News
robert983

Deutz fahr m900 -Ustawienia i obsługa hydrauliki

Polecane posty

robert983    36
Napisano (edytowany)

witam wszystkich uzytkownikow forum intersuje mnie wszystko na temat kombajnu fahr m900 kupilem taki mam problem z rozdzielaczami nie dzialaja za dobrze cos jest nie tak heder chodzi a przyspieszacz i motowidla nie jak sie lekko przytrzyma dzwignie od hedra to inne dzialaja co moze byc nie tak z gory dzieki mial bym prosbe jak ustawic wiatr i klepisko ps to moj pierwszy kombajbn mam jeszcze jedno pytanie do posiadaczy tego modelu lub podobnych czy ta maszyna bardzo sie trzesie z wloczona maszyna i trzesie na miejscu kierowcy chodzi mi o to czy porusza sie do przodu i do tylu a tyl kombajnu podskakuje do gury i w dul na polowie obrotuw jest to bardziej nasilone na pelnych mnierj trzesie i zbiornik od zborza drzy nie wiem czy to normalne

Edytowano przez robert983

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    248

Po pierwsze to musisz mieć dźwignię gazu ustawioną do dołu na ten 1 ząbek (wcięcie) inaczej hydraulika nie działa, przynajmniej jak jest olej nie rozgrzany, na pewno hedera nie podniesie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    36
Napisano (edytowany)

przepraszam ze tu pisze, nie jestem jeszcze z tym rozeznany kolega napisal ze na zimnym oleju nie bedzie podnosic to nie tak podnosi tylko wolno a jak sie przytrzyma dzwignie od motowidel lub przyspieszacza to sie szybciej podnosi i na odwrót jak sie przytrzyma dzwignie od hedra to i motowidla i przyspieszacz dzialaja bez wzgledu na obroty silnika próbowalem na róznych

Edytowano przez Marcin91
błędy ortograficzne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

akmaly    248

Zobaczę u siebie może w sobotę jak będę miał czas czy jest jakaś różnica. U mnie jest tak ze na zimnym oleju ( zaraz po odpaleniu) nie podniesie hedera dopóki nie dam gazu na ten pierwszy ząbek. Tak nawet pisze w instrukcji. Mało tego jak mam na wolnych obrotach to jak opuszcza to coś trzeszczy tak jakby zawór ciśnieniowy. A rozdzielacz jak chcesz sprawdzić do szukaj firmy co się hydrauliką siłową zajmują to Ci sprawdzą lub poradzą jak samemu sprawdzić. Jak masz jakieś inne pytania to służę pomocą ( oczywiście na ile będę wiedział:)). Mam taki kombajnik od 5 lat więc coś już go poznałem. Jak kupiliśmy go to odrazu zrobiliśmy mu przegląd, wymiana łożysk, pasów itp. i jak na razie nie ma co narzekać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    36

dzieki za odpowiedz mój rozdzielacz jest w naprawie bylem w minsku maz. i spec od hydrauliki powiedzial ze cos mi pomoźe mówil ze jakis zawór czy cos sie popsulo wróce do tego klepiska jak go ustawic jak go kupilem to wajchy byly do góry ustawione wiec mam problem. kupilem w marcu przeglad zrobiony pasy dobre wiec wymiane sobie daruje a mam jedno pytanko jaki lejesz olej do 900 u mnie jest czysty jak nowy ale nie wiem jaki.sprzet chlodzony powietrzem wiec olej musi byc lepszy u mnie jest tak ze heder jak zgasze silnik to sie nie opuszcza u ciebie tez tak jest a i u mnie tez trzeszczalo jak sie uklad zapowietrzyl po odkreceniu przewodów od rozdzielaczy

Edytowano przez Marcin91
błędy ortograficzne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    248

Odnośnie klepiska:

Ogólnie ustawiasz szczeliny jak na podziałce przy dźwigniach - jeżeli nie masz tych naklejek z podziałką albo są nieczytelne to ustawienia np do pszenicy: na wlocie 14mm, na wylocie 5-12mm ( przednia na stałe, wylot w zależności czy domłaca, tnie, itp). Napisz co jakie masz zboża to Ci podam resztę parametrów.

 

Olej:

- do silnika leję Turdus 15W40 - Z instrukcji powinien być SAE 30 (ale to norma więc dobież już jak uważasz) 10,5 litra w silniku. Filtr od C360 pasuje:)

- hydraulika - olej spełniający normę HPL36 (VDMA) 15 litrów - tu mam prośbę do ciebie, zobacz jak możesz czy masz filtr hydrauliki, powinien być jak odkręcisz korek zbiornika na olej ( jak wejdziesz po drabince to tam jest takie wycięcie w osłonie i z góry go odkręcisz) Pytam bo u mnie nie ma i nie wiem gdzie go dostać.

 

Nie pamiętam czy opuszcza heder na zgaszonym ale chyba tak. Tylko jak na wolnych obrotach to trochę trzeszczał zawór.

Co do silnika to nie martw się że chłodzony powietrzem, czyść codziennie przed wyjazdem w pole i nie ma problemu. Mój teść ma Bizona i on ze szczotką jeździ bo mu zapycha a ja nic nie robię i temperatura w normie ( dołożyłem sobie zegar do temperatury to widzę co się dzieje).

Sprawdź sobie tylko czujniki awaryjności bo jak ci pasek się urwie do dmuchawy to nie zauważysz i przegrzejesz. Sprawdza się bardzo prosto włącz zapłon ( nie odpalaj) i naciśnij na napinaczu przycisk (jak pasek się urwie to wciska się przycisk i świeci się kontrolka + sygnał dźwiękowy) takie czujniki masz na kłosowniku, na tyle kombajnu oraz na jednym cylindrze to czujnik temperatury jak się zagrzeje za bardzo to kontrolka + sygnał dźwiękowy. Warto to sprawdzić czy działa to później się nie martwisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    36

dzieki za odpowiedz co do upraw to zyto owies przenzyto lubin jesli chodzi o naklejki to sa czytelne ale w milimetrach też móglbys mi napisac to sobie porównam czy z naklejkami sie zgadza tak jak u ciebie. co do czujników to wszystkie dzialaja nie mam tylko kontrotek od vdo nie wiem co to jest w instalacji ktos grzebal a nie powinien bo sie nie znal jesli chodzi o filtry paliwa powietrza i oleju to koszt 80 zlotych od hydrauliki mam ale nie kupowalem nowego on wyglada jak filtr paliwa od c-360 tylko ma zaworek zwrotny w górnej pokrywce jutro po dniu zobacze czy nie ma jakichs numerów napisze tak czy inaczej albo wrzuce zdjecie jak mi sie uda jak by kolega mógl cos napisac o sitach jakie maja wymiary otwory do jakiego zboża mam dwa a wydaje mi sie ze powinny byc 3 o te dolne mi chodzi górne sa nastawne

 

a zapomnialem od czego ten czujnik temperatury zastosowales ten orginalny zostawiles czy cos innego tam pasowalo ja dumalem o nim i jeszcze cisnienia oleju u mnie zegar od mth nie dziala to bym sobie cos tam zalozyl

Edytowano przez Marcin91
błędy ortograficzne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    248

Żyto:

- koła na młocarni 22 - 18, klepisko wejście 14mm - wyjście 6mm, sito oczkowe 9-11 mm

 

Owies:

- koła na młocarni 22 - 18, klepisko wejście 14mm - wyjście 5-15mm, sito oczkowe 13 mm

 

 

Groszek:

- koła na młocarni 13 - 27, klepisko wejście 26mm - wyjście 12-17mm, sito oczkowe 11-13 mm

 

Fasola:

- koła na młocarni 18 - 22, klepisko wejście 26mm - wyjście 12-17mm, sito oczkowe 13 mm

 

Czujnik założyłem od chyba Robura czy Ify:) Teść skądś miał ale wiem tylko że do silnika chłodzonego powietrzem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor1973    0

Witam, jeśli chodzi o czujnik oleju to jest to czujnik od Golfa I, kupowałem go u Gąski pod Krakowem w środku był czujnik firmy FAE od Golfa, jutro podam numery EPS-a, czujnik dostępny w każdym sklepie motoryzacyjnym i dodatkowo tańszy niż u Gąski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    36

dzieki wielkie za informacje co do klepiska ja mam tylko jeden komplet kól zebatych maszyna nastawiona jest na najwyższe obroty. na filterku jet numer s3 0508-50 jest wytloczenie owalne i pisze tam argo i namalowany kwadrat biala farba i pisze 21 k dowiem sie w inter karsie czy nie maja firma z wroclawia ma filie w warszawie filtry mi dobrali może i takie maja nie udalo mi sie zdjecia wrzucic nie wiem jak to zrobic

