robert983

Deutz fahr m900 -Ustawienia i obsługa hydrauliki

Polecane posty

robert983    38

Witaj akmaly jeśli możesz napisz na pw albo na mój imeil po ile płaciłeś za cepy?pozdrawiam,a rozrusznik naprawiony zamontowałem przekażnik i działa za każdym razem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
benio1967    154

Witam,zakupiłem fahra 1200 i mam problem jakie założyć mu dolne sito -koszę żyto ,pszenżyto i owies.Z kombajnem dostałem sito z otworami 7mm i 16 mm.Myślę że są one nie odpowiednie,chcę zamówić i nie wiem jakie czy otwory okragłe,czy podłużne,jakie otwory i gdzie je zamówić.Prosze o poradę użytkowników podobnych kombajnów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Gdzie kupić: np. Sitono, Sitamet, ABMETAL lub inni.

Podłużne czy okrągłe - tego jeszcze nie wiem choć Fahr nie miał podłużnych na wyposażeniu tylko okrągłe.

Rozmiar oczka: uniwersalne do takich zbóż jak wyżej napisałeś powinno być w granicy 11-13 mm (11 żyto, 13 owies), w volvo znajomy takie kosi na fi 10 a w Claasie chyba jest fi 12.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Regulacja górnego sita nie ma nic wspólnego z dolnym sitem i jego otworami:) Ale spokojnie możesz kupić 10 powinna być ok a nawet jak się okaże że jest za mała i zapycha bardzo sito to zawsze można kupić wiertło 11 i pobawić się:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

W M1200 masz 2 kłosowniki i z całą pewnością dadzą sobie radę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamo91    7

Sprawdziłem dokładnie cepy i okazało się że są niższe na środku o 2mm zględem boków. Tzn. tak ok 10 cm na końcach są prawie jak nowe a reszta niższa. Wzrokowo wyglądały ok ale jak odpiąłem przenośnik pochyły i sprawdzałem każdego po kolei względem klepiska to okazało się parę krzywych i zaniżonych środkiem.

Cepy już są nowe, mam nadzieję że to pomoże a nawet jeśli nie to i tak byly do wymiany:)

ta wymiana cepów pomogła? jest różnica w wymłacaniu? pytam się bo u siebie mam podobny problem bo dożo niedomłotów jest w zbiorniku i ni jak nie mogę tego ustawić <_< i zastanawiam się nad wymianą cepów, ale czy to pomoże ?


jutro to to samo co dzisiaj tyle, że jutro :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Za dużo się nie zmieniło:) Jedynie co jeszcze mi się nie podoba że jedna para jest ok 1-2mm wyższa od pozostałych ale czy to by aż taką różnicę robiło? Widziałem wiele kombajnów z zajechanymi cepami a dużo lepiej wymłacały. W tym roku mam sito zmienione na takie jak w claasie czyli typu fasolka - może to coś pomoże a jak nie to już sam nie wiem co jest nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamo91    7

czyli to nie koniecznie wina cepów, <_< to będę jakoś kombinował nie wiem może spróbuję tą blachę do kierowania wiatru przestawić bo u mnie w MF-ie jest tylko nie wiem w którą stronę :unsure:


jutro to to samo co dzisiaj tyle, że jutro :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Może jakby były równe:) Podciągnąłem trochę młocarnię ( ustawiłem szczelinę na te równe - olewając tą jedną parę) i zmieniłem sito na fasolkę. Jest dużo lepiej, kawałki kłosa zdarzają się tylko w jęczmieniu ale u mnie leży on strasznie i różnie to dojrzało. W pszenicy jest ładnie tylko trochę pokaleczonych ziarn się trafia. Niedomłotów jest zdecydowanie mniej i tak już mogę zaakceptować:) Na przyszłe żniwa zaniżę tą prę cepów aby była ta jak reszta - przeważę i zobaczymy co będzie się działo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekgeo2    8

