ArkadiuszZaganiacz

Luźna dzwignia zmiany biegów Ursus 1634

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus

Witam. Posiadam 1634 ze skrzynią 4-ro biegową z wajchami po prawej stronie. Wajcha biegó I, II i R jest sztywna i biegi wchdzą idealnie, natomiast wajcha od biegów 1-4 jest luźna, biegów dosłownie trzeba szukać, między skrzynią a kabiną jest tam jakaś dziwna przystawka, z której wychodzą wspomniane wajchy do kabiny. Czy poblem może tu występować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    808

najpierw zobacz czy sam lewarek się nie odkrecił jeśli nie to trzeba zdjąć podłogę i dekiel pewnie coś się tam porobiło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzwignia jest dobrze przykręcona. Szukałem w necie informacji na temat tej przystawki ale nic nie znalazłem, żadnego zdjęcia ani nawet profesjonalnej nazwy, co tam w środku się znajduje. Chciałbym poczytać na temat części, którą mam rozkręcać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mateusz1634    4

ja miałem taki problem ale w3 biegowej wyleciał kamień od widelek przesuwa rozwalił synchronizator parę trybów wałek i łożyska koszt naprawy bez roboty w granicach 4500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz1634    4

oczywiście to opis mojej awarii być może u ciebie jest tylko coś luźne szybkiej i taniej naprawy życzę
potrafiło wyrzucić bieg podczas pracy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dręczy mnie ta przystawka na skrzyni. Przykręcona jest ona w miejscu gdzie  wychodzą "kikitki" do przykręcenia dźwigni w standartowych 1224 i 1614, jest ona długości ok 30 cm i z tej właśnie przystawki wychodzą do kabiny po prawej stronie fotela gałki do biegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz1634    4

to ci powiem będziesz miał skarbonke, uwierz mi posiadam go już 5 lat sprowadzony z Czech i wymieniłem w nim już chyba wszystko włącznie z silnikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jest w gospodarstwie leciwy 914 i od kilku lat nie było z nim problemu. Na wiosnę nawalił Case i New Holland TL100 i tylko poczciwy Ursusik został do cięższych prac dlatego decyzja była jedna - Ursus. Części stosunkowo tanie, prosta konstrukcja i można samemu zrobić. Do Case to nie wiadomo było czego się dotknąć jak zaczęła kontrolka od sprzęgła mrugać. Zresztą 16-tka nie jest taka stara bo 2000 rok i jest zadbana, silniczek cyka jak zegareczek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie do tej pokrywy przykręcona jest jakaś puszka, która skierowana jest w prawą stronę pod kabiną i z tej puszki wychodzą dzwignie do kabiny. Nigdzie tego na necie znaleźć nie mogę. Wnioskuję, że takie coś (puszkę) miały tylko z obydwoma dźwigniami po prawej stronie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kleine100    4

Mam katalog ale niestety nie ma w nim wspomnianej przystawki. Z tego co zauważyłem to po 1999 przenieśiono biegi na prawą stronę ale nie wszystkie tak miały.

Witam, mam 1034 z 91r, obie dźwignie po prawej, może skany z instrukcji napraw coś pomogą

post-55692-0-63558100-1454143594_thumb.jpeg

post-55692-0-69667000-1454143761_thumb.jpeg

post-55692-0-87129400-1454143605_thumb.jpeg

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z Case Maxxum na 16? to się porobiło?

 

Powoli mam dość zachodnich przechodzonych ciągników. Dobre są one jak nowe, w starszym i trochę wyeksploatowanym naprawy są kosmicznie drogie i samemu za dużo się nie zrobi. Dziś była wywózka obornika z płyty i 16-tka o niebo lepiej sobie radzi od Case 5150 z załadowanymi przyczepami, jednak te 30 kucyków więcej robi swoje.

