Skocz do zawartości
felek19

mtz 82 problem z 9 biegiem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
felek19    0

Witam nie dawno kupiłem MTZ 82 z 93r i mam problem z 9 biegiem .Na pół biegach włącza się normalnie a jak dam na normalne biegi to 9,nie włączy się tak jakby miała jakąś blokadę nie przesunie się dźwignia zmiany biegów.Dodam jeszcze ze lewarek mam po prawej stronie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    182

Czym się martwisz przecież jeszcze zostało Ci 8 :lol: .A tak na poważnie, masz nowszy typ skrzyni biegów, gdzie 9 jest tylko na wyższym zakresie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

UrsusCzesio    304

Skrzynie to on ma taka sama jak inne 82. 9 jest nie redukowalna na głównej dźwigni czyli na polowych ona i tak jest szosowa a na żółwiu i zajacu no to normalnie powinna działac wkoncu żółw zajać jest w skrzyni pośredniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    182

Czy pod 9 masz bieg 6, czy też trzeba wybierakiem przesunąć w prawo, żeby wbić bieg 3 ?

Edytowano przez agromatik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    586

Chodzi o to czy pod pozycja 9 czyli wajcha na wysokosci 9-ki ale w dół. W mtz 82 tam są biegi 3 i 6 a w TS-ie tylko 3 bo on ma skrzynie 14/4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    6

wiesz ja też mam dzwignie po prwej stronie i nią wybieram jest luz główny czy li do zapalania ciągnika a pożnie pociągniesz dzwignię do tyłu to masz biegi 1,3,4,5,wsteczny 9 a jak dzwignię dasz do przodu to biegi 2,6,7,8,wsteczny ,9 bo 9 jest bezpośredni i mieści sie pomiędzy biegami 1,4,7 na przełożeniu do przodu chyba że masz wersję 82H one miały zakładane blokady 9 biegu fabrycznie a dzwignia miedzy nogami służy do zmiany całego segmentu biegów wtedy wszystkie są wolne i dlatego ma wyższym przełożeniu możesz mieć blokadę jak masz mtz82h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
felek19    0

pol biegi to masz na mysli te miedzy nogami?

tak jak dam na półbiegi to 9 normalnie się włącza a jak dam na normalne to już nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
felek19    0

wiesz ja też mam dzwignie po prwej stronie i nią wybieram jest luz główny czy li do zapalania ciągnika a pożnie pociągniesz dzwignię do tyłu to masz biegi 1,3,4,5,wsteczny 9 a jak dzwignię dasz do przodu to biegi 2,6,7,8,wsteczny ,9 bo 9 jest bezpośredni i mieści sie pomiędzy biegami 1,4,7 na przełożeniu do przodu chyba że masz wersję 82H one miały zakładane blokady 9 biegu fabrycznie a dzwignia miedzy nogami służy do zmiany całego segmentu biegów wtedy wszystkie są wolne i dlatego ma wyższym przełożeniu możesz mieć blokadę jak masz mtz82h

tez tak mam 9 włącza się normalnie jak wyżej opisałeś tylko jak przełączę tą stopkę pomiędzy nogami to 9 nie włączy się a inne biegi są tylko trochę szybsze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamis    0

9ątka na zającu jest zablokowana . w myśl polskich przepisów że prawo jazdy na ciągnik rolniczy taki którego parametry konstrukcyjne nie przekraczały 25 km /h .a mtz przekraczał to ten najwyższy bieg był blokowany. wystarczy w skrzyni biegów w środku wykręcić jedną śrubę i będzie dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

9 nie jest zablokowana tym bardziej na szosowych czy zającu 9 nie wrzucisz polowej bo ona i tak będzie tak samo szybka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
felek19    0

9ątka na zającu jest zablokowana . w myśl polskich przepisów że prawo jazdy na ciągnik rolniczy taki którego parametry konstrukcyjne nie przekraczały 25 km /h .a mtz przekraczał to ten najwyższy bieg był blokowany. wystarczy w skrzyni biegów w środku wykręcić jedną śrubę i będzie dobrze

a coś więcej o tej śrubie w którym miejscu ją szukać i czy trzeba ściągać pokrywę skrzyni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×