matyz32go

Belarus- różnica między modelem 1222 a 1523

Polecane posty

Didrzej    4

Mam jeszcze takie pytanie ponieważ dowiaduję się że w Polsce obecnie praktycznie nie jest możliwe zamówienie Belarusa 1221.3 ze skrzynią 24/12 czy ktoś może wie coś innego na ten temat? a jeżeli nie ten Belarus to jaki inny ciągnik do transportu w podobnej cenie dodam że będzie przewoził jednoosiową przyczepę 10 t przynajmniej żeby 40 jechał miał wałek zależny nie był zbyt lekki,no inie miał zbyt mało mocy żeby nie trzebabyło pod gurki zbytnio redukować?Jeżeli ma ktoś dobrą rdę to chętnie przeczytam dodam iż proponowano mi Polmota 10014.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Indiana    32

Polmot10014 a Belarus 1221 to chyba znaczna różnica i wmasie i mocy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Didrzej    4

Dodam tylko że obecnie tą samą przyczepę przewożę mtz 82 jakoś jeżdzi choć czasami brakuje trochękoników szczegulnie pod górkę trzeba redukować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Daj sobie spokój z polmotem moc to on może ma ale masę to trochę nie bardzo lepiej do mtz założyć turbo. A w ciągniku masz standartowe opony? I jak jedziesz załadowany to bardzo buja czy idzie wytrzymać? I czy ten ciągnik musi być nowy bo w tej cenie to chyba raczej ciężko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Didrzej    4

Jak jadę z maksymalną prętkością to tochę buja opony nie są za równe, z jednej stony chciałem wziąść nowego żeby mieć spokuj na paarę lat a i chodziło mi żeby skrzynia była dobrana do transporyu, dlatego pytałem o polmota bo jeden ze sprzedawców oferował mi skrzynię z powershiftem a ta funkcja jest przydatna w transporcie. ale oczywiście zastanawiam się też nad innymi wariantami ale akurat w tym zakresie jakim ja potrebuje ciągnik nie ma za dużego wyboru jeżeli nie ma się grubego portwela!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154

@Didrzej a ile konkretnie masz pieniędzy na ten ciągnik? Może uda się znaleźc jakąś alternatywę...

 

@pamo84 180Kg różnicy pomiędzy Pol-Motem 10014H a MTZ 1025 na kożyśc tego drugiego

Biorąc pod uwagę mniejsze modele jest już odwrotnie :P

 

http://warfama.pl/Ciagniki-rolnicze/POL-MOT-H

http://belmtz.ru/tractor.1025.html


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Didrzej    4

Jeżeli chodzi o kwotę jaką chcęprzeznaczyć na zakup ciągnika to w całości i tak jej nie mam, cęść będę musiał pożyczyć kwestią jest że nie chciał bym kupić coś za mniejsze pieniądze, ale nie spełniało by swojej roli i ciągle bym musiał nażekać, jeżeli nie uda mi się dobrać czegoś odpowiedniego to jestem skłonny nawet trochę odłożyć zakup w celu pozyskania większych środków, aczkolwiek wszystko drożeje i nie wiem czy ja szybciej uzbieram naciągnik czy one będą szybciej drożały?

Apropo widzę właśnie z takim samym silnikiem perkinsa jak w polmocie Farmtraka 7110 DT ale o mocy 110 kn no i nieco cięższy.

Co o tych ciągnikach sądzicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154

Za małe pienądze trudno znaleźc nowy ciągnik który by dobrze sprawdzał się w transporcie. Musisz zwacac uwagę głównie na skrzynię ponieważ jeśli będzie miała mało biegów na na jednym zakresie do będzie pomiędzy nimi duży skok prękości...

 

ten Farmtac to dośc ciekawy sprzęt skrzynia z 2stopniowym PowerShiftem co w sumie daje 8 biegw na jednym zakresie, dośc wydajna hydraulika itp. aczkolwiek jest to nowośc na naszym rynku i jeszcze nikt tego chyba nieprzetestował :unsure: ale jak to mawiają do odważnych świat należy :D

 

Nie myślałeś nad jakąś kilkuletnia używką?