Witam kupiłem Fahra M900 i wracałem nim na kołach i mam takie pytanie jadąc na 3 na przyspieszaczu na maksa nie był w stanie podjechać pod większe górki zatrzymywał się w połowie one tak mają czy coś jest nie tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pokorny    5

Co znaczy wieksza gorka? Silnik sie dusil czy pracowal na obrotach? Droga polna czy asfaltowa?Czy nie bylo jakichs nietypowych zapachow ( pas, sprzeglo ) ? Czy tarcze chamulcowe  nie byly gorace? Czy wszystkie cylindry pracowaly ( byly gorace )? Czy sitko w pompce paliwa jest czyste?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekgeo2    8

Silnik pracował na obrotach nie było słychać żadnego spadku mocy po silniku pasy nie śmierdziały żadnych dziwnych zapachów drogi asfaltowe górki tak miały około 200m długości i różnica może wynosiła 20 do 30 m wysokości a na dwójce jechał normalnie i dawał radę tylko na trójce pod górkę były takie objawy po prostym było wszystko ok . I czy jak się włączy 3 na postoju to powinien ruszyć normalnie bo on ma problem z 3 ruszyć stoi w miejscu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    190

Też miałem podobnie w m66 ale jak zmniejszylem przyspieszają to jechał normalnie. Wydaje mi się że była to wina pasa jezdnego bo był już wyciągnięty i tak samo może być w Twoim przypadku.


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
benio1967    154

może też być zjechana tarcza sprzęgła-miałem tak kiedyś w ihc, na równym jechał a gdy koła się zagłębiały na polu stawał.Nabiłem nowa okładzinę i kosiłem nim 4 lata

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

To że masz pas podwójny to normalne w przypadku M900 i nic zmiana nie pomoże - jeśli jest pas ok i ma odpowiedni naciąg. Co do tego że nie możesz wyjechać pod górę to masz albo problem z wariatorem - przekładnią bezstopniową ( przeważnie pas lub jego naciąg) albo sprzęgło. Odnośnie pasa to czy była różnica jadąc na max przyśpieszeniu i na minimalnym? Czy na max. były większe czy mniejsze te spadki ( wiadome że jechał szybciej lub wolniej ale chodzi mi o ile czułeś ten poślizg, przy jakim ustawieniu wariatora). Jeśli wariator w porządku to sprzęgło będzie poślizgiwało się na każdym biegu a wiadome że bardziej odczujesz to na wyższych ale powinna być różnica taka że poślizg ten, np. przy ruszaniu będzie w każdym położeniu wariatora. Jeśli jest dużo lepiej w okolicach max. przyśpieszenia to trzeba ustawić minimalne położenie ( minimalny naciąg choć to nie do końca prawda ponieważ pas rozsuwa koła dolne i górne ale też się trochę luzuje i napina), może być tak że pas jest w bardzo słabej kondycji i będzie się ślizgał jak sprzęgło. Zobacz te rzeczy. Możesz do pomocy sobie kogoś rozgarniętego zabrać abyś próbował ruszać a on patrzył co się dzieje tylko żeby palców tam nie pchał jak silnik pracuje:) Zobacz jak pracuje ten wariator - czy nie przycina się któraś z połówek dolnego lub górnego koła.

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekgeo2    8

Myślę że to będzie sprzęgło bo patrzyliśmy to wariator ładnie przyspieszał i zwalniał a sprzęgło bierze bardzo wysoko prawię muszę nogę zdjąć i myślę że to sprzęgło.Zatrzymywał się nie ważne czy był na max przyspieszaczu czy na min nie było różnicy tylko stawał, na 2 dawał radę na max, A jeżeli to sprzęgło to jakie to są koszty i czy wiele pracy z nim jest wiektoś?Ale jak by było sprzęgło to biegi by ładnie wchodziły bo wchodzą bez zgrzytów i w miarę lekko?

Edytowano przez tomekgeo2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Biegi będą wybierać się dobrze ponieważ najprawdopodobniej sprzęgło się ślizga czyli jak naciskasz pedał to ono rozprzęga ale nie sprzęga poprawnie. Zależy co tam trzeba robić, jeśli sama tarcza to koszt ok 200zł do 300zł za oryginał. Taniej to tylko regeneracja tzn. wymiana okładzin. Całe sprzęgło czyli docisk, tarcza i łożysko z węglikiem 1000zł. Roboty jakoś strasznie nie ma. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekgeo2    8

Jeszcze jedną prośbę mam do was forumowicze. Chciałbym abyście mi powiedzieli do czego służą te dźwignie pierwsze trzy od wejścia do kabiny   tylko bez złośliwości bo to dopiero mój pierwszy kombajn i będę się uczył wszystkiego od początku a pomoc zawsze mile oczekiwana. I jeszcze jakbyście mi mogli opisać jak wszystko ustawić do koszenia zboża tak najprościej dla początkującego Chciałem dodać zdjęcie ale nie mogę.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Ustawienia są bardzo ładnie opisane na forum - poszukaj tylko. Co do tych dźwigni to siedząc na siedzeniu pod lewą ręką masz załączanie maszyny, wysyp, ustawienie szczeliny na klepisku góra i następna dół oraz jeżeli masz napęd młocarni na pasek to ustawianie obrotów bębna młocarni. Po prawej masz tylko ręczny i włączanie hedera. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekgeo2    8

Wymieniłem łożysko na sprzęgle i się poprawiło a reszta okaże się w pracy. Panowie a jak posprawdzać najprościej te wszystkie czujniki awaryjnośći czy są sprawne i jak ustawićte obroty młocarni czy ma dźwignia być opuszczona do dołu czy do samej góry?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kzt1736
      Witam, co wyświetla zaznaczony wyświetlacz w Deutz-Fahr Agrotron 6.30 tt30tt
    • Przez Orzech334
      Witam . 
      Posiadam Deutz Fahra Agrotron K90 z ladowaczem czołowym quicke Q50 z 2008 roku .
      W ostatnim czasie wymieniłem kompletne lozyska zwrotnic i sworzen glowny . Generalnie zlikwidowalem wszystkie luzy w przednim układzie zawieszenia tj.moscie.
      Ciągnik pracuje caly czas z TUR-em wiec obciazenie przedniego zawieszenia jest duże.
      Chciałbym żeby trwalosc nowych części byla jak najdłuższa. Jakie polecacie smary . Cos z domieszką gwafitu? Jakie uzywacie ? Jakieś konkretne produkty? 
       
    • Przez mateusz7745
      Witam po zimie próbowałem odpalić Deutz fahra agrotrona 4.90 i tutaj powstal problem ciągnik nie może odpalić, psikalem starterem zaczął zalapywac i zapalił klekoczac mocno zaraz zgasł . Dodam że rozkręcałem pompkę paliwowa ta napędzana paskiem i zmieniłem zawór zwrotny na nowy, ciągnik odpowietrzalem i nic to nie daje nie może bez plaka załapać nawet nie zadymi 
    • Przez Kamilc360pL
      Snapchat-1391671675.mp4 Witam mam problem mianowicie zatrzymałem się ciagnikiem wrzuciłem luz wyszedłem z kabiny po ponownym wejściu wbiciu biegu ciągnik nie reaguje. Wszystko inne jest sprawne. Po przelaczeniu rewers na położenie jazdy w tył nic się nie dzieje w przod też. Półbieg został w jednej pozycji i nie przełącza się. Proszę o pomoc i z góry dziękuję 
    • Przez kumix
      Witam
      Chciałem się zapytać czy ktoś posiada taki ciągnik na śląsku w promieniu do 200 km od Częstochowy ? 
      Chciał bym się z kimś spotkać pogadać na temat tego ciągnika.
      Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj