Skocz do zawartości
zbigi123

Mtz-Tur pod obieg hydrauliki

Polecane posty

zbigi123    4

Wiatam!. Kupiłem nowy ładowacz z joystickiem do mojego mtzeta. Chodzi mi o to że chce podpiąć rozdzielacz od tura pod obieg hydrauliki w ciągniku omijając rozdzielacz pod kierownicą, czyli bezpośrednio. Problem tkwi w tym że ciągnik ma już dwa rozdzielacze fabryczne (od hydrauliki zewnętrznej i podnośnika) które są sciśle ze sobą powiązane (jeden nie działa bez drugiego) i nie mam pomysłu jak to połączyć szeregowo. Pod pompe próbowałem, ale to nic nie dało, bo i tak trzeba włączyć wydatek wajchą w kabinie. Rozdzielacz od tura ma trzy węże: zasilanie, wolny splyw i kontynuacja ciśnienia, no i jak pisałem wcześniej nie chiałbym sie podpinać pod gniazda i blokować dzwignie, bo zależy mi na równoczesnym używaniu podnośnika i ładowacza. Może ma ktoś juz podpiętego tura bezpośrednio?? Prosze o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    698

Ja mam podpiętego tura pod przednią pare szybkozłączy i używam zarówno tura jak i podnośnika, środkowa dźwignia sterowania jest cały czas opuszczona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

Hmm a u mnie jak włącze dzwignie na wydatek to podnośnik nie działa. No i jeszcze pozostaje kwestia tego ze na ciągłym wydatku ten rozdzielacz w ciągniku dostaje ostro w dupe a wiadomo, że to nie jest zbyt długo żywotne, wieć pod ciagłym obciążeniem w niedługim czasie dostanie przecieków. Dlatego wydaje mi sie ze najlepszym rozwiązaniem byłoby wpięcie sie bezpośrednio, tylko jak??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

yahooo777    698

Nie wiem, ja mam cztery lata podłączonego tura, ciągnik przepracowuje z nim ok 350 mtg i hydraulika nie cieknie i raczej podnośnik i cała reszta działa bez zarzutów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek18lo    0

Z tego co piszesz to prosta sprawa trzeba tylko sprawdzić czy przepływ rozdzielacza nie jest mniejszy od wydajności pompy, najpierw podpinasz rozdzielacz tura bezpośrednio z pompy a do ''kontynuacja ciśnienia'' oryginalne rozdzielacze.

Choć będzie trochę zabawy z przerobieniem tych wszystkich rurek.

Edytowano przez misiek18lo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Musisz trochę pokombinować. Z pompy do tura, a z tura do rozdzielaczy. Z tego co wiem to na pompie jest ciśnienie rozdzielone na rozdzielacz i regulator siłowy.więc rurki pójdą go wyrzucenia a zamiast nich trzeba założyć węże.Najlepiej węże zrobić na zamówienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

Było tak podłączone na wężach. Rurka wywalona i pod pięte pod pompe i rozdzielacz, ale pompa nie daje ciśnienia jeśli nie włączysz wydatku na rozdzielaczu. Było już podłączane na kilkanascie sposbów, pod rozdzielacz , pod pompe no dosłownie za każdym razem inaczej, kilkanaście kombinacji i za każdym razem trzeba dać wydatek. Na razie podłączyłem go normalnie pod gniazda i na wydatek, a w przyszłości spróbujemy coś wymyśleć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Bo nie da jak ciśnienie ucieka przez rozdzielacz z ciągnika. Musisz z pompy wężem dać do rozdzielacza z tura, a z rozdzielacza z tura dopiero na rozdzielacze z podnośnika i siłowy.Czyli :pompa- rozdzielacz z tura - rozdzielacze MTZ.Między pompą a rozdzielaczem z tura nie może być żadnego trójnika.

Tak miałeś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

Tak nie miałem, ale rozdzielacze mimo wszystko są połączone dodatkową rurką, która i tak da ciśnienie na jeden z rozdzielaczy i przelewa pomiędzy rozdzielaczami nie wytwarzając ciśnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Ja też kombinowałem ale nie miałem tego siłowego pod siedzeniem.Tylko że miałem starego tura z MF i go zakładałem do MTZ.Na końcu już nie miałem siły {tak jak ty teraz]i podłączyłem go pod rozdzielacz ten pod kierownicą, a jak chciałem kiprować to zamykałem łyżkę zaworami trójdrożnymi i przełączałem na szybko złącza do kipru.

A to jak ci teraz napisałem to mam podłączonego w nowym NH.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

No i wreszcie udało się!!! Da sie podłączyc w szeregu, potrzeba troche węży i inne przyłącze do pompy. Zakładamy do pompy przyłacze od pompy NSZ 50 które nie ma rurki do rozdzielacza tylko wyjścia na węże. Jedno z wyjść zaślepiamy, a do drugiego podłączamy wąż który podpinamy pod rozdzielacz od tura. Jest to wąz cisnieniowy. Kontynuacje ciśnienia z rozdzielacza tura, prowadzimy pod kabine gdzie dajemy trójnik i podłączamy węże jeden do rozdzielacza pod kabiną, a drugi do rozdzielacza pod siedzeniem. Powrót z rozdzielacza od tura dajemy do zbiornika i w ten sposób da sie podłaczyć ładowacz w obieg. Tur chodzi lepiej no i nie musimy blokowac sekcji przez co oszczędzamy rozdzielacze fabryczne. Myśle ze temat do zamknięcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laver    4

Ma ktoś pomysł jak podłączyć ładowacz do MTZ 82 w sposób podany tak jak w linku http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/326628-podlaczenie-tura-pod-pompe-mtz/ z tym że w moim ładowaczu są tylko dwa przewody (zasilanie i wolny splyw), teraz ładowacz jest podłączony w taki sposób zasilanie pod wyjście od rozdzielacza a wolny spływ do zbiornika i działa tylko na wydatku pompy.

Edytowano przez Laver

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

Musisz mieć rozdzielacz z kontynuacją ciśnienia. Możesz podłączyć tak jak opisał założyciel tematu tzn olej z pompy prosto na rozdzielacz tura a z rozdzielacza tura dopiero trójnik i wyjście na rozdzielacz i regulator MTZta. Z tą różnicą, że Ty zamiast pod kontynuację ciśnienia wepniesz trójnik w otwór wolnego spływu. Teoretycznie powinno tam być ciśnienie ale jakby tak się dało to nie robili by rozdzielaczy z wyjściem "kontynuacja ciśnienia". Zawsze możesz być pierwszym który spróbuje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laver    4

Od rozdzilacza ładowacza mam 2 przewody jeden jest podłaczony do wyjścia od rozdzielacza ciągnika a drugi do zbiornika oleju, ładowacz działa tylko że wolno. W rozdzielaczu ładowacza są jeszcze 2 wejścia wolne tylko nie wiem po co, poźniej wstawie zdjęcie.

Co sądzicie o takim podłączeniu?

schmat tur.bmp

Edytowano przez Laver

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laver    4

Czy takie podłączenie wpłynie na szybkość działania ładowacza czy nic nie zmieni? Może ktoś ma inny pomysł na podłączenie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
renault    2

ten trójnik pierwszy od pompy co daje olej na rozdzielacz od tura to olej musi być cały przekierowany do tur bo inaczej nie będzie działać ani tur ani reszta hydrauliki chyba że wszystkie rozdzielacze będą włączone na prace. zamiast trójnika trzeba 2.jpgzałożyć coś takiego i przełączać albo na tura lub na podnośnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laver    4

a możliwe, że w rozdzielaczu od ładowacza nie mam założonego przewodu od kontynuacji ciśnienia bo są jeszcze 3 wolne otwory tylko nie wiem od czego? Z tym przewodem od kontynuacji chyba najłatwiej byłoby to podłączyć i wszystko by działało bez przestawiania na trójniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

Daj jakieś zdjecie tego rozdzielacza albo poszukaj podobnego na allegro czy gdziekolwiek na necie jak nie możesz sam zrobic fotki. Inaczej to nic nie wymyślimy

 

tego co widzę to wyjście na kolejny rozdzielacz tzn kontynuacja ciśnienia jest oznaczane literką N. Masz takie wyjście na rozdzielaczu?

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
renault    2

te zostają puste ja mam takie samo złącze w renault z MX 120 w reni to jest tak że ciśnienie idzie z pompy prosto do tego rozdzielacza do tura powrót z niego podłączony jest do zasilania rozdzielacza hydrauliki zewnętrznej a powrót z niego do zasilania podnośnika. i będzie ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

Skoro można powrót podłączyć pod zasilanie kolejnego to już jest z górki. Teraz tylko przerobić króciec przy pompie (ten trójnik) tak żeby podłączyć tam wąż zasilający rozdzielacz TURa. Powrót z rozdzielacza TURa rozdzielić zwykłym trójnikiem i jedno podłączyć pod zasilanie rozdzielacza pod kierownicą a drugie do regulatora pod siedzeniem i wszystko będzie jak ta lala :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laver    4

czyli w tym rozdzielaczu nie ma kontynuacji ciśnienia? To mam założyć trójnik na powrocie od tura i jeden przewód dać do rozdzielacza od podnośnika, drugi przewód do rozdzielacza od hydrauliki zewnetrznej, a trzeci przewód do zbiornika z olejem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

Skąd Ci się w trójniku zrobiły trzy wyjścia? Masz jedno wejście i dwa wyjścia. Żadnego węża do zbiornika nie dajesz bo Ci nic nie będzie działać z wyjątkiem TUR-a. Powrót dzielisz na dwa i jeden do rozdzielacza a drugi do regulatora pod siedzeniem.

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×