Dziubek19

mtz jaki orbitrol?

Polecane posty

Dziubek19    1

Witam!

Mam zamiar założyć w swoim mtz 82 z 1993 roku orbitrol tylko nie wiem który wybrać czy montowany na kolumnę kierownicy czy bezpośrednio montowany pod kierownicę różnica w cenie to 350 zł więcej ten bezpośrednio pod kierownicę. Proszę o pomoc i z góry dziękuję :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Unikasz dokuczliwych luzów na tym śmiesznym wale lecącym od kabiny do wspomagania.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

A co w takim przypadku z blokadą kół? Chyba nie będzie działać.


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Wszystko działa normalnie. Kolumna zostaje. Blokade włącza olej powracający z orbitrola . Zaworek który jest nad rozdzielaczem blokady utrzymuje go pod cisnieniem i jak właczysz blokadę działa elegancko.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    15

NIE DAWNO PRZERABIAŁEM UKŁAD KIEROWNICZY W MTZ 82 ORBITROL ZAMONTOWAŁEM PRZY KOLUMNIE WYDAJE MISIE ŻE POD KIEROWNICĄ JEST WIĘCEJ KOROWODU DŁUGIE PRZEWODY RAMKA NA ORBITROL WIĘCEJ PROBLEMU SPRAWIŁO MI DOROBIENIE UCHWYTU NA SIŁOWNIK PONIEWAŻ NIE MA ODLEWU NA GWINT MYŚLĘ ŻE POMPA JEST ZA SŁABA W CIĄGNIKACH BELARUS NOWYCH UKŁAD DZIAŁA LŻEJ PRECYZYJNIEJ ALE JEST DUŻO LEPIEJ JAK NA STARYM UKŁADZIE NA KTÓRYM NIE DA LO SIĘ JECHAĆ CAŁY UKŁAD MOŻNA KUPIĆ OKOŁO 2500 U NAS ZA MONTAŻ WOŁAJĄ PRZED 1000 JA CZĘŚCI KUPOWAŁEM ODDZIELNIE NIEKTÓRE DORABIAŁEM KOSZT TO OKOŁO 1200 1500 MONTAŻ WE WŁASNYM ZAKRESIE

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    15

faktycznie na allegro można kupić za 1600 coś pokręciłem może chodziło mi że w warsztacie z montażem wołają około 2500 mnie części wyniosły tak orbitrol używany z zaworem 300 siłownik 270 ramie do siłownika 180 wałek 90 sworznie 120 płytka 30 + przewody śruby nyple tulejki na allegro mają ramiona nowego typu ja tego nie wymieniałem dokupiłem starego typu z mocowaniem na siłownik drążki zostały jak były nie mam możliwości wrzucić zdjęć może wystarczy opis z blachy 20mm wyciąłem kołnierz który trzeba dopasować w miejscu w którym skręcony jest most wygląda to jak by z felgi wyciąć środek z mocowaniem na piastę i przeciąć na pół do kołnierza od spodu przyspawałem pas blachy który z drugiej strony przykręcony jest jarzmem do blachy przyspawane jest mocowanie na siłownik trzeba to wszystko dobrze ustawić dopasować aby koła po skręceniu nie blokowały się z przewodami trzeba uważać aby nie pomylić przy orbitrolu bo można skasować pompę przewód od pompy którym idzie olej do orbitrola powrót i dwa wychodzą na siłownik w mostach przy których są odlewy nie ma problemu zakładają oryginalne uchwyty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek29    0

witam odswieze temat chce zalozyc orbitrol w swoim mtz 82, glownie zalezy mi na polepszeniu skretu i zastanawiam aie czy nie zalozyc orpitrolu 160 (pompe mam 16) i silownika od tura o skoku 250mm tylko czy to bedzie dobrze dzialalo oryginalny silownik ma skok 200mm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Skok większy to większy skręt, ważna jest średnica bo od niej zależy ile obrotów będziemy robić kierownicą z lewej do prawej i odwrotnie ( w każdą stronę będzie inna ilość obrotów). Pisząc polepszenie skrętu masz na myśli większy skręt czy aby kręciło się lżej?


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Nie będzie dobrze działało, przy maksymalnym skręcie będzie łamało zwrotnicę lub wyginać drążek. Do tego orbitrola i pompy załóż siłownik c60 to bezpieczny max w lewo i prawo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek29    0

Chodzi mi o to aby skręt był jak największy, ktoś na forum miał założony inny siłownik i skręt był dużo większy niż na oryginalnym tylko nie wiem jaki to był siłownik

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj