felek19

mtz 82 problem z 9 biegiem

Polecane posty

felek19    0

Witam nie dawno kupiłem MTZ 82 z 93r i mam problem z 9 biegiem .Na pół biegach włącza się normalnie a jak dam na normalne biegi to 9,nie włączy się tak jakby miała jakąś blokadę nie przesunie się dźwignia zmiany biegów.Dodam jeszcze ze lewarek mam po prawej stronie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

pol biegi to masz na mysli te miedzy nogami?


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Czym się martwisz przecież jeszcze zostało Ci 8 :lol: .A tak na poważnie, masz nowszy typ skrzyni biegów, gdzie 9 jest tylko na wyższym zakresie.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Skrzynie to on ma taka sama jak inne 82. 9 jest nie redukowalna na głównej dźwigni czyli na polowych ona i tak jest szosowa a na żółwiu i zajacu no to normalnie powinna działac wkoncu żółw zajać jest w skrzyni pośredniej


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Czy pod 9 masz bieg 6, czy też trzeba wybierakiem przesunąć w prawo, żeby wbić bieg 3 ?

Edytowano przez agromatik

"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

9 zawsze jest 9 tylko żółw czyli wajcha przy kierownicy zwalnia o plus minus 30% chyba w MTZ


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Chodzi o to czy pod pozycja 9 czyli wajcha na wysokosci 9-ki ale w dół. W mtz 82 tam są biegi 3 i 6 a w TS-ie tylko 3 bo on ma skrzynie 14/4


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    18

wiesz ja też mam dzwignie po prwej stronie i nią wybieram jest luz główny czy li do zapalania ciągnika a pożnie pociągniesz dzwignię do tyłu to masz biegi 1,3,4,5,wsteczny 9 a jak dzwignię dasz do przodu to biegi 2,6,7,8,wsteczny ,9 bo 9 jest bezpośredni i mieści sie pomiędzy biegami 1,4,7 na przełożeniu do przodu chyba że masz wersję 82H one miały zakładane blokady 9 biegu fabrycznie a dzwignia miedzy nogami służy do zmiany całego segmentu biegów wtedy wszystkie są wolne i dlatego ma wyższym przełożeniu możesz mieć blokadę jak masz mtz82h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
felek19    0

pol biegi to masz na mysli te miedzy nogami?

tak jak dam na półbiegi to 9 normalnie się włącza a jak dam na normalne to już nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
felek19    0

wiesz ja też mam dzwignie po prwej stronie i nią wybieram jest luz główny czy li do zapalania ciągnika a pożnie pociągniesz dzwignię do tyłu to masz biegi 1,3,4,5,wsteczny 9 a jak dzwignię dasz do przodu to biegi 2,6,7,8,wsteczny ,9 bo 9 jest bezpośredni i mieści sie pomiędzy biegami 1,4,7 na przełożeniu do przodu chyba że masz wersję 82H one miały zakładane blokady 9 biegu fabrycznie a dzwignia miedzy nogami służy do zmiany całego segmentu biegów wtedy wszystkie są wolne i dlatego ma wyższym przełożeniu możesz mieć blokadę jak masz mtz82h

tez tak mam 9 włącza się normalnie jak wyżej opisałeś tylko jak przełączę tą stopkę pomiędzy nogami to 9 nie włączy się a inne biegi są tylko trochę szybsze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamis    0

9ątka na zającu jest zablokowana . w myśl polskich przepisów że prawo jazdy na ciągnik rolniczy taki którego parametry konstrukcyjne nie przekraczały 25 km /h .a mtz przekraczał to ten najwyższy bieg był blokowany. wystarczy w skrzyni biegów w środku wykręcić jedną śrubę i będzie dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

9 nie jest zablokowana tym bardziej na szosowych czy zającu 9 nie wrzucisz polowej bo ona i tak będzie tak samo szybka.


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
felek19    0

9ątka na zającu jest zablokowana . w myśl polskich przepisów że prawo jazdy na ciągnik rolniczy taki którego parametry konstrukcyjne nie przekraczały 25 km /h .a mtz przekraczał to ten najwyższy bieg był blokowany. wystarczy w skrzyni biegów w środku wykręcić jedną śrubę i będzie dobrze

a coś więcej o tej śrubie w którym miejscu ją szukać i czy trzeba ściągać pokrywę skrzyni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj