Skocz do zawartości
News
matyz32go

Belarus- różnica między modelem 1222 a 1523

Polecane posty

matyz32go    0

Zastanawiam się nad kupnem ciągnika Belarus 1222 ale ciągle mnie zastanawia czy nie dopłacic i nie kupić 1523. Nie mam pojęcia ile palą na mth. Różnica wynosi 2000 zł i ok. 25 km no i prawdopodobnie różnica jest też w spalaniu. One jak dla mnie są identyczne. Liczę że ktoś mi pomoże... Z góry dziękuje:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    188

po pierwsze to chyba różnica 20000 tys a nie 2000tys. A po 2 lepiej weź 1222 niż 1523 ponieważ te 2 ciągniki są na takich samych ogómieniach opony są jednakowe a co ci w mocy + 20koni jak się koła kręcą... może 1523 ma lepsze wyposażenie i bajery. a jeszcze zapytam o jaką ci wersję chodzi .1,.2 czy .3 i .4???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

1222 ma tą samą kabine co 1523 1221 miał kanciatą. :rolleyes:


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Indiana    7

Między wersją 1221 i 1523 jest różnica ok 20tys. zł, ale między wersją 1222 a 1523 już 2tys. zł..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
firmagrand    0

Kolego matyz32go ciągnik 1222.3 ma inaczej ustawioną pompę wtryskową dlatego ma te 25KM mniej. Kolejną różnicą jest rozmiar kół tylnych

1222.3 na tyle ma 18,4R38

1523.3 ma na tyle 520/70R38 także sporo szersze.

 

Kabina, wygląd, silnik, plastiki wszystko jest identyczne.

 

Pytanie po co istnieje 1222.3 skoro kupno jego się nieopłaca w porównaniu do 1523.3 - ponieważ niektórym nie przechodzi większa moc w przeliczeniu na wielkość gospodarstwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Między 1523 a 1221 jest bardzo duża różnica 1.Dużo szersze opony 2.Inna kabina 3.Zbiornik paliwa dużo większy pod kabiną i tak ogólnie na oko jest troche większy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

Ale tu chodzi o porównanie 1222 a nie 1221 <_< i tu juz zbiornik i kabina nie ma różnic


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Właśnie że kolego w połowie nie masz racji może i jest taki sam zbiornik w 1221 i 1222 ale kabiny są całkiem inne i głownie dlatego symbol jest zmieniony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

Właśnie że kolego w połowie nie masz racji może i jest taki sam zbiornik w 1221 i 1222 ale kabiny są całkiem inne i głownie dlatego symbol jest zmieniony

 

Czytasz tak że nie rozumiesz o co mi chodzi. Bo ty porównałeś do 1523, 1221 a ci powiedziałem po prostu że temat jest o 1222 i między nim a 1523 nie ma juz takich różnic. inna moc inne kapcie. Bo widze że 1221 a 1222 się różnia kabiną ślepy nie jestem


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Didrzej    3

Witam Czytam właśnie ten temat i miał bym takie pytanie. Przymieżam się do kupna nowego ciągnika wstępnie planowałem belarusa 1221.3 dodam że potrzebuję go głównie do transportu i dla tego chodziło mi o skrzynię 24/12 ale widzę że są trudności z taką skrzynią w tym modelu i dlatego pytam jaką mają skrzynię modele 1222 i 1523, jaka jest różnica w spalaniu pomiędzy tymi modelami, jakie mają przełożenie na wałku zależnym, ewentualnie jaki model byście raedzili dobrać pod transport???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    188

według mnie to te wersje 1222 i 1523 powinny mieć szersze kapcie na przednim napędzie bo on może i będzie miał mocy te 150 koni a uciąg będzie miał prawie jak 1025 pomijając że jest trochę cięższy i ma szersze kapcie na tyle. Według mnie już w 1523 powinien być przód 2 razy szerszy niż jest ( chodzi o ogumienie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    128

@Dirzej standardowo 16/8 opcjionalnie 24/12

@piotrb14 w 100% się z tobą zgadzam Belarusy mają za wąskie ogumienie a te 6cyl to już wogóle do przesady <_<


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    188

ja mam 1025 to coś o tym wiem :) że żaden mądry nie pomyślał nad przeróbką tej skrzyni biegów w 1221 i 1025 bo to już przechodzi wszelkie granice

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    128
(edytowany)

Z tego co czytałem Skrzynia ta ma poprostu 6 biegów w 4 zakresach do przodu oraz 2 zakresy do tyłu :)

 

A oto schemat: 2412.th.jpg

 

 

 

Mnie Firma Grand informowała iż w 1221 można zamówic 24/12 :huh:

Edytowano przez MgrLukash

♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Didrzej    3

A czy te nowe kabiny w Belarusach są trochę bardziej wyciszone w porównaniu z tymi starszymi czy nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    188
(edytowany)

pewnie tak. nawet te już w 1025 mają cichsze, a jak się włoży steropian pod podłogę to jest już super, ej a jak jest z tymi biegami 6 jedynka też jest taka szybka jak w 16/8 ??

Edytowano przez piotrb14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Didrzej    3

Jedynka z 24/12 jest o ok.2km/gdz wolniejsza od jedynki z 16/8 a po za tym 24 ma pułbiegi na przycisk dzięki temu można szybciej zredukować, czy przyspieszyć czy ruszyć z miejscz z ciężkim ładunkiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pamo84    9

Kolego jeśli to nie tajemnica to czemu pytasz o obroty zależnego WOM w starszych Mtz to było 3.5 obrotu na 1m przejechanej drogi przynajmniej tak pisze prospekt sam nigdy tego nie używałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    128
(edytowany)

pewnie tak. nawet te już w 1025 mają cichsze, a jak się włoży steropian pod podłogę to jest już super, ej a jak jest z tymi biegami 6 jedynka też jest taka szybka jak w 16/8 ??

