Skocz do zawartości
ArkadiuszZaganiacz

Luźna dzwignia zmiany biegów Ursus 1634

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus

Witam. Posiadam 1634 ze skrzynią 4-ro biegową z wajchami po prawej stronie. Wajcha biegó I, II i R jest sztywna i biegi wchdzą idealnie, natomiast wajcha od biegów 1-4 jest luźna, biegów dosłownie trzeba szukać, między skrzynią a kabiną jest tam jakaś dziwna przystawka, z której wychodzą wspomniane wajchy do kabiny. Czy poblem może tu występować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    674

najpierw zobacz czy sam lewarek się nie odkrecił jeśli nie to trzeba zdjąć podłogę i dekiel pewnie coś się tam porobiło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzwignia jest dobrze przykręcona. Szukałem w necie informacji na temat tej przystawki ale nic nie znalazłem, żadnego zdjęcia ani nawet profesjonalnej nazwy, co tam w środku się znajduje. Chciałbym poczytać na temat części, którą mam rozkręcać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mateusz1634    4

ja miałem taki problem ale w3 biegowej wyleciał kamień od widelek przesuwa rozwalił synchronizator parę trybów wałek i łożyska koszt naprawy bez roboty w granicach 4500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz1634    4

oczywiście to opis mojej awarii być może u ciebie jest tylko coś luźne szybkiej i taniej naprawy życzę
potrafiło wyrzucić bieg podczas pracy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dręczy mnie ta przystawka na skrzyni. Przykręcona jest ona w miejscu gdzie  wychodzą "kikitki" do przykręcenia dźwigni w standartowych 1224 i 1614, jest ona długości ok 30 cm i z tej właśnie przystawki wychodzą do kabiny po prawej stronie fotela gałki do biegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz1634    4

to ci powiem będziesz miał skarbonke, uwierz mi posiadam go już 5 lat sprowadzony z Czech i wymieniłem w nim już chyba wszystko włącznie z silnikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jest w gospodarstwie leciwy 914 i od kilku lat nie było z nim problemu. Na wiosnę nawalił Case i New Holland TL100 i tylko poczciwy Ursusik został do cięższych prac dlatego decyzja była jedna - Ursus. Części stosunkowo tanie, prosta konstrukcja i można samemu zrobić. Do Case to nie wiadomo było czego się dotknąć jak zaczęła kontrolka od sprzęgła mrugać. Zresztą 16-tka nie jest taka stara bo 2000 rok i jest zadbana, silniczek cyka jak zegareczek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz1634    4

ściągnij katalog zobacz jaj jest zbudowana ja popytam starszego szpeca od Ursusa i napisze, daj znać wyrazie jak ogarniesz temat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie do tej pokrywy przykręcona jest jakaś puszka, która skierowana jest w prawą stronę pod kabiną i z tej puszki wychodzą dzwignie do kabiny. Nigdzie tego na necie znaleźć nie mogę. Wnioskuję, że takie coś (puszkę) miały tylko z obydwoma dźwigniami po prawej stronie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kleine100    3

Mam katalog ale niestety nie ma w nim wspomnianej przystawki. Z tego co zauważyłem to po 1999 przenieśiono biegi na prawą stronę ale nie wszystkie tak miały.

Witam, mam 1034 z 91r, obie dźwignie po prawej, może skany z instrukcji napraw coś pomogą

post-55692-0-63558100-1454143594_thumb.jpeg

post-55692-0-69667000-1454143761_thumb.jpeg

post-55692-0-87129400-1454143605_thumb.jpeg

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z Case Maxxum na 16? to się porobiło?

 

Powoli mam dość zachodnich przechodzonych ciągników. Dobre są one jak nowe, w starszym i trochę wyeksploatowanym naprawy są kosmicznie drogie i samemu za dużo się nie zrobi. Dziś była wywózka obornika z płyty i 16-tka o niebo lepiej sobie radzi od Case 5150 z załadowanymi przyczepami, jednak te 30 kucyków więcej robi swoje.

 

Witam, mam 1034 z 91r, obie dźwignie po prawej, może skany z instrukcji napraw coś pomogą

 

Wielkie dzięki, mam katalog ale w nim nic nie ma na temat tego co na zdjęciu - właśnie chyba tu będzie ten luz ale zanim to rozkręce chciałbym wiedzieć co tam jest w srodku aby mi jakieś sprężynki czy coś innego nie wyskoczyło "jak dziewczyna z tortu".post-134597-0-82628600-1454178381_thumb.jpgpost-134597-0-88925300-1454178395_thumb.jpg

Widok od tyłu i od przodu.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1734    47

odkrec pokrywe od spodu na 4 x8mm sruby, tak mi sie zdaje. odkrec wajche od zmiany biegow i wyciagni Uchwyt ktory jest osadzony na klinie. wymien Klin na nowy i zpasuj ten uchwyt zeby nie mial luzow. A wajche zmiany biegow na imadlo ostroznie sklep mlotkam na przegubie zeby skasowac luzy i skrec ponownie i gotowe.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    9

Ja u siebie luzy usunąłem, do wymiany kulka z łożyskami i wszystko gra. Też przesiadłem się do 1634 z zachodniego ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Folenka
      Mam pytanie - jak powinna być prawidłowo założona tarcza sprzęgłowa dłuższą stroną piastki do silnika czy do skrzyni biegów?
      Dodam, że to Ursus 912.
      Dzięki za odpowiedźi.
    • Przez DawidPatek
      Witam,
      Od 1984 w gospodarstwie posiadam ciągnik ursus 1212. Niestety w czasie ostatniego sezonu czterokrotnie urwaniu uległy widełki wyciskowe łożyska oporowego. Traktor jest z turem ale od jakichś 10 lat więc myślę, że to nie ma wpływu, bo nic takiego wcześniej się nie działo. Ciężko znaleźć mi przyczynę takiego stanu rzeczy. Nie było takiej awarii przez ponad 30 lat, a teraz taka czarna seria. Mechanik rozkłada ręce. Dodam jeszcze, że oczywiscie łożysko działa bez zarzutu.
      Liczę na Waszą pomoc.
       
      Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam wszystkich serdecznie,
       
      Chciałbym się dowiedzieć jak 4 biegowa SZYBKA skrzynia spisuje się w pracach polowych. Ciągnik miałby wykonywać orkę, gruberowanie, bronowanie, sianie. Aktualnie miał zamontowaną 3 biegowa i brakowało biegów głównie pod brony i siane a przy obrotach 1800 na 1ii jechał prędkością 9km/h, 3 i wynosi 7km/h. Chciałbym wiec zamontować 4-biegowa szybka skrzynie, gdyż potrzebuje biegów poniżej 10km/h i powyżej co umożliwi mi 4i(połowa), stad tez moje zainteresowanie owa skrzynia.
      Mam wiec kilka pytań do was drogich użytkowników i prośbę by nie wysłać postów jeżeli nie macie w 100% pojęcia, interesują mnie czyste fakty, gdyż na ich podstawie zapadnie decyzja.
      A mianowicie:
      —> jakie sa mniej więcej prędkości na 4biegowej szybkiej skrzyni koła 38r chodzi o 3polowa, 4polowa, 1szosowa, 2szosowq
      —> czy wszystkie biegi 1,2,3 ( oprócz 4) są takie same jak jak w zwykłej wolnej szkrzuni biegów czy tez są duzi szybsze 
      —> czy można zamontować synchronizator do skrzyni 4 biegowej nie synchronizowanej która nie posiada owego synchronizatora np od 3 biegowej, lub nowo kupionej
      —> Ursus ten posiada sprzęgło hydrauliczne czy możliwe jest wiec wymontowanie całego osprzętu, który już posiadam do sprzęgła hydraulicznego, i przerobienie skrzyni która była na pedałach zwykłych ( nie na hydraulice, tak jak w ursusie 1614) 
      —> czy po prostu zamontować skrzynie 4 biegowa wolna tylko nie rozumiem o co chodzi z skrzynkami typu 25,30,35 i która z nich byłaby najlepsza 
      —> w 1634 posiadam oryginalny żółw który w pełni funkcjonuje mogę go zastosować w 4 biegowej czy musze kupić typowo pod 4 biegowa żółwia 
    • Przez CIAPEK1981
      Witam, jako że nie mogę znaleźć jakiegoś posta na temat wyciągnięcia wzmacniacza momentu więc pisze nowy temat. A więc chce usunąć wzmacniacz momentu i wstawić wałki. Pytanie jest następujące jak to zrobić? Rozjechać ciągnik, odkręcić skrzynie pośrednią, odkręcić i wyciągnąć wzmacniacz w miejsce wzmacniacza momentu wstawić dwa wałki zastępcze (sprzęgłowy i taki krótki) podobno trzeba jeszcze coś zaślepić, żeby olej nie leciał i zrobić coś z podstawą wzmacniacza (wybić tulejke i coś odciać). W pokrywie górnej skrzyni biegów z tego co wiem jest rozdzielacz który rozdziela olej podawany z mikropompki na wzmacniacz momentu i sprzęgło WOM. Czy trzeba zaślepić ten przewód który idzie do wzmacniacza momentu żeby olej nie leciał do wzmacniacza którego tan naprawde juz tam nie ma? Według instrukcji obsługi ursusa 912 (schemat str 148) olej z wzmacniacza oleju idzie znowu do rozdzielacza (po co) i czy to też trzeba zaślepić. I następna sprawa w pokrywie skrzyni biegów jest rozdzielacz tam jest taka sprężyna (taka dosyć duża ze śrubą przechodząca przez środek z dużą podkładką i nakrętką ) czy jest to zawór bezpieczeństwa, który przy zbyt dużym ciśnieniu w rozdzielaczu upuszcza nadmiar oleju? Bo jeżeli bym miał zaślepić jakis przewód (jeszcze nie wiem jaki) to żeby ten olej czegoś nie rozsadził w przypadku gdy bym przez przypadek przestawił dźwignie na żółwia.
      To moze jeszcze jedno pytanie a mianowicie na zimnym oleju (lato ranem, jesień, zima) podnośnik mi nie podnosi albo podnosi skokowo (szarpie ale podnosi) latem jest prawie dobrze ale jesienia albo zimna to nie raz nie podnosi. Jak jest zimno olej jest gęsty i nie ma siły zaciagnąć i zaciaga gdzieś lewe powietrze tylko gdzie? Tylko niech mi nikt nie mówi że to filtry albo pompa albo podnośnik bo wszystko zrobione. Jak odkręciłem śrube zaraz za pompą olejową to olej był taki jakiś szary i z pęcherzykami powietrza. Wieć zaciąga gdzieś lewe powietrze. Na starej pompie było tak samo jak na nowej czyli pompa odpada.
       
      Z góry dziękuje i pozdrawiam.
    • Przez patrykmmt
      Witam.Posiadam  ursusa 904 ,od jakiegoś czasu gdy ciagnik już trochę pochodzi i  chce ruszyć słychać dziwny dzwięk ,tak jakby wycie z okolic skrzyni biegów.Dodam ,że ciagnik wtedy ma problem z ruszeniem tak jakby coś go trzymało ,najgorzej jest na 1 i 2.Na zimnym tego problemu nie ma ,słyszałem że może to być wina mikropompki ale chce się  upewnić ,może ktoś miał podobny problem .Pozdrawiam .
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.