Skocz do zawartości
adasr

Zetor 8011 - remont silnika

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
adasr    0

Witam

 

W moim zetorze 8011 - 1974 został przeprowadzony kapitalny remont silnika. Mianowicie :

szlif wału, regeneracja głowicy, honowanie czopów głównych, regeneracja korbowodów, wymiana panewek, nowa pompa olejowa, bączek zamieniony na 2 filtry wymienne.

I wszystko było by dobrze ale ciśnienie oleju po remoncie jest niższe niż przed. Na wysokich obrotach 2 atm, na niskich 0.

Przed remontem na zimnym silniku 1,2 atm na wysokich około 3,5 atm.

 

Dodam że jeśli chodzi o detale związane z dokręcaniem śrub, zabezpieczenie itp wszystko zostało sprawdzone 2 razy.

 

Czy ktoś spotkał się z czymś takim kiedykolwiek. Bardzo proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Na korpusie filtra oleju powinien być taki zaworek, który potrafi się zawiesić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grodecki    0

Na korpusie filtra oleju powinien być taki zaworek, który potrafi się zawiesić.

 

 

 

Nie gorączkuj się , pilnie obserwuj pracę silnika przecież to musi się wszystko ułożyć, dopracować. Na razie rób nim lżejsze pracę.pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zimny90    1

Ma robić lżejsze prace? Przeciez pisze ze nie ma ciśnienia oleju na małych obrotach! Po takim remoncie silnik powinien miec 4-5 ciśnienia a nie max 2. Coś jest nie tak w tym silniku wiec jak najszybciej go lepiej rozbierz. Sprawdz czy w nowej pompie oleju w silniku jest włożony klin bo spotkalem sie ze nie bylo klina pod zębatką i silnik sie zatarł po złożeniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtex123    0

Może ci przeholował szlif wału albo może panewki są po innym szlifie niż wał bo tez sie tak zdarza a sprawdzane było cinienie na innym zegarze może zegar szwankuje ?

Edytowano przez wojtex123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adasr    0

Właśnie w tej chwili silnik został rozebrany ponownie i sprawdzamy czy faktycznie nie przeholowali z szlifem. Jutro okaże się co może być powodem braku ciśnienia.

 

Bardzo dziękuje wszystkim za zainteresowanie, na bieżąco będę pisać co jest robione.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adasr    0

Silnik pracuje już normalnie na niskich obrotach 4 atm.

 

Brak ciśnienia spowodowany był przez zatarte koło pośrednie rozrządu. Było tak zablokowane że trzeba było jest specjalną prasą ściągać.

Wniosek jest taki że przy tak gruntownym remoncie warto nawet wymienić wszystkie elementy rozrządu.

 

Pozdrawiam i dziękuje wszystkim za posty.

 

Temat uważam za zamknięty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

a tam zaraz zamykac temat.

Napisz co wymieniałeś i ile cię kosztowało.

Ile kosztował szlif wału, honowanie bloku itp.

 

Pytam serio bo jeżeli uda mi sie dorwać pewien blok to też będę robił remont (obecnie na wodzie jest szczelny, jak zaleję płynem to kapie po rozgrzaniu - stąd wymiana bloku i remont przy okazji).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

wiesz - poczytaj moje wcześniejsze wypowiedzi na temat klejenia i spawania bloków w innych tematach.

Każdy klejony blok po włożeniu termostatu i zalaniu np petrygo będzie cieknąć/kapać.

 

Mnie interesują koszta tego o co pytałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stas1506    1

a tam zaraz zamykac temat.

Napisz co wymieniałeś i ile cię kosztowało.

Ile kosztował szlif wału, honowanie bloku itp.

 

Pytam serio bo jeżeli uda mi sie dorwać pewien blok to też będę robił remont (obecnie na wodzie jest szczelny, jak zaleję płynem to kapie po rozgrzaniu - stąd wymiana bloku i remont przy okazji).

 

 

Blok można kupić w okolicach Ciechanowa konkretnie miejscowość,Zielona podaje nr.tel 500157097.Gosciu sprowadza szrot z Angli rozbiera i sprzedaje czesci,ma również konto na allegro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas972    8

zapewniam cie ze nie kazdy klejony blok bedzie kapal, po prostu trzeba umiec to skleic

wiadomo ze dziur nie moze byc nie wiadomo jak wielka ale tak wilekosci piesci mozna zrobic i widzialem juz nie raz klejone bloki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gieno77    0

To ja może w tym temacie napiszę tak.Wczoraj w moim 8011 coś zastukało w silniku odkręcam dziś misę i? pękł wał. Panowie potrzebuję pilnie informacji w grę wchodzi raczej nowy moze jakieś namiary i co sądzicie o tanich za ok 1000zł,może ktoś coś podobnego przerabiał POMOCY.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    23

Ja bym się nie bawił w tanie wały pochodzenia azjatyckiego. Lepiej dołożyć trochę PLN-ów i kupić polski albo czeski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

Mechanik który przesypywał teraz silnik w moim z10145 zakładał parę razy indyjskie wały do C-385 (bez turbo).

Powiedział tak - chodzą już parę lat, były tańsze tylko nie każdy mechanik je chce. Ja swój oddałem do szlifu bo był nominał.

Gdyby poszedł mi wał wstawiłbym indyjski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gieno77    0

Właśnie ciężko u nas coś innego dostać są tylko dwa rodzaje ten indyjski 1000zł,i czeski 3900zł.Mechanik który ma to robić każdemu poleca ten czeski czemu nie bardzo umiał powiedzieć.Pytałem sprzedawcy w sklepie mówił że te tańsze też biorą a z reklamacją jeszcze nikt nie był poza tym w razie czego uwzględniają pod warunkiem że montowany był w serwisowej stacji czy to jeden czy drugi.Zdziwiła mnie tylko ta różnica w cenie do środy jeszcze poczekam ale za takie pieniądze myślę że się nie ma co zastanawiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

indyjski nie ma wpustu na klin i połowa mechaników nie wie jak później ustawić parę rzeczy.

Dlatego wolą oryginał. Poszukaj używanego wału z rozbieranych ciągników, daj do szlifu. Wyjdzie Ci to w cenie tego indyjskiego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas4    0

Jest generalna zasada !!! jezeli kiedykolwiek peknie lub sie zatrze wał w silniku ,to niestety jest bezwzglednie wymagane ponowne mostkowanie czopów głównych, inaczej każdy wał szlak trafi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

bo te indyjskie wały nawet do korpusu nie pasują są krzywe i trzeba je prostować może nie wszystkie ale byłem ostatnio na szlifie z wałem i zapytałem się właśnie o te indyjskie wały to powiedział że jak ciągnik na sprzedaż to warto indyjski tanio, jak dla siebie to lepiej czeski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez skok
      Witam
      Mam zetora 12145 turbo i chce kupić do niego głebosza 5 łap na zabezpieczeniu kołkowym ziemia 3i 4 klasa płasko głebokosc pracy ok. 50 cm
      czy ten ciągnik da sobie z nim rade ????
    • Przez wiktor1967
      Witam.Rozebałem wczoraj silnikw zetorze 8011 do wymiany tuleje i tłoki i mam mały problem na tłokach mam po trzy pierścienie.Na forum wszyscy piszą że trzy pierścienie są przy silniku z turbo a przy wolnossącym cztery.Ja mam silnik bez turbiny raczej nic przy nim nie było robione wał nominał typ silnika zetor 8001.Co teraz zrobiić kupić zestaw naprawczy na trzy pierścienie jak było czy na cztery?
    • Przez koza89
      Cześć, 
      mam problem z pompą paliwową w Zetorze 8111 (89-90 rok).
      Tydzień temu podczas talerzowonia (ok 1 h) ciągnik stracił moc i zaczął brzydko pracować. Odpalał ale wolno wchodził na obroty i nie miał mocy. Na drugi dzień nie odpalił.
      Zawiozłem pompę do pompiarza i okazało się że pompa została zabita jakąś mazią.
      Pompiarz stwierdził, że tak już ten typ ma i on nie wie dlaczego i że dużo osób ma ten problem nawet w nowych Zetorach.
      Pompę wyczyścił i po założeniu było OK przez około 1 godzinę - problem powrócił.
       
      Zanim znowu wyczyszczę pompę chciałbym się dowiedzieć co może być przyczyną takiego stanu.
      Może ktoś z Was miał taki sam problem z pompą paliwową w swoim Zetorze?     
       
      Odnośnie Zetora 8111 ZTS : 
      rocznik 89-90 olej Superol CC 30 wymieniony ok. 70 mth temu ciśnienie oleju w granicach ok 3 atmosfer pompa była regenerowana ok 1 roku temu bąk zamieniony przejściówką i dwoma filtrami 
    • Przez SmalcuXD
      Jaki ma być ustawiony luz na zaworach w zetorze 8011 ?
    • Przez Niki1986
      Witajcie,
      Chcę zrobić przegląd swojego zetora i mam takie pytanie, co należy zmienić podczas takiego przeglądu i na co zwrócić uwagę? Olej w silniku, oczyścić filtr(bąk), wymienić olej w skrzyni biegów(czy tam wchodzi 52 litry i jaki olej trzeba kupić gl-4?) i założyć jakieś nowe uszczelki?( wiecie to chyba groszowe sprawy a chcę mięć spokój, czy pasują od c385), zmieniać termostat? Bo nie wiem jak to wygląda po poprzednim właścicielu...
×