 

Ponoc o 3dba głośniejsza od standardowej czyli praktycznie nieodczuwalna różnica ;)

Powyżej podałem schemat z tabelą prędkości i tam masz na 1BH 11km/h :D

 

@Didrzej te przyciski to reduktor czyli coś jak w mniejszych MTZ zakresy I i II w dzwigni zmiany biegów głównych :D

 

 

co do 1221 i skrzyni 24/12 http://belmtz.ru/tractor.1221.2.html

Edytowano przez MgrLukash

♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Didrzej    3

W nowych 1221.3 pytając o te obroty uzyskałem różne opinie mianowicie; 3,5 obr - 4,17 obr - 3,3 obr/ m dr. i dlatego nie jestem do końca pewny jakie faktycznie ma obroty wom zależnego ten model belarusa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pamo84    9

To chyba zależy od rozmiaru kół a dokładniej od ich obwodu ale czemu tak ci na tym zależy?:):blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Didrzej    3

Wałek zależny interesuje mnie dla tego że potrzebuję go do napędu ciągniętej przyczepy za ciągnikiem i zmiana prętkości obrotowej wiąże się ze zmianą całej przystawki w przypadku innego przełożenia niż to kture uywam.

Dzięki wszystkim za informację.

Wiecie może który ze sprzedawców Belarusów oferuje orginalne, a po przystępnych cenach ciągniki, bo jak widzę są duże rozbieżności w cenie takiej samej wersji ciągnika ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pamo84    9

Dlatego tak się dopytywałem bo tak się składa że pracuje w firmie gdzie są właśnie 3 ciągniki z przyczepami z napędem dwie reno 110-54 i jednoosiowe przyczepy panien po 11 ton ładowności i jedna 120-54 z dwuosiową 15ton na te mniejsze to spokojnie 15 ton możesz kłaść a tą większą 20 piękna sprawa z tym napędem tam gdzie tatry 6x6 nie dawały rady my na spokojnie przejeżdżaliśmy a ten napęd uruchamiany jest przez hydraulikę więc lekkie niezgrywanie się obrotów nie ma większego znaczenia tam jest tak że przyczepa delikatnie szybciej od ciągnika jedzie ale minimalnie i z największego błota jesteś w stanie sam wyjechać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Alchemik
      W czasie pracy ładowarką, gdy pociągniemy za dźwignię, żeby podnieść  ramię, lub ładowarkę na "łapach" w pierwszym momencie zamiast unoszenia to mamy gwałtowne opadanie kilka cm w dół  ( z 1000kg w łyżce podejrzewam że obecnie mogłaby się ładowarka przewrócić przy maksymalnym wysięgu, a przy ładowaniu normalnych ładunków przedni lemiesz odrywa się na moment od ziemi.... )
      ładowarka jak kolegi zwc18 z forum:

      schemat hydrauliki na 95% jak tu:
      schemat
      Problem się nasila z biegiem czasu, mimo, że pracuje sporadycznie.  Ramiona same nie opadają - 500kg można za zgaszonym silniku zostawić na kilka godzin, minimalnie opadnie, ruchy ramion przy pracy są dosyć szybkie, czasami silnik nawet pracuje na za niskich obrotach ze względu na szybkie ruchy ramion.
      Gdzie szukać przyczyny?
      - zatrzaski hydrauliczne przy siłownikach?
      - rozdzielacz (który?)
      - zawory przelewowe, bezpieczeństwa w rozdzielaczach?
      - zawór łączący pompy zasilające przy rozdzielaczu?
       
    • Przez ziomekq
      Witam jako,że mój stary rozdzielacz juz mocno przecieka, hałasuje, i puszcza mam zamiar zmienić go na taki:http://allegro.pl/rozdzielacz-hydrauliczny-40l-3-z-sekcja-plywajaca-i4076419476.html teraz takie pytanie: czy będzie pasował?,jak nie to jaki inny z sekcja plywajaca. W hydrauliczne nic nie zmieniane, Wywalony tylko ten regulator z pod siedzenia. Pozdrawiam
    • Przez Eryko
      Witam.jak podłączyc czujnik poziomu paliwa w MTZ? w załączniku fotka jak to wygląda

    • Przez audi80b4
      zaczeło mi ostatnio spadać ciśnienie oleju w belarusie 952 na czerwone pole wiem gdzie się zwiększa trzeba wykręcić ten korek przy filtrze i jest tam taka śruba na śrubokręt ale nie wiem w którą strone się zwiększa w którą strone mam kręcić zeby zwiększyć ciśnienie oleju i ile ma być na rozgrzanym?
    • Przez KubAE86
      Witam posiadam MTZ 82 pronar z 1996r, problem w nim jest taki że cisnienie oleju w cięższych pracach na zegarze szybko spada, gdy po nocnym postoju i odpaleniu wskazuje 3,5 - 4 atm tak po godzinnej robocie zegar wskazuje już z 1 atm czy da się pompę jakoś podkręcic czy tylko nowa? Główny problem to taki że tak jak i spada ciśnienie tak i jednakowo spadają obroty silnika.  1.5h pracy z pługiem  i silnik chodzi jak by sie miał zaraz rozpaść.(Nie traci mocy). Po ostygnięciu silnik znowu pracuje jak nowo narodzony. Czy ktoś wie co się dzieje dół silnika do roboty czy może coś innego ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.