Edytowano przez Marcin91
błędy ortograficzne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    248

Wielkie dzięki za ten numer. Już znalazłem producenta i polskiego dystrybutora ale poszukam jeszcze zmienika bo ten filtr kosztuje 48 euro czyli ok 200zł a to wydaje mi się trochę dużo. Często jestem w Rzeszowie a niedaleko jest Sędziszów co filtry polskie robią i u nich jak podam wymiary to coś mi dobiorą za 50 ale zł smile.gif. Jakbyś mógł mi go pomierzyć to będę wdzięczny i zobowiązuję się podać zamiennik do tego oryginała z firmy Agro-Hytos

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    36

to naprawde troche drogo w porównaniu do pozostalych filtrów a wiec tak srednica 44,2mm wysokosc 75,3mm a calkowita wysokosc 79,2mm bo od dolu ma wpust który wchodzi w taka rurke w zbiorniku na olej jak zajrzysz to zobaczysz o co mi chodzi ta wypustka ma 21,5mm po wierzchu czyli pasuje do otworu w zbiorniczku a od srodka ma 20,3mm otwór. wypustka ma 4 mm wysokosci tak bym go opisal siatka filtrujaca jet metalowa i od góry ma palączek do wyjmowania i od góry jest wglebienie z zaworkiem zwrotnym ta plytka zaworka ma 15mm srednicy może mi sie udalo go dobrze opisac mam nadzieje lepiej chyba nie umiem

Edytowano przez Marcin91
błędy ortograficzne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    36

ja tez bardzo dziekuje za pomoc na poczatek zniw bede mial duzo latwiej moze i innym uzytkownikom przydadza sie twoje porady ja mial bym jeszcze jedna prosbe opisze mi kolega silnik ile pali i jaka ma moc ja slyszalem ze 105 km czy to prawda ja mam 4

 

a mam jeszcze jedna prosbe jak by kolega zajrzal do rozdzielaczy przez te otwory co dzwignie sa czy tam bedzie widac takie dekielki z tylu i czy sa w nich srubki z nakretkami spec mówi ze nie powinno ich tam byc nie wiem czy tam bedzie widac moze z góry dzieki pozdro

Edytowano przez Marcin91

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    248

Jeśli masz M900 to silnik F4L 912 i 71KM ( niestety tylko tyle i ani jednego więcej). Ja mam taki i powiem ze nie ma problemu w dorodnej pszenicy z sieczkarnią na równym terenie. Jak są górki to już trochę mu ciężko. Ale ogólnie wystarczająco.

Co do spalania to dokładnie nie sprawdzałem ile mu wleję to spali :). A tak na poważnie to myślę że w granicach 8l/h bez sieczkarni.

Zobaczysz sam w żniwa ile Ci spali ale nie powinieneś narzekać.

Odnośnie śrubek to zrób zdjęcie i wyślij na maila. Adres podam Ci na priv.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    36

no dobrze dzieki a mialem nadzieje ze tych kucy to on ma wiecej u mnie nie ma górek teren dosc równy a jesli o spalanie na poziomie 10 11 to tez bym nie narzekal mam sieczkarnie i prawie wszystko bede ciąl jesli o te srubki to szkoda zachodu niech ten magik od hydrauliki sie martwi za cos kase bierze no nie. dzieki za odpowiedz pozdrawiam

Edytowano przez Marcin91
błędy ortograficzne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drypka    0

Witam, mam taki sam problem z rozdzielaczem a mianowicie muszę przytrzymać dźwignię od hedra żeby podnieść wiatrak albo przyspieszyć byłem u speców od hydrauliki i nic nie poradzili, czy Twój jest już ok, z góry dziękuje i pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    36

witam u mnie jest juz ok mój rozdzielacz byl u dwóch majstrów razem wzieli 300 zl a na dodatek ostatni z nich pogubil mi czesci z niego w koncu kupilem używke od goscia który sprzedal mi kombajn za 600 zl wiec naprawa odpada radze poszukac innego rozdzielacza chyba ze kolega trafi na lepszego fachowca niz ja ja osobiscie doszedlem do wniosku ze tam jest co z tymi sprezynkami czyli zaworkami w tej czesci od hedra lub w tej do której sa podlaczone wejscie i wyjscie oleju ja osobiscie musialem zrobic taka zapadke zeby lekko podeprzec dzwignie od hedra i wtedy by inne dzialaly a i jesze jedna zapadke zeby lekko dociskala dzwignie od motowidel taki mialem plan w razie gdy bym nie kupil nowego a mam jedno pytanie do kolegi jak kombajn chodzi na pelnym gazie bardzo podrzuca kombajn z tylu do góry i do dolu i buja sie na kolach przód tyl dodam ze jak sie jedzie to tak tego nie czuc pytam bo nie wiem czy ten typ tak ma czy tylko mój pozdrawiam

Edytowano przez Marcin91
błędy ortograficzne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drypka    0

dzięki kolego za odpowiedz, no z tym podrzucaniem to nie masz się czym martwić bo ja kosze już 13 sezon i ten kombajn tak ma także życzę bezawaryjnego sezonu, jak chcesz to możemy wymienić się mailami albo telefonami bo ja już dużo rzeczy w nim rozbierałem to w razie czego będę mógł Ci coś podpowiedzieć bo jest tam parę takich dziwnych rozwiązań. jeszcze raz dzięki za odp i pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    36

wymieniał ktoś z was łożysko na wytrząsaczu df m 900 oś z przodu kombajnu dużo z tym roboty i czy można dostać łożyska zamienniki jeśli oryginały to gdzie szukać najlepiej mazowieckie lub w necie jakiś namiar.mam jedno małe pytanko spotkał się ktoś z fahr rubin jak to się sprawuje i czy wszystkie miały silniki perkins czy deutz tez tam były montowane i jakieś dodatkowe info na temat tych rubinów

Edytowano przez robert983

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z wymianą łożysk na wytrząsaczach jest trochę zabawki, trzeba wymontować wszystkie wytrząsacze (przynajmniej myśmy tak robili). Łożyska są takie same jak na tylnej osi a ich ceny są dość zróżnicowane bo z tego co pamiętam już za ok 20 kilka zł i w górę. Najlepiej spisać ich oznaczenia i w sklepach pytać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    36

Witam przepraszam że odkopuje ten temat ale po co zakładać nowy, mam taki problem z rozrusznikiem w moim df,problem polega na tym że nie zawsze po przyciśnięciu startera rozrusznik kręci tylko pyka [powiecie że cewka ale nie wymieniona na nową i jest tak samo]. Dodam że na krótko pali od strzała i mam takie pytanie czy w waszych df jest przy rozruszniku lub w jego pobliżu przekaznik przez który idzie prąd na cewkę.dodam jeszcze że cewka pasuje od c360 tylko trzeba skrócić to uszko.pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    248

Tematy połączone

 

Witam.

Posiadam kombajn Deutz Fahr M900. Jest to prosty kombajnik z jedyną charakterystyczną dla DF cechą że niedomłoty nie wracają na młocarnie a domlacane są w takich kłosownikach czy jak kto woli wentylatorach kłosowych.

Mam problem z jakością omłotu. Dużo już kombinowałem i zmieniałem ale problem jest nadal, może w mniejszym stopniu ale jest.

W zbiorniku trafiają się kwałki kłosów i ości z jęczmienia a w pszenicy plewa i plewa z ziarnem (niedomłoty).

Ustawienia kombajnu to; klepisko wlot 14mm a wylot 6mm, sito górne prawie całkowicie przymknięte, sito dolne oczkowe 11mm, wiatry tak 3/4 pszenica i trochę mniej jęczmień, ogroty bębna wg instrukcji 1041 obr/min.

Zmiana szczeliny wylotowej na mniej zmniejsza delikatnie ilość niedomłotów ale niszczy ziarno, uchalanie sit górnych zwiększa ilość niedomłotów, zwiększenie obrotów młocarni nic nie pomaga, zwiększanie siły wiatru zwiększa straty ale nie zmienia prawie nic ( dalej są kawałki kłosów i ziarno razem z plewą w pszenicy).

Cepy są ok, porównywałem do nowych to wg. mnie nie ma sensu wymiany, klepisko było trochę na wlocie wygięte na środku ale już wyprostowane i wydaje mi się że w miarę równo ustawione, druty w klepisku ok.

Widzę że na sitach jest też sporo słomy, dodam że oslony gumowe czy raczej fartuchy są ok.

W słomie kłosów nie ma, ziarna nie wyrzuca - chyba że zwiększam wiatr.

Szczelina w tym kłosowniku ok 5mm i klapka typu tarka co może tylko odpowiadać za te połówki ale jak założę płaską blachę to jest nieznacznie gorzej.

Może ma ktoś jakiś pomysł co i jak jeszcze można poprawić.

Mam zamiar jeszcze raz ustawić to klepisko ale nie wydaj mi się abym dużo się pomylił jak ostatnio ustawiałem.

Kierownic wiatru ten kombajn nie posiada.

Dodam że wilgotne lepiej sie młuci, jak jest sporo zielonego w zbożu to też lepiej, a jak suche to gożej. W pszenicy im mniejsza słoma to lepiej a większa to więcej plew i niedomłotów.

Raz kosiłem owies ( u mnie raczej się nie sieje tego typu zbóż) i przy dużej ale miękkiej słomie wyłócił tak że 10 min stałem i się przyglądałem:) Może mam jednak coś nie tak z tą młocarnią bo już sam nie wiem dlaczego tak się dzieje. O to wilgotne to chodziło mi że rano i wieczorem jest lepiej niż w upalny dzień od południa do wieczora.

Edytowano przez KRISTOFORn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grucha1984    2

Kolego dolne sito jest temu winne za doże otwory. Zboże właśnie na nim czyszczone jest dokładnie. Zrób tak: Otwórz górne sito na ok 10-13mm, jeśli można opuść je aby było bardziej poziomo. Będziesz musiał zwiększyć wiatr i nieco prędkość koszenia aby sita miały odpowiednią masę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    248

Sprawdziłem dokładnie cepy i okazało się że są niższe na środku o 2mm zględem boków. Tzn. tak ok 10 cm na końcach są prawie jak nowe a reszta niższa. Wzrokowo wyglądały ok ale jak odpiąłem przenośnik pochyły i sprawdzałem każdego po kolei względem klepiska to okazało się parę krzywych i zaniżonych środkiem.

Cepy już są nowe, mam nadzieję że to pomoże a nawet jeśli nie to i tak byly do wymiany:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez robert077
      Witam mam problem z ciągnikiem deutz fahr agrotron 6.00tt 105 KM potrzebuje pomocy gdyż po rozgrzaniu sie na wolnych obrotach nie równo pracuje oraz dodatkowo podnosiu mu sie temperatura co wczesniej sie nie działo. Dodatkowo jak włącze ogrzewanie jeszcze szybciej rosnie temperatura a jak wyłącze gwłtownie spada ale nie dużo.
    • Przez waldek_84
      Witam, zastanawiam się nad zakupem deutz fara dx6.31. Czy ktoś może mi o nim coś powiedzieć np: jak z awaryjnością, na co zwrócić uwagę przy zakupie itp.? 
    • Przez GracjanDF
      Witam ostatnio wyskoczył mi błąd T86 w Deutz Fahr 430 g i przestała działać czułość rwania tą która się zmienia w gałce od rewersu😉 Jakieś pomysły żeby to usunąć czy coś w tym stylu ? Z góry dzięki za pomoc 
    • Przez drukarz
      Panowie  mam problem z ustawieniem pługa kverneland 4-skibowy zagonowy 4x35 rok produkcji 1999. Pług ciągnie Deutz fahr dx 150 a więc duży ciągnik 160 km. I stąd moje pytania czy przy tak dużym ciągniku szerokośc belki zaczepowej ma znaczenie ponieważ nie mogę ustawić pierwszej skiby aby zasypywała bruzdę. Dzięki za wyrozumiałość.Mile widziane jakieś wskazówki. pozdr...

    • Przez LTZ55a
      Witam, widzę, że w tym dziale dużego ruchu nie ma, ale zapytam. Czy miał ktoś tak, że przy pełnej beli, podczas otwierania klapy zamek po ktorejś ze stron uderzał głośno w zderzak, do którego przykręcona jest dolna pokrywa? Wydaje mi się, że winna jest zbyt twarda sprężyna, bo uderzenie jest dość mocne. Natomiast z lewej strony nie ma tego uderzenia.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.