżej 100tys

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

u mnie nie długo 500 mtg i żadnego przecieku paraktycznie i 0 awari, ciągnik sprawuje się dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    13

...Belarus 952 podnosnik bosch, przod carraro, blokada i walek elektryczny, godny polecenia...ludzie na punkcie zetorow maja jobla i to dobrego....matrialy z ktorego jest wykonany pozostawiaja wiele do zyczenia....skrzynie robione nie wiadomo gdzie silniki tak samo...czyli krotko mowiac zetor to skladak ktorego mozna tak powiedziec montuja na statku w trakcie transportu...jesli chodzi o belarusa - tanie czesci, silnik oszczedny,niewiem jak kto dba ale u mnie od marca 2010 roku do tej pory procz uszczelniaczy w przodzie nic nierobione (najezdzone 1800mtg) wart tych 100000zl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

kolego 65 to ja miałem praktycznie na wiosnę... bo w siew poszedł jak miał 55 mtg. mówisz że szybko lecą... i tak jest a po 2 ostatnio sporo robił bo kopał 5 ha buraków i je woził dość daleko i siewu było sporo także nie ma się co dziwić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154

Dlatego sie dziwię że sąsiada 1025 ma przez 4 i pół roku zaledwie nieco ponad 1100h a jak by niebyło 60ha nim "obskakuje"

 

...Belarus 952 podnosnik bosch, przod carraro, blokada i walek elektryczny, godny polecenia...ludzie na punkcie zetorow maja jobla i to dobrego....matrialy z ktorego jest wykonany pozostawiaja wiele do zyczenia....skrzynie robione nie wiadomo gdzie silniki tak samo...czyli krotko mowiac zetor to skladak ktorego mozna tak powiedziec montuja na statku w trakcie transportu...jesli chodzi o belarusa - tanie czesci, silnik oszczedny,niewiem jak kto dba ale u mnie od marca 2010 roku do tej pory procz uszczelniaczy w przodzie nic nierobione (najezdzone 1800mtg) wart tych 100000zl

Skoro podnośnik Bosch a przód Carraro to też składak :P a tak serio to jak tam jest Carraro to ja jestem Hanka Mostowiak :lol: :D:P;)

 

Uważasz iż Zetor jest zrobiony z goryszych materiałów niż MTZ? :blink:


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZYMANOX    480
Jest też mowa czasami o tym że pod Belarusa trzeba wiaderka podstawiac

No bez przesady,a poza tym to te ''lepsze ''i droższe tez ciekną,ot na przykład w szkolnym NH T5050 dzisiaj patrze na tylne zwolennice ,a tam taki nieciekawy widok-całe osie zalane olejem ,felgi upaprane :blink: Dodam że ciągnik jest prawie nowy [więcej jak 200 mth to on nie ma ],wiec to że za coś więcej zapłacisz to nie oznacza że kupisz coś dużo lepszego.

Jak ja miał bym ci doradzać jakiego mtza kupić to skłaniał bym się w kierunku Belarusa 952.2w plastiku[takiego jak ja posiadam ]- podnośnik ''carraro'', przod ''carraro'', blokada i walek elektryczny,ale wszystko zależy od twoich potrzeb i wymagań ...

 

Uważasz iż Zetor jest zrobiony z goryszych materiałów niż MTZ?

To zależy o czym mowa ,może kabina jest z lepszych materiałów w zetorze ,ale podzespołów sprowadzanych z chin chyba nie nazwiesz lepszymi ...




Księga życzeń i zażaleń na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    1587

u mnie nie długo 500 mtg i żadnego przecieku paraktycznie i 0 awari, ciągnik sprawuje się dobrze

 

Coś kręcisz, przez niecałe 5 miesięcy zrobiłeś 440 mth ? Na ilu ha on pracuje ?

 

Zetor ma zespoły sprowadzone z chin ? Udowodnijcie to

Edytowano przez Ursusc385

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

robi jako ciagnik główny na 50 z hakiem ale już żeby nie zachytrzać powiem że na 50. bo niedawno dokupiłem sporo ziemi i zeszło dość długo z orką biorąc również pod uwagę iż warunki były ciężkie do orki.... w samym transporcie z burakami wliczając w to podgarnianie buraków ładowaczem zrobiłem 100 mtg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154

@SZYMANOX moja wypowiedź była ironią na @piotrb14 wypowiedz o chińskim Perkinsie ;)

W Farmtracu też sporo osób krzyczało że silnik jest z chin :lol:

 

Wskaż mi proszę te podzespoły Zetora które mają chińskie pochodzenie :P


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZYMANOX    480

W którymś numerze chyba top agraru była wzmianka a o sprowadzaniu przez zetora podzespołów z Azji w celu zwiększenia konkurencyjności cenowej.Tylko kurna nie mogę tego znaleźć teraz <_<




Księga życzeń i zażaleń na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    13

Dlatego sie dziwię że sąsiada 1025 ma przez 4 i pół roku zaledwie nieco ponad 1100h a jak by niebyło 60ha nim "obskakuje"

 

 

Skoro podnośnik Bosch a przód Carraro to też składak :P a tak serio to jak tam jest Carraro to ja jestem Hanka Mostowiak :lol: :D:P;)

 

Uważasz iż Zetor jest zrobiony z goryszych materiałów niż MTZ? :blink:

Stare zetory sa nie dozajechania ale jesli o nowe naprawde nie sa one tak doskonale jakstare....ruskie sa robione na starych zasadach...malo udoskonalen a zetor nietety wsadza nowe nie sprawdzone technologe i niestety to zawodzi...wiem to z 1 reki.....z tym carraro mi sie jebnelo chodzi mi o to ze nie jest starego typu jak w starych mtz........

Edytowano przez padre1989

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    15

hydraulika nazywana monoblokiem to nie bosch tylko licencja firmy mita przedni most to białoruska konstrukcja typu planetarnego nazywana carraro ja od marca na 29ha zrobiłem 220mtg to zależy jakie są uprawy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154

Dokładnie z tymi nazwami to taki hwyt marketingowy aczkolwiek były(i może jeszcze są) wersje z przednim mostem Carraro ale one nie są oferowane RP <_<

 

Ruski też tak ma ;) Między Nowym a starym MTZ jest różnica w jakości wykonania na korzyśc starego jeden z moich sąsiadów ma 1025(2007) i 82(1996) i osobiście to stwierdził :D

Edytowano przez MgrLukash

♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

ja mam 16 lat i gospodarzę wspólnie z ojcem a co chodzi?? myślicie że jak młody to naiwny to plecie głupoty... ja stwierdzam to po własnych doświadczeniach i po tym ile widzę MTZ jeżdzących po polach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    15

ale te mtz to z pronara są czy białoruskie bo z 96 to pronar pewnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    8001

co do nowych zetorow to tez teraz jest loteria podobnie jak u pronara i belarusa

jak sie trafi dobry dobrze zlozony z dobrego materialu kontroler jakosci byl trzezwy :lol: ( dotyczy ruskich) lub mial dobry humor chnczyk zjadl dobra porcje ryzu to ciagnik bedzie chodzil

zeby nie byc goloslownym w sasiedniej wsi pewien pan kupil na prow zetora dokladnie nie wiem czy 110 czy 120 km jakies 3 lata temu po 2 latach uzytkowania skrzynia poszla w niepamiec a i silnik tez byl ruszany ( caly byl zalany olejem dymil i nie mial mocy ) i mial zrobione cos kolo 1200 MTG wiec niewiele

o ruskich i pronarze nie bede pisal bo zapewne kazdy zna przyklady ciagnikw wykonanych perfekcyjnie i "niewypalow"

nie wiem jak z innymi markami czy trzymaja poziom i klase czy tez zeszly na psy niestety w okolicy nie ma nikt ze znajomych lepszych maszyn niz zetor NH i MTZ zeby zapytac o wiarygodna opinie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    13

...hydraulika bosch czy monoblok w kazdym badzrazie mocniejsza od oryginalnej i most przedni carraro czy tez nie jest lepszy od starszego rozwiazania.....Ja tez bylem zapatrzony i przekonany ze zetory to gniotsa nie łamiotsa.....wsiadlem na ruskiego i na nic innego go nie zamienie !!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

tam wszystko jest proste nie ma się co psuć... nawet głupie hamulce są mechaniczne...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    8001

po niekad masz racje ale w takim ciagniku hamulce powinny byc juz hydrauliczne ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    15

belarus 923.3 lub pronar 82sa // hamulce hydrauliczne i dużo zmian ale cena

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez komsim
      Witajcie koledzy na wstępie od razu zaznaczam że przejrzałem praktycznie wszystkie tematy związane z „białoruśką” , MTZ-etm i innymi „ruskami” w tym dziale związanych z pompami , rozdzielaczami , zaworami czy ogólnie szeroko pojętą hydrauliką (oraz problemami z nią) i dopiero po tym rozebrałem białoruśkę ….
       
      Tak po krótce gdyby któryś z modów chciał mnie nagrodzić banem
       
      Przy okazji ukłony w stronę moderatorów
       
      Najpierw szukam w Google potem na AF później zakładam temat i przyznam że konkretnej odpowiedzi nie znalazłem a wiadomo problemy nie zawsze są takie same ale mogłem coś przeoczyć mógł dojść nowy temat itp.
       
      Jeżeli jednak istnieje taki temat który opisuje problem proszę usunąć mój wątek.
       
      Osobiście mam nadzieję że temat się rozwinie i będzie pomocą dla innych a wiem że tematy są bardzo podobne w większości zadawanych pytań które czytałem na forach.
       
      A i jeszcze jedno ten tekst pewnie będzie długi więc jeżeli już to ktoś czyta to na wstępie to zaznaczam …
       
      A więc problem ma swój początek w czerwcu tego roku kiedy to podczas ładowania (wiadomo czego J ) opadło ramię i przestały działać wszystkie siłowniki słowem nic nie działało powrót do domu ciągnąc za sobą łychę…
       
      Później nie było czasu ruszać „ruska” więc wertowałem w necie tematy zarówno z AF jak i popularne serwisy z koparkami gdzie tylko wyskakiwały mi tematy w googlu związane z” białoruśką” i problemami hydrauliki .
       
      Tak więc w większości z czytanych tematów problemy zauważyłem w złej pracy rozdzielaczy lub zaworów które stanowiły problemy.
       
      Dążąc tą drogą zdemontowałem dekielek na zbiorniku z olejem wymontowałem filtr siatkowy który aż do połowy jego wysokości był wypełniony pozrywanymi gumkami wielkości a w zasadzie grubości czy średnicy powiedziałbym jakichś oringów tak więc po wielu przeczytanych tematach wybór padł na rozdzielacz.
       
      Ponieważ w sumie nie zdawałem sobie sprawy skąd aż tak wielka ilość poszarpanych gumek w filtrze siatkowym logicznie myśląc stwierdziłem że pewnie z rozdzielacza (w tym czasie nie miałem jeszcze katalogu do wglądu) ale i tak pomyślałem że po tylu latach pewnie jest tam syf i zapewne jakieś tam oringi go uszczelniają i się pewnie pozrywały …
       
      Rozdzielacze zdemontowałem ze szczególną uwagą posługując się jednocześnie katalogiem ilustrowanym (załatwiłem w między czasie) poszczególne części rozdzielacza i wnioskuję że nic raczej nie zgubiłem.
       
      Wszystko zostało wymyte wraz z samym rdzeniem rozdzielacza.
       
      Kupiłem zestaw uszczelniaczy z Alle czyli uszczelki pod dekle i kilka oringów w sumie i tak idąc za radą kogoś z AF kupiłem inne krajowe bo było za mało w paczce i spasowanie też były na „pałę” …
       
      Tak więc złożyłem każdy tak jak w katalogu i nic mi nie zostało J w sumie zdziwiony byłem jak po demontażu okazało się że w tych rozdzielaczach nie ma nic specjalnego jakieś tylko 3 dźwignie i bodajże 2 zawory na rozdzielacz zrodziło się zatem pytanie (jak to chol… działa no i skąd te gumki w sitku…)
       
      Co dalej a no dalej zostały założone oringi i „kapturki” na kule dźwigni no i oczywiście montaż na białoruśkę .
       
      Wlałem nowy olej hydrauliczny do zbiornika bo stary zmienił barwę na żółty był gęsty i zawierał mnóstwo gumek i innego syfu wyczyściłem zbiornik oczywiście mimo to z węży spłynął „stary ” olej i się trochę to zmieszało ale i tak już jest lepiej jak było choć w sumie teraz też przybrał kolor jasno żółty….
       
      Słowem usunąłem wszelkie wycieki nic nie kapie ale też mało co działa
       
      Pierwsze uruchomienie w początkowej fazie nie przyniosło skutku dopiero po chwili coś działało.
       
      Na chwilę obecna mam sprawy obrót w obie strony i działają obie podpory czyli opuszczę je i podniosę nawet całą koparkę na podporach da radę dźwignąć problem nadal tkwi w podnoszeniu ramienia głównego , wysięgnika oraz siłowników łyżek.
       
      Po ruszaniu obojętnie którą z dźwigni czy to od łyżki czy też ramion siłowniki wysuwają się max 5 – 7 cm w górę i dalej nie da rady tak jakby była za mała siła pchnąć olej bądź gdyby coś blokowało większy dopływ oleju do siłownika tak jakby tylko trochę szło na siłownik a reszta gdzieś bokiem jako nadmiar czy coś.
       