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Didrzej    4

Też myślałem nad używanym ale nigdy nie wiadomo na co się trafi, a jeśli przyjdzie szereg elementów wymienić poprawić to te trzeba będie do niego dołożyć, natomiast ja z tą przyczepą jeżdżę dalsze trst jak na ciągnik, nawet i ponad 100 km w jedną stonę i nie chciał bym ciągle myśleć czy w trasie mi się coś nie rozleci.Nie powiem bo tym Mtz 82 którym obecnie jeżdżę nawet dość nie jest awaryjny na tych trasach w zasadzie tylko zdażyło mi się raz urwało się kolanko pod kominem a drugui raz pękł wąż olejowy, a tak po za ty to wmiarę dobrze chodzi tylko trochę tych koników mało!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154
Napisano (edytowany)

Chodziło mi to takie coś:

http://otomoto.pl/claas-ares-657-A59266.html

http://otomoto.pl/claas-celtis-456-rz-tur-stoll-A53559.html

http://otomoto.pl/landini-legend-125-2006r-super-stan-A54170.html

http://moto.allegro.pl/bielarus-1221-4-145km-nie-ursus-zetor-pronar-deutz-i1609550208.html

czyli takie które jeszcze nie nastukały za dużo tych godzin ;) a jednk mają sporo niższą cenę niż nowe :)

 

 

Ale jeśli koniecznie nówka to może zastanów się nad New Hollandem T5070 bądź Deutz-Fahrem Agrofarmem 430 dośc popularne sprzęty ale trochę droższe od Farmtraca :huh:

Edytowano przez MgrLukash

♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Didrzej    4

Dzięki za powyższe informacje, ale żaden z wymienionych ciągników i wiele innych które sprawdzałem nie będą się nadawały do moich potrzeb ponieważ głównym problemem jest to że nie mają wałka WOM zależnego od prętkości jazdy, w prawdzie ten Belarus ma ale jak się okazało jest to jakaś felerna sztuka.Jak by ktoś miał informacje o ciągniku z wałkiem zależnym o mocy 110-150 kn to proszę o informację.

pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Mam jeszcze takie pytanie ponieważ dowiaduję się że w Polsce obecnie praktycznie nie jest możliwe zamówienie Belarusa 1221.3 ze skrzynią 24/12 czy ktoś może wie coś innego na ten temat? a jeżeli nie ten Belarus to jaki inny ciągnik do transportu w podobnej cenie dodam że będzie przewoził jednoosiową przyczepę 10 t przynajmniej żeby 40 jechał miał wałek zależny nie był zbyt lekki,no inie miał zbyt mało mocy żeby nie trzebabyło pod gurki zbytnio redukować?Jeżeli ma ktoś dobrą rdę to chętnie przeczytam dodam iż proponowano mi Polmota 10014.

Haha ja mam tą skrzynie;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
reset1990    0

wiec tak dzwignia wom w 1222 jest 7000 a w 1523 8000 .. długosc 1223 4.6 a w drugim 4.75

szerokosc 2.3 a w drugim 2.25

w 1222 ma 130 km a w 1523 ma 155km roznia tez sie waga ale nie wiele

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Didrzej    4

Po długich poszukiwaniach i rozmowach niestety nie udało mi się znaleść belarusa ze skrzynią 24 i dlatego zrezygnowałem z tego modelu i postanowiłem wziąść Landiniego landpowera 135 wersje techno co prawda bo mi specjalnie elektronika w ciągniku nie jest potrzebna, on ma skrzynię szustkę na jednej dżwigi, co ułatwia pracę w transporcie no i wagę i wymiary ma dobre jak sądzę do transportu.Jeszcze go nie mam u siebie , jak już będę go miał zobaczę jak się sprawuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj