Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A wiec byłem w WK z fakturą. Pomimo, że na fakturze jest pieczątka SKR to problem jest w tym, że pani nie mogła znaleźć w systemie, kto jest właścicielem. Numer ramy ponoć znalazła. Powiedziała, ze musi szukać w jakimś rejestrze. I jeśli tam będzie można będzie zarejestrować jeśli nie to lipa. Zastanawia mnie tylko jak przyczepa mogła wyparować z kartotek. Gdyby właścicielem np dalej był SKR to co stracił by z ewidencji przyczepę czy jak? Pani powiedziała, że będzie szukała oby jej się chciało.

Opublikowano

już Ci mówię - pani sprawdziła w CEP (ewidencja pojazdów). Taka elektroniczna część cepiku odpowiedzialna za pojazdy. Nr ramy znalazła i może nawet ostatnie dane przyczepy które były w dowodzie natomiast jeżeli przyczepa została np wyrejestrowana czasowo to danych właściciela nie ma. Teraz musi zajrzeć do archiwum i odnaleźć ją w papierkach ;)

Opublikowano
hubertuss napisał:

A wiec byłem w WK z fakturą. Pomimo, że na fakturze jest pieczątka SKR to problem jest w tym, że pani nie mogła znaleźć w systemie, kto jest właścicielem. Numer ramy ponoć znalazła. Powiedziała, ze musi szukać w jakimś rejestrze. I jeśli tam będzie można będzie zarejestrować jeśli nie to lipa. Zastanawia mnie tylko jak przyczepa mogła wyparować z kartotek. Gdyby właścicielem np dalej był SKR to co stracił by z ewidencji przyczepę czy jak? Pani powiedziała, że będzie szukała oby jej się chciało.

W Polsce nie takie rzeczy potrafią wyparować jeśli chodzi o dokumenty w urzędach. I to z nieznanych przyczyn i przez nieznanych sprawców. Ale możliwe że jest tak, jak pisze przedmówca - stara sprawa zdeponowana w archiwach.

Opublikowano

sprawa w archiwach bo nie będą przepisywać do CEPiKu pojazdów których może nikt nie będzie rejestrował/sprzedawał/używał.
Stawia się petent i wtedy szukają w archiwach a nie przepisują całość z błędami. Jest to czasem okazja żeby wyprostować cuda (przyczepa ciągnikowa, albo cięż.r.specj.)

Opublikowano

Trzymam kciuki, zęby dziewczynie się chciało i żeby to tam było. Na razie trochę tam roboty mają. Umówiliśmy się na koniec miesiąca. Ma telefon może zadzwoni. Aczkolwiek jej starsza koleżanka była nieco sceptycznie nastawiona do sprawy i twierdziła, ze po 15 latach może tego w archiwum nie być. Nie wiem nie chciało się czy może faktycznie czyszczą to co ma więcej niż 15 lat.

Opublikowano

Witam firma sprzedaje przyczepę która parę lat temu wyrejestrowała firma wystawia tylko vakture VAT czy na tej podstawie można ją zarejestrować ?Niewiem czy była zarejestrowana na rolnicza czy ciężarową ale raczej ciężarową 

Opublikowano
astrahxenon napisał:

Witam firma sprzedaje przyczepę która parę lat temu wyrejestrowała firma wystawia tylko vakture VAT czy na tej podstawie można ją zarejestrować ?Niewiem czy była zarejestrowana na rolnicza czy ciężarową ale raczej ciężarową 

Wydaje mi się że można zarejestrować. Parę dni temu dowiadywałem się nt. przyczep i ciągników kupowanych z Agencji Mienia Wojskowego, tam ŻADNE pojazdy nie mają tablic rejestracyjnych i są sprzedawane TYLKO na fakturę, bez DR. Pomimo to miła Pani zapewniała mnie, że nie ma problemu z rejestracją - warunek to zrobić przegląd. Ale informacji nie potwierdziłem w WK.

Opublikowano (edytowane)

To jak te przyczepy z wojska sprzedają na fakturę i trzeba przeglądu to potrzeba znaleźć diagnostę który zobaczy że jest rolnicza podczas pierwszego badania i ustalania danych :P

Edytowane przez Roki212
Opublikowano (edytowane)

aha czyli nie zarejestruje jej teraz ponownie na rolniczą ?Podobno w stary dowodzie było tylko że przyczepa transportowa.A skoro jest udokumentowane pochodzenie znaczy że nie jest kradziona itd to jak by ją sprzedał za granice gdzie się nie rejestruje a potem do nas z powrotem to co wtedy ?

Edytowane przez astrahxenon
nowe rzeczy
Opublikowano

To trzeba się dowiedzieć już w wydziale jak tam mają w papierach bo transportowa to można i pod rolnicza podciągnąć jeśli nie miała wpisu ze ciężarowa. Wydział komunikacji musi się do tego odnieść co by się dało zrobić. Jak po numerach ramy czy starych tablicach znajdą jej dane wtedy można coś więcej powiedzieć bo wydziały różnie do tego podchodzą. W świetle przepisów ponownie można zarejestrować rolnicza

Opublikowano

Roki212 napisał: To jak te przyczepy z wojska sprzedają na fakturę i trzeba przeglądu to potrzeba znaleźć diagnostę który zobaczy że jest rolnicza podczas pierwszego badania i ustalania danych  Nie sądzę, decydować będzie to co na fakturze i tabliczka znamionowa...

Opublikowano
astrahxenon napisał:

Była zarejestrowana na ciężarową ale firma ją wyrejestrowała by nie płacić za nią opłat, teraz ją sprzedają wystawiając tylko fakture vat

pytanie czy wyrejestrowala to na jakiej podstawie? podejrzewam ze wycofała z ruchu a to różnica i tak firmy robią żeby nie płacić podatku drogowego i ubezpieczenia. jak chcesz to kupić to ta firma musi przywrócić ja do ruchu i wtedy możesz ją kupić

Opublikowano
23 minuty temu, Kaszlak79 napisał:

Roki212 napisał: To jak te przyczepy z wojska sprzedają na fakturę i trzeba przeglądu to potrzeba znaleźć diagnostę który zobaczy że jest rolnicza podczas pierwszego badania i ustalania danych  Nie sądzę, decydować będzie to co na fakturze i tabliczka znamionowa...

Przyczepy z wojska jeszcze mają oprócz faktury taki dokument że były użytkowane w wojsku i wpisane w ich rejestrze i nie posiadają ani dowodu ani tablic 

Opublikowano

wyrejestrowala możesz jeżeli wyzlomujesz i dostaniesz zaświadczenie lub Ci skradna i zaświadczenie z policji lub sprzedaż i na tej podstawie możesz wyrejestrowac nie odwracanie. a firmy wycofują z ruchu ale tylko pojazdy powyzej 3.5t żeby nie płacić podatku drogowego i ubezpieczenia

Opublikowano
astrahxenon napisał:

Przyczepy z wojska jeszcze mają oprócz faktury taki dokument że były użytkowane w wojsku i wpisane w ich rejestrze i nie posiadają ani dowodu ani tablic

Coś musi być że z przetargów wojskowych można pojazdy, nie tylko rolnicze, rejestrować bez problemu.

Opublikowano
2 godziny temu, gosciu506 napisał:

a dlaczego by nie było można rejestrować. muszą mieć ważne badania techniczne i dokument nabycia

Pojazdy wystawione na sprzedaż przez AMW przeglądów technicznych nie mają. Często mija parę lat od momentu ich wycofania ze służby do sprzedaży. Do tego są sprzedawane jako niesprawne i unieruchomione - nie można takim pojazdem odbyć np. jazdy próbnej lub choćby odpalić silnika.

Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, asharot napisał:

Jeśli tj przyczepa rolnicza to można ponownie zarejestrować, jeśli cieżarowa to już nie.

D47A - w papierach przyczepa, wg nowej nomenklatury przyczepa ciężarowa.
Ale jak w umowie wpiszecie że rolnicza to może przejść jako rolnicza 😉
Przynajmniej tak twierdzą w jednym W.Komunikacji bo pytałem kilka dni temu.

 

4 godziny temu, astrahxenon napisał:

Przyczepy z wojska jeszcze mają oprócz faktury taki dokument że były użytkowane w wojsku i wpisane w ich rejestrze i nie posiadają ani dowodu ani tablic 

Pojazdy wojskowe czy ogólnie MSWiA i MON jeżeli nie były na cywilnych numerach to mają chyba tylko jeden kwit i da się je zarejestrować. Dowodu rejestracyjnego nie mają. W sumie to ostatnio u kumpla był tylko protokół przekazania na hondę 125.

 

6 godzin temu, astrahxenon napisał:

Była zarejestrowana na ciężarową ale firma ją wyrejestrowała by nie płacić za nią opłat, teraz ją sprzedają wystawiając tylko fakture vat

Zapytaj czy wystawią Ci umowę K-S lub fakturę z wpisem np "przyczepa ciężarowa-rolnicza D83 o numerze ramy XXXX" lub przyczepa rolnicza D83 o numerze ramy XXXX. Zapewne też dopiszą w opisie że brak tablic i DR.

2 godziny temu, LTZ55a napisał:

@aro321, też jestem ciekaw, bo mam pts zadbaną ale nie rejestrowana.

Dz. U. 1997 Nr 98 poz. 602
USTAWA z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym

Art. 79.
......

4. Pojazd wyrejestrowany nie podlega powtórnej rejestracji, z wyjątkiem pojazdu:
1) odzyskanego po kradzieży;
2) zabytkowego;
3) mającego co najmniej 25 lat uznanego przez rzeczoznawcę samochodowego za unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji;
4) ciągnika i przyczepy rolniczej;
5) wywiezionego z kraju lub zbytego za granicą, o którym mowa w ust. 1 pkt 3.

 

 

PTS chyba jest rolniczą (wg nowej nomenklatury to ciężarowa-rolnicza). Samych rolniczych nie ma. Popatrzcie tutaj na klasyfikację:
https://wkugdynia.wp.mil.pl/u/005_wykaz_symboli_indeksowych_pojazdow_i_maszyn.pdf

Edytowane przez Nikita_Bennet

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v