 

Witam, mam 1034 z 91r, obie dźwignie po prawej, może skany z instrukcji napraw coś pomogą

 

Wielkie dzięki, mam katalog ale w nim nic nie ma na temat tego co na zdjęciu - właśnie chyba tu będzie ten luz ale zanim to rozkręce chciałbym wiedzieć co tam jest w srodku aby mi jakieś sprężynki czy coś innego nie wyskoczyło "jak dziewczyna z tortu".post-134597-0-82628600-1454178381_thumb.jpgpost-134597-0-88925300-1454178395_thumb.jpg

Widok od tyłu i od przodu.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1734    47

odkrec pokrywe od spodu na 4 x8mm sruby, tak mi sie zdaje. odkrec wajche od zmiany biegow i wyciagni Uchwyt ktory jest osadzony na klinie. wymien Klin na nowy i zpasuj ten uchwyt zeby nie mial luzow. A wajche zmiany biegow na imadlo ostroznie sklep mlotkam na przegubie zeby skasowac luzy i skrec ponownie i gotowe.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    17

Ja u siebie luzy usunąłem, do wymiany kulka z łożyskami i wszystko gra. Też przesiadłem się do 1634 z zachodniego ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez przem
      Witam moze ktos z Was przerabial skrzynie z wolnej na szybka w ursusie, chce przerobic w 1014 i zastanawiam sie jaki jest koszt takiej przerobki i czy nie beda sie dzialy jakies dziwne rzeczy z przekladnia. Predkosci na ktorych biegach sie zmienia i czy nie zacznie brakowac biegow do prac polowych, np. teraz orze 4 terenowa, a jak to bedzie wygladalo po przerobce?
    • Przez Przemq
      Witam forumowiczów.  Mam problem od grudnia posiadam ursusa 1214w wersji de luxe sprowadzony z Danii w 2012 roku jestem drugim właścicielem w Polsce a mój  problem polega na tym, że przy przeglądzie okazała  się  być pęknięta obudowa skrzyni  biegów była dopiero ryska na farbie ale ze strachu , że nie  wytrzyma roboty w polu przy siewach wziąłem dobrego spawacza i mi to pospawal specjalnymi elektroda mi plus do tego całość skleilem klejem Belzona 1321 takzwanym płynnym metalem i wytrzymało to siewy lecz obawiam się czy na dłuższą metę zda to egzamin? Czy trzeba szukać  drugiej obudowy? Silnik i skrzynia mechanicznie są w bardzo dobrym stanie technicznym. Ciagnik bardzo  mało  pali około 9ltr na 1 ha przy agregacie uprawowo i 10 przy pługu 4 skibowym brix. 
    • Przez FantasticMrF
      Witam

      Mam problem z zablokowaną skrzynią w Zetorze 8045
      Lewarki zmiany biegów normalnie działają. Biegi wszystkie normalnie wchodzą, jednak nawet na luzie po puszczeniu sprzęgła silnik dostaję sporę obciążenie tak jakby zablokowały się biegi.
      Po zdjęciu pokrywy wszystko jest w porządku.
      Co może być przyczyną?
    • Przez jarx08
      Jaki olej wlać do skrzyni w ursusie912 czy może to być hm-hlp 46? rozumiem że olej jest wspólny z hydraulika?
    • Przez scotii
      witam na wstępie ciągnik 1212 plus dołożony przedni napęd czyli 1214 jedyny ciągnik z ładowaczem w gospodarstwie wiec czas w garażu jest paraliżem gospodarstwa dowożenie sianokiszonki, słomy, kiszonki z kukurydzy ,obornika .
      Objawy związane ze skrzynia biegów podjeżdżając pod wzniesienie wciskając sprzęgło zdarza się nie zawsze ze ciągnik sie nie z tacza i nie jestem w stanie wyciągnąć biegu (dac na luz ) trzeba poderwac jeszcze do przodu i wykorzystać moment zanim zacznie działać siła w tył żeby go wyciągnąć . Czy jest możliwość ze biegi się blokują ? zakleszczają ? czy to inna kwestia ? zając i żółw działają o ile ma to jakieś znaczenie. Druga sprawa, pomijając już modlitwy o wrzucenie biegu tak czytałem juz duzo postów na ten temat i wkręcając śrubę od hamulca skrzyni może jakaś poprawa jest . Ale na pedale sprzęgła czuć ze coś skrobie po trybach przy wciskaniu w pewnym położeniu to położenie przesuwa się w miarę wkręcania wykręcania śruby hamulca co to może być? 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.