Skocz do zawartości
pasio

Brak poszczególnych biegów

Polecane posty

pasio    1

Mam problem. W ursusie 1002 nie mam biegów wstecznych i do przodu, tzn ta lewa wajcha od biegów się jakby zakleszczyła i nie idzie nią ruszyć, a jak już to ciężko chodzi i w ogule nie ma biegów. Jak temu zaradzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wpsowa692    1

Pokrywę możesz zdjąć ale reduktora i tak nie zobaczysz lecz sprawdzisz wodziki,wybieraki i prowadnicę wybieraków

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

TomCase    1

Witam!!

 

Posiadam dwa problemy w ursusie 912... Otóż niedawno robiony był remont silnika i wymiana pompki od żółw zając. Po remoncie napotkało mnie brak 3 i 4 biegó. Gdy przełączam z 2 na trójke bieg lekko wchodzi ale traktor nie jedzie i tak samo jest na 4 biegu ale jak pomieszam biegami 2 i 3 i juz 3 i 4 bieg działa. Gdy wlacze 3 i traktor nie jedzie trzymając dzwignię i delikatnie pchając ja ku oprzodowi czuć taki delikatny zgrzyt ocierajacego sie czegos o jakis tryb. Czy to moze byc wina wodzików? Dodam jeszcze ze przy remoncie kabinę unosiliśmy trochę do góry trochę dzignia biegow i reduktora troche oparły sie na podłodze. A tu wlaśnie drugi problem, wyciagnałem całą puszke z filtrem od oleju ktrory jest pod kabina przy pedale sprzęgła ( ten większy bo niżej jest mniejszy) zrobiłem co trzeba poskręcałem i dolałem oleju do skrzyni bo trochę mi wyciekło. Odpalam traktor i słyszę ze coś mi strasznie tak jakby zgrzyta zgasilem tratkor i od razu przyszło mi na myśl ze może gdzieś bagnet od sprawdzania oleju trze o jakiś tryb. Wykreciłem odpaliłem i to samo, trochę spuściłem oleju bo moze za dużo było i trochę pomogło i jak ciagnik stoi to nic nie grzyta ale jak jest zimny olej z skrzyni nawet jak wsiadam porusza sie kabina to slychać wlaśnie ten zgrzyt i podobnie jest w jezdzie ciagnik machnie gdzie i slychac zdrzyt ale najdziwniejsze jest to ze jak olej sie dosc mosno zagrzeje wszystko cichnie i jest ok. Panowie co moze byc?? :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek3220    595

biegi to prawdopodobnie wodziki a lewarek nie skrzywił się gdzieś a co do zgrzytu to wszystko tam dobrze dokręcileś lub pompa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomCase    1

Tak tam wszystko jest dobrze poskrecane. Z reszta to sie stalo ten zgrzyt wtedy jak ten filter rozebralem. Kurcze no nie mam pojecia co sie stalo... Moze jeszcze jest za duzo oleju ale spuscilem tyle samo co wlalem a wczesiej bylo wszystko ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolly    0

może napęd pompy masz dokładnie nie włączony tzn przez przypadek ruszyłeś i nie siedzi w dołku włacznik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomCase    1

To jest filtr odsrodkowy a naped pompy jest ok sprawdzalem nawet czy tak samo sie dzieje jak wylacze pompe i nadal bylo slychac ten zgrzyt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor14    33

witam. podczas jazdy z obciążeniem mój tato chciał szybko zmienić bieg z szosowej 1 na 2, i trochę zazgrzytało. teraz biegi nie działają a dźwignia chodzi tak luźno jak na luzie, bez żadnych oporów.reszta biegów działa bez zastrzeżeń. co mogło się stać?? dzięki za każde info ;)

 

pozdrawiam zetor14 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prometeusz    2

napisz trochę jaśniej, bo piszesz, że biegi nie działają, a za chwile , że reszta działa dobrze

tzn 1 i 2 nie działa a 3 i 4 działa czy może jest inaczej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ollo82    1

mozliwe ze urwala sie sruba na wybieraku pierwszego i drugiego biegu.tez kiedys tak mialem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    48

Kolega ollo82 dobrze mówi ,problem jest w okolicy pręta sterowania i widełek.Musisz zdjąć pokrywę skrzyni biegów i wtedy to już wszystko powinno być jasne .Wywalasz fotel, odkręcasz podłogę kabiny i jesteś już przy pokrywie .Przed odkręceniem pokrywy warto wszystko oczyścić .Myślę,że sobie poradzisz. ;) Pozdrawiam.Ps.Jak się uporasz z pokrywą to napisz co było .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor14    33

No więc rozebraliśmy go dziś i okazało się że pękła listwa (takie 2 pręty wzdłużne po obu stronach) i od 1 i 2 biegu pękł w dwóch miejscach więc go wyjęliśmy, ale od 3 i 4 biegu jest spawany i ten też należało by wymienić. Teraz pytanie czy trzeba rozpoławiać ciągnik czy można jakoś inaczej? Ojciec mówi że może jakoś przez zdjęcie pokrywy od podnośnika ale nie wiadomo czy da rade. Proszę o porady ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    48
Napisano (edytowany)

Trzeba rozpołowić, tylko dobrze nie pamiętam (a instrukcję napraw pożyczyłem koledze)czy wystarczy odjechać między skrzynią, a tylnym mostem .Jak Koledzy nie podpowiedzą to postaram się to sprawdzić.Jeśli nie macie doświadczenia to musicie wziąć mechanika, przy składaniu na siłę można narobić sobie problemu .Znajdą się tacy, którzy poradzą żeby ten pręt też pospawać i to by było "jakoś inaczej" :) .Nie ma lekko, trzeba pobrudzić ręce .

Rozmawiałem ze znajomym mechanikiem i potwierdził, trzeba rozpołowić między mostem a skrzynią biegów .

Edytowano przez fezoi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor14    33

a nie dało by rady jakoś poprzez zdjęcie pokrywy podnośnika?? rozpoławialiśmy go już ale między silnikiem al skrzynią biegów to jakoś w miarę poszło ;) ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek72511    41

Witam. W moim ursusie pozostał tylko jeden bieg (4) , reszta znikneła, , mozna wrzucić ale nie rusza. To jakieś zakleszczenie? jak to naprawić? Prosze o szybkie odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

gdzieś koło sypneło ewentualnie łożysko i wałek "spadł" bo przeważnie ostatni bieg (4) jest bezpośrednio bez udziału skrzyni a reszta przechodzi na wałek pośredni zdejmuj górna pokrywę nie ma na co czekać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez przem
      Witam moze ktos z Was przerabial skrzynie z wolnej na szybka w ursusie, chce przerobic w 1014 i zastanawiam sie jaki jest koszt takiej przerobki i czy nie beda sie dzialy jakies dziwne rzeczy z przekladnia. Predkosci na ktorych biegach sie zmienia i czy nie zacznie brakowac biegow do prac polowych, np. teraz orze 4 terenowa, a jak to bedzie wygladalo po przerobce?
    • Przez saymon
      chciałbym aby ktoś powiedział mi jak używać wzmacniaczy aby go nie popsuć.
    • Przez Rafal99
      Witam, przy moim ursusie nie dawno zaczeło szwankować sprzeglo, otóż problem polega na tym, ze kiedy wrzuce 1 bieg i zaczynam po woli puszczac sprzeglo ursus nie startuje normalnie tylko zaczyna szarpac. Prosze o pomoc, moze jest jakaś regulacja czy cos?
    • Przez Szmyksu1014
      Witam mam problem w ursusie otóż gdy rozgrzeje się olej w skrzyni podczas orki,cofając na 2 biegu,bieg tak jakby się ślizga czyli że rusza pomału a potem przyspiesza.Co może być przyczyna? Napęd i wałek wom działa wzorowo
    • Przez tata1
      Witam
       
      Robiłem ciągnik tamtego roku - wymieniałem pompę hydrauliczną, ą wewnątrz skrzyni. Wzmacniacza nie ruszałem bo było wszystko OK. Teraz się wzmacniacz odezwał. Tarczki ciągną - idzie jak automat, czym ma ciężej tym wolniej idzie (to nie sprzęgło bo robiłem). Teraz żałuje jak ...........że od razu tam nie zajrzałem.
      Wiem że części do półbiegów wychodzą dużo, a czy ktoś zamiast kosza półbiegów zakładał wałek zastępczy, są takie w sprzedaży. Na kanał olejowy zakłada sie zaślepkę. Całość wychodzi 450zł i znikają problemy razem ze wzmacniaczem. Można by zaspawać kosz, ale dalej będzie strata ciśnienia oleju. A tak bym wzmacniacz wrzucił na półkę, a zastąpił go rozwiązaniem zastępczym - czy to się sprawdza - robił to ktoś?
×