      Zdemontowałem przewody z siłownika ramienia skierowałem powrót do zbiornika a zasilanie do wiaderka po włączeniu pomp z przewodu zasilającego leciał dalej olej więc pompy pompują dalej jednak nie podnosi masztu ani łyżek.
       
      Następnie poprowadziłem zasilanie bezpośrednio z pompy do siłownika ramienia (ten największy siłownik) załączyłem napęd pomp i siłownik uniósł bez problemu cały bom ładowniczy na pewną wysokość po czym wyłączyłem szybko napędy by mi przewodów nie rozerwało i tak w ogóle dla bezpieczeństwa bo w tym wypadku całe ciśnienie szło od razu na tłok…
       
      W taki sposób sprawdziłem pompę lewą i prawą w obu przypadkach dały radę podnieść w górę cały bom z łyżkami nadmienię iż działo się to przy użyciu każdej z pomp osobno po podłączeniu pod siłownik.
       
      Etap drugi pompy sprawdziłem obrót działa , podpory też i same pompy też maja siłę więc dalszą drogę obrałem w kierunku górnego rozdzielacza odpowiadającego za niesprawne podzespoły oraz zaworów w nim zawartych jak i zaworu który wkręca się z prawej jego strony patrząc od tyłu ładowarki tuż koło błotnika prawego tylniego koła.
       
      Tegoż oto zaworu nie mogłem rozkręcić i tu pojawia się pytanie czy to czasem nie jest winne braku pracy bądź zawory w rozdzielaczu.
       
      Dodam iż oglądałem budowę tego zaworu w katalogu i są tam elementy które mogły się uszkodzić (chodzi mi o ten z prawej strony nad kołem)…
       
      Trochę próbowałem kręcić zaworem tym od góry patrząc na rozdzielacz z góry z kabiny operatora z kolei tego od strony kabiny między kabiną a ramą jeszcze nie ruszałem (ciężkie dojście) .
       
      Tak więc w gruncie rzeczy koledzy obstawiam na:
       
      - zawór ten którego nie rozebrałem
       
      - zaworki w rozdzielaczu
       
      - oby nie cały rozdzielacz….
       
      No i w końcu jeżeli ktoś to już przeczyta to może coś podpowie z własnego doświadczenia bo ja już Panowie nie wiem jak ta ruska technologia ma działać …
       
      Ponad 10 lat jak ją mamy chodziła byle jak czasem ale dawała radę i w chwili nic…
       
      Na chwilę obecną nurtuje mnie jeszcze parę kwestii które być może ktoś już poruszał więc może podpowie :
       
      - jak sprawdzić ten wkręcany zawór (nad błotnikiem)
       
      - czemu ramię się nie podnosi skoro pompy osobno dają radę
       
      - skąd te gumki w sitku
       
      - czy może warto spróbować zamienić rozdzielacze miejscami… ale jeżeli nie będzie efektu to co dalej ?
       
      - czy ma znaczenie jak były zakładane te jakby prowadnice (nie wiem jak to się fachowo nazywa) są tego 3 sztuki w rozdzielaczu w każdym po kilka dziurek pomiędzy żebrami czy istnieje jakaś poważna różnica jak się to montuje gdy się zmieni położenie o 180 stopni ?
       
      Dziękuję za uwagę tym którzy tu dotarli....
    • Przez Beniio369
      Dzień dobry mam pytanie MTZ 82 odnośnie działania opuszczania pływającego w podnośniku. Przerobiłem hydraulikę wyrzuciłem regulator pod siedzeniem i ten od siły podnoszenia pod kierownicą zostawiłem aby główny rozdzielacz i bezpośrednio puściłem przewody do siłownika, jednak pomimo wstawienia regulatora hydraulicznego na pokrętle do węża od opuszczania to jak dam podnośnik na pływający to cały ciężar maszyny opada od razu jakby regulator nic nie dawał,
      czy podczas dania podnośnika na pływający to olej wraca również przewodem od podnoszenia a nie tylko od opuszczania?
    • Przez michal0734
      witam mam problem z pronarem 82a kupilem 2 nowe aku i nie ma pradu w kabinie i świateł nic tylko jest prad na rozrusznik jak odpale to jest prad w kabinie ale tak jaby tylko z alternatora bo jak dam ale oborty to swiatla przygasaja radio gasnie ktos wie cos moze byc przyczyna?
    • Przez upadłymtz
      Witam. Czy mógłby ktoś zrobić i wrzucić zdjęcie całego mechanizmu załączania świateł STOP pod pedałem hamulca w mtz Pronar? Z góry dziękuję
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj