pasio

Brak poszczególnych biegów

Polecane posty

nitek    0

Witam, w czasie jazdy, powrotu z pracy ze skrzyni zaczeły dochodzić dziwne dźwięki, jakby jakiś tryb stukał o obudowe, a gdy chciałem cofnąć już się nie dało, tzn. wrzuce wsteczny i trzaski ze skrzyni, co mogło się stać ?, traktor już przyszykowany do rozbiórki, zdjęta kabina itp.

Teraz pytanie gdzie go rozpoławiać, między mostem a skrzynią czy wszystko po kolei, pod deklem od biegów nie widać wytartych trybów, jedynie jest wybite jedno łożysko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dexterek    83

rozkrec miedzy skrzynia a mostem i wyjedz skrzynia razem z silnikiem. trzeba rozebrac skrzynie na czesci pierwsze zeby chocby oczyscic z uszkodzonych elementow. niepotrzebnie sciagales kabine.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    580

Między mostem a skrzynią. W skrzyni jest dekiel i tam są biegi polowe- szosowe i wsteczny.

Mgła odkręcić się śruba na wodziku, przesuwce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nitek    0

i tak pewnie przyjdzie mi się wszystko rozbierać bo musze pozmieniać łożyska, bo wałki mają luzy, przy okazji może przerobie skrzynię na szybką, gdyż nie mam żółwia i zająca, tylko puszczone dwa wałki zamiast całego osprzętu, itraktor jeździ jakieś 20 km.h,

 

Uszkodzenia ocenie w poniedziałek, mam nadzieje że nie narobiło zadużego bałaganu, czy ma ktoś może jakieś skany katalogów do skrzyni biegów ?

 

i mam jeszcze jedno pytanko, odnośnie podnośnika, tzn. jak traktor stanie na przechyle to podnośnik przestaje działać, i musze czekać aż się odpowietrzy, co może być nie tak ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    580

Katalog starczy. Masz skrzynie 4 biegową , bo 3 raczej nie przerobisz.

Oleju mało lub pompa siada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nitek    0

skrzynie mam 4, oleju jest tyle ile trzeba, pewnie pompa już kuleje.

wiem że temat jest oddzielny o szybkiej skrzyni, ale czytam go i nie wiem co mam wkońcu zmienić, jakie tryby, jakie wałki, ktoś może mi opisać to krok po kroku ? Bo mechaników w okolicy raczej dobrych nie mam, i wole zrobić to sam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    580

Zmieniasz 3 lub 4 tryby.

Wałek 4 ten co wychodzi z skrzyni i żółw jest na nim.

Pod nim w skrzyni tryb, i następne 2 góra i dół.

Ale pytanie jaki masz założony teraz . Bo jeśli masz tryb z wgłębieniem na boku to nie musisz zmieniać, jak go nie ma to trza zmienić.Bo on dochodzi do przodu skrzyni i jak nie będzie wgłębienia to oprze się o obudowę i zablokuję skrzynię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nitek    0

a czy można jakoś przedstawić to na schemacie jakimś ? Czy mam z wgłębieniem sprawdze w poniedziałek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    580

Tryby kosztują z 500zł. Wzmacniacz z 2 tyś i co rok, może dwa naprawa.

Najważniejsze że będzie jechał 40 km/h, na pół gazie 25km/h.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nitek    0

wzmacniacza wstawiać nie będe bo jest mi niepotrzebny, pracuje głównie na 1 i 2 szosowej, a te biegi nie ulegną zmianie, jakby ktoś mógł podać mi numery katakogowe które tryby pozmienić byłbym wdzięczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nitek    0

Skrzynia poskładana, przyczyna była troche dziwna, bo wypadł wałek, chyba od wstecznego, razem z łożyskami <_< , troche narobiło spustoszenia, ale udało się poskładać po kosztach, przerabiać na szybką nie będe gdyż mam powyrabiane obudowy, i łożyska latają jak chcą, taniej będzie poszukać dobrej używki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    580

@Maniek 183 to coś strasznie tanio cie kosztowała skrzynia prawie cała nowa. Chyba 4 biegowa i bez synchonizacji.

Bo teścia w 1634 3 biegowa 12 tyś z 7 lat temu. Praktycznie cała nowa. Za 3,5 tyś kupiliśmy w Czechach dolny wałek z trybami synchronizator i parę pierduł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam. Założyłem wzmacniacz momentu i dla pewności manometr ciśnienia mikropompki. Podejrzewam że mikropompka może być słaba bo po rozgrzaniu na niskich obrotach ciśnienie spada do 6 tylko zastanawia mnie czemu w pracy czy w transporcie nawet na żółwiu wskazywał na manometrze nie stoi powiedzmy na 11 tylko skacze między 8 a 12. Jest jakiś sposób żeby sprawdzić rozdzielacz pod deklem skrzyni? Po przełączeniu na zająca ciśnienie spada do 5 i rośnie na te 11 ale skacze. 
    • Przez saymon
      chciałbym aby ktoś powiedział mi jak używać wzmacniaczy aby go nie popsuć.
    • Przez Szymon94
      Mam pytanie odnośnie pokrywki bocznej skrzyni biegów Ursus 1224. Chodzi o pokrywkę z prawej strony na korpusie skrzyni przekładniowej. Chciałbym ją zdemontować i obejrzeć wzmacniacz momentu. Do pokrywy jest przykręcona rurka olejowa. Od czego ona jest, to powrót oleju? Można tą pokrywkę zdemontować bez obaw że tam od tej rurki jakiś nypel nie odpadnie?
    • Przez Lukas1995
      Witam pacjent tak jak w tytule po wymianie sprzęgła nie idzie włączyć biegów dodam że przy wciskaniu sprzegła silnik przystaje na wciśnietym sprzegle traktor nie chce odpalić a gdy puszcze zapali gdzie szukać przyczyny ??? tarcz i docisk wymieniony został
    • Przez Andrzej66Lud
      Witam, wymieniam sprzeglo w mtz starego typu, czy założyć nowy typ czy słoneczko.  Które z nich jest lepsze. Zdjęcia różnych rodzajów dla podglądu 